abonnement Unibet Coolblue
pi_179817824
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 01:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dus gewoon gamen ook dan toch? Dat doet net zo goed iets met je brein, iets waardoor je niet meer gaat slapen e.d.
maar dat is niet persee de schuld van games, meer van de persoon zelf. Dat had met elke activiteit kunnen gebeuren, boeken lezen bijv.

Mensen zoeken vaak een manier om te ontsnappen aan de sleur van de realiteit, gamen is daar een middel voor. Ik speelde zelf ook WoW bijna 16 uur per dag, sliep en at slecht en blowde mezelf suf. Maar ik kan zeggen da WoW niet verslavend is, op elk moment dat iemand me zou weghalen van WoW had er lichamelijk en geestelijk geen afhankelijkheid geweest ervan.

Jongeren vervelen zich tegenwoordig veel te snel en gaan snel over op dingen die op korte termijn veel plezier opleveren (gamen in dit geval). Het is ook een social aspect omdat je vaak speelt met mensen die je kent en daardoor slepen ze je ook mee in hun enthusiasme.

Games als WoW, LoL, DOTA, Fortknight, CS:GO etc hebben allemaal een sociaal aspecr waardoor mensen sneller terug komen om met hun vrienden te spelen. Als jouw vrienden bestaan uit mensen over de wereld is er altijd wel iemand online om mee te spelen.
pi_179817916
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 01:15 schreef totalvamp het volgende:

[..]

maar dat is niet persee de schuld van games, meer van de persoon zelf. Dat had met elke activiteit kunnen gebeuren, boeken lezen bijv.

Mensen zoeken vaak een manier om te ontsnappen aan de sleur van de realiteit, gamen is daar een middel voor. Ik speelde zelf ook WoW bijna 16 uur per dag, sliep en at slecht en blowde mezelf suf. Maar ik kan zeggen da WoW niet verslavend is, op elk moment dat iemand me zou weghalen van WoW had er lichamelijk en geestelijk geen afhankelijkheid geweest ervan.

Jongeren vervelen zich tegenwoordig veel te snel en gaan snel over op dingen die op korte termijn veel plezier opleveren (gamen in dit geval). Het is ook een social aspect omdat je vaak speelt met mensen die je kent en daardoor slepen ze je ook mee in hun enthusiasme.

Games als WoW, LoL, DOTA, Fortknight, CS:GO etc hebben allemaal een sociaal aspecr waardoor mensen sneller terug komen om met hun vrienden te spelen. Als jouw vrienden bestaan uit mensen over de wereld is er altijd wel iemand online om mee te spelen.
Als je 16 uur per dag WoW speelde was er in jouw geval wel degelijk sprake van verslaving dude. :') Zelfs ik kwam niet verder dan een uurtje of 8 per dag want ik moest helaas ook nog werken. Maar als je het totaal aantal uur zou horen wat ik heb gespendeerd in WoW zou je schrikken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179818005
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 01:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je 16 uur per dag WoW speelde was er in jouw geval wel degelijk sprake van verslaving dude. :') Zelfs ik kwam niet verder dan een uurtje of 8 per dag want ik moest helaas ook nog werken. Maar als je het totaal aantal uur zou horen wat ik heb gespendeerd in WoW zou je schrikken.
Nee het was gewoon een uitweg omdat ik niet gelukkig was. Het had met van alles kunnen gebeuren, maar WoW was makkelijk en ik had veel vrienden erop dus er was altijd een kans sociaal te zijn. Uiteindelijk was het meer een veredeld chat programma dan een spel voor mij.

Toen ik stopte was er ook totaal geen probleem. Ik mis WoW soms wel, niet het spel maar het sociaal zijn met zoveel mensen tegelijkertijd.
pi_179818061
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 01:26 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee het was gewoon een uitweg omdat ik niet gelukkig was. Het had met van alles kunnen gebeuren, maar WoW was makkelijk en ik had veel vrienden erop dus er was altijd een kans sociaal te zijn. Uiteindelijk was het meer een veredeld chat programma dan een spel voor mij.

Toen ik stopte was er ook totaal geen probleem. Ik mis WoW soms wel, niet het spel maar het sociaal zijn met zoveel mensen tegelijkertijd.
Ik snap je wel hoor, ik ben er ook al een maand of 3 niet meer geweest en steeds als ik op facebook kom is er wel weer een bericht van "hey when are you coming back", en dan betaal ik weer voor een maand, ga wat zitten chatten, en verdwijn weer voor een paar maanden. Het spel zelf interesseert me geen reet meer.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179818263
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 01:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik snap je wel hoor, ik ben er ook al een maand of 3 niet meer geweest en steeds als ik op facebook kom is er wel weer een bericht van "hey when are you coming back", en dan betaal ik weer voor een maand, ga wat zitten chatten, en verdwijn weer voor een paar maanden. Het spel zelf interesseert me geen reet meer.
precies, er heerst ook een gigantische stigma op gamen. Ik zou zeggen dat gamen juist belangrijk is in veel opzichten, zeker wow van 8-10 jaar geleden.

