abonnement Unibet Coolblue
pi_179862233
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit op de FvD gestemd. Het soort partij waar ik het liefst op wil stemmen, is een realistisch broertje van de PvdA. Daar heb ik in 2017 op kunnen stemmen. Bij de volgende verkiezingen bekijk ik welke partijen zoal meedoen.

Overigens is FvD één van de voornaamste criticasters van de VVD, zeker wat betreft hun rol als machtspartij. Idem voor de afschaffing van de dividendbelasting.
Je gaf aan in het geval van verkiezingen FvD te willen stemmen. En prima dat Baudet de VVD bekritiseert, maar het is wel een rechtse partij. Niet de voornaamste beschermheer van het sociale stelsel waar jij je zo zorgen om maakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179862400
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet de voornaamste beschermheer van het sociale stelsel waar jij je zo zorgen om maakt.
De VVD wel dan?
pi_179865315
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Door de kritiekloze houding van partijen als de PvdA ten aanzien van migratie stemmen mensen juist massaal op andere partijen, die eigenlijk helemaal niet voor hun belangen opkomen. En het zijn juist partijen als de VVD die in verkiezingstijd met stoere praatjes rondom dat onderwerp komen, om er vervolgens haast niks van terecht te brengen.
Helemaal mee eens. De PVDA is allang geen partij van de arbeid meer maar een Partij Voor De Allochtonen of een Partij Van De Armoede :{

Helaas hebben linkse partijen ( uitgezonderd de SP)veel te naieve politici of het nou Lodewijk Asscher of Jesse Klaver zijn. Die, overigens sympathieke, heren laten zich ondersneeuwen door de gehaaidere politici van bijv. de VVD. Zie je trouwens ooit Jesse Klaver als premier van Nederland?? Daar maken ze in Europa en zeker de internationale politiek gehakt van zo'n naief en eerlijk persoon. De VVD politici hebben meer een zakenmentaliteit, ze zijn gehaaider( af en toe een leugentje) en kunnen in theorie beter hard onderhandelen. Dat is in de internationale politiek helaas een pre.

[ Bericht 11% gewijzigd door paulgo op 18-06-2018 09:17:24 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_179867224
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

De VVD wel dan?
Nee, beweer ik dat dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179867245
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, beweer ik dat dan?
Dus wat maakt het dan uit, van de een weet men het met zekerheid van de ander is het nog maar de vraag.
pi_179867299
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus wat maakt het dan uit, van de een weet men het met zekerheid van de ander is het nog maar de vraag.
Je mist het punt weer eens.

Dat is niet voor het eerst, dus hier eindigt de discussie met jou.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179868165
Ik mis het punt niet ik mis jouw punt.

Als ik zeker weet dat de witte hont mij bijt en ik wil langs een hont, dan geef ik die zwarte een kans.

Het beste zou zijn zonder hont, echter beide uitgangen worden bewaakt door een hont.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2018 11:54:11 ]
pi_179868248
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:52 schreef john2406 het volgende:
Ik mis het punt niet ik mis jouw punt.

Als ik zeker weet dat de witte hont mij bijt en ik wil langs een hont, dan geef ik die zwarte een kans.

Het beste zou zijn zonder hont, echter beide uitgangen worden bewaakt door een hont.
Zijn punt is dat het FvD slecht is. Dat moet je gewoon erkennen dan is koos tevreden.
pi_179868262
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn punt is dat het FvD slecht is. Dat moet je gewoon erkennen dan is koos tevreden.
Ik weet het niet, van de een denk ik het met zekerheid te kunnen beweren van de ander weet ik niet, echter er zijn meerdere honten in het kennel sommige werken in een roedel samen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2018 12:04:28 ]
pi_179868276
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan moet je je vooral blijven focussen op migratie en dat onderwerp de nationale discussie bij de strot laten blijven grijpen. Ik verzeker je dat onze verzorgingsstaat dan onverminderd hard wordt afgebroken.

Het is jouw feestje. Mij zal het verder een rotzorg zijn.
Hoe zou jij het dan doen?
pi_179868369
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 23:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kijk om je heen. Migratie en de islam domineren al vijftien jaar het nationale debat waardoor alle andere onderwerpen ondergesneeuwd raken. Heeft dat ertoe geleid dat onze verzorgingsstaat in stand is gehouden? Nee, integendeel.
Wat zou ik moeten zien dan? Dat zou ook heel raar zijn als een discussie over migratie leidt tot het in stand houden van de verzorgingsstaat. Migratie legt namelijk een ontiegelijke druk op de verzorgingsstaat, en door de "multiculturele samenleving" is het draagvlak voor de verzorgingsstaat, de sociale cohesie, afgenomen. Ook heeft de discussie die al zolang doorwoekerd nog geen concrete resultaten geleverd.
pi_179868589
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn punt is dat het FvD slecht is. Dat moet je gewoon erkennen dan is koos tevreden.
Het FvD is voorstander van een ruimhartig sociaal vangnet? Waarom noemt de partij zichzelf dan rechts?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179869016
Koos volgens mij is het begin van het einde in aankomst?

Tenzij er vindt een omzwaai plaats.
Asscher is zich al voor aan het bereiden denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2018 12:38:55 ]
pi_179877098
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gaf aan in het geval van verkiezingen FvD te willen stemmen. En prima dat Baudet de VVD bekritiseert, maar het is wel een rechtse partij. Niet de voornaamste beschermheer van het sociale stelsel waar jij je zo zorgen om maakt.
Nee, je moet me inhoudelijk correct citeren of parafraseren. Als ik bij verkiezingen alleen kon kiezen uit partijen die nu in de Tweede Kamer zitten, zou ik zomaar eens bij FvD kunnen uitkomen.

