abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:14:41 #201
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_180109747
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:13 schreef embedguy het volgende:

[..]

Jawel hoor. Werkt prima icm angular, react en vast ook zonder dat soort frameworks.
Ja je kan het ook zelf compilen. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:16:27 #202
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180109796
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja je kan het ook zelf compilen. :Y
Plain TS gaat niet werken nee in de browser ;p.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:19:39 #203
459912 FlippingCoin
pi_180109863
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:16 schreef embedguy het volgende:

[..]

Plain TS gaat niet werken nee in de browser ;p.
Ja dus zonder een framework ook prima te gebruiken. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_180109959
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel, wordt in Angular gebruikt bijvoorbeeld.
Persoonlijk ben ik van mening dat het allemaal te veel van het goede is. We hebben ooit met zijn allen besloten dat we JavaScript zouden gaan gebruiken om webpaginas's dynamisch te maken en hebben de standaard vervolgens verder uitontwikkeld om heuse complete applicaties te kunnen maken. En het werkt prima tot dusver.

Anno 2018 zitten we met tientallen frameworks opgescheept die in rap tempo verouderen en er komen steeds meer ontwikkelingen die de lat om ontwikkelaar te worden onnoemelijk hoog legt.

Een taal kan en mag evolueren en met een scripttaal als JS kun je niets anders verwachten maar ik vraag mij af in hoeverre je alom tegenwoordig echt frameworks nodig hebt als je alle ins- en outs van JS beheerst... We hebben het hier immers niet over een traditionele taal maar over een scripttaal die leeft in een browser. :')

Ik heb al genoeg voorbeelden van MMV, MVP en MVVM implementaties in vanilla JS. Daar heb je geen framework nummer #243452 voor nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 21:25:20 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:26:46 #205
436847 embedguy
pi_180110038
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:23 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik van mening dat het allemaal te veel van het goede is. We hebben ooit met zijn allen besloten dat we JavaScript zouden gaan gebruiken om webpaginas's dynamisch te maken en hebben de standaard vervolgens verder uitontwikkeld om heuse complete applicaties te kunnen maken. En het werkt prima tot dusver.

Anno 2018 zitten we met tientallen frameworks opgescheept die in rap tempo verouderen en er komen steeds meer ontwikkelingen die de lat om ontwikkelaar te worden onnoemelijk hoog legt.

Een taal kan en mag evolueren en met een scripttaal als JS kun je niets anders verwachten maar ik vraag mij af in hoeverre je alom tegenwoordig echt frameworks nodig hebt als je alle ins- en outs van JS beheerst... We hebben het hier immers niet over een traditionele taal maar over een scripttaal die leeft in een browser. :')

Ik heb al genoeg voorbeelden van MMV, MVP en MVVM implementaties in vanilla JS. Daar heb je geen framework nummer #243452 voor nodig.
Typescript is geen framework...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is happening now.
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:27:24 #206
436847 embedguy
pi_180110050
quote:
We hebben het hier immers niet over een traditionele taal maar over een scripttaal die leeft in een browser. :')
Wat is hier je punt? :9
Life is happening now.
pi_180110069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:26 schreef embedguy het volgende:

[..]

Typescript is geen framework...
Snap ik, maar het is wéér een nieuwe technologie in ons veld. Ik wil gaan voor kwalitatieve code die duurzaam is. Als je vandaag iets schrijft is er morgen wel weer iemand die je vuil aankijkt omdat het zogenaamd 'oud' is....
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 21:29:54 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180110103
Borland Pascal ftw... :P
Of delphi...

Toen ik op school wel eens wat probeerde met code zeiden de nerds dat die twee bovenstaande talen het helemaal waren :D

[ Bericht 27% gewijzigd door Bosbeetle op 02-07-2018 10:17:38 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:30:50 #209
459912 FlippingCoin
pi_180110122
quote:

[..]