je leert sociaal zijn, leiderschap, strategie etc. Je moet het alleen goed doseren en zeker bij kinderen ze niet teveel uren ermee laten spenderen.

als ik kinderen heb laat ik ze zeker weten ook gamen, maar hou zelf de controle over hoeveel uur per dag
pi_179818390
Beste game ooit

Where we droppin’ boys
pi_179818743
Newsflash: het lezen van een boek is ook ongezond voor kinderen. Veelvuldig staren naar kleine letters kan slechtziendheid veroorzaken. met andere woorden, het is nooit goed. Oh en buiten spelen is ook gevaarlijk want je kunt ontvoerd worden, of een pedoseksueel kan zijn slag slaan.
pi_179818831
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 01:26 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee het was gewoon een uitweg omdat ik niet gelukkig was. Het had met van alles kunnen gebeuren, maar WoW was makkelijk en ik had veel vrienden erop dus er was altijd een kans sociaal te zijn. Uiteindelijk was het meer een veredeld chat programma dan een spel voor mij.

Toen ik stopte was er ook totaal geen probleem. Ik mis WoW soms wel, niet het spel maar het sociaal zijn met zoveel mensen tegelijkertijd.
Wow heeft voor mij gezorgd dat ik veel beter mijn talen kon spreken/schrijven, los van de Engelse realms bezocht ik ook vaak de Duitse en de Franse, ik was zelfs lid van een Spaanse guild om mijn taal bij te spijkeren, ik kan dat iedereen aanraden, zelfs als je de taal niet machtig bent, hier leer je het ontzettend snel.
pi_179818992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 02:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wow heeft voor mij gezorgd dat ik veel beter mijn talen kon spreken/schrijven, los van de Engelse realms bezocht ik ook vaak de Duitse en de Franse, ik was zelfs lid van een Spaanse guild om mijn taal bij te spijkeren, ik kan dat iedereen aanraden, zelfs als je de taal niet machtig bent, hier leer je het ontzettend snel.
ja inderdaad, leren is zoveel makkelijker in een omgeving als dat.

Mijn engels is veel beter geworden dankzij wow. Ik heb ook nog steeds 1 goede vriend uit Zweden waar ik veel mee praat en ook soms mee afspreek. Laatst hem naar Japan laten komen en daar heeft hij zijn vriendin leren kennen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 03:12:26 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179819124
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 02:16 schreef MakkieR het volgende:
Newsflash: het lezen van een boek is ook ongezond voor kinderen. Veelvuldig staren naar kleine letters kan slechtziendheid veroorzaken. met andere woorden, het is nooit goed. Oh en buiten spelen is ook gevaarlijk want je kunt ontvoerd worden, of een pedoseksueel kan zijn slag slaan.
Je spreekt natuurlijk poep en dat weet je zelf ook wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 16 juni 2018 @ 10:09:36 #86
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179820880
Haha, FOK!-auti's die lekker 16 uur WoW speelden hier een pleidooi houden voor het educatieve aspect van gamen. Only on FOK!
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_179821190
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 03:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je spreekt natuurlijk poep en dat weet je zelf ook wel.
Nou hier wordt toch heel duidelijk gesproken over het lezen van boeken kan leiden tot bijziendheid en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

https://www.volkskrant.nl(...)eelkundige~b590bd4f/

quote:

Waardoor wordt de toename van het aantal bijzienden veroorzaakt?
Onderzoek toont aan dat langdurig boeken lezen en op computerschermen en smartphones turen bijdragen aan het ontwikkelen van bijziendheid. Jongeren die veel jaren in de schoolbanken doorbrengen, hebben een verhoogde kans bijziend te worden. Door het gebruik van de smartphone lopen ook kinderen van laagopgeleide personen een groter risico.

Personen die veel boeken lezen, vaak achter de computer zitten en veelvuldig gebruikmaken van de smartphone dwingen hun ogen zich aan te passen aan de korte afstand. Dat kan op den duur leiden tot afwijkingen aan het oog. Er is ook meer kans op bijziendheid als iemand vaak leest met slechte verlichting of in het donker.

