abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179857986
@BBQ meet, wij melden ons definitief af.
Gaan naar de opera + ik ga zondag ook al de hele dag weg incl. een heel eind rijden heen en terug.
pi_179857988
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:23 schreef Isabeau het volgende:
Laten we wel wezen, het overgrote deel van alle honden bijt nooit. Dus als die los lopen, heb ik daar helemaal geen moeite mee. Maar als je als eigenaar toch weet dat je hond wel eens onverwacht of agressief kan reageren, dan laat je die toch nergens los? Ook niet op plekken waar honden wel los mogen lopen, want dan zijn ze ook een gevaar voor andere honden die daar willen spelen.
Ja dat zou je zeggen he? Ik snap daar ook echt niets van.
Ik laat Sam ook niet door vreemden zomaar benaderd worden, dat vindt hij meestal niet tof. Hij zal niet echt bijten maar hapt wel van zich af bij ongewenste intimiteiten. Ik hou hem daarom vooral ook bij kinderen weg. Soms lastig want die vinden hem er zo lief uit zien. Heb het wel eens met ouders aan de stok gehad omdat een kindje niet naar me luisterde toen ik vrij duidelijk zei dat hij niet naar Sam toe moest gaan (rennen, enthousiast gillend, armpjes wapperend...). Nja als Sam hapt hebben wíj het gedaan!! Ouders maar even uitgelegd dat het wellicht slim was het kind te leren het eerst netjes te vragen. Wat gelukkig de meeste kinderen netjes doen! ^O^ Kwam bij die ouders niet helemaal over, vonden mij heel gemeen geloof ik :') 8)7
pi_179858006
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Helaas ben ik inmiddels niet meer zo vol van vertrouwen dat hondeneigenaren in staat zijn goed in te schatten "wat hij wel of niet doet" en bijtgedrag bagatelliseren.
gelukkig weet jij als ouder altijd wat je kind wel of niet doet..... miscchien ook geen 16 jarige loslaten in de stad dat ze dan iemand in elkaar slaan... *ik wordt zoooooo flauw van dat gebagetalliseer!
pi_179858113
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Soms lastig want die vinden hem er zo lief uit zien. Heb het wel eens met ouders aan de stok gehad omdat een kindje niet naar me luisterde toen ik vrij duidelijk zei dat hij niet naar Sam toe moest gaan (rennen, enthousiast gillend, armpjes wapperend...).
jaren een labrador gehad..... geweldig beest! Maar kleine kinderen op een terras is dan lastig hoor, heb je je hond vastliggen ONDER je stoel en daar bleef ze ook... en dan van die kinderen die gewoon los mogen en dan via je tafel er toch gheen willen en dat je 12x zegt doe maar NIET! (nooit wat gebeurd!, maar ik vertrouw dat niet)
pi_179858115
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:23 schreef Isabeau het volgende:
Laten we wel wezen, het overgrote deel van alle honden bijt nooit. Dus als die los lopen, heb ik daar helemaal geen moeite mee. Maar als je als eigenaar toch weet dat je hond wel eens onverwacht of agressief kan reageren, dan laat je die toch nergens los? Ook niet op plekken waar honden wel los mogen lopen, want dan zijn ze ook een gevaar voor andere honden die daar willen spelen.
Maar ook als ze niet agressief zijn vind ik het niet altijd fijn als ze los lopen waar het niet mag.
Persoonlijk vind ik het niet fijn als er honden tegen me aan springen.
pi_179858158
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:33 schreef Sarabi het volgende:
waar het niet mag
dat is de clue, en ze mogen bijna nergens meer los ook! dat was vroeger echt wel anders

Dus de plekken die er dan zijn waar het wel mag moeten mensen die dat niet leuk vinden vermijden me dunkt
  zondag 17 juni 2018 @ 21:34:49 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_179858171
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:31 schreef liedetector het volgende:

[..]

