abonnement Unibet Coolblue
pi_179750836
Doen jullie dat wel eens, mealpreppen?
Dus je maaltijden van te voren in bulk maken zodat je het alleen nog hoeft op te warmen.

Ik doe dat wel eens met de lunch. Heb geen zin in altijd maar brood mee naar werk. En ik wil mijn eiwitten intake hoog houden (als onderdeel van mijn macro).

Vandaag heb ik 4 lunchen (voor mijzelf en partner) gemaakt die zowel koud als warm gegeten kunnen worden.
Kip gekruid, gebakken in de oven. Ondertussen pasta gekookt, sausje erbij gemaakt (met chorizo). En groentes gewokt.

Alles gewogen en in losse bakjes gedaan. Ready to take out!

Hebben jullie maaltijden die je op deze manier maakt? Het lijkt me leuk om ervaringen te delen.
Recepten zijn welkom! Foto's ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Black_Baron op 13-06-2018 13:52:13 ]
pi_179750870


470 kcals
43k 9v 47e
pi_179750908
Dat doen we hier soms in hele drukke weken. Als niemand nog zin heeft om eten te maken
  dinsdag 12 juni 2018 @ 20:07:04 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_179751015
Regelmatig. Ik heb de tijd en puf vaak niet om na het werk nog te koken met 2 jengelende kinderen aan mijn been. Dus kook ik in bulk vooruit en gooi ik de vriezer vol. Dingen als ovenschotels, nasi, chili, curry, pastasauzen etc.

Ik denk overigens dat dit meer CUL dan LIF is?

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 12-06-2018 20:34:56 ]
disclaimer
pi_179751438
Ik gebruik jimmyjoy.
Als ik weet no time zet ik een shake in de koelkast.


Verder kook ik standaard voor 4 dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2018 20:26:49 ]
pi_179751497
(Toen ik alleen woonde btw) bedoel beetje Mexicaans is zo kg groente met vlees.
pi_179751545
Ik zou het wel willen, want tijd en zulks, maar ik merk in de praktijk vaak dat ik opnieuw opgewarmde dingen vaak minder lekker vind en dan maar na driekwart portie het opgeef en alsnog met trek blijf zitten. Wat is nou wel en niet lekker voor dit soort mealpreps?
I reject reality and substitute my own
pi_179751599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:31 schreef CindieY het volgende:
Ik zou het wel willen, want tijd en zulks, maar ik merk in de praktijk vaak dat ik opnieuw opgewarmde dingen vaak minder lekker vind en dan maar na driekwart portie het opgeef en alsnog met trek blijf zitten. Wat is nou wel en niet lekker voor dit soort mealpreps?
wok werkt perfect. (Curry bijvoorbeeld).
Stamppot (peen en ui) is heerlijk in een pan.

Eigenlijk is alles wat ik kook de dag erna nog lekker
pi_179751653
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:33 schreef tailfox het volgende:

[..]

wok werkt perfect. (Curry bijvoorbeeld).
Stamppot (peen en ui) is heerlijk in een pan.

Eigenlijk is alles wat ik kook de dag erna nog lekker
Ik had net een opgewarmde curry die ik toch maar matig vond, terwijl ik em de eerste keer superlekker vond. De ui wordt wat smotzig bij opwarmen, kipfilet krijgt wordt wat harder, dat soort dingen.

Warm je op in de magnetron of in de pan?
I reject reality and substitute my own
pi_179751660
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:26 schreef tailfox het volgende:
Ik gebruik jimmyjoy.
Als ik weet no time zet ik een shake in de koelkast.


Verder kook ik standaard voor 4 dagen.

Oh! Dat kende ik niet. Een shake waar alles in zit.
Bevalt het? Qua smaak.. en qua honger stillen als een hele maaltijd?
pi_179751689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:31 schreef CindieY het volgende:
Ik zou het wel willen, want tijd en zulks, maar ik merk in de praktijk vaak dat ik opnieuw opgewarmde dingen vaak minder lekker vind en dan maar na driekwart portie het opgeef en alsnog met trek blijf zitten. Wat is nou wel en niet lekker voor dit soort mealpreps?
Ik heb hetzelfde, ik vind bijvoorbeeld kip de volgende dag niet echt verrukkelijk :{

Wat ik zelf weleens doe als ik geen zin heb in brood voor lunch is kliekjes van de vorige dag meenemen. Dan hebben we het over:

Stamppot boerenkool
Gebakken rijst (met ui, ei, bacon en kruiden)
Of pasta pesto met tonijn

Maar mealpreppen als avondeten heb ik nog nooit gedaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179751715
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:36 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Oh! Dat kende ik niet. Een shake waar alles in zit.
Bevalt het? Qua smaak.. en qua honger stillen als een hele maaltijd?
als die uit de koelkast komt wel.

