abonnement Unibet Coolblue
pi_179807194
Kabinet bezorgd om mogelijke grenscontroles Duitsland

Staatssecretaris Mark Harbers (Migratie) maakt zich zorgen over de plannen van de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer om de grenzen te sluiten. Volgens Harbers ,,lopen we met z'n allen schade op'' als Duitsland weer strikte grenscontroles instelt, zoals Seehofer van plan is. Het dreigt de Duitse regering aan het wankelen te brengen.



Bondskanselier Angela Merkel (CDU) en Horst Seehofer (CSU) zijn het niet eens over hoe Duitsland om moet gaan met de huidige asielcrisis in het land. Duitsland heeft regelmatig te maken met asielzoekers die zich eerder meldden in een ander land en vervolgens doorreisden. Seehofer wil de grenzen sluiten, Merkel is daar tegen. Zij zoekt liever een Europese oplossing.

Seehofer heeft een nieuw vluchtelingenbeleid uitgewerkt en opteert voor een strengere aanpak. Die blauwdruk wilde hij afgelopen dinsdag voorstellen, maar werd op het laatste nippertje teruggefloten door de bondskanselier waardoor de presentatie moest worden uitgesteld. Komende maandag spreekt het Duitse parlement verder over deze kwestie. Wat Seehofer betreft komt er dan een oplossing, anders dreigt hij met een ultimatum. Merkel houdt haar been echter stijf.

Vervelend
Staatssecretaris Harbers vraagt zich af hoe het verder moet als Seehofer het conflict wint en als hij inderdaad de grenzen verder wil sluiten. ,,Dat zou heel vervelend zijn. Want dan ben je ook klaar met Schengen'', zegt de staatssecretaris met een verwijzing naar het verdrag dat ervoor zorgt dat Europeanen vrij van het ene naar het andere Europese land kunnen reizen. ,,De enigen die daar last van hebben zijn forenzen, vakantiegangers en truckchauffeurs.''

Harbers hoopt ,,vooral dat ze eruit komen in Duitsland, want dat betekent weer dat we ook in Europa verder kunnen.'' ,,Het is nooit goed als even onduidelijk is waar een lidstaat voor staat, maar ik geef ze alle ruimte om daar de komende tijd uit te komen.''
https://www.ad.nl/politie(...)-duitsland~af739546/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:57:35 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179807233
Lijkt me een jaar of 10 te laat
Ik ben inmiddels overleden
pi_179807273
Ja, wat is het nu? Grenzen sluiten voor iedereen of alleen voor de 'vluchtelingen'?
pi_179807274
Net alsof asielzoekers het probleem zijn, het gaat alleen 99 van de 100 keer niet om asielzoekers maar om economische vluchtelingen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179807301
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:57 schreef Enchanter het volgende:
Lijkt me een jaar of 10 te laat
pi_179807302
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:59 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja, wat is het nu? Grenzen sluiten voor iedereen of alleen voor de 'vluchtelingen'?
Seehofer wil strenge controles om asielzoekers te onderscheppen. Een enkele trucker of forens kan dan ook gecontroleerd worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 15 juni 2018 @ 18:02:56 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179807328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:59 schreef ITrade het volgende:
Net alsof asielzoekers het probleem zijn, het gaat alleen 99 van de 100 keer niet om asielzoekers maar om economische vluchtelingen.
Migranten dus.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179807365
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:59 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja, wat is het nu? Grenzen sluiten voor iedereen of alleen voor de 'vluchtelingen'?
Iedereen uiteraard hoe weet ik anders of het gevaarlijk of een bepaald soort kan zijn?

Vind ik het heerlijk of niet?
Ik weet het nog niet, eigenlijk wel een beetje, is Europa is mislukt?
pi_179807392
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een enkele trucker of forens kan dan ook gecontroleerd worden.
Een enkele maar?
Zal weinig doel hebben denk ik?
pi_179807422
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een enkele maar?
Zal weinig doel hebben denk ik?
De meeste asielzoekers komen op andere manieren de grens over dan in een personenauto.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179807452
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste asielzoekers komen op andere manieren de grens over dan in een personenauto.
Licht ze in zou ik zeggen dat bespaard een hoop ellende, mits dat ze kwaad in zin hebben, weet je dat ook of zie je dat eraan?
pi_179807508
Vreemd dat deze journalist houdt haar 'been' stijf gebruikt, het is gewoon 'poot'.
pi_179808027
Het gaat niet goed met de EU helaas, het begon zo mooi, maar nu lijkt iedereen boos te zijn op dit mooie vredelievende project. :'(

Und das tut Weh. ;(

Alle Menschen werden Bruder, ist doch supertoll. :D O+ *;

De EU had minder snel moeten uitbreiden en het meest nare is dat de EU nu in de rug gestoken wordt door Judas-landen als Hongarije, Slowakije - waar enkele maanden geleden een journalist is vermoord door een populistische regering en Polen, een regering waar het aloude gezegde 'stank voor dank' op haar plek is. Heel kwalijk dit.

Het is beter de landen die niet mee willen doen, uit de EU te gooien. Net als een kwajongen die telkens zit te stieren en klasgenoten terroriseert, uit de klas te doen zetten. Polen, Hongarije en Slowakije zijn de treiterkoppen binnen de EU die het voor iedereen verzieken. Zet deze dan ook uit de EU, deze rotte appels tasten de andere gezonde lidstaten aan.

