abonnement Unibet Coolblue
pi_179742735
die over de muur komen en bij je buurman in de tuin hangen?

Afgelopen week teruggekomen van vakantie en bij uitladen van de auto stond ineens een of andere knaker op de oprit; "hoi buurman, ga je nog wat doen met die bomen in je achtertuin?"

Het stond er allemaal verwilderd bij volgens hem. Ik heb maar gezegd dat dat vast wel zal; we komen net terug van vakantie en ik heb nog niet in de tuin gekeken. Tevens gezegd dat ik van de week eens zou kijken.

Nu woon ik hier net zegmaar en heb voorheen nooit een tuin gehad en weet dus niet of er ongeschreven regels zijn mbt boompjes in je tuin en snoeien. Zelf heb ik vandaag eens gekeken en ik zie het probleem niet. Het zijn volgens mij 3 leilindes of hoe die dingen heten. Misschien dat de vorige bewoner ze elk jaar netjes in model snoeide ofzo, maar ik vind het er eigenlijk gewoon prima uit zien.

Als die achterbuurman er last van heeft (het neemt geen zon weg uit zn tuin voor zover ik kan beoordelen), wordt dan van mij geacht dat ik in zijn tuin mijn bomen ga snoeien? Ik bedoel als die vent vind dat er geen model in zit dan mag hij van mij prima aan zijn kan het netjes in model snoeien; dat zal mij om het even zijn.

Maargoed, aangezien ik nooit een tuin heb gehad weet ik niet hoe dit doorgaans werkt zegmaar en ik wil niet meteen de vervelende buur uithangen; vandaar mijn vraag.

Ik zal straks eens kijken later vandaag of ik even een fotootje kan uploaden zodat jullie kunnen beoordelen. :)

In de tussentijd iemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 12:21:52 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_179742766
Het mag in ieder geval niet overhangen op zijn erf. Maar goed, het is vaak maar net hoe buren ermee omgaan....
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_179742826
Als er takken boven zijn erf hangen is er zelfs regelgeving. Maar enkel als hij eigenaar is van zijn erf, geen huurder.

quote:
Takken over de erfgrens
Burenrecht, artikel 5:44 lid 1 BW
Soms wordt overlast ondervonden door overhangende takken van een boom van de buren. Artikel 5:44 lid 1 Burgerlijk Wetboek (BW) geeft een eigenaar van een erf (en dus niet een huurder!) het recht om deze overhangende takken te verwijderen. Voorwaarde daarbij is wel dat de eigenaar van de boom moet zijn aangemaand om zelf de takken te verwijderen. Het is verstandig om schriftelijk en aangetekend aan te manen. Daarbij moet ook een redelijke termijn gegeven worden waarbinnen de snoei moet plaatsvinden. Een termijn van 6 weken wordt bij grote bomen vaak als redelijk gezien maar er moet ook rekening worden gehouden met het snoeiseizoen voor de betreffende boom. De kosten voor het snoeien die zijn gemaakt omdat de eigenaar niet tijdig zelf snoeit, zijn in beginsel voor de eigenaar van de boom. Degene die de snoei heeft laten uitvoeren mag de takken houden maar mag die ook achterlaten op het perceel van de eigenaar van de boom.
bron: https://www.bomenrecht.nl/takken-over-de-erfgrens/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_179742877
Als je je buren te vriend wil houden, zou ik gewoon zorgen dat je het netjes snoeit. Je buurman is niet jouw tuinman.
pi_179742922
Lekker dan. Begrijp ik het dan goed dat ik in zijn tuin moet gaan lopen snoeien?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Spellchecker dinsdag 12 juni 2018 @ 12:33:30 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179742936
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:30 schreef Geborenin1971 het volgende:
Als je je buren te vriend wil houden, zou ik gewoon zorgen dat je het netjes snoeit. Je buurman is niet jouw tuinman.
ik heb niks met mijn buren. Als die morgen dood neer vallen dan zal me dat eerlijk gezegd een rotzorg zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179742963
Er staat een muur om mijn huis. Dus ik kan toch niet aan zijn kant snoeien zonder met een ladder te gaan sjouwen in zijn tuin??