gelukkig weet jij als ouder altijd wat je kind wel of niet doet..... miscchien ook geen 16 jarige loslaten in de stad dat ze dan iemand in elkaar slaan... *ik wordt zoooooo flauw van dat gebagetalliseer!
Slaat als een tang op een varken die vergelijking.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_179858197
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Slaat als een tang op een varken die vergelijking.
O_o
pi_179858236
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:33 schreef Sarabi het volgende:

Maar ook als ze niet agressief zijn vind ik het niet altijd fijn als ze los lopen waar het niet mag.
Persoonlijk vind ik het niet fijn als er honden tegen me aan springen.
Het ligt een beetje aan de hele situatie. Maar er zijn absoluut honden waarbij ik dat ook echt niet prettig vind. Vooral als ik niet goed kan inschatten of de hond mij leuk vindt of juist niet :D En vieze poten. Ook niet fijn :+ Eigenlijk komt het voor een groot deel neer op goed opvoeden van het dier en dat kan niet iedereen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179858251
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:34 schreef liedetector het volgende:

[..]

dat is de clue, en ze mogen bijna nergens meer los ook! dat was vroeger echt wel anders

Dus de plekken die er dan zijn waar het wel mag moeten mensen die dat niet leuk vinden vermijden me dunkt
Dat laatste heb je gelijk in.

Maar hier in het dorp en vooral in de wijk laten ze de honden los lopen waar het dus niet mag.
pi_179858256
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:29 schreef liedetector het volgende:

[..]

kortom het ligt meer aan de eigenaar dan de hond ;)
(maar ik ben eerlijk, mijn hond (een ervan) is een tijd getreitert door een buurmeisje...die heeft het nu dus minder op kinderen!)
Dat heb je vaker. Mijn katten schrokken vandaag enorm van één van de jongens die hier voetbal keek (hij was nogal enthousiast :o ), de katten liepen de rest van de tijd ook met een boogje om 'm heen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_179858300
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het ligt een beetje aan de hele situatie. Maar er zijn absoluut honden waarbij ik dat ook echt niet prettig vind. Vooral als ik niet goed kan inschatten of de hond mij leuk vindt of juist niet :D En vieze poten. Ook niet fijn :+ Eigenlijk komt het voor een groot deel neer op goed opvoeden van het dier en dat kan niet iedereen.
Ik vind het ook lastig in schatten :Y ligt ook aan mezelf

En sowieso vies en kwijl, nah liever niet
pi_179858311
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:31 schreef Bluezz het volgende:
@BBQ meet, wij melden ons definitief af.
Gaan naar de opera + ik ga zondag ook al de hele dag weg incl. een heel eind rijden heen en terug.
Ahhhh, wat jammer,

Had al zoveel AH plaatjes ook voor je kleinzonen! Maar dan stuur ik ze wel op.
We have far more in common than that which devides us..
pi_179858553
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ahhhh, wat jammer,

Had al zoveel AH plaatjes ook voor je kleinzonen! Maar dan stuur ik ze wel op.
Ah wat lief!! Ja jammer, keuzes keuzes ;)
  zondag 17 juni 2018 @ 21:44:18 #190
217702 Lonaa
Honger!
pi_179858556
Die honden-los-loop-discussie is zo zinloos zonder context. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 17 juni 2018 @ 21:50:02 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179858804
Ik heb een hekel aan andermans honden en kinderen...tot het tegendeel bewezen is..
Door mij...

:P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 17 juni 2018 @ 21:50:52 #192
217702 Lonaa
Honger!
pi_179858841
Mijn hond is redelijk vatbaar voor afwijzing en aanhalen. Niet reageren = niet intressant. Wel reageren = eens kijken of ik er iets mee kan. Geaaid worden ofzo. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179858946
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:50 schreef Lonaa het volgende:
Mijn hond is redelijk vatbaar voor afwijzing en aanhalen. Niet reageren = niet intressant. Wel reageren = eens kijken of ik er iets mee kan. Geaaid worden ofzo. :7
doen die van mij binnen wel...buiten gewoon geen interesse
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 21:54:56 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179858999
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het ligt een beetje aan de hele situatie. Maar er zijn absoluut honden waarbij ik dat ook echt niet prettig vind. Vooral als ik niet goed kan inschatten of de hond mij leuk vindt of juist niet :D En vieze poten. Ook niet fijn :+ Eigenlijk komt het voor een groot deel neer op goed opvoeden van het dier en dat kan niet iedereen.
Maar dat weet iemand die honden niet leuk vind dus niet. Of deze hond goed is opgevoed/luistert of niet. Laat die beesten mooi aan de lijn. Ook in de natuur, vooral rond deze tijd van het jaar met jonge reetjes.

