abonnement Unibet Coolblue
pi_179829967
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar als je uitzonderingen laat maken, dan laat je dat toch niet doen door de instantie waartegen het zwijgrecht een verdachte juist moet beschermen?

Laat dat dan over aan bijvoorbeeld een rechter-commissaris. Als het OM zelf mag bepalen wat de uitzonderingen zijn, dan heeft dat zwijgrecht juridisch gezien geen enkel nut.
Juist wel, omdat ook het OM wel weet wanneer het wel en niet toegepast mag worden. Zo zullen ze het echt niet bij de eerste de beste tasjesdief doen (overdreven voorbeeld natuurlijk) maar alleen wanneer het echt om levensbedreigende cq reddende situaties gaat. En dat was in dit geval aan de orde, want er was een kleine kans dat Anne Faber nog in leven was.

Een aantal jaar geleden had je die zaak van die vader en die twee kinderen die vermist waren (Julian en ? ) men deed een dagenlange zoektocht en vond die twee jongetjes uiteindelijk dood in een of andere put, die vader vond men later, die had zelfmoord gepleegd. Maar stel dat men de vader eerder en levend had gevonden, en vader zweeg, dan had ik ook hier enige “druk” wel toelaatbaar gevonden.
pi_179830121
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar als je uitzonderingen laat maken, dan laat je dat toch niet doen door de instantie waartegen het zwijgrecht een verdachte juist moet beschermen?

Laat dat dan over aan bijvoorbeeld een rechter-commissaris. Als het OM zelf mag bepalen wat de uitzonderingen zijn, dan heeft dat zwijgrecht juridisch gezien geen enkel nut.
Je doet nu alsof dit regel is dat er dwang wordt toegepast bij verdachten. Dat is niet zo.
Wel zijn er in het verleden twijfelachtige verhoringstechnieken gebruikt, maar ook die zijn weer afgeschaft. Omdat onschuldigen er slachtoffer van werden. Dit is überhaupt niet het geval in deze casus.
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:55:33 #78
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179830525
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:28 schreef alopio het volgende:

[..]

Juist wel, omdat ook het OM wel weet wanneer het wel en niet toegepast mag worden. Zo zullen ze het echt niet bij de eerste de beste tasjesdief doen (overdreven voorbeeld natuurlijk) maar alleen wanneer het echt om levensbedreigende cq reddende situaties gaat. En dat was in dit geval aan de orde, want er was een kleine kans dat Anne Faber nog in leven was.

Een aantal jaar geleden had je die zaak van die vader en die twee kinderen die vermist waren (Julian en ? ) men deed een dagenlange zoektocht en vond die twee jongetjes uiteindelijk dood in een of andere put, die vader vond men later, die had zelfmoord gepleegd. Maar stel dat men de vader eerder en levend had gevonden, en vader zweeg, dan had ik ook hier enige “druk” wel toelaatbaar gevonden.
Dan kan je zwijgrecht dus afschaffen, want het OM gedraagt zich toch wel netjes.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:55:46 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179830530
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je doet nu alsof dit regel is dat er dwang wordt toegepast bij verdachten. Dat is niet zo.
Wel zijn er in het verleden twijfelachtige verhoringstechnieken gebruikt, maar ook die zijn weer afgeschaft. Omdat onschuldigen er slachtoffer van werden. Dit is überhaupt niet het geval in deze casus.
Nee dat doe ik juist niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179830637
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee dat doe ik juist niet.
Ik snap dan dus niet wat je tegenwerpingen moeten bewerkstelligen... Ja, er is min of meer een uitzondering gemaakt, maar het was geen marteling en deze persoon was de daadwerkelijke dader.

Het is wel goed dat allerlei verhoringstechnieken die discutabel waren wel zijn afgeschaft btw. Verder is het geen regel dat in NL geweld wordt gebruikt bij verhoren, laat staan dat er wordt gemarteld. Dit is verder een zaak die niet te vergelijken valt met de zaak Lucia de B., Ina Post etc.

