abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2018 @ 18:58:38 #201
39581 Salvad0R
universal
pi_180040489
keal sowieso Muppet
  maandag 25 juni 2018 @ 19:35:41 #202
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180041566
In de tijd van Einstein kwamen verschillende rassen nog niet zoveel in aanraking met elkaar.
Er bestond ook nog geen moraal op dit gebied en dus ook geen goed of slecht.

Je mocht dus eigenlijk een volk/ras zomaar slecht of goed vinden net als dat je nu een film of een voetbalclub goed of slecht mag vinden.

Christenen en andere groepen met een decadent slaafs moraal, hebben een voorschrift nodig waarin staat wat zij als goed of slecht moeten aanhouden. Dat vinden zij veel makkelijker dan wanneer ze zelf moeten denken.

Destijds waren degenen die niet konden nadenken nog onverschillig wanneer het over racisme ging. Er was toen nog niemand die hen vertelde dat het slecht was, er stond namelijk niks over in hun bijbel.

Einstein, iemand die wel kon denken, gaf zijn mening m.b.t. wat hij vond van bepaalde rassen, maar voorzag de problemen met racisme niet die wij tegenwoordig kennen. Als hij in deze tijd geleefd had zou hij dit nooit gezegd hebben.

Een van de populairste Europese leiders ooit in zijn tijd is machtig geworden door racisme te gebruiken.
Een groot deel van de huidige ontwikkelde populaties zou nog steeds op hem gestemd hebben in dezelfde situatie, mits ze maar geïndoctrineerd worden met moraal.

Het verschil tussen Einstein en deze dictator is dat Einstein nooit vertelde dat bepaalde volken anders behandeld zou moeten worden of andere rechten zouden moeten krijgen. Einstein is mijns inziens geen slecht mens daarmee, de dictator was dit wel.

De hele rijkdom die we als Westerse wereld nu genieten, hebben wij trouwens te danken aan rascisme, best een naar idee eigenlijk.
Hoe meer ontwikkeld een land is, is bijna equivalent aan hoeveel koloniën een land had destijds.

Ik vind racisme slecht, maar dat wij als Westerse wereld een nare geschiedenis hebben achtergelaten vol racisme, mogen we niet in de doofpot stoppen en daar moeten toekomstige generaties ook bewust van zijn.
pi_180049849
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er nog gewoon "evolutie is fake" topics zijn waar je je droef van spuien. Dat hoeft niet hier toch?
Ik geloof niet in de evolutietheorie, maar het zal me worst wezen of andere mensen daar wel in geloven, zolang je mij maar niet dwingt. Het zou waar kunnen zijn, maar ik geloof het niet.
pi_180049882
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:35 schreef Ixnay het volgende:
In de tijd van Einstein kwamen verschillende rassen nog niet zoveel in aanraking met elkaar.
Er bestond ook nog geen moraal op dit gebied en dus ook geen goed of slecht.

Je mocht dus eigenlijk een volk/ras zomaar slecht of goed vinden net als dat je nu een film of een voetbalclub goed of slecht mag vinden.

Christenen en andere groepen met een decadent slaafs moraal, hebben een voorschrift nodig waarin staat wat zij als goed of slecht moeten aanhouden. Dat vinden zij veel makkelijker dan wanneer ze zelf moeten denken.

Destijds waren degenen die niet konden nadenken nog onverschillig wanneer het over racisme ging. Er was toen nog niemand die hen vertelde dat het slecht was, er stond namelijk niks over in hun bijbel.

Einstein, iemand die wel kon denken, gaf zijn mening m.b.t. wat hij vond van bepaalde rassen, maar voorzag de problemen met racisme niet die wij tegenwoordig kennen. Als hij in deze tijd geleefd had zou hij dit nooit gezegd hebben.

Een van de populairste Europese leiders ooit in zijn tijd is machtig geworden door racisme te gebruiken.
Een groot deel van de huidige ontwikkelde populaties zou nog steeds op hem gestemd hebben in dezelfde situatie, mits ze maar geïndoctrineerd worden met moraal.

Het verschil tussen Einstein en deze dictator is dat Einstein nooit vertelde dat bepaalde volken anders behandeld zou moeten worden of andere rechten zouden moeten krijgen. Einstein is mijns inziens geen slecht mens daarmee, de dictator was dit wel.

De hele rijkdom die we als Westerse wereld nu genieten, hebben wij trouwens te danken aan rascisme, best een naar idee eigenlijk.
Hoe meer ontwikkeld een land is, is bijna equivalent aan hoeveel koloniën een land had destijds.

Ik vind racisme slecht, maar dat wij als Westerse wereld een nare geschiedenis hebben achtergelaten vol racisme, mogen we niet in de doofpot stoppen en daar moeten toekomstige generaties ook bewust van zijn.
We moeten het geld ook eerlijk verdelen. Onze voorouders hebben geld en grondstoffen gestolen van Afrikanen, dat is wel zo. Hoe kunnen we ze eigenlijk helpen om een goede economie op te bouwen?

Ik heb het idee dat die zogenaamde "goede doelen" het probleem erger maken door mensen voor de gek te houden. Ik heb ergens gelezen dat dat zo is, maar ik weet niet zeker of het waar is. Misschien dat ik er morgen wat meer informatie over opzoek. Maar ik hoop dat we de Afrikanen kunnen helpen om van hun hongersnood af te komen.
pi_180051788
Het lesmateriaal (in dit geval in Nederland) was in die tijd ook van een bedroevend niveau.
Zodanig zelfs, dat het lezen ervan nu pure komedie oplevert.

pi_191296942
spam.

[ Bericht 98% gewijzigd door Ole op 01-02-2020 19:52:05 ]
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:16:22 #207
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_191297693
Goeie kick
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:29:26 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191297815
Een beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld Herge en zijn beeld van negertjes in Congo. Andere tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')