En Schengen, tsja, wellicht maar weer beëindigen tot we in de EU in rustiger vaarwater zijn gekomen. Zo erg zijn grenscontroles ook weer niet.

Engeland is al uit EU, ook zo'n rotte appel die nooit ergens aan mee wilde doen, maar alleen maar kon zieken, dus andere zieke appels ook graag uit de EU verwijderen. Misschien kunnen ze bij populist Poetin terecht, kunnen ze lekker samen de antisemiet en agressieve homofoob en psychopaat uithangen. :{w Rusland is vast wel geïnteresseerd in Lebensraum in Hongarije, Polen en Slowakije. :9

Merkel ist einfach super. O+ Mutti Merkel. *;
  vrijdag 15 juni 2018 @ 18:44:16 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179808043
Goed nieuws.
Beginnen ze dan eindelijk wakker te worden?

Oh, Merkel is er tegen. Die vrouw is het ergste wat naoorlogs Duitsland is overkomen. Die heks moet zo snel mogelijk worden afgezet. Onder haar leiding gaat Duitsland regelrecht de afgrond in.

Land en volksverraders moet je geen macht geven, maar die moet je juist de zwaarste straf geven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179808583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:44 schreef Harvest89 het volgende:
Goed nieuws.
Beginnen ze dan eindelijk wakker te worden?

Oh, Merkel is er tegen. Die vrouw is het ergste wat naoorlogs Duitsland is overkomen. Die heks moet zo snel mogelijk worden afgezet. Onder haar leiding gaat Duitsland regelrecht de afgrond in.

Land en volksverraders moet je geen macht geven, maar die moet je juist de zwaarste straf geven.
Maandag gaat het CSU vergaderen en komen ze met definitieve eisen en/of een ultimatum voor Merkel. Ook zonder toestemming van Merkel kan Seehofer zo'n plan invoeren. Merkel kan Seehofer dan wel de laan uitsturen, maar dat zal nieuwe verkiezingen betekenen.

En het CDU van Merkel staat er niet al te best voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179808701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:44 schreef Harvest89 het volgende:
Goed nieuws.
Beginnen ze dan eindelijk wakker te worden?

Oh, Merkel is er tegen. Die vrouw is het ergste wat naoorlogs Duitsland is overkomen. Die heks moet zo snel mogelijk worden afgezet. Onder haar leiding gaat Duitsland regelrecht de afgrond in.

Land en volksverraders moet je geen macht geven, maar die moet je juist de zwaarste straf geven.
Toch hebben de fanatieke niet-rokers het hier voor het zeggen. Ondanks vele bewijzen dat die fanatieke niet-rokers het nodige missen in hun bovenkamer. De landverraders.
pi_179808804
Iedere verandering heeft zijn/haar weerga, of te wel zijn/haar echo.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:12:00 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179808829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:44 schreef Harvest89 het volgende:
Goed nieuws.
Beginnen ze dan eindelijk wakker te worden?

Oh, Merkel is er tegen. Die vrouw is het ergste wat naoorlogs Duitsland is overkomen. Die heks moet zo snel mogelijk worden afgezet. Onder haar leiding gaat Duitsland regelrecht de afgrond in.

Land en volksverraders moet je geen macht geven, maar die moet je juist de zwaarste straf geven.
Bedoel je nou dat Merkel een landverrader is? En wat is volgens jou de zwaarste straf?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179808853
uurtje in de file als je op vakantie gaat << of >> niet meer op vakantie hoeven omdat je je in het buitenland waant in je eigen stad

CHOOSE
pi_179808858
Welk land is Merkel trouwens voor, Duitsland of het oude DDR?

Wist ze daar in de DDR niet fijn overal langs te lopen?

https://www.google.com/se(...)ILQ&biw=1536&bih=724

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2018 19:17:52 ]
pi_179808919
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:13 schreef myShizzle het volgende:
uurtje in de file als je op vakantie gaat << of >> niet meer op vakantie hoeven omdat je je in het buitenland waant in je eigen stad

CHOOSE
Keuzes die men mag maken niet moet maken, geld omzetten is ook een keuze die men mocht maken, en of ik bellen wil mobiel, buitenland, bepaal ik ook graag zelf!
pi_179809046
Paar jaar terug nog dik in de file gestaan vanuit Oostenrijk en toen waren de tijdelijke controleposten onbemand. Alleen het langs een dicht douanehuisje rijden en een bord 50was voldoende.
.
pi_179809057
Dit is gewoon een reactie op falend eu beleid. Je zult het steeds vaker gaan zien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179809088
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is gewoon een reactie op falend eu beleid. Je zult het steeds vaker gaan zien.
Als dan heeft het nog lang geduurd denk ik.

En wat zal dat worden als de ECB niet meer bijdrukken doet?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2018 19:25:03 ]
pi_179809129
Een EU is op zicht niet verkeerd, maar had het liever bij het oude EEG gelaten, de ¤ heeft ons (Noord Europeanen) heel veel geld gekost, direct bij de invoering waren we al 10% kwijt met dank aan Zalmpje en Bakellende en dat is nu al opgelopen naar 45-50%.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')