abonnement Unibet Coolblue
pi_179785049
Hallo,

Ik ben nu druk bezig in mijn derde jaar mbo niveau 4 werktuigbouwkunde, met voorbereiding op HBO. Ik wil na mijn mbo nog voltijd HBO gaan doen, ook in de techniek (wtb of automotive). Kan iemand hier mij wat duidelijkheid geven hoe het zit met stufi als je doorstudeerd? Op mijn school weten ze het niet, en op internet wordt ik ook niet veel wijzer.
Van wat ik begrijp heb ik als mbo'er 4 jaar recht op studiefinanciering. Heb ik dan als ik HBO gaan doen geen recht op stufi? Of vervalt die 4 jaar regel dan?

Groetjes...

Edit zie dat er studio ipv stufi staat in de titel😑 sorry, autoincorrectie.
pi_179785139
waarom mbo met kleine letters en hbo met hoofdletters?
pi_179785180
https://duo.nl/particulier/studiefinanciering/hoelang-recht.jsp

Zie het laatste:

Van mbo naar hbo
Gaat u na het mbo doorstuderen? Dan kunt u 7 jaar studiefinanciering voor het hbo krijgen. De periode van 10 jaar begint dan ook opnieuw.
pi_179785235
LCMS, Geweldig, bedankt. Precies wat ik zoek, en mijn telefoon maakt altijd hoofdletters van Hbo, zal wel door de Streamingservice komen...
pi_179786567
Ja want we willen mensen ontmoedigen om door te studeren.
.
pi_179789275
Ik weet niet hoe het inmiddels is, maar ik deed MBO onder het 'oude' stelsel en kon toen ik het hbo begon gewoon beginnen in het leenstelsel onder dezelfde voorwaarden als een havist of vwo'er.
pi_179792242
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:19 schreef plastickoffiebekertje het volgende:
en op internet wordt ik ook niet veel wijzer.
Wordt ik? Ik zou ook aan je spelling gaan werken.
pindazakje
pi_179793517
Let op dat de overheid met studiefinanciering je ov, leenrecht en aanvullende beurs bedoelt. Je valt inderdaad onder het nieuwe leenstelsel dus geen standaard stufie meer voor inwonende of uitwonende studenten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')