abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179798351
Lijstje van gisteren kwam nog een halve alcoholfreie Weizener bij, en 4 chipjes naast mijn vriend op de bank:

O: vanilleyoghurt/griekse yoghurt met https://www.quaker.nl/pro(...)out-granola-original (lijkt een stuk minder zoet dan cruesli, maar moet nog even naar de voedingswaarde kijken)
T: automaatcappuccino, 250 gr snoeptomaatjes
L: 1 bth kaas, 2 bth houmous
T: rode paprika, met van die 'koffie'
D: flammkuchen met prei en zalm, halve Weizener
T: 4 chipjes

Voor vandaag:
O: vanilleyoghurt/muesli
T: boterham houmous
L: boterham houmous, restje flammkuchen prei/zalm
T: rode paprika
D: iets in de stad
T: feestje bij een vriendin -> misschien is een plan een goed idee.
pi_179798468
ik wil ook weer hardlopen maar ik heb al zo lang stilgezeten want shin splints -O-
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:45:15 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_179798499
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:41 schreef DrSauvignon het volgende:
ik wil ook weer hardlopen maar ik heb al zo lang stilgezeten want shin splints -O-
heb je er nog steeds veel pijn aan?
disclaimer
pi_179798536
nee en ja, haha. Het was bijna over en toen heb ik dus eerst 15 km. en vervolgens 21 km. gewandeld in dezelfde week en toen voelde ik het weer.

Maar vanaf morgen ga ik weer opbouwen O+
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:51:01 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_179798556
dat zijn ook wel heftige wandelingen ja :o
disclaimer
pi_179798882
de lengte viel wel mee, alleen de keuze om op afgesleten sneakers marstempo te lopen was wat minder briljant :'(
pi_179799119
Wat goed, BE!! *O*

-0.4kg vanmorgen, dus ik ga ook weer goed. Sinds maandag is de knop weer om en 1.5kg kwijt. Deel is van zout want pizza op zondag, maar toch, voelt goed!

Lijst:
O: shake van low calorie meal, lactosevrije yoghurt en diepvriesfruit (316kcal)
L: 3 bth guacamole en kalkoenfilet (359kcal)
T: 100g kersen, 65g bosbessen (91kcal)
T: eiwitreep (179kcal)
B: 1 uur yoga
D: 200g snijbonen, verse kipburger (265kcal)
T: 60g cookies&cream ijs Breyers (79kcal)

Spuit-11 met m'n grafiekje:
pi_179799198
100 gram erbij. Dat is prima na zout van gisteren.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:04:42 #59
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179799329
Vanochtend 76,0. Schade van een week drank, eten, zon en strand dus anderhalve kilo. Valt best mee tbh.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179799418
Boterham met spek en ei _O_
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:50:33 #61
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179799996
Deze discussie is al vaker langsgekomen, over de voor- en nadelen van verschillende manieren/momenten en frequentie van wegen. Het is dus niet bedoeld om het knuppel nog eens in het hoenderhok te gooien omdat ik het zogenaamd allemaal beter weet (of dat ik denk dat niemand weet hoe het werkt ;)), maar ik denk toch wel dat het misschien kan helpen. Ook omdat ik er vroeger ook helemaal niet zo bewust bij stilstond, maar door wat nieuwe uitleg/inzichten van mijn PT vind ik het wel heel nuttige informatie, die ik iig wil delen zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen wat ie ermee doet.

Ik zie namelijk best wel vaak langskomen dat mensen elke dag hun nieuwe gewicht(safname) posten (en dat dan bijvoorbeeld direct relateren aan wat ze dag ervoor gegeten hebben, of ze wel of niet een grote boodschap hebben gedaan, enzovoorts). Of een gewichtsafname, gemeten over een week (ene vrijdag t.o.v. de vorige vrijdag).

Ik had al eerder eens dit filmpje geplaatst:


Daar wordt al aangestipt dat je per dag bijna 2% van je lichaamsgewicht kan afwijken (en dat een losse meting dus niets wilt zeggen). En soms dat je ten onrechte kunt dagen dat je ofwel heel goed ofwel heel slecht bezig bent.

Om nog een praktijkvoorbeeld erbij te zetten waarin dit naar voren komt:


het gaat dan met name om het stuk van 2.00 min (eerdere is ook interessant, maar voor dit punt gaat het om de laatste anderhalve minuut).

Ik woog altijd al elke dag op hetzelfde moment ('s ochtends als je wakker wordt op een nuchtere maag, nadat je na de wc bent geweest, op ongeveer hetzelfde tijdstip is dan het beste). Beste is dus om elke dag te wegen, en dan het gemiddelde nemen over een gehele week, en dan die weken met elkaar vergelijken.