Wat een kolder weer. :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179742971
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:33 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Begrijp ik het dan goed dat ik in zijn tuin moet gaan lopen snoeien?
Je kan het met wat kunst- en vliegwerk ook vanuit je eigen tuin doen als je het zo erg vindt dat je het in zijn tuin moet doen.
  Spellchecker dinsdag 12 juni 2018 @ 12:39:06 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179743007
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:35 schreef vosss het volgende:
Er staat een muur om mijn huis. Dus ik kan toch niet aan zijn kant snoeien zonder met een ladder te gaan sjouwen in zijn tuin??

Wat een kolder weer. :(
Dan knip je alleen vanuit jouw tuin de takken af tot aan die muur.
pi_179743036
Bespreek het met hem. Misschien als je zegt joh vind je het erg de overhangende takken zelf af te knippen dat het geen probleem is.

En anders moet je het zelf doen het zijn jouw bomen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179743055
Heb je een foto van de situatie met die bomen?
pi_179743200
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:43 schreef Black_Baron het volgende:
Heb je een foto van de situatie met die bomen?
ga ik zo maken :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179743239
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:55 schreef vosss het volgende:

[..]

ga ik zo maken :)
Top!
  dinsdag 12 juni 2018 @ 13:21:39 #15
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_179743561
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:35 schreef vosss het volgende:
Er staat een muur om mijn huis. Dus ik kan toch niet aan zijn kant snoeien zonder met een ladder te gaan sjouwen in zijn tuin??

Wat een kolder weer. :(
Jawel, je kunt toegang vragen en krijgen tot zijn tuin om met een ladder je eigen erf te onderhouden. Ladderrecht/steiggerrecht, boek 5 Burgerlijk wetboek. Werd hier al eerder aangehaald.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  dinsdag 12 juni 2018 @ 13:36:41 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179743836
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:34 schreef vosss het volgende:

[..]

ik heb niks met mijn buren. Als die morgen dood neer vallen dan zal me dat eerlijk gezegd een rotzorg zijn.
Wat hebben ze je misdaan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_179743966
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Top!


:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179743985
Sodepleuris :') de helft van je bomen groeit (hangt) niet op jouw erf. Mja kan wel snappen dat de buurman vraagt of je ze wilt bijhouden! Staat de rest overhangend in tuinen (achter en naast je?)
pi_179744019
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:43 schreef vosss het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:)
Ik kan me voorstellen dat de buurman het iets te wild vindt voor de soort omgeving waar jij woont.

Overigens moeten die lei-bomen volgens mij echt minstens 1 keer per jaar helemaal terug gesnoeid worden. Omdat ze nogal hard en wild uitlopen.

En ze staan te dicht op de erfgrens, of lijkt dat maar zo?
pi_179744114
Dat weet ik toch niet of ze te dicht op de erfgrens staan. Die bomen stonden er al toen ik vorig jaar fit huis kocht.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179744125
Ik heb trouwens even over de muur gekeken. Die bomen steken nog geen 15cm over de muur.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179744177
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:52 schreef vosss het volgende:
Ik heb trouwens even over de muur gekeken. Die bomen steken nog geen 15cm over de muur.
Had je snoeischaar meteen even meegenomen.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 13:55:26 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179744180
Ik zou ze gewoon meteen met stam en al eruit rukken en bij het groenvuil gooien. Dit blijft een 2/3 maandelijks dingetje in de lente/zomer denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179744189
Die bomen mogen daar helemaal niet staan, de klimop (als dat onder een heester valt??) ook niet.

En ik snap wel dat je buurman er moeilijk over doet, dit kan toch niet, ze staan allemaal precies tegen de erfgrens aan. :')
pi_179744228
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:51 schreef vosss het volgende:
Dat weet ik toch niet of ze te dicht op de erfgrens staan. Die bomen stonden er al toen ik vorig jaar fit huis kocht.
Aangezien jij de eigenaar bent, ben je er verantwoordelijk voor.
Ja. Ze staan te dicht op de erfgrens. Je buurman kan je verplichten ze te verwijderen. Hij heeft er overlast van.
Wil je ze niet verwijderen: snoei ze dan een paar keer per jaar. En houd je buurman te vriend.
pi_179744231
Achter de tuin is semibraak liggend terrein. Die doet niet moeilijk lijkt me. De boom in de hoek dat is denk ik die kerel wat kwam vragen. De boom links heb ik niks van gehoord; dat is weer een andere tuin.