Had laatst ook discussie met een vriendin. Hebben drie honden en ze had foto's dat ze in een weiland liep met die beesten. Ik wees haar op de gevaren daarvan voor koeien. "Maar m'n honden moeten toch beweging krijgen" Neem dan niet drie honden als je tuin maar 100m² is....
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 17 juni 2018 @ 21:55:12 #195
217702 Lonaa
Honger!
pi_179859016
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:53 schreef liedetector het volgende:

[..]

doen die van mij binnen wel...buiten gewoon geen interesse
Naja ze is gewoon ONTZETTEND nieuwsgierig. Dus ze snuft aan fietstassen van geparkeerde fietsen, is geintresserd in open autodeuren en loert altijd naar binnen als er ergens een voordeur open staat :')

Als je daar niks mee doet, dan snuft ze loopt ze door.
Als je in je woonkamer staat en je ziet die dikke neus je hal binnen komen en je zegt HALLO HONDJUH! ja, dan staat ze zo in je woonkamer. :') (als ik d'r de wil laat...)
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 17 juni 2018 @ 21:59:19 #196
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_179859207
Y fiets, ik zou maar niet naar Berlijn gaan. Dat lopen zoveel honden los, zelfs in de metro enzo. Dat vond ik trouwens ook niet altijd leuk, zeker niet icm peuter in kinderwagen, precies op honden hoogte..
  zondag 17 juni 2018 @ 22:00:51 #197
217702 Lonaa
Honger!
pi_179859273
We hebben de kattenbak verplaatst ivm keuken morgen. Ziva had m al gevonden (daar was ik ook niet bang voor) maar Abby is een sukkel maar die zat er net ook op *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 22:01:27 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179859295
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:50 schreef fietsie het volgende:
Tijdens mijn wielren jaren vrijwel ieder jaar wel een keer gebeten door loslopende honden.

Grote gemeenschappelijke deler: het lag nooit aan de hond, hij doet niemand ooit wat en o o o wat is de eigenaar toch het slachtoffer hier, want die kwade fietser die stak zo zijn been tussen die kaken van die lieve kroeliekoelieoowatissieliefhijissoliefhijissoliefknuffeldeknuffel....

Persoonlijk dan ook van mening dat ze op de openbare weg, in bossen, op- stranden, in natuur en open veld overal aangelijnd horen te zijn.
Ik bracht vroeger het dorpskrantje rond. Een boerderij had een kut Rottweiler die de grenzen van z'n erf niet goed kende.... Na een keer bijna gebeten ervaring had ik uit voorzorg altijd kisten aan. Dat stugge leer bijt je niet zo kapot.

Bovendien weten ze wel wie sterker is als ze die maatje 47 eens van dichtbij zien :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 17 juni 2018 @ 22:01:32 #199
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_179859298
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Naja ze is gewoon ONTZETTEND nieuwsgierig. Dus ze snuft aan fietstassen van geparkeerde fietsen, is geintresserd in open autodeuren en loert altijd naar binnen als er ergens een voordeur open staat :')

Als je daar niks mee doet, dan snuft ze loopt ze door.
Als je in je woonkamer staat en je ziet die dikke neus je hal binnen komen en je zegt HALLO HONDJUH! ja, dan staat ze zo in je woonkamer. :') (als ik d'r de wil laat...)
'Nieuwsgierig en snuffelen is iets anders dan opspringen en gebruik van gebit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_179859334
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Naja ze is gewoon ONTZETTEND nieuwsgierig.
O+

Sowieso wel, honden.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')