Koelen vind ik echt een must.
pi_179751746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:35 schreef CindieY het volgende:

[..]

Ik had net een opgewarmde curry die ik toch maar matig vond, terwijl ik em de eerste keer superlekker vond. De ui wordt wat smotzig bij opwarmen, kipfilet krijgt wordt wat harder, dat soort dingen.

Warm je op in de magnetron of in de pan?
weer in de wok.
Lekker heet en dan pas erin.
pi_179751767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde, ik vind bijvoorbeeld kip de volgende dag niet echt verrukkelijk :{

Wat ik zelf weleens doe als ik geen zin heb in brood voor lunch is kliekjes van de vorige dag meenemen. Dan hebben we het over:

Stamppot boerenkool
Gebakken rijst (met ui, ei, bacon en kruiden)
Of pasta pesto met tonijn

Maar mealpreppen als avondeten heb ik nog nooit gedaan.
Ik woon alleen en werk fulltime, dus ik heb echt niet elke avond zin om nog uitgebreid te staan koken, dus ik kien het wel vaak zo uit dat ik de ene dag kook en het de andere dag opwarm, maar toch. Het komt er ook wel eens op neer dat iets in de vriezer beland en ik het gewoon nooit meer opeet, omdat het me tegenstaat.
I reject reality and substitute my own
pi_179751780
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:39 schreef tailfox het volgende:

[..]

weer in de wok.
Lekker heet en dan pas erin.
Check, dat maar eens proberen dan.
I reject reality and substitute my own
pi_179751788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:40 schreef CindieY het volgende:

[..]

Ik woon alleen en werk fulltime, dus ik heb echt niet elke avond zin om nog uitgebreid te staan koken, dus ik kien het wel vaak zo uit dat ik de ene dag kook en het de andere dag opwarm, maar toch. Het komt er ook wel eens op neer dat iets in de vriezer beland en ik het gewoon nooit meer opeet, omdat het me tegenstaat.
Om heel eerlijk te zijn eet ik nooit twee dagen hetzelfde :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179751893
Ik maak ook wel eens een Italiaanse maaltijdsoep om mee te nemen als lunch. Vooral met bonen erin vind ik erg lekker.
En hoog in eiwit.
:)
pi_179751930
Gerookte kip is ook een aanrader, als je gewone kip te droog vindt.
pi_179752062
Ja, want voor 1 persoon koken is duur en vervelend. Dus dat worden altijd of 2 avondmaaltijden, of 1 avondmaaltijd en een ruime lunch in een tupperware bakje.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179752269
Wat zijn nou de goede maaltijden die lekker blijven?
pi_179752567
Oh dit wil ik even volgen. Heb meestal eten over wat ik dan voor een dag kater bewaar of invries.
pi_179753925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:18 schreef larry_flynt het volgende:
Oh dit wil ik even volgen. Heb meestal eten over wat ik dan voor een dag kater bewaar of invries.
Maar kook je daar ook bewust op?
Bijv. meer aardappels koken zodat je de volgende dag gebakken aardappels maakt of een frittata of zo.
pi_179753934
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:38 schreef tailfox het volgende:

als die uit de koelkast komt wel.

Koelen vind ik echt een must.
Ik heb in het verleden meerdere malen een batch gehad die extreem bitter smaakte (teveel smaakstof toegevoegd gok ik). Heb jij daar ooit last van gehad?

Verder ideaal spul, heb op het werk een paar zakken liggen als "noodvoer" voor wanneer ik lunch vergeet.
pi_179753999
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:09 schreef Azreal het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden meerdere malen een batch gehad die extreem bitter smaakte (teveel smaakstof toegevoegd gok ik). Heb jij daar ooit last van gehad?

Verder ideaal spul, heb op het werk een paar zakken liggen als "noodvoer" voor wanneer ik lunch vergeet.
ik heb meerdere batches en nergns last van. maar het koelen laat het wel lekker smaken
pi_179754115
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:11 schreef tailfox het volgende:

ik heb meerdere batches en nergns last van. maar het koelen laat het wel lekker smaken
Ik heb het eigenlijk nooit gekoeld, maar in hindsight gooide ik er gekoelde melk op wat natuurlijk ongeveer hetzelfde effect geeft.

