abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:12:52 #1
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179767363
Mijn ideale vakantie was altijd om met de auto (gehuurd danwel eigen) te roadtrippen. Stadjes aandoen, niks plannen, is het leuk dan blijf je, anders ga je weer weg.
Het bestond eigenlijk met name uit wat slenteren, wat dingetjes bekijken en veel eten en drinken.
Heerlijk!

Dit jaar wil ik het echter anders doen, samen met partner.
We willen ergens in Europa vanuit 1 uitvalsbasis gaan wandelen en fietsen. We hebben 2 weken, aangezien ik wel wat ongedurig ben worden het dus 2 bestemmingen, ieder een weekje. Hoeft niet per se 2 landen te zijn.

We hebben meerdere ideeën maar komen er niet goed uit wat het moet worden.

Onze ideale vakantiedag zal er als volgt uitzien: beetje uitslapen, rustig ontbijten, dan een flinke wandeltocht (10-15 km) of fietstocht (20-30 km) maken, ondertussen natuurlijk her en der een pauze en als we dan terug zijn bij het huisje/appartement lekker met een wijntje en een hapje genieten van een zonnetje.

We denken aan Oostenrijk (Karinthië) en Noord-Italië gecombineerd, of eventueel Duitsland, of eventueel Frankrijk en dan met name richting het zuiden (Limousin/Aquitaine).

We houden van natuurschoon en de foto's uit Oostenrijk en Noord-Italië doen watertanden. Maar ja, de kans om daar in september in de namiddag met een wijntje in een warm zonnetje te zitten is wellicht wat kleiner dan in Frankrijk.

Enfin; dit wordt onze eerste wandel/fietsvakantie en we hebben dus duidelijk tips nodig! Overigens gaan we met de auto en is Noord-Italië-ish wel het maximum om te rijden.
Alvast dank!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_179767987
Op het zonnetje na : Engeland ^O^ Bijvoorbeeld zuid-West, dat is nog behoorlijk zonnig. Mooi land, weinig Nederlanders, begrijpelijke taal.
Somebody that I used to know
pi_179768039
Italië.
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_179772099
Ik zou een een heuvelige bestemming doen en een platte, of denk je 2 weken te kunnen bergfietsen?
.
pi_179775477
10 km lopen of 20 km fietsen zou ik nou niet echt flink noemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:49:48 #6
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179778006
Zuid-West Engeland helemaal niet aan gedacht, dat is wel een goeie om even naar te kijken!

Heuvelig en plat is wel een goeie, maar dat ligt wellicht wat verder rijden uit elkaar. In dat geval heeft wandelen de voorkeur. Plus, je hebt vaak rondom een meer of in een dal ook nog wel een fietsroute, die zullen wel wat vlakker zijn denk ik?

Het aantal kilometers is een schatting, maar of dat wel of niet flink te noemen is lijkt me niet echt relevant voor de vraag. 10 kilometer in de bergen is wel weer wat anders dan 10 kilometer vlak.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_179778774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:51 schreef Nielsch het volgende:
10 km lopen of 20 km fietsen zou ik nou niet echt flink noemen.
Bear Grylls gespot of hoe die gast ook heet
pi_179791464
Als je gaat wandelen in de bergen, kijk dan naar de wandeltijden. Dat is belangrijker dan afstand. Ik heb recent iets vergelijkbaars gedaan in de Franse Vogezen en Elzas: lekker kamperen in Kaysersberg, smorgens paar uur (max 5uur) wandelen en daarna lekker relaxed genieten of nog wat dingen bezichtigen.

Ikheb serieus wandelingen van 25 kilometer sneller gewandeld dan van 10 kilometer, door de aard van het terrein.

Houd er rekening mee dat bergen altijd onvoorspelbaar kunnen zijn qua weer ;)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179796981
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:51 schreef Nielsch het volgende:
10 km lopen of 20 km fietsen zou ik nou niet echt flink noemen.
Wel eens de Mont Ventoux beklommen met de fiets?
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:05:08 #10
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179799331
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:50 schreef polariteit het volgende:
Als je gaat wandelen in de bergen, kijk dan naar de wandeltijden. Dat is belangrijker dan afstand. Ik heb recent iets vergelijkbaars gedaan in de Franse Vogezen en Elzas: lekker kamperen in Kaysersberg, smorgens paar uur (max 5uur) wandelen en daarna lekker relaxed genieten of nog wat dingen bezichtigen.

Ikheb serieus wandelingen van 25 kilometer sneller gewandeld dan van 10 kilometer, door de aard van het terrein.

Houd er rekening mee dat bergen altijd onvoorspelbaar kunnen zijn qua weer ;)
Ja precies dat! We zitten inderdaad aan wandelingen van een uur of 5 (inclusief stops en wat drinken ergens) te denken. Qua fietsen ben ik niet zo getraind nog, dus dat zullen kortere tochten worden in valleien zodat het vlak terrein is.

Vogezen hebben we ook naar gekeken!