Nogmaals, niet omdat ik denk dat ik het allemaal zo goed weet. En misschien is het plaatsen van het gewicht hier wel puur een uitlaatklep of weet iedereen in het achterhoofd dat het zo werkt als bovenstaande. Dus doe er mee wat je wilt, het is goedbedoeld :P

Mij gaf het iig heel veel rust om elke dag te wegen en er geen waarde te hechten aan de losse waarden, ook niet als ik ineens meer dan een kilo zwaarder woog dan de dag ervoor. Gemiddeld genomen over de week bleek dat ik wel afviel, en daar gaat het dan ook om. Het zorgt er ook voor dat je niet eens gekke dingen gaat doen qua voeding (ineens meer of juist veel minder eten dan je nodig hebt, omdat je toevallig n.a.v. een losse meting veel bent bijgekomen of afgevallen).

Ik denk dat er toch nog genoeg mensen zijn die bovenstaande psychologische drempel toch niet kunnen nemen. Mijn moeder is momenteel ook bezig met het afvallen via Weight Watchers. Daarin moet je een aantal punten per week eten. Nu was de eerste 4 weken iets van 7,5 kg afgevallen. Ineens had ze een weekje stilstand waar ze 'maar' 0,5 kg afviel. Blijkt dus dat ze maar 1 keer per week weegt en bovendien dat ze niet al haar punten opat. Dus door middel van bovenstaande filmpjes uitgelegd wat ze beter kon doen qua wegen en ook dat ze beter maar gewoon haar punten op kon eten (vanwege de uitleg in eerste video). Ze heeft nog geen weegschaal, maar ze had dmv deze info toch wel de psychologische drempel durven nemen en haar punten opgegeten, en zelfs met 3 moorkoppen en wat patat in het weekend was ze 'gewoon' weer 1,5 kg kwijt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_179800162
Lijstjestijd:

O: Griekse yoghurt met pure hagelslag
L: courgettewafels
D: macaroni
T: 2 speciaal biertjes

Verder moet ik vandaag en morgen nog 500gr kersen en 500gr aardbeien op eten :D
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:05:01 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_179800211
De weegfrequentiediscussie skip ik vandaag even als dat oké is ;)

Mn gele jurk wordt nu al te groot. :(
disclaimer
  Redactie Sport vrijdag 15 juni 2018 @ 11:07:45 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179800259
Ik weeg lekker wanneer ik wil.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:08:04 #65
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179800266
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
De weegfrequentiediscussie skip ik vandaag even als dat oké is ;)

Mn gele jurk wordt nu al te groot. :(
Geen probleem, het zal vast een kras op een plaat zijn. Zó lang lurk ik nu ook weer niet in dit topic. Dus zeg het me ook vooral als jullie er strontziek van worden, dan heb ik het er nu uitgegooid en dan mag iedereen er vinden wat ie er van vindt, misschien het nuttig vinden en er iets mee doen, en anders zal ik verder nooit meer over beginnen ;)

Juist het feit dat bij mijn moeder ineens het kwartje viel n.a.v. de info en video's die ik hier neerzette, was de aanleiding dat ik toch eens dacht om het in te brengen. In de hoop dat het misschien meer mensen kan helpen.

Iig is het uit m'n systeem en zal ik het daar dan verder bij laten :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:10:01 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_179800302
Nou ja, IK persoonlijk heb die wijsheid allang, dus voel ik ook niet zo de noodzaak om te reageren. Ik denk ook dat vrijwel alle vaste posters hier die kennis óók hebben. Wil niet zeggen dat je het niet mag delen hoor. Maar ik doe er verder niks mee ;)
disclaimer
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:10:34 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179800315
Och ik weet dat je gewicht van zoveel factoren afhankelijk is. Maar soms is het wel gewoon zod at wat je de dag van te voren gedaan heeft, invloed heeft op de dag erna. En soms ook van 2 of 3 dagen terug, en ook je cycly (vrouwen dan) en nog wel meer shit.
Toch is het wel fijn om het te relativeren.