Zijn jouw batches altijd van Jimmy Joy geweest of ook nog uit de Joylent periode?
Ik zit nu op de 3e of 4e batch, maar dit is de enige sinds de rebrand, de rest was nog van Joylent, misschien dat dat verschil maakt.
pi_179754156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:15 schreef Azreal het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk nooit gekoeld, maar in hindsight gooide ik er gekoelde melk op wat natuurlijk ongeveer hetzelfde effect geeft.

Zijn jouw batches altijd van Jimmy Joy geweest of ook nog uit de Joylent periode?
Ik zit nu op de 3e of 4e batch, maar dit is de enige sinds de rebrand, de rest was nog van Joylent, misschien dat dat verschil maakt.
Ik had een batch van 30 dagen in de joylent periode.

maar het heeft toch maar een tht van 6 maanden?
pi_179754520
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Maar kook je daar ook bewust op?
Bijv. meer aardappels koken zodat je de volgende dag gebakken aardappels maakt of een frittata of zo.
Aardappelen eet ik bijna niet, maar met een brocolli doe ik twee dagenvan. Ik woon alleen en ook verpakkingen van vlees/vegetarische dingen is in twee.
Als ik weleens zo maaltijdpak of nasi klaar maak dan zet ik de rest in de vriezer.
pi_179754561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:17 schreef tailfox het volgende:

Ik had een batch van 30 dagen in de joylent periode.

maar het heeft toch maar een tht van 6 maanden?
Die had ik ook, dus dan zal ik wel gewoon pech hebben gehad.

THT maak ik me niet zo druk om bij gesealed poedervoer op basis van havermout :P
Daar zat het trouwens niet overheen.

Om aan de rest van het topic wat toe te voegen: mijn vriendin kookt graag uitgebreid, waardoor we er vaak 2 of 3 dagen van kunnen eten en ik meedere dagen lunch heb :D.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:29:03 #29
37248 BertV
Handgemaakt
pi_179759177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:31 schreef Azreal het volgende:

[..]

Die had ik ook, dus dan zal ik wel gewoon pech hebben gehad.

THT maak ik me niet zo druk om bij gesealed poedervoer op basis van havermout :P
Daar zat het trouwens niet overheen.

Het is bij die shakes niet de havermout of de eiwitpoeder wat de problemen geeft.
Waarschijnlijk gaat het eerst om de lijnzaad.

Maaltijdshakes heerlijk, die controle, dat gemak. :P

Ik neem ze nu weer een tijdje s'ochtends en s'middags via een abonnement op Jimmy Joy.
S'avonds gewoon "normaal".

Ook een manier van preppen omdat je veel minder eten hoeft in te slaan.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 13 juni 2018 @ 11:44:18 #30
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179761356
Ik prep bijna niet meer, sinds ik van werk gewisseld ben en geen magnetron meer ter beschikking heb 's middags. Koude lunches maak ik net zo lief 's ochtends voor mn werk klaar.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179761492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:44 schreef MutedFaith het volgende:
Ik prep bijna niet meer, sinds ik van werk gewisseld ben en geen magnetron meer ter beschikking heb 's middags. Koude lunches maak ik net zo lief 's ochtends voor mn werk klaar.
Wat maak je dan zoal klaar voor je lunch?
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:01:33 #32
441440 aquawoman
Bitch please
pi_179761565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Het is bij die shakes niet de havermout of de eiwitpoeder wat de problemen geeft.
Waarschijnlijk gaat het eerst om de lijnzaad.

Maaltijdshakes heerlijk, die controle, dat gemak. :P

Ik neem ze nu weer een tijdje s'ochtends en s'middags via een abonnement op Jimmy Joy.
S'avonds gewoon "normaal".

Ook een manier van preppen omdat je veel minder eten hoeft in te slaan.
Dit zou niets voor mij zijn. Ik eet omdat je het nodig hebt, maar ook omdat ik het lekker vind en het een gezellig sociaal moment is voor mij. die laatste twee dingen raak je met zoiets helemaal kwijt.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:10:29 #33
37248 BertV
Handgemaakt
pi_179761715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:01 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dit zou niets voor mij zijn. Ik eet omdat je het nodig hebt, maar ook omdat ik het lekker vind en het een gezellig sociaal moment is voor mij. die laatste twee dingen raak je met zoiets helemaal kwijt.
Of ik op kantoor nu iedere dag een boterham met stroop, en eentje met pindakaas eet, of een shake naar binnen klok.