Ik heb ook duidelijk het volgende geschreven:

quote:
Ik heb nog nooit op de FvD gestemd. Het soort partij waar ik het liefst op wil stemmen, is een realistisch broertje van de PvdA. Daar heb ik in 2017 op kunnen stemmen. Bij de volgende verkiezingen bekijk ik welke partijen zoal meedoen.
Beschouw mij vooralsnog maar als een Nieuwe Wegen-stemmer, wat dat was ik in 2017. En ik zoek in 2021 (of eerder...) een partij die daar zo dicht mogelijk bij in de buurt komt.
pi_179877142
Nieuwe Wegen is dood.

Als je je zo zorgen maakt om ons sociale vangnet, waarom dan niet SP stemmen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179877157
Ik heb zojuist trouwens de toespraak van Asscher gezien. Geen slecht verhaal. Sterke focus op bestaanszekerheid, maar migratie bleef grotendeels onbesproken.

Wel zei Asscher dat hij een bijeenkomst met andere sociaal-democratische partijen in Europa heeft belegd, om samen het thema te bespreken en tot meer eenheid te komen. Zal knap lastig worden gezien de lijn van de Deense zusterpartij en de sentimenten die aanwezig zijn in landen als Italië en Oostenrijk.

Dat overleg vindt naar verluidt vandaag plaats.
pi_179877281
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
Nieuwe Wegen is dood.

Als je je zo zorgen maakt om ons sociale vangnet, waarom dan niet SP stemmen?
De SP staat te ver buiten het politieke spectrum om echt iets te bereiken. Tekenend was dat Roemer meteen al de deur dichtgooide om überhaupt met de VVD te praten na de verkiezingen. Ik stem - ondanks alle kritiek die ik heb - tien keer liever PvdA dan SP.

En uit de stemwijzer blijkt ook steeds dat ik inhoudelijk dichter bij de PvdA dan bij de SP sta.

We zullen zien of Nieuwe Wegen voor 2021 dood wordt verklaard en welke partijen er dan aan de verkiezingen meedoen. Ik zal - nogmaals - stemmen op een partij die zo dicht mogelijk in de buurt komt van het programma dat Nieuwe Wegen in 2017 had.
pi_179877472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:13 schreef torentje het volgende:
Rechtse politici steken meestal triomfantelijk hun vuile tong uit naar bijstandsgerechtigden en iedereen die een laag inkomen heeft. Zo van, kijk mij eens ik heb jullie flink gehad.
Dat is al tijden zo. Dus eens met de stelling .
Ook eens.
pi_179877972
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:04 schreef Cherni het volgende:
De PvdA is sinds Kok geen arbeiderspartij meer. Helaas denkt de lagere arbeidersklasse die door een VVD uitgekleed worden dat de VVD die ruimte wel voor hun invult(kuch).
Daar kun je de VVD inderdaad wel complimenten voor geven een groot deel van hun kiezers stemt zich een zelf gegraven graf in.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 18 juni 2018 @ 19:44:01 #145
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179878050
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Daar kun je de VVD inderdaad wel complimenten voor geven een groot deel van hun kiezers stemt zich een zelf gegraven graf in.
Dat zijn "hardwerkende Nederlanders" in een vinexwijk met 2 leaseauto's voor de deur. Niet om ze te kort te doen, maar ik heb een iets ander beeld bij de hardwerkende Nederlander.

Dat neerkijken op mensen die het minder goed hebben is wel een kwalijk iets. Mensen met een bijstandsuitkering worden al bijna defacto gezien als uitvreter. Want wij werken wel hard :(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 19:46:28 #146
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179878091
VVD _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  maandag 18 juni 2018 @ 20:06:32 #147
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179878685
Bijstand omhoog, maar wel alleen echt voor degenen waar het voor bedoeld is. In totaal wordt er dan alsnog bespaard op bijstand.

Fraude aan de top net zo hard aanpakken als fraude elders.

En VVD heeft 30 jaar lang voor belastingverlaging gepleit die wij nooit gekregen hebben.
pi_179881072
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het FvD is voorstander van een ruimhartig sociaal vangnet? Waarom noemt de partij zichzelf dan rechts?
Nooit beweert. Ze willen wel een belastingvrij inkomen. Lijkt me een mooi plan, waarin het FvD wederom laat zien een verstandiger partij te zijn dan de VVD, zie bovenstaande kritiek.

quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan moet je je vooral blijven focussen op migratie en dat onderwerp de nationale discussie bij de strot laten blijven grijpen. Ik verzeker je dat onze verzorgingsstaat dan onverminderd hard wordt afgebroken.

Het is jouw feestje. Mij zal het verder een rotzorg zijn.
Hoe zou jij het dan doen?

Op deze vraag is natuurlijk geen stroman te maken... Dus reactie blijft uit.
pi_179883545
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nooit beweert. Ze willen wel een belastingvrij inkomen. Lijkt me een mooi plan, waarin het FvD wederom laat zien een verstandiger partij te zijn dan de VVD, zie bovenstaande kritiek.
Het FvD is links?

quote:
Hoe zou jij het dan doen?

Op deze vraag is natuurlijk geen stroman te maken... Dus reactie blijft uit.
Hoe zou ik wat doen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179884004
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat zijn "hardwerkende Nederlanders" in een vinexwijk met 2 leaseauto's voor de deur. Niet om ze te kort te doen, maar ik heb een iets ander beeld bij de hardwerkende Nederlander.

Dat neerkijken op mensen die het minder goed hebben is wel een kwalijk iets. Mensen met een bijstandsuitkering worden al bijna defacto gezien als uitvreter. Want wij werken wel hard :(
Lijkt mij dat jij neerkijkt op de mensen met 2 leaseauto's in een vinexwijk. Overigens betalen die zat bijtelling voor weer een uitkering.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')