Dan moet ik dus volgens de wet in 3 tuinen en die van mezelf van die klotebomen gaan snoeien. Lekker dan. Ik vind dat groen er wel gezellig uit zien. Ik kom van een appartement met balkon. :)

Plus die bomen belemmeren een beetje de inkijk van de buren in mijn tuin; dat vind ik ook wel prettig.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179744247
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:55 schreef Waterdrinker het volgende:
Die bomen mogen daar helemaal niet staan, de klimop (als dat onder een heester valt??) ook niet.

En ik snap wel dat je buurman er moeilijk over doet, dit kan toch niet, ze staan allemaal precies tegen de erfgrens aan. :')
Lekkere aso die vorige bewoner ja. Niet echt onterecht om je op het snoeien te attenderen in deze situatie ja. Vind het wel leuke boompjes.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179744265
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Aangezien jij de eigenaar bent, ben je er verantwoordelijk voor.
Ja. Ze staan te dicht op de erfgrens. Je buurman kan je verplichten ze te verwijderen. Hij heeft er overlast van.
Wil je ze niet verwijderen: snoei ze dan een paar keer per jaar. En houd je buurman te vriend.
hoe heeft hij er overlast van dan? Het houdt geen zon uit zn tuin en een beetje groen is niks mis mee toch?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179744266
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:58 schreef vosss het volgende:
Achter de tuin is semibraak liggend terrein. Die doet niet moeilijk lijkt me. De boom in de hoek dat is denk ik die kerel wat kwam vragen. De boom links heb ik niks van gehoord; dat is weer een andere tuin.

Dan moet ik dus volgens de wet in 3 tuinen en die van mezelf van die klotebomen gaan snoeien. Lekker dan. Ik vind dat groen er wel gezellig uit zien. Ik kom van een appartement met balkon. :)

Plus die bomen belemmeren een beetje de inkijk van de buren in mijn tuin; dat vind ik ook wel prettig.
Hoezo denk je dat je bij de buren moet snoeien?

Gewoon even de overhangende takken/bladeren weg halen. half uurtje werk. Klaar.

Jouw kant blijft groen, zijn kant gesnoeid.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2018 14:01:02 ]
pi_179744272
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:58 schreef vosss het volgende:
Dan moet ik dus volgens de wet in 3 tuinen en die van mezelf van die klotebomen gaan snoeien. Lekker dan. Ik vind dat groen er wel gezellig uit zien. Ik kom van een appartement met balkon. :)
Dan moet je ze kappen als je daar geen zin in hebt, of wachten tot het verjaard is.

Ik zou die buurman zoveel mogelijk te vriend houden zodat hij er verder geen probleem van maakt en jij lekker van die bomen kunt genieten. Ga even op de koffie, vraag wat hij precies van je wil, maak wat afspraken, en klaar. Misschien is het wel een aardigere kerel dan je denkt en is uiteindelijk iedereen blij en staat niet volgend jaar Frank Visser op de stoep.
pi_179744276
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:58 schreef vosss het volgende:
Achter de tuin is semibraak liggend terrein. Die doet niet moeilijk lijkt me. De boom in de hoek dat is denk ik die kerel wat kwam vragen. De boom links heb ik niks van gehoord; dat is weer een andere tuin.

Dan moet ik dus volgens de wet in 3 tuinen en die van mezelf van die klotebomen gaan snoeien. Lekker dan. Ik vind dat groen er wel gezellig uit zien. Ik kom van een appartement met balkon. :)

Plus die bomen belemmeren een beetje de inkijk van de buren in mijn tuin; dat vind ik ook wel prettig.
Ja dat snap ik wel maar je hebt nu jouw bomen half in hun tuin, daar zitten de meeste mensen niet echtnop te wachten. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179744287
Hopelijk gaan die wortels de muur (plus de tegels van je buren) niet aantasten. Dan ben je verder van huis.
pi_179744295
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:00 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dan moet je ze kappen als je daar geen zin in hebt, of wachten tot het verjaard is.

