abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:02:12 #76
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179903281
Ik heb zowat heel West en Zuid Europa gezien, vakanties en uitwisselingen e.d.
Jaarlijks kom ik 3 a 4 keer in Italië.
Daar heb ik mijn Erasmus uitwisseling gehad op Sardinië, geweldig!
Later nog een aantal Erasmus party's meegemaakt in onder andere Riga, Siena en Porto.
Zodoende een hoop verschillende mensen uit verschillende landen leren kennen.

De grote grap is dat ik en een aantal van mijn vrienden hierdoor echt niet Eurofiel zijn geworden, integendeel. Ik vind Europa het mooiste continent ter wereld. We hebben allemaal mooie (hoogwaardige) culturen, tradities, gebruiken, etc. De diversiteit op een steenworp afstand is redelijk uniek t.o.v de rest van de wereld en heeft ook bijgedragen aan de snelle ontwikkeling van Europa.

Feit is dat ik me zeker Europeaan voel, maar dat die enge gluiperige EU ver ver ver ver van dit continent weg moet blijven met zijn glibberige tentakels. Ja, reizen zonder grenspaaltje is leuk, ja een gemeenschappelijke munt is handig. Maar dat alles weegt niet op tegen de culturele uitholling die wordt nagestreefd.
Ieder volk heeft het recht op een eigen stulpje waarin het haar eigen tradities en gebruiken kan uitleven. Daarnaast kunnen we vreemde volkeren bezoeken en genieten en eventueel leren van hun cultuur, tradities, etc. Op die manier vier je diversiteit.

De EU is daar een vijand van. Het streeft naar een postmodernistische grijze eenheidsworst. Alle diversiteit vernietigen en de gewonnen mensenrechten en humanisme misbruiken om ons te 'verrijken' met andere 'hoogwaardige' culturen. Onze eigen identiteit is iets smerigs en is gebaseerd op xenofobie en racisme. Dat is de anti Europese boodschap vanuit Brussel.

De EU verdiend een snelle dood en als er buitenlandse mogendheden zijn die dit proces kunnen versnellen kan ik dat alleen maar toejuichen ten behoeve van onze diversiteit op de lange termijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')