Ik heb het wel een week volledig op shakes gedaan (dus ook s'avonds) toen ik een week alleen was.

Bizar om een keertje mee te maken. Natuurlijk snak je dan naar vast voedsel.
Ik heb nooit gezegd dat ik normaal ben.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:17:56 #34
441440 aquawoman
Bitch please
pi_179762732
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:10 schreef BertV het volgende:

[..]

Of ik op kantoor nu iedere dag een boterham met stroop, en eentje met pindakaas eet, of een shake naar binnen klok.

Ik heb het wel een week volledig op shakes gedaan (dus ook s'avonds) toen ik een week alleen was.

Bizar om een keertje mee te maken. Natuurlijk snak je dan naar vast voedsel.
Ik heb nooit gezegd dat ik normaal ben.
Ik zeg ook niet dat je abnormaal bent, ieder zijn meug :)

Bij ons op kantoor is lunch echt een gezellig half uurtje waar je juist ook met andere afdelingen bijkletst.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:22:25 #35
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179762787
Schopje CUL
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_179762950
Mijn vriezer staat vol met pastasauzen, soepen, voorbereide ovenschotels etc.

Ik zou in jouw pasta's terowuens rustig een beetje meer groenten doen. Dat is meer eiwit, meer vezel en een lichaam dat de voedingsstoffen beter kan opnemen. Dat is het indirecte effect van voldoende vezels eten. Het voegt maar weinig calorieën toe en geen vet,wat dat betreft ook prima dus.
Whatever...
pi_179763130
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:33 schreef Spanky78 het volgende:
Mijn vriezer staat vol met pastasauzen, soepen, voorbereide ovenschotels etc.

Ik zou in jouw pasta's terowuens rustig een beetje meer groenten doen. Dat is meer eiwit, meer vezel en een lichaam dat de voedingsstoffen beter kan opnemen. Dat is het indirecte effect van voldoende vezels eten. Het voegt maar weinig calorieën toe en geen vet,wat dat betreft ook prima dus.
Heb je het over mij, de pasta in de OP?
Dat is enkel voor de lunch. In de avond wordt gewoon vers warm gegeten met groente.
Deze lunch heeft:
150 gram verse groente (exclusief de tomatensaus).
150 kipfilet
50 gram (meestal volkoren) pasta.

Met mijn diner erbij zit ik doorgaans rond de 350/400 gram groente. Lijkt mij voldoende, niet?
pi_179763149
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:43 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Heb je het over mij, de pasta in de OP?
Dat is enkel voor de lunch. In de avond wordt gewoon vers warm gegeten met groente.
Deze lunch heeft:
150 gram verse groente (exclusief de tomatensaus).
150 kipfilet
50 gram (meestal volkoren) pasta.

Met mijn diner erbij zit ik doorgaans rond de 350/400 gram groente. Lijkt mij voldoende, niet?
Zeker. Ik dacht dat het je avondeten was. Dan is 150 karig. Maar als je echt 500+ groenten eet per dag... Dan zit je ruim aan wat je nodig hebt.
Whatever...
pi_179763209
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker. Ik dacht dat het je avondeten was. Dan is 150 karig. Maar als je echt 500+ groenten eet per dag... Dan zit je ruim aan wat je nodig hebt.
Dit is idd alleen mijn lunch. En 150 gram groente voor de lunch alleen is ruimschoots meer dan wat boterhammen-eters doorgaans aan groente bij de lunch wegwerken. :D
pi_179764927
Leuk topic :)

Ik zit regelmatig een tijdje zonder keuken in verband met verbouwen. De laatste keer duurde dat twee weken. Ik gooi gewoon de vriezer vol met van alles. Mexicaanse kip voor op wraps met rauwkost, curry's, stoofvlees, chili con carne, roti kipkerrie. Ik maak vaak extra als ik kook, voor de vriezer of voor de lunch de volgende dag. De slowcooker is ideaal om te mealpreppen. Ik haal zo 6 porties uit een keertje slowcooken.

Ik at net voor de lunch een kliekje van gisteren. Vanavond eten we chili uit de vriezer.

