abonnement Unibet Coolblue
pi_179804914
Hoihoi!

Ik ga over een weekje verhuizen naar een appartement op de begane grond. We hebben een balkon, alleen is dat op de begane grond met een opening naar de openbare plaats waar o.a. parkeerplekken, bergingen en een fietsenstalling staat.

Ik heb een katje van 1,5 á 2 jaar oud en die neem ik mee. Ze is een buitenkat en dat wil ik haar ook niet afnemen. Maar omdat ze ivm met de verhuizing eerst zal moeten wennen, zal ik haar zoveel mogelijk binnen moeten houden de eerste maanden. Het is alleen midden in de zomer, dus ik wil wel graag mijn schuifdeuren naar mijn balkon open zetten. Alleen wil ik dus niet dat mijn katje verder dan het balkon gaat. Bovendien denk ik dat het voor mijn katje ook beter is om te wennen dat ze in die eerste maanden wel enigzins naar buiten kan (op het balkon dus).

Kattengaas, kattenren, ed zijn geen optie, omdat er dus een opening is naar de openbare plaats in ons balkon. Dus dan zou ik er zelf niet doorheen kunnen.

Ik zat meer te denken aan een sensor met een halsband, alleen zijn die erg duur en die geven al een signaal af binnen zoveel cm of m. Dus dan heeft mijn katje geen bewegingsvrijheid op het balkon.

Ik ben op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Ik wil niet dat het te veel geld kost, aangezien ik wel van plan ben om haar later wel vrij buiten te laten lopen. Ik ben al bij 2 dierenwinkels langs geweest, alleen konden ze niet echt een oplossing hiervoor vinden.

Wie o wie weet er wel raad?

Het lukt me alleen niet om een foto van het balkon hierop te plaatsen, maar voor de verbeelding: het is een klein balkon met half hoog muurtje. In het muurtje zit dus een opening naar een openbare plaats. Het balkon is smal, dus er zou bijv geen loungeset in passen. Maar wel een staantafel met barkrukken. Hopelijk kan je hierdoor een beetje een beeld krijgen van hoe het balkon eruit ziet. :)

Alvast bedankt! :)
pi_179805001
Kun je niet gaas maken met een soort deur er in richting de openbare plaats?



Zoals deze, gewoon simpel paar scharnieren.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 15:52:22 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179805111
So we just called him Fred
pi_179805299
Dat is inderdaad wel een idee met een deur. Hoeveel zou zoiets ongeveer kosten denk je?
pi_179805360
Zo'n halsbandje waarmee je met afstandsbediening stroomschokken kan geven als hij te ver wegloopt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_179805386
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:00 schreef RoxyAS het volgende:
Dat is inderdaad wel een idee met een deur. Hoeveel zou zoiets ongeveer kosten denk je?
150e aan hout, gaas en schroeven.
pi_179805437
Kan veeeel makkelijker, van die rollers bovenop je reling zetten:

Weggegaan en opgerot
pi_179805460
Nog een voorbeeld van een hele goedkope oplossing, schijnt ook te werken:

Weggegaan en opgerot
pi_179805467
Vuren hout en geplastificeerd gaas op rol bij de gamma ofzo vandaan, 2 scharnieren een een klink (deur moet van beide kanten open kunnen lijkt mij). O en van die krammetjes om het gaas mee vast op het hout te kunnen zetten en schroeven om het hout in mekaar te schroeven en een zaag en een boor en misschien lijm als je pen en gat verbindingen wil gaan doen.
150.00 euro ?
pi_179805549
Heel erg bedankt voor alle snelle reacties! Ik zal de dingen onthouden en samen met mijn vriend even overleggen wat we gaan doen!! :D
pi_179805805
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:13 schreef RoxyAS het volgende:
Heel erg bedankt voor alle snelle reacties! Ik zal de dingen onthouden en samen met mijn vriend even overleggen wat we gaan doen!! :D
Vraag wel even na bij de VVE of bewonersvereniging of je dat zo maar mag neer zetten.
pi_179806215
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Vraag wel even na bij de VVE of bewonersvereniging of je dat zo maar mag neer zetten.
juist niet, dan weet je dat t niet mag. Je kan t beter gewoon doen, en tegen de tijd dat er gezeur komt en je t moet verwijderen is de kat vast al gewend :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator vrijdag 15 juni 2018 @ 17:28:04 #13
45833 crew  Fogel
pi_179806782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:08 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Nog een voorbeeld van een hele goedkope oplossing, schijnt ook te werken:

[ afbeelding ]
Een beetje kat springt dan toch gewoon op de hoek?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_179838919
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een beetje kat springt dan toch gewoon op de hoek?
Nja ik heb het systeem nooit in werking gezien, maar blijkbaar werkt het echt.

Dat hep op Facebook gestaan.
Weggegaan en opgerot
pi_179842923
Oscillot systeem (met die rollers, al dan niet zelfgemaakt) kan werken, mits je omheining hoog genoeg is. Tis de bedoeling dat een klimmende kat er niet overheen komt. Een omheining die te laag is, hoeft de kat niet voor te klimmen, daar springt ie gewoon overheen - met of zonder rolsysteem. En ja, een ontsnapgraag beestje zal de zwakke plekken in het systeem kunnen ontdekken, en je moet dus ook rekening houden met wat je in de omheining zet, een tuinsetje te dichtbij maakt dat de kat er weer overheen kan springen.

TS, voor mij klinkt een ren met deur maken of kattennet gebruiken (maar dan heb je dus geen opening) meest logisch. Of een stevige hordeur plaatsen, dat de kat niet naar buiten kan.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 03:50:39 #16
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_179982680
Een paar maanden binnenlaten is overdreven.
Misschien moet ik mijn oudste kat niet als voorbeeld geven, want hij is net een hond, hij hecht zich meer aan zijn baas, dan aan de woning. Hij kan binnen 3 dagen al gerust naar buiten...

Maar met een maand kunnen de meeste katten wel naar buiten. Ik zou hem voor de zekerheid wel laten chippen, zodat als hij al weg loopt de kans dat je hem terug krijgt wel veel groter is.
pi_180351016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:08 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Nog een voorbeeld van een hele goedkope oplossing, schijnt ook te werken:

[ afbeelding ]
Ik weet niet hoor, maar ik denk dat een kat letterlijk 1 seconde nodig heeft om daar uit te komen. Mijn kat springt vanuit stand vanaf de vloer op een schutting van 1,80. Die laat zich echt niet tegen houden door dat rollende balkje boven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180351195
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ik denk dat een kat letterlijk 1 seconde nodig heeft om daar uit te komen. Mijn kat springt vanuit stand vanaf de vloer op een schutting van 1,80. Die laat zich echt niet tegen houden door dat rollende balkje boven.
Ja maar er is toch niets om op te springen dan?

Mij lijkt dat het wel werkt:
Weggegaan en opgerot
pi_180351234
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ik denk dat een kat letterlijk 1 seconde nodig heeft om daar uit te komen. Mijn kat springt vanuit stand vanaf de vloer op een schutting van 1,80. Die laat zich echt niet tegen houden door dat rollende balkje boven.
Ben ik ook vang voor, ze springen zonder veel moeite op een hoge kast.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')