Ik zou die buurman zoveel mogelijk te vriend houden zodat hij er verder geen probleem van maakt en jij lekker van die bomen kunt genieten. Ga even op de koffie, vraag wat hij precies van je wil, maak wat afspraken, en klaar. Misschien is het wel een aardigere kerel dan je denkt en is uiteindelijk iedereen blij en staat niet volgend jaar Frank Visser op de stoep.
Precies want dan mag je ze wss weghalen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179744304
Die klimop staat niet in mijn tuin. Die komt over de muur vanuit de tuin van diezelfde buur. Ik klaag daar niet over. Hoezo mag daar geen klimop staan??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179744333
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:02 schreef vosss het volgende:
Die klimop staat niet in mijn tuin. Die komt over de muur vanuit de tuin van diezelfde buur. Ik klaag daar niet over. Hoezo mag daar geen klimop staan??
Ik heb niet zoveel verstand van bomen en planten, maar volgens mij is een klimop een heester. En:

Artikel 42
1. Het is niet geoorloofd binnen de in lid 2 bepaalde afstand van de grenslijn van eens anders erf bomen, heesters of heggen te hebben, tenzij de eigenaar daartoe toestemming heeft gegeven of dat erf een openbare weg of een openbaar water is.
2. De in lid 1 bedoelde afstand bedraagt voor bomen twee meter te rekenen vanaf het midden van de voet van de boom en voor de heesters en heggen een halve meter, tenzij ingevolge een verordening of een plaatselijke gewoonte een kleinere afstand is toegelaten.
3. De nabuur kan zich niet verzetten tegen de aanwezigheid van bomen, heesters of heggen die niet hoger reiken dan de scheidsmuur tussen de erven.

dus: geen heesters binnen een halve meter (tenzij anders geregeld in jouw gemeente en tenzij lager dan de muur).

Maar als een klimop geen heester is, dan is het geen probleem.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:06:29 #36
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_179744384
De rijdende rechter zal je sommeren die zooi 2 meter van de erfscheiding af te halen, dan staan ze midden in je tuin. Buurman geen last en jij voldoet aan alle regels.
Thinking about thinking of you.
pi_179744399
Wtf een boom 2 meter van de erfgrens??? Ik zie overal bomen staan gewoon tegen de grens aan hier in de buurt 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179744417
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:00 schreef vosss het volgende:

[..]

hoe heeft hij er overlast van dan? Het houdt geen zon uit zn tuin en een beetje groen is niks mis mee toch?
Ga gewoon snoeien man :')
Tering, of trek die bomen er meteen uit want je kan er niet mee omgaan zo te horen.
pi_179744434
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:07 schreef vosss het volgende:
Wtf een boom 2 meter van de erfgrens??? Ik zie overal bomen staan gewoon tegen de grens aan hier in de buurt 8)7
Iedere NLer wordt geacht de wet te kennen..
;)

Gewoon die buurman goed te vriend houden en je bomen kortgewiekt.
pi_179744435
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:07 schreef vosss het volgende:
Wtf een boom 2 meter van de erfgrens??? Ik zie overal bomen staan gewoon tegen de grens aan hier in de buurt 8)7
Dan hebben de buren er waarschijnlijk geen last van.

Het is opgenomen om te voorkomen dat je aan alle kanten shitbomen van de buren hebt waardoor je geen zon hebt, je tuin ondergescheten wordt door vogels en je de hele herfst bladeren aan het harken bent.
pi_179744468
Aan de linkerkant van mijn tuin staan dezelfde bomen. Die staan ook gewoon tegen de muur aan. In de tuin van een andere buurman. Wat maakt dat nou uit?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179744498
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:11 schreef vosss het volgende:
Aan de linkerkant van mijn tuin staan dezelfde bomen. Die staan ook gewoon tegen de muur aan. In de tuin van een andere buurman. Wat maakt dat nou uit?
Inderdaad, ik zal het morgen in de wet aanpassen.

grgr gabberhaus
pi_179744509
Wat kost een tuinman om dat te laten doen? Is dat iets wat met 150 euro betaalt is of moet ik dan eerder aan 500 euro denken?

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179744515
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:12 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zal het morgen in de wet aanpassen.

grgr gabberhaus
:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:17:23 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179744602
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:12 schreef vosss het volgende:
Wat kost een tuinman om dat te laten doen? Is dat iets wat met 150 euro betaalt is of moet ik dan eerder aan 500 euro denken?

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? :)
Eerder 150 dan 500.