Die framework strijd heb je zo erg omdat je niet een andere programmeertaal kan gebruiken. Daarnaast is de DOM manipuleren met plain JS echt een bitch, wel eend een echte web applicatie geschreven zo?
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:32:01 #210
459912 FlippingCoin
pi_180110146
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:28 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Snap ik, maar het is wéér een nieuwe technologie in ons veld. Ik wil gaan voor kwalitatieve code die duurzaam is. Als je vandaag iets schrijft is er morgen wel weer iemand die je vuil aankijkt omdat het zogenaamd 'oud' is....
Als je wilt gaan voor kwaliteit is typescript júist een goede stap.
pi_180110188
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die framework strijd heb je zo erg omdat je niet een andere programmeertaal kan gebruiken. Daarnaast is de DOM manipuleren met plain JS echt een bitch, wel eend een echte web applicatie geschreven zo?
Ik doe het nu op dit moment. Het is een hel maar de reden dat mensen al die externe troep gebruiken is omdat ze niet weten hoe ze met JavaScript om moeten gaan. Ze behandelen het als een traditionele taal en gaan hiermee de mist in, terwijl JS heel veel aparte regels kent.

Dat probleem heb ik nu ook. Dus gaan ze spaghetticode schrijven en krijg je callback-hells. Zelf probeer ik zo DRY mogelijk te schrijven en algemene kennis toe te passen, maar toch betrap ik meer steeds op dat het me niet lukt grote apps te schrijven zonder er een bende van te maken.

Ik ben er echt van overtuigd dat je met vanilla JS een prachtig stukje engineering neer kunt zetten. Zonder Angular, React, etcetera.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 21:38:52 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:40:00 #212
436847 embedguy
pi_180110342
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:33 schreef DevFreak het volgende:
en krijg je callback-hells.
Dat is achterhaald, bij moderne JS kun je gewoon nette code schrijven zonder 'callback hells'.
https://developer.mozilla(...)ments/async_function

Wel even met Babel transpilen naar een JS versie die oude browsers begrijpen, of gewoon TS gebruiken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is happening now.
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:41:41 #213
459912 FlippingCoin
pi_180110382
quote:

[..]

Ik doe het nu op dit moment. Het is een hel maar de reden dat mensen al die externe troep gebruiken is omdat ze niet weten hoe ze met JavaScript om moeten gaan. Ze behandelen het als een traditionele taal en gaan hiermee de mist in, terwijl JS heel veel aparte regels kent.

Dat probleem heb ik nu ook. Dus gaan ze spaghetticode schrijven en krijg je callback-hells. Zelf probeer ik zo DRY mogelijk te schrijven en algemene kennis toe te passen, maar toch betrap ik meer steeds op dat het me niet lukt grote apps te schrijven zonder er een bende van te maken.

Ik ben er echt van overtuigd dat je met vanilla JS een prachtig stukje engineering neer kunt zetten. Zonder Angular, React, etcetera.
Ja natuurlijk kan dat, maar dat gaat je wel heel veel meer tijd kosten. Of wil je terug naar JQuery? :X :X

Dat was ook geen pretje imo.
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:43:45 #214
459912 FlippingCoin
pi_180110438
Go en de Go community is bijvoorbeeld ook anti-framework en daar vind ik dat een mooi iets, maar daar heb je niet met DOM manipulatie en zo te maken.
pi_180110445
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja natuurlijk kan dat, maar dat gaat je wel heel veel meer tijd kosten. Of wil je terug naar JQuery? :X :X

Dat was ook geen pretje imo.
Ik ben liever iets meer tijd kwijt dan dat ik gebruik maak van een JS-bibliotheek die in rap tempo verouderd. Ik wil weten wat ik doe en wat er op de achtergrond gebeurt. Ik hou niet van magische tricky-wicky code.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 21:45:04 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:45:04 #216
436847 embedguy
pi_180110473
quote:
is omdat ze niet weten hoe ze met JavaScript om moeten gaan
Wel heel erg kort door de bocht. Ik geef je op zich gelijk: vanille JS leren is zeker de moeite maar frameworks kunnen wel heel veel je productiviteit verhogen.
Life is happening now.
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:46:49 #217
459912 FlippingCoin
pi_180110515
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:44 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik ben liever iets meer tijd kwijt dan dat ik gebruik maak van een JS-bibliotheek die in rap tempo verouderd. Ik wil weten wat ik doe en wat er op de achtergrond gebeurt. Ik hou niet van magische tricky-wicky code.
Als je doortgelijke functionaliteit als Angular wil ben je wel meer dan iets meer tijd kwijt.
pi_180110516
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:45 schreef embedguy het volgende:

[..]