Tevens hier even verder over Jimmy Joy enzo CUL / Soylent - "Eten van de toekomst" #2 :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lucky_Strike op 13-06-2018 15:43:38 ]
Spoilers!
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:25:58 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179769697
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:01 schreef Black_Baron het volgende:
[ afbeelding ]

470 kcals
43k 9v 47e
Zou pasta niet van te voren koken en invriezen, in de tijd dat je de boel warm maakt zonder pasta kan je pasta vers koken.
Dat is lekkerder, neemt minder plek in de vriezer en geen kans op voedselvergiftiging omdat je de gekookte. pasta niet snel genoeg invroor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:28:00 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179769752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:48 schreef Black_Baron het volgende:
Gerookte kip is ook een aanrader, als je gewone kip te droog vindt.
Kippendijfilet kopen i.p.v. borstfilet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179772095
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou pasta niet van te voren koken en invriezen, in de tijd dat je de boel warm maakt zonder pasta kan je pasta vers koken.
Dat is lekkerder, neemt minder plek in de vriezer en geen kans op voedselvergiftiging omdat je de gekookte. pasta niet snel genoeg invroor.
ik heb helaas geen mogelijkheid op mijn werk (kantoor) om voor de lunch mijn pasta vers te koken.
Deze lunches worden ook niet ingevroren. Maar binnen 2 dagen opgegeten door mijn partner en mijzelf.

De pasta is overigens na het koken snel terug gekoeld en meteen de koelkast in gegaan. De bakjes worden ook gekoeld bewaard tijdens mijn reistijd naar werk en daar in de koelkast neer gezet.
Binnen 48 uur geconsumeerd (in 40 uur, denk ik).

[ Bericht 2% gewijzigd door Black_Baron op 13-06-2018 22:15:10 ]
pi_179773111
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:41 schreef CindieY het volgende:

[..]

Check, dat maar eens proberen dan.
Kip is zonder 2e keer opwarmen in de koelkast ook gewoon al taai geworden hoor, ligt niet aan jou.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:17:01 #45
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179774749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Wat maak je dan zoal klaar voor je lunch?
Wraps, salades, broodjes, havermout met kwark. Probeer 't een beetje gevariëerd te houden.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179778704
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:17 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Wraps, salades, broodjes, havermout met kwark. Probeer 't een beetje gevariëerd te houden.
Havermout is mijn ontbijt, maak ik de avond van de voren.
Wraps zou ik wel willen mealpreppen, maar ben bang dat het snel te week wordt.
Gaat hier puur om de lunch.
Maar mss zondag eens wraps maken voor maandag en een salade voor de dinsdag.
Klinkt niet verkeerd. ^O^
pi_179780272
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Havermout is mijn ontbijt, maak ik de avond van de voren.
Wraps zou ik wel willen mealpreppen, maar ben bang dat het snel te week wordt.
Gaat hier puur om de lunch.
Maar mss zondag eens wraps maken voor maandag en een salade voor de dinsdag.
Klinkt niet verkeerd. ^O^
Je kunt natuurlijk ook de wrapvulling voorbereiden en in een doosje stoppen, en dan tortillas los meenemen en pas vullen wanneer je gaat eten :) Geen zompigheidsrisico.
Let me see you stripped down to the bone
pi_179782600
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:50 schreef minilot het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook de wrapvulling voorbereiden en in een doosje stoppen, en dan tortillas los meenemen en pas vullen wanneer je gaat eten :) Geen zompigheidsrisico.
Ik ga dat proberen. Heb zojuist met de lunchpauze wat tortilla's en wat spullen voor de vulling gekocht. Ga het vanavond maken, en meenemen (en meegeven) voor de lunch morgen.

Ben benieuwd of het te eten is, als de tortillas niet verhit in de pan worden (dat ben ik zo gewend :D ).
Leuk!
pi_179782714
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:16 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ben benieuwd of het te eten is, als de tortillas niet verhit in de pan worden (dat ben ik zo gewend :D ).
Leuk!
Ik ook, maar nood breekt wet. ;) Tortillas warm maken, ingepakt in een licht bevochtigd stuk bakpapier blijkt overigens ook prima te gaan, mocht je wel een magnetron beschikbaar hebben overdag :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:27:04 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179782752
Mijn vriezer zit voor een fiks deel vol met soepen, sauzen, stoofschotels e.d.
Vaak voeg ik nog even wat verse spullen toe als ik het weer gebruik voor die verse 'bite' erin.
Het maakt 'puur' en gezond koken makkelijker en is ideaal voord de weinig tijd/zin dagen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')