Schluss nu, lijkt me.
I´m back.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 18:27:28 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179831372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik snap dan dus niet wat je tegenwerpingen moeten bewerkstelligen... Ja, er is min of meer een uitzondering gemaakt, maar het was geen marteling en deze persoon was de daadwerkelijke dader.

Het is wel goed dat allerlei verhoringstechnieken die discutabel waren wel zijn afgeschaft btw. Verder is het geen regel dat in NL geweld wordt gebruikt bij verhoren, laat staan dat er wordt gemarteld. Dit is verder een zaak die niet te vergelijken valt met de zaak Lucia de B., Ina Post etc.

Schluss nu, lijkt me.
Wij gaan het niet eens worden inderdaad ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 16 juni 2018 @ 19:22:42 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179832850
Ik vind dat deze aandacht voor wat hij zelf "martelen" noemt ook al behoorlijk overdreven, maar het leidt lekker af van waar het werkelijk om gaat: dat een vrouw van 25 gruwelijk mishandeld, verkracht en vermoord is, en hij haar daarna ook nog eens op 2 verschillende plekken begraven heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179832978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:22 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat deze aandacht voor wat hij zelf "martelen" noemt ook al behoorlijk overdreven, maar het leidt lekker af van waar het werkelijk om gaat: dat een vrouw van 25 gruwelijk mishandeld, verkracht en vermoord is, en hij haar daarna ook nog eens op 2 verschillende plekken begraven heeft.
Ja, dit is het horrorscenario geweest dat iedereen zich wel eens inbeeldt als je je dochter even niet kunt vinden bijvoorbeeld. Vaak genoeg meegemaakt in het verleden.
I´m back.
pi_179834437
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:09 schreef Loekie1 het volgende:
We onderschatten wat me met internet in de wereld gezet hebben. Daar geen verantwoordelijkheid voor nemen is bizar.
:')
  zaterdag 16 juni 2018 @ 20:27:25 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179834575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dit is het horrorscenario geweest dat iedereen zich wel eens inbeeldt als je je dochter even niet kunt vinden bijvoorbeeld. Vaak genoeg meegemaakt in het verleden.
Jep. Het slopendst aan dit alles lijkt me nog het feit dat ze waarschijnlijk tot het laatst heeft gehoopt op hulp, en jij je dat als vriend/ouder volledig onterecht aanrekent.

Hoe irreëel ook, ik denk dat dat je helemaal kapot maakt...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179851172
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan kan je zwijgrecht dus afschaffen, want het OM gedraagt zich toch wel netjes.
Dat zeg ik niet, maar in situaties die levensreddend kunnen zijn (dus een slachtoffer waar nog een gerede kans van is die levend te vinden) gaat dit altijd voor het zwijgrecht vindt ik.
pi_180338586
Van de week was ik in de buurt en aangezien ik altijd al eens naar vliegveld Soesterberg wilde, heb ik aan de hand van het bekende kleurenkaartje de omgeving bekeken. Op zich is het een hele mooie omgeving maar het voelde heel naar. Ik vond het ook ontzettend druk trouwens, in de media werd voorgedaan alsof het een zeer rustig en donker gebied was maar er fietsten, renden en liepen tig mensen met honden, etc.

Dat verhaal van die mafklapper is totaal ongeloofwaardig. Waarom ga je in godsnaam van een dichtbebost ruiterpad iemand op een scooter meenemen over een ecoduct wat ontzettend in het zicht ligt, om haar dan daar achter te laten? Dit kan niet anders dan een vooropgezet plan zijn geweest :{ ;(
pi_180338763
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:24 schreef Harmankardon het volgende:
. Ik vond het ook ontzettend druk trouwens, in de media werd voorgedaan alsof het een zeer rustig en donker gebied was maar er fietsten, renden en liepen tig mensen met honden, etc.

Er was een heftige stortbui geweest hé? Ik denk niet dat er veel mensen op dat moment buiten waren. (en het was net na etenstijd, dat werkt ook niet mee). Ik zat zelf ook in die stortbui (ik reed rond 18.00 19.00 op de Amersfoortseweg van Soesterberg naar Amersfoort) en ik weet nog dat ik dacht : tjee zeg, kan het erger dan dit?