En echt loslaten is gewoon lastig. Al kijken de meesten hier wel gewoon echt naar de trend en niet naar de metingen per stuk.
pi_179800340
Ik weeg (bijna) elke dag maar kijk naar de trendlijn
Maar tuurlijk is het leuk als je een drop ziet
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:19:01 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_179800453
Ik vond het laatst wel lastig toen ik per ongeluk op het fatsecret message board terecht kwam en iemand gefrustreerd was dat ze na drie dagen keurig 1700 kcal eten nog niet was afgevallen en dat ze nu maar naar 1300 kcal ging, want "ik kan niet afvallen op 1700 kcal".
Ja, dan ben je inderdaad te snel conclusies aan het trekken ;) en dan zit ik ook echt op mijn handen.
Maar ik heb hier niet echt het idee dat er mensen zijn die zo denken. Al begrijp ik dat het voor de incidentele meelezer anders over kan komen.
disclaimer
pi_179800483
Ik weeg me überhaupt niet. Ik zie wel of mijn buik plat genoeg wordt en of ik mijn broeken weer aan kan :)
Ik merkte wel dat ik gefrustreerd werd, omdat mijn lievelingsbroek na een week nog steeds niet lekker zat :') maar vooral gefrustreerd van "hoe heb ik het zo ver laten komen"

Welkom aan faptist. Ik heb je wel eens langs zien komen bij het lurken in OUD en in het docententopic, en ik vind dat je altijd zo lief schrijft O+

Lijstje gisteren:
S: halfuur poweryoga dag 82 *O*
O: sinaasappel
L: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen pindakaas
D: kom linzen-tomatensoep, 2 kapjes pindakaas, klein kommetje sojayoghurt met ongezoete granola (Aldi, aanrader)
T: handje ongezouten notenmix
B: halfuur gefietst woon-werk

Weinig groenten en fruit voor mijn doen en weinig ontbijt. Vandaag beter.
S: halfuur poweryoga dag 83
O: havermout, ongezoete sojamelk, peer, lijnzaad, rozijnen
L: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen pindakaas, 10 cm komkommer
B: halfuur wandelen
D: roerbak met (veel) broccoli, (veel) tofu, ui. Zilvervliesrijst. (waarschijnlijk - misschien verander ik van gedachten en wordt het gele curry, met dezelfde ingrediënten plus wat kokosmelk en currypasta)
T: sinaasappel, misschien nog handje noten
B: halfuur fietsen woon-werk
pi_179800792
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:10 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, IK persoonlijk heb die wijsheid allang, dus voel ik ook niet zo de noodzaak om te reageren. Ik denk ook dat vrijwel alle vaste posters hier die kennis óók hebben. Wil niet zeggen dat je het niet mag delen hoor. Maar ik doe er verder niks mee ;)
Dit.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:31:29 #72
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179801411
Wie riep daar dagelijks wegen?

Al de hele week 79.9/80.0, ik ben tevreden. O+ Het is op het moment zelfs zo dat ik eerder aan m'n gewicht zie waar ik zit in m'n cyclus, dan aan andere effecten. :') En vanmiddag fiets kijken. Fiets. O+

Het idee van vanmiddag sporten wordt daardoor even geparkeerd, maar in ruil daarvoor wel 15km fietsen, is ook prima beweging. ^O^

En ik zag weer mooie resultaten. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:33:13 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_179801444
Wat voor fiets ga je kopen?

Ik merk mijn cyclus tegenwoordig juist niét meer op aan de weegschaal. Ik was nu zelfs enorm gedropt de dag vóór mijn menstruatie :')
disclaimer
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:39:18 #74
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179801534
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
Wat voor fiets ga je kopen?

Ik merk mijn cyclus tegenwoordig juist niét meer op aan de weegschaal. Ik was nu zelfs enorm gedropt de dag vóór mijn menstruatie :')
Deze: https://www.giant-bicycles.com/nl/chill-1-lds-2018
Heb een paar weken geleden een zoektochtje ondernomen en een andere variant van deze fietste prima, dus ik heb goede hoop. (Die specifieke werd het niet, omdat maar 3 versnellingen en dat vind ik te weinig voor wat ik er mee wil.)

En ik houd vooraf echt enorm vocht vast, dus 's ochtends eerst zichtbaar op de weegschaal en in de loop van de dag zet m'n buik uit. :') Alleen door spiraal dus amper bloedverlies, dus de schommeling op een andere manier in de gaten hebben, werkt wel. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:12:24 #75
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_179803074
Welkom Fap. Je bent al zo goed bezig. Hopelijk blijft die flow!

Balen SQ dat je leuke gele jurk nu al te groot wordt.

Lijstje vandaag:
O: yoghurt, banaan, muesli
L: 2 volkoren boterhammen met proscutto crudo, oude kaas 30+, gebakken ei
T: granny smith appel
D: gebakken aardappel, doperwten, kipbraadworst, fritessaus.
Totaal nu 1440 kcal. Ik denk dat er vanavond nog een Liuk bij komt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')