Voor 500 haalt hij de bomen om en voert hij alles netjes voor je af.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:21:29 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179744664
Snoeien is trouwens veel simpeler als de bomen niet in blad staan. Geschikte snoeischaar kopen, jaarlijks even bijwerken, hooguit een paar uurtjes werk.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:22:46 #47
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179744682
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:21 schreef Lienekien het volgende:
Snoeien is trouwens veel simpeler als de bomen niet in blad staan. Geschikte snoeischaar kopen, jaarlijks even bijwerken, hooguit een paar uurtjes werk.
Uurtjes die vosss ook met de beentjes omhoog op de bank kan besteden.
And so is the past
pi_179744717
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Uurtjes die vosss ook met de beentjes omhoog op de bank kan besteden.
Ik bedoel maar :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:28:16 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179744766
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik bedoel maar :7
Nou prima, besteed jij toch lekker 150 euro die je ook anders kunt besteden aan een hovenier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179744871
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou prima, besteed jij toch lekker 150 euro die je ook anders kunt besteden aan een hovenier.
Offerte opgevraagd bij een hoveniersbedrijf. Ik hou jullie op de hoogte. Voor 150 euro ga ik zelf niet lopen kutten; ik ben gekke henkie niet :)

Nu alleen hopen dat het niet alsnog 500 of meer kost, want dan moet gekke henkie misschien toch zelf gaan lopen kutten :') :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179745701
Leilindes hebben over het algemeen de functie je huis koel te houden, het is een groene muur boven de stenen muur.
...
pi_179746332
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:23 schreef sacha het volgende:
Leilindes hebben over het algemeen de functie je huis koel te houden, het is een groene muur boven de stenen muur.
het zal hendig. Ze stonden er al en ik heb er verder geen verstand van. Wat kan mij het schelen wat voor bomen dat het zijn. Ze zijn groen en dat vind ik gezellig uit zien :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:06:05 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179746415
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:02 schreef vosss het volgende:

[..]

het zal hendig. Ze stonden er al en ik heb er verder geen verstand van. Wat kan mij het schelen wat voor bomen dat het zijn. Ze zijn groen en dat vind ik gezellig uit zien :)
Gut vosss, je zou ook eens gewoon normale interesse kunnen hebben voor zaken in je omgeving waar je nog niet zo veel ervaring mee hebt of wie/wat je nog niet kent. Altijd maar dat afwerende zogenaamde stoere gepraat van ‘kan mij het schelen’, ‘weet ik veel’, ‘zal me een rotzorg zijn als hij dood neervalt’.

Je bent misschien wel dom geboren, maar je kunt toch bijleren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_179746612
Ik ben niet dom geboren. Wat kan mij het nou schelen welke boom waarvoor gebruikt wordt. Ik weet dat niet en het boeit me ook niet. Net als dat het me totaal niet boeit als ie dood neervalt.

Dat heeft niks te maken met stoere praat. Het interesseert me gewoon werkelijk niet. En als het me niet interesseert dan hoef ik het zo nodig niet te leren. :)

Bovendien heb ik al geleerd dat die bomen mijn verantwoordelijkheid zijn. Ik wist dat niet omdat ik nooit een tuin gehad heb. Tevens heb ik al gezegd dat ik niet meteen de vervelende buurman wil zijn omdat ik er net woon. Dus ik weet niet wat het probleem is verder.

Ik regel het wel met die bomen. De offerte is nog niet binnen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:21:22 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179746715
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:15 schreef vosss het volgende:
Ik ben niet dom geboren. Wat kan mij het nou schelen welke boom waarvoor gebruikt wordt. Ik weet dat niet en het boeit me ook niet. Net als dat het me totaal niet boeit als ie dood neervalt.

Dat heeft niks te maken met stoere praat. Het interesseert me gewoon werkelijk niet. En als het me niet interesseert dan hoef ik het zo nodig niet te leren. :)

Bovendien heb ik al geleerd dat die bomen mijn verantwoordelijkheid zijn. Ik wist dat niet omdat ik nooit een tuin gehad heb. Tevens heb ik al gezegd dat ik niet meteen de vervelende buurman wil zijn omdat ik er net woon. Dus ik weet niet wat het probleem is verder.