[ Bericht 16% gewijzigd door MakkieR op 16-06-2018 10:43:38 ]
  zaterdag 16 juni 2018 @ 11:44:19 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179822043
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 10:09 schreef Bugno het volgende:
Haha, FOK!-auti's die lekker 16 uur WoW speelden hier een pleidooi houden voor het educatieve aspect van gamen. Only on FOK!
Bugno: 17.809 posts. Voor het educatieve aspect toch :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 11:45:06 #89
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179822057
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bugno: 17.809 posts. Voor het educatieve aspect toch :P
Ik ben dan ook een rasautist. Maar over die 10 posts per dag doe ik geen 16 uur, maak je geen zorgen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 16 juni 2018 @ 11:45:45 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179822065
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:45 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik ben dan ook een rasautist. Maar over die 10 posts per dag doe ik geen 16 uur, maak je geen zorgen.
Maar hoeveel tijd besteed je aan topics lezen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 11:46:44 #91
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179822082
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar hoeveel tijd besteed je aan topics lezen.
Ongeveer 2,7 uur, afhankelijk van interessante gebeurtenissen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 16 juni 2018 @ 16:45:08 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_179828951
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 02:21 schreef MakkieR het volgende:

Wow heeft voor mij gezorgd dat ik veel beter mijn talen kon spreken/schrijven, los van de Engelse realms bezocht ik ook vaak de Duitse en de Franse, ik was zelfs lid van een Spaanse guild om mijn taal bij te spijkeren, ik kan dat iedereen aanraden, zelfs als je de taal niet machtig bent, hier leer je het ontzettend snel.
Eigenlijk wel een heel erg goed idee, Dan ben je echt in een community bezig wat realistischer en motiverender is dan in je eentje via DuoLingo, YouTube video's of een taalcursus app.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:26:58 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:47:48 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179830365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

En nu hebben je ogen -6 :')
Mijn ogen zijn gewoon 20/20 hoor :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:18:57 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179891815
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 10:37 schreef MakkieR het volgende:

Nou hier wordt toch heel duidelijk gesproken over het lezen van boeken kan leiden tot bijziendheid en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

https://www.volkskrant.nl(...)eelkundige~b590bd4f/

Jammer van de tijdverspilling van deze onderzoeker. Hij had beter wat onderzoek uit het buitenland kunnen lezen. Onderzoek in Singapore, Australie en China heeft aangetoond, dat bijziendheid veroorzaakt/verergerd wordt, door te weinig daglicht. In Singapore en China is 30% van de kinderen bijziend, in Australie 3%, terwijl er geen significant verschil is in het gebruik van bv tablets en pc's. Waar wel een significant verschil in zit, is dat de Australische kinderen gemiddeld twee uur per dag buiten doorbrengen, tegen minder dan 30 minuten voor kinderen uit China en Singapore.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179892141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jammer van de tijdverspilling van deze onderzoeker. Hij had beter wat onderzoek uit het buitenland kunnen lezen. Onderzoek in Singapore, Australie en China heeft aangetoond, dat bijziendheid veroorzaakt/verergerd wordt, door te weinig daglicht. In Singapore en China is 30% van de kinderen bijziend, in Australie 3%, terwijl er geen significant verschil is in het gebruik van bv tablets en pc's. Waar wel een significant verschil in zit, is dat de Australische kinderen gemiddeld twee uur per dag buiten doorbrengen, tegen minder dan 30 minuten voor kinderen uit China en Singapore.
overigens het valt wel vaak op dat professoren of hele fanatieke lezers een leesbril nodig hebben als ze ouder worden. Dat zouden wetenschappers best wel eens mogen onderzoeken. Of mag dat heilige huisje niet breken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:40:46 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179892163
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:39 schreef MakkieR het volgende:

overigens het valt wel vaak op dat professoren of hele fanatieke lezers een leesbril nodig hebben als ze ouder worden.
Iedereen heeft een leesbril nodig als gevolg van ouderdom.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:56:37 #98
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179892433
er slaan wel meer mensen alarm over gevaren voor de maatschappij, maar dit is meteen wereldnieuws.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:01:19 #99
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179892509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jammer van de tijdverspilling van deze onderzoeker. Hij had beter wat onderzoek uit het buitenland kunnen lezen. Onderzoek in Singapore, Australie en China heeft aangetoond, dat bijziendheid veroorzaakt/verergerd wordt, door te weinig daglicht. In Singapore en China is 30% van de kinderen bijziend, in Australie 3%, terwijl er geen significant verschil is in het gebruik van bv tablets en pc's. Waar wel een significant verschil in zit, is dat de Australische kinderen gemiddeld twee uur per dag buiten doorbrengen, tegen minder dan 30 minuten voor kinderen uit China en Singapore.
allebei speelt een rol.
het ene zorgt voor pseudomyopia (spasme vd lensspier) , het andere maakt het ongedaan doordat de ogen ontspannen.
de fout die ouders maken is om bij het kind de spasme te corrigeren met een bril.
das wat ik ervan begrepen heb.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:04:43 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179892567
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:01 schreef Manke het volgende:

allebei speelt een rol.
het ene zorgt voor pseudomyopia (spasme vd lensspier) , het andere maakt het ongedaan doordat de ogen ontspannen.
Ergo, als je lekker buitenspeelt, mag je ook lekker lezen en/of gamen. Da's een beetje de balans in Huize Sparrow. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')