Wel heel erg kort door de bocht. Ik geef je op zich gelijk: vanille JS leren is zeker de moeite maar frameworks kunnen wel heel veel je productiviteit verhogen.
Maar je bent dan wel afhankelijk van een vendor. :)
Ik heb ooit een grote applicatie zien breken omdat een bug zat in een PHP library. In JS is dit risico nog veel groter. Als ik iets schrijf wil ik dat het rock-solid is en minimaal 10 jaar mee kan. Of dit met ECMAScript realistisch is weet ik niet.

Als ik iets mis of niet weet waar ik het over heb hoor ik het ook graag trouwens :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 21:49:31 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:49:38 #219
459912 FlippingCoin
pi_180110584
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:46 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Maar je bent dan wel afhankelijk van een vendor. :)
Ik heb ooit een grote applicatie zien breken omdat een bug zat in een PHP library. In JS is dit risico nog veel groter. Als ik iets schrijf wil ik dat het rock-solid is en minimaal 10 jaar mee kan. Of dit met ECMAScript realistisch is weet ik niet.
Ik denk dat er doorgaans minder bugs zitten in de code van Angular dan in zelfgemaakte code.
pi_180110696
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik denk dat er doorgaans minder bugs zitten in de code van Angular dan in zelfgemaakte code.
Ja ach. Maar weet je, ik heb altijd met het probleem gezeten dat de interesse voor JavaScript er bij mij gewoon echt niet is. Ik wil een idee kunnen realiseren, en als dat eenmaal lukt is het voor mij prima.

Misschien dat ik het ook maar gewoon moet gaan accepteren dat de wereld niet perfect is en me erbij neerleggen dat ik me moet gaan verdiepen in Angular of React.

If you can't beat them... :P :7
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:54:25 #221
459912 FlippingCoin
pi_180110720
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:53 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja ach. Maar weet je, ik heb altijd met het probleem gezeten dat de interesse voor JavaScript er bij mij gewoon echt niet is. Ik wil een idee kunnen realiseren, en als dat eenmaal lukt is het voor mij prima.

Misschien dat ik het ook maar gewoon moet gaan accepteren dat de wereld niet perfect is en me erbij neerleggen dat ik me moet gaan verdiepen in Angular of React.

If you can't beat them... :P :7
Ik heb laatst een filmpje hierover gezien even zoeken voor je, er is hoop. ;)
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:55:25 #222
436847 embedguy
pi_180110737
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit ja, zonder twijfel. Je moet niet de verbeelding hebben dat je foutloze code kunt schijven. Fouten maken doen we allemaal en bij software ontwikkeling is het gewoonweg onvoorkomelijk.

Leuke van die frameworks is, is dat er een communitie is die er fouten er uit haalt. Dan blijven er alsnog zat erin zitten, maar doorgaans kost dat minder tijd dan zelf van nul af aan beginnen en zelf tegen bugs aanlopen (die er geheid in zitten).
Life is happening now.
pi_180110741
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik heb laatst een filmpje hierover gezien even zoeken voor je, er is hoop. ;)
Ik kan het gewoon echt niet hebben omdat de client tegenwoordig net zo van belang is al de backend. Het zijn heuse applicaties die je ziet draaien. Kijk maar naar de webplayer van Spotify.

En waar draait het op?
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:58:12 #224
459912 FlippingCoin
pi_180110793
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:55 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik kan het gewoon echt niet hebben omdat de client tegenwoordig net zo van belang is al de backend. Het zijn heuse applicaties die je ziet draaien. Kijk maar naar de webplayer van Spotify.

En waar draait het op?

Web Assembly

Dit kan betekenen dat er meer ondersteunde hogere programmeertalen voor de browser komen.
pi_180110879
quote:
16s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Web Assembly

Dit kan betekenen dat er meer ondersteunde hogere programmeertalen voor de browser komen.
Dank je wel, ik heb er van gehoord maar kon niet op de naam komen net dus ik dacht van 'laat maar' :P

Ik heb deze een paar maanden terug gezien:
Ik ben bereid om te te gaan verdiepen in AngularJS en wil er best een hoop moeite voor doen, maar wel onder de voorwaarde dat ik er minimaal 5 jaar uit kan putten. :)

Er is een reden dat ik zo graag console applicaties schrijf... :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 22:03:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')