We zitten nu ook te kijken naar Slovenië, ongekend mooie natuur!
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator vrijdag 15 juni 2018 @ 11:01:57 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179800169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:05 schreef Maria2.0 het volgende:
We zitten nu ook te kijken naar Slovenië, ongekend mooie natuur!
Slovenië is schitterend. Zou het zeker als optie meenemen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_179800476
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Slovenië is schitterend. Zou het zeker als optie meenemen.
Dit dus. Oa. Triglav nationaal park is prachtig. En ook afwisselend: je kan er stevige bergtochten maken met veel steigen/dalen maar ook door schitterende rivierkloven en valleien lopen met weinig hoogteverschil
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179829917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:51 schreef Nielsch het volgende:
10 km lopen of 20 km fietsen zou ik nou niet echt flink noemen.
Er ligt in de buurt van de camping waar ik nu ben een wandelroute van 2.6 km, geschatte tijd die je ermee bezig bent is 3 uur. Succes ^O^

Ts, ik ben nu in Zwitserland (kanton Wallis, vorige week zaten Ticino) is ook echt een aanrader!
  zondag 17 juni 2018 @ 09:51:49 #14
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179842952
Ik ging al aan mezelf twijfelen haha, met die wandelafstanden :P
Je doet er inderdaad wel wat langer over als je zo'n puist op en af moet :D

We zijn er nog altijd niet uit, geloof dat partner voorkeur heeft voor Frankrijk. Regio Languedoc omdat je daar ook nog wel lekkere eindjes kunt fietsen. De natuur lijkt me er alleen minder spectaculair, maar het is wel te combineren met de Pyreneeën dus dat is ook wel weer gaaf.

Luxeproblemen dit, als de hele wereld eigenlijk open ligt.
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 17 juni 2018 @ 10:37:00 #15
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179843638
Franse kaasjes zijn wel de lekkerste voor bij je wijn O-).

Kijk nu online alvast naar eventuele wandel/fietsroutes, mocht je een GPS hebben en de data kunnen downloaden, zeker doen :Y.
pi_179849449
Misschien een idee om anders gewoon de richting van Languedoc uit te gaan rijden, en zodra je de Languedoc binnenrijdt binnendoor te gaan. Kom je door een gebied dat je mooi lijkt dan zoek je een overnachtingsplek?

Wandelroutes/kaarten kan je volgens mij overal bij de toeristendienst krijgen in de grotere plaatsen :)
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 18 juni 2018 @ 10:24:40 #17
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179866625
We hebben een fietscomputer sowieso en gaan een GPS aanschaffen (ik geocach ook, dus wel handig).

Dank voor de input in elk geval! We zijn er nog niet over uit, maar zijn wel teruggegaan naar 2 opties: Languedoc e.o. of een combi van Triglav NP in Slovenië en Zuid-Tirol in Italië.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_179866659
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:24 schreef Maria2.0 het volgende:
We hebben een fietscomputer sowieso en gaan een GPS aanschaffen (ik geocach ook, dus wel handig).

Dank voor de input in elk geval! We zijn er nog niet over uit, maar zijn wel teruggegaan naar 2 opties: Languedoc e.o. of een combi van Triglav NP in Slovenië en Zuid-Tirol in Italië.
Geocachen tijdens lange wandelingen is ook een aanrader dan :+ Heb er gisteren nog even een gedaan op een mooi panorama-punt.
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 11:11:12 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179867410
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:37 schreef douche-eendje het volgende:
Franse kaasjes zijn wel de lekkerste voor bij je wijn O-).

Kijk nu online alvast naar eventuele wandel/fietsroutes, mocht je een GPS hebben en de data kunnen downloaden, zeker doen :Y.
Niets mis met Sloveense kaasjes en de lokale wijnen aldaar. :P.

Slovenië is een stuk groener, Languedoc een stuk droger. Maar de Languedoc is ook heel mooi (Cirque de Navacelles, Mont Aigoual, Carcassonne, etc.)

Mooi luxeprobleem.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 18 juni 2018 @ 14:55:24 #20
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179871348
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Geocachen tijdens lange wandelingen is ook een aanrader dan :+ Heb er gisteren nog even een gedaan op een mooi panorama-punt.
Haha ja als ze makkelijk te vinden zijn. Ik geocach met een vriend van me, maar mijn eigen vriend ziet de lol er nog niet van in ;(
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 18 juni 2018 @ 14:55:58 #21
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179871357
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:11 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Niets mis met Sloveense kaasjes en de lokale wijnen aldaar. :P.

Slovenië is een stuk groener, Languedoc een stuk droger. Maar de Languedoc is ook heel mooi (Cirque de Navacelles, Mont Aigoual, Carcassonne, etc.)

Mooi luxeprobleem.
Zal die gebieden eens opzoeken. Geloof dat ik vriend nu wel wat warmer heb gekregen voor Slovenië, dus ik ben al op zoek naar fijne accommodaties :P
L'Enfer, c'est les autres.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')