[ Bericht 6% gewijzigd door Postbus100 op 08-07-2018 22:51:14 (Tijdstip gecorrigeerd ) ]
Somebody that I used to know
pi_180338891
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:28 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Er was een heftige stortbui geweest hé? Ik denk niet dat er veel mensen op dat moment buiten waren. (en het was net na etenstijd, dat werkt ook niet mee). Ik zat zelf ook in die stortbui (ik reed rond 18.00 op de Amersfoortseweg van Soesterberg naar Amersfoort) en ik weet nog dat ik dacht : tjee zeg, kan het erger dan dit?
Is ook zo, het was meer dat ik in mijn hoofd dat het een ontzettend afgelegen gebied zou zijn en dat is het niet. Los van de omstandigheden.
pi_180348479
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:24 schreef Harmankardon het volgende:
Van de week was ik in de buurt en aangezien ik altijd al eens naar vliegveld Soesterberg wilde, heb ik aan de hand van het bekende kleurenkaartje de omgeving bekeken. Op zich is het een hele mooie omgeving maar het voelde heel naar. Ik vond het ook ontzettend druk trouwens, in de media werd voorgedaan alsof het een zeer rustig en donker gebied was maar er fietsten, renden en liepen tig mensen met honden, etc.

Dat verhaal van die mafklapper is totaal ongeloofwaardig. Waarom ga je in godsnaam van een dichtbebost ruiterpad iemand op een scooter meenemen over een ecoduct wat ontzettend in het zicht ligt, om haar dan daar achter te laten? Dit kan niet anders dan een vooropgezet plan zijn geweest :{ ;(
Dat verhaal klopt voor deel waarschijnlijk, maar verder is het ongeloofwaardig inderdaad. Dat die gek iemand op een scooter achterop meeneemt met wat die daarvoor heeft gedaan en dan zo'n eind rondrijden kan niet waar zijn. De kans dat je een fietser of wandelaars tegenkomt is groot. En over dat hek tillen dat kan niet.
pi_180431089
Uitspraak in zaak Anne Faber live te volgen bij RTV Utrecht

De uitspraak in de zaak Anne Faber wordt volgende week dinsdag rechtstreeks uitgezonden op radio en tv. De rechtbank Midden-Nederland heeft een aantal media, waaronder RTV Utrecht, toestemming gegeven om de zitting live uit te zenden.

Reden voor deze ongebruikelijke stap is dat de zaak een grote impact heeft gehad op de samenleving. Volgende week dinsdag hoort Michael P. welke straf hij krijgt voor het verkrachten en vermoorden van de Utrechtse Anne Faber.

RTV Utrecht zendt de uitspraak live uit op radio, tv en internet, vanaf 10.00 uur. Ook is het te volgen via onze socialemedia-kanalen.

Bron: RTV Utrecht
pi_180431237
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:08 schreef plant35 het volgende:

[..]

Dat verhaal klopt voor deel waarschijnlijk, maar verder is het ongeloofwaardig inderdaad. Dat die gek iemand op een scooter achterop meeneemt met wat die daarvoor heeft gedaan en dan zo'n eind rondrijden kan niet waar zijn. De kans dat je een fietser of wandelaars tegenkomt is groot. En over dat hek tillen dat kan niet.
Hoe is Anne dan verplaatst? Kan niet anders dan over dag hek heen.
Love is in the air!
pi_180531282
Mag hopen dat die rat levenslang krijgt
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 juli 2018 @ 10:32:42 #95
408813 crew  trein2000
pi_180531300
Geen levenslang
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:33:29 #96
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_180531316
28 jaar tbs met dwangverpleging

Ongemaximeerd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_180531317
Bizar
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juli 2018 @ 10:33:50 #98
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180531323
Lijkt af te stevenen op gekwalificeerde doodslag. Geen levenslang omdat er dan geen behandeling mogelijk is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 juli 2018 @ 10:34:34 #99
408813 crew  trein2000
pi_180531341
Tbs & 28 jaar
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juli 2018 @ 10:34:46 #100
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180531343
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')