Ik regel het wel met die bomen. De offerte is nog niet binnen :)
Wat kan jou het nou schelen? Die bomen staan in je tuin, je moet er wat mee, dat kan het je schelen! Maar buiten dat, als iemand je goedbedoeld iets vertelt, dan hoef je toch niet te gaan roepen ‘kan mij het schelen’. Je leest het, nu weet je het, het hoeft je hobby niet te worden. Ik vind het heel ironisch, dat ‘algemene fatsoensnormen’ in je TT.

Ik ben trouwens wel dom geboren. Heb alles wat ik weet sindsdien geleerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179746734
Het is wat meid.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:26:01 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179746804
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:22 schreef vosss het volgende:
Het is wat meid.
Ja, moet je nagaan wat ik inmiddels over jou allemaal aan de weet ben gekomen, vosss. Geralt. Het mantra ‘erger u niet, verwonder u slechts’ komt goed van pas!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:26:56 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179746826
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, moet je nagaan wat ik inmiddels over jou allemaal aan de weet ben gekomen, vosss. Geralt. Het mantra ‘erger u niet, verwonder u slechts’ komt goed van pas!
Ik heb onlangs een cursus feedback gehad (Ja, het bestaat, nee het was niet optioneel ;( ) en daar komt naar voren dat je mensen alleen aan moet spreken op veranderbaar gedrag. Dus ik zou het lekker zo laten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179746904
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, moet je nagaan wat ik inmiddels over jou allemaal aan de weet ben gekomen, vosss. Geralt. Het mantra ‘erger u niet, verwonder u slechts’ komt goed van pas!
Jeetje, het gaat over een kloteboom, maak je niet zo druk _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179747318
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:06 schreef shifto het volgende:
De rijdende rechter zal je sommeren die zooi 2 meter van de erfscheiding af te halen, dan staan ze midden in je tuin. Buurman geen last en jij voldoet aan alle regels.
De rijdende rechter heeft in een zaak ooit bepaald dat een leiboom een heg op stam is, en dat mag wel. :D
pi_179747477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:55 schreef archito het volgende:

[..]

De rijdende rechter heeft in een zaak ooit bepaald dat een leiboom een heg op stam is, en dat mag wel. :D
Hahaha voer voor Vosss ;(
Alius aliud dicit
pi_179747493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:55 schreef archito het volgende:

[..]

De rijdende rechter heeft in een zaak ooit bepaald dat een leiboom een heg op stam is, en dat mag wel. :D
Klopt, maar die waren wel netjes bijgeknipt en onderhouden als leiboom/heg ;)

Dit is wat meer "wildgroei".

Heb overigens ook 1 boom op 1 meter van de erfgrens staan en die gaat er ook uit zodra de broedtijd voorbij is. Vorige bewoners hebben 'm daar neergezet maar wil er geen gezeik over krijgen.
pi_179747680
Damn moeilijk he. Even een paar minuten googlen naar wat voor bomen het zijn en wat voor onderhoud erbij hoort. Doe er niks aan en over 3 jaar is het helemaal een pokkewerk.

Ben blij dat je buurman je er op wijst want zelf kun je blijkbaar niet bedenken dat bomen alleen maar groter worden en moeilijker te onderhouden als je er niks aan doet. 8)7
pi_179749332
Dit zijn trouwens leiplatanen,gewoon ieder jaar snoeieen tot pp de gesteltakken,dan is je buurman helemaal blij.
Platanen hebben de nare eigenschap dat de luchtwegen bij mensen geïrriteerd raken door een soort haartjes aan de bladeren,misschien is dat de overlast wel waar de buren over klagen ☺
pi_179749385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:55 schreef archito het volgende:

[..]

De rijdende rechter heeft in een zaak ooit bepaald dat een leiboom een heg op stam is, en dat mag wel. :D
Maar dat is deze niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator dinsdag 12 juni 2018 @ 18:59:41 #66
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179749474
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:15 schreef vosss het volgende:
Ik ben niet dom geboren. Wat kan mij het nou schelen welke boom waarvoor gebruikt wordt. Ik weet dat niet en het boeit me ook niet. Net als dat het me totaal niet boeit als ie dood neervalt.

