SnowOokami | zondag 10 juni 2018 @ 22:58 |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Montreal ![]() | |
R-woud93 | zondag 10 juni 2018 @ 23:00 |
fipo | |
trein2000 | zondag 10 juni 2018 @ 23:00 |
Lance ![]() | |
beantherio | zondag 10 juni 2018 @ 23:02 |
Zinloze TT. Hij kan toch niet weggestuurd worden. ![]() | |
Fir3fly | zondag 10 juni 2018 @ 23:03 |
![]() | |
opgebaarde | zondag 10 juni 2018 @ 23:05 |
Misschien kreeg Stroll ineens een powerboost van 150 pk waardoor hij de controle verloor over zijn auto. | |
#ANONIEM | zondag 10 juni 2018 @ 23:06 |
Onder een ster doorgereden ![]() | |
SnowOokami | zondag 10 juni 2018 @ 23:06 |
![]() | |
Meike26 | zondag 10 juni 2018 @ 23:06 |
Tot nu toe al 2 of 3 keer op LeClerc gestemd en twee keer op Sainz (Barcelona gemist en niet gestemd). Één of twee keer op Ricciardo gestemd, tot nu is mijn DotD nooit uitgekomen als DotD ![]() | |
Sjemmert | zondag 10 juni 2018 @ 23:08 |
Redelijk voorspelbaar dat Stroll hem in de muur zou zetten als je zag hoe die al het hele weekend aan het vechten was met die auto. Jammer voor Hartley. | |
Tinos85 | zondag 10 juni 2018 @ 23:14 |
Ik denk dat Torro Rosso erg blij zijn dat ze Gasly nog een nieuwe motor hadden gegeven. | |
zoem | zondag 10 juni 2018 @ 23:16 |
Ja Stroll was erg onrustig aan het sturen met die bak. Viel mij ook op. | |
opgebaarde | zondag 10 juni 2018 @ 23:19 |
Begin deze week ergens artikel gelezen dat team Williams aangeeft dat de hele auto kut is en bijzonder lastig is om onder controle te houden, hierdoor verlies power en snelheid. Dit weekend wilde ze een stap maken | |
Peterselieman | zondag 10 juni 2018 @ 23:20 |
niet gelukt dus. Volgens Ted Kravitz gisteren weten ze totaal niet in welke richting ze het moeten zoeken | |
Glijdt_licht | zondag 10 juni 2018 @ 23:23 |
Tja, dat heb je met coureurs zonder ervaring.. zet eerst Kubica maar even IPV 1 van de Koekenbakkers. Die kan wellicht wat input geven | |
opgebaarde | zondag 10 juni 2018 @ 23:24 |
Bizar. Dat is een bijzonder dramatische teken. | |
Peterselieman | zondag 10 juni 2018 @ 23:25 |
Ted zei er gisteren ook nog bij dat Williams zelf verouderde faciliteiten heeft en daarom gebruik maakt van de windtunnel van Toyota in Keulen. | |
MakkieR | zondag 10 juni 2018 @ 23:27 |
Weg met Stroll betekent weg jaarlijkse bijdrage 100 miljoen euro, Williams denkt wel twee keer na voor ze pappa Stroll kwaad gaan maken. | |
Wertha | zondag 10 juni 2018 @ 23:35 |
Williams. Einde van een tijdperk. | |
ShaoliN | zondag 10 juni 2018 @ 23:36 |
Tot dat hij echt een keer een marshall of een andere coureur plat rijd. Max, Sainz, Ocon nemen wel eens onnodige risico's. Stroll heeft echt geen flauw idee wat hij aan het doen is. | |
Peterselieman | zondag 10 juni 2018 @ 23:40 |
Stroll rijdt nog steeds al een beginneling rond. Van bijvoorbeeld Leclerc kun je zeggen wat je wilt, maar hij heeft na enkele moeilijke races doorgekregen hoe je moet rijden in de Formule 1 en zijn rijstijl daarop aangepast. Sindsdien rijdt hij Ericsson om de oren. | |
ondeugend | zondag 10 juni 2018 @ 23:40 |
Met Hartley alles goed
| |
ShaoliN | zondag 10 juni 2018 @ 23:41 |
Ja en ook Sirotkin leert in rap tempo met de auto om te gaan. Ik geloof best dat de Williams een draak is. Maar zo'n paardebloem achter het stuur helpt echt niet mee. | |
Sjemmert | zondag 10 juni 2018 @ 23:51 |
Kwa chassis en downforce ziet het er echt slecht uit. Dan hebben ze ook nog 2 van die onervaren coureurs die daar niet persee zitten vanwege hun talent, tja dat is een lastige situatie. | |
SiGNe | zondag 10 juni 2018 @ 23:54 |
![]() ![]() | |
vosss | maandag 11 juni 2018 @ 00:07 |
helemaal niet meer aan het simracen tegenwoordig? Zag een tijdje terug dat je je stuur verkocht. -------- Dat hoort hier niet ![]() F1 / [F1 Algemeen] 2018 Formula1 GP's #708 Open [ Bericht 14% gewijzigd door Nattekat op 11-06-2018 00:19:36 ] | |
Donderkonijn | maandag 11 juni 2018 @ 00:22 |
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Sir Patrick Williams zich niet groen en geel aan het ergeren is. heeft die dan echt niks meer te vertellen daar? | |
GM78 | maandag 11 juni 2018 @ 05:07 |
Ik zeg het niet gauw, maar ik was blij dat de wedstrijd voorbij was. Slaapverwekkend ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 11 juni 2018 @ 06:26 |
Wie? Sir Frank Williams bedoel je denk ik. | |
Fiorano | maandag 11 juni 2018 @ 07:20 |
