abonnement Unibet Coolblue
pi_179798256
In deze tijd waar selfies voor iedereen meer dan gewoon zijn. Waar wij als mensen die kunnen zien over jaren nog kunnen genieten van onze duizenden selfies heeft deze kunstenares een initatief gestart om een visueel beperkt meisje een "selfie" te geven. Een selfie waar ze over járen nog kan ervaren hoe zijzelf er uit zag op vroegere leeftijd.

Van de website:

"Wat is het waard als je maar één 'selfie' van jezelf zou mogen bezitten? Hoeveel zou jij daarvoor over willen hebben? Hoeveel is jou dat waard?"

"Mireille vertelt: De wereld om mij heen ervaar ik heel intens. Ik krijg veel prikkels binnen, misschien komt dat, omdat ik een visuele beperking heb. De gebeurtenissen in de huidige samenleving doen veel met mij. Het voelt als een draaikolk, er is veel oorlog in de wereld en ik vraag me af welke invloed heeft de mens op alle onrust die er heerst? Daarom heb ik (Mireille) een gedicht geschreven, welke ik "De schreeuw om stilte" als titel heb gegeven."

Het gedicht: "De schreeuw om stilte"

ik schreeuwde al langer van binnen,
ik schreeuwde al jarenlang,
omdat ik al lang zoveel wilde,
omdat ik naar zoveel verlang.

die schreeuw, uit verlangen,
verlangen naar een leven,
een leven waardoor ik,
gewoon stil kan zweven.

die schreeuw uit verlangen,
verlangen naar rust,
verlangen naar een stilte,
een stilte die sust.

verlangen naar vrijheid,
vrijheid om te leven,
te zijn wie ik wil,
aan een ander te geven.

verlangen naar een wereld,
met een goed klimaat,
een klimaat van gelijkheid,
respect en geen verraad.

verlangen naar liefde,
naar geluk en naar pracht,
verlangen naar de dag,
waarop de hele wereld lacht.

dit is, wat ik wilde,
wat ik zeg met mijn wens,
want, als we zo doorgaan,
wordt het slecht voor dier en mens

ik weet, dat het niet kan,
ik het niet zou krijgen,
dus, nu ben ik stil,
ja, nu zal ik zwijgen.....

Via via kwam ik op de site. Naast zelf gedoneerd te hebben en te zien dat jet beoogde bedrag met nog zes dagen te gaan erg dicht bij is, wilde ik jullie ook de kans geven om te helpen. Grijpt het je aan overweeg dan om te doneren, of geniet van het mooie initiatief en dichtkunst van Mireille.

https://www.voordekunst.n(...)je-handen-kan-zien-1
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:43:11 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179800799
Er zijn al jaren diensten om met 360 camera ruimtes om een 3d geprint beeld te maken van je lichaam of hoofd
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179802402
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:43 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn al jaren diensten om met 360 camera ruimtes om een 3d geprint beeld te maken van je lichaam of hoofd
Daarvoor kon het ook al, kijk maar de videoclip van Hello van Lionel Richie :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')