Dat heeft niks te maken met stoere praat. Het interesseert me gewoon werkelijk niet. En als het me niet interesseert dan hoef ik het zo nodig niet te leren. :)

Bovendien heb ik al geleerd dat die bomen mijn verantwoordelijkheid zijn. Ik wist dat niet omdat ik nooit een tuin gehad heb. Tevens heb ik al gezegd dat ik niet meteen de vervelende buurman wil zijn omdat ik er net woon. Dus ik weet niet wat het probleem is verder.

Ik regel het wel met die bomen. De offerte is nog niet binnen :)
Ben jij stiekem mijn tweelingbroer? Ik denk er precies hetzelfde over :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179749552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ben jij stiekem mijn tweelingbroer? Ik denk er precies hetzelfde over :D
Dat verbaasd mij dan weer niks. O-)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179749615
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Bespreek het met hem. Misschien als je zegt joh vind je het erg de overhangende takken zelf af te knippen dat het geen probleem is.

En anders moet je het zelf doen het zijn jouw bomen.
Dit. Het is jouw boom. Regelen dus.
Whatever...
pi_179749665
Dat is toch zo gesnoeid met een heggenschaar? Zolang je maar niet binnen het rek waar de hoofdtakken aan zitten gaat lopen snoeien. Neemt hooguit 5 minuten per kant per boom in beslag.

Een electrische heggenschaar heb je voor 5 tientjes ofzo bij de praxis? Veel duurder is ook niet nodig. 1 keer snoeien per jaar volstaat. Volgens mij is juni/juli de aanbevolen periode voor deze planten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mojo.jojo op 12-06-2018 19:17:30 ]
pi_179749745
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:11 schreef Mojo.jojo het volgende:
Dat is toch zo gesnoeid met een heggenschaar? Zolang je maar niet binnen het rek waar de hoofdtakken aan zitten gaat lopen snoeien. Neemt hooguit 5 minuten per kant per boom in beslag.

Een electrische heggenschaar heb je voor 50 tientjes ofzo bij de praxis? Veel duurder is ook niet nodig. 1 keer snoeien per jaar volstaat. Volgens mij is juni/juli de aanbevolen periode voor deze planten.
5 tientjes of 50?
pi_179749780
als ik dit zo allemaal lees adviseer ik de hovenier de bomen te verwijderen, je bent het groen niet waard :D

#olie op vuur gooit ;)
...
pi_179749809
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:15 schreef Blue_note het volgende:

[..]

5 tientjes of 50?
5 tientjes. ^O^
  Moderator dinsdag 12 juni 2018 @ 19:20:33 #73
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179749898
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat verbaasd mij dan weer niks. O-)
:7

Tevens is het verbaast
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179750075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

:7

Tevens is het verbaast
oké
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 13 juni 2018 @ 11:45:48 #75
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179761376
Is het niet slimmer om de hovenier te vragen de bomen te verwijderen en nieuw onderhoudsarm groen ervoor terug te plaatsen? Dan ben je wel even een stuk meer kwijt maar dan hoef je niet elk jaar een hovenier te betalen. Bomen groeien wel door.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179766949
sjonge wat een gezeik, hij is al langer aan het zeuren dan dat het tijd kost om die boompjes te snoeien.

@ongeinteresseerde VOS

Koop de eerste de beste schaar van de aldi en maak je een kwartiertje kwaad. Het zijn allemaal loten (1 jaar oud takje) Of je zaagt hem onder de kroon af.

Daarnaast boeit jouw mening niet. Boom mag niet te dicht op de erfgrens staan en als je buurman zich irriteert aan een takje over de schutting moet je er wat aan doen.

Ga jij moeilijk zitten te doen omdat jouw andere buurman 1 takje over jouw schutting heeft hangen en dat moet kunnen en omdat jouw het niet boeit het hem ook niet moet boeien.

Dan gok ik dat je een verkeerde buur hebt, die behoorlijk moeilijk kan doen.

En aangezien je behoorlijk lui overkomt, zal het verwijderen van die 3 niet boeiende boompjes behoorlijk wat kosten.

ps. ik ben blij dat je mijn buurman niet bent, ik gok zo maar dat je er eentje bent die heel de buurt mee laat genieten van een bbq of constant harde muziek. Omdat het bij jou gezellig is, moeten zij het ook maar gezellig vinden.

Langer zeuren dat ze jouw gezeik maar moeten accepteren omdat je zelf zo laks bent als de neten, dan jezelf maar een klein beetje aan te passen aan de omgeving
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')