Of gewoon waar ze ooit begonnen zijn. Overigens voor Mclaren begint zo langzamerhand hetzelfde te gelden... | |
Stefanovic83 | maandag 11 juni 2018 @ 07:20 |
Was weer lekker saai inderdaad | |
BadderHaring | maandag 11 juni 2018 @ 07:28 |
Als Max niets doet, gebeurt er niets. | |
fathank | maandag 11 juni 2018 @ 07:50 |
Een halve lamme die al jaren niet meer competitief gereden heeft in de F1 moet ineens de boel gaan redden daar? Laat me niet lachen. | |
ShaoliN | maandag 11 juni 2018 @ 08:08 |
Wat is de verwachting van die nieuwe Mercedes motor trouwens? | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 08:09 |
Minder dan een tiende. | |
Blik | maandag 11 juni 2018 @ 08:10 |
Ik denk wel dat een Kubica meer en betere feedback kan geven over wat er aan de auto moet veranderen om zodoende de auto te verbeteren. Een Stroll/Sirotkin acht ik daar minder goed tot in staat | |
nils7 | maandag 11 juni 2018 @ 08:26 |
Wat is er nou echt met stroll gebeurt, had ie nou echt een lekke band? | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 08:28 |
Nee aka... hij kan gewoon niet rijden. | |
nils7 | maandag 11 juni 2018 @ 08:30 |
![]() OMG die gast is nog erger dan ik had verwacht. Maar ey als je zelf miljarden hebt en je zoontje deed t leuk op de kartbaan in je eigen achtertuin dan regel je toch een F1 zitje. Zie je meteen hoever je komt als je totaal geen talent heb in de hedendaagse F1. | |
Sunri5e | maandag 11 juni 2018 @ 08:35 |
Heeft Stroll nog een straf gehad? | |
ShaoliN | maandag 11 juni 2018 @ 08:42 |
Nee | |
opgebaarde | maandag 11 juni 2018 @ 08:52 |
Vandoorne weer een slechte race. Las dat er weer problemen waren met de auto... zit hem niet mee en hij kan toch echt sturen. En Stroll, tsja, zijn presteren is moeilijk in te schatten. De auto is slecht en dat staat buiten kijf | |
Weltschmerz | maandag 11 juni 2018 @ 08:57 |
Verstappen kon ook weinig doen omdat hij zich relatief goed had gekwalificeerd tov zijn racepace. Soms pakt de mix en strategie zo uit dat de racepaces en de kwalificatieposities goed overeenstemmen en de posities dus alleen maar verstevigen en de gaatjes laten groeien. Daar doe je weinig aan, heeft ook weinig met aerodynamica of banden te maken, de snelheidsverschillen waren ook klein genoeg voor een interessante race, maar de ene keer komt het veld in de race naar elkaar toe en de andere keer trekt het iets uit elkaar. Dat hoort ook bij F1, er zitten altijd races tussen die je moet uitzitten. Je zou kunnen zeggen dat Hamilton, Ricciardo en Hamilton die zich relatief zwak gekwalificeerd hadden het lieten afweten, maar die kwamen in de race ook gewoon snelheid tekort. | |
sasquatsch | maandag 11 juni 2018 @ 08:57 |
Stroll over-drives (bij gebrek aan een goed Nederlands woord) de auto. Alleen als het veel rechtuit gaat met haakse bochten (Baku) of als het regent rijdt hij beter. | |
Sunri5e | maandag 11 juni 2018 @ 09:12 |
Vreemd toch? | |
#ANONIEM | maandag 11 juni 2018 @ 09:14 |
Nogmaals: https://www.dumpert.nl/me(...)_naar_ricciardo.html ![]() Goede reactie van RIC. | |
mikieu | maandag 11 juni 2018 @ 09:52 |
Wat als ze niet vlagt? Krijg je dan een langere race?! | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 09:53 |
Dan vallen ze allemaal stil wegens brandstof gebrek ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2018 @ 09:59 |
Dan krijg je Brazilië 2002 met Pelé. Die vlagde de winnaar niet af. De race blijft dan gewoon de raceafstand | |
Sinister-D- | maandag 11 juni 2018 @ 10:27 |
In China is het toch ook al eens gebeurt dat ze een ronde te vroeg gevlagd hebben, wel hadden ze toen de winnaar als eerste gevlagd. Hebben ze toen niet de race effectief een ronde ingekort? Edit: ja dus. De uitslag van gisteren had dus de stand van de voorlaatste ronde moeten zijn. https://www.theguardian.c(...)-prix-checkered-flag [ Bericht 43% gewijzigd door Sinister-D- op 11-06-2018 10:33:20 ] | |
Gezicht | maandag 11 juni 2018 @ 10:36 |
Hebben ze gisteren ook gedaan toch? Daarom heeft Max nog de FL | |
Sinister-D- | maandag 11 juni 2018 @ 10:38 |
ow, compleet gemist ![]() ![]() | |
Rossdale | maandag 11 juni 2018 @ 10:39 |
Als Leclerc zich tot de zomerstop zo blijft bewijzen dan zit hij in 2019 in de Ferrari ![]() | |
Predator38 | maandag 11 juni 2018 @ 10:44 |
en terecht | |
Nattekat | maandag 11 juni 2018 @ 10:48 |
De ronde daarvoor zelfs. Rode vlag-protocol. | |
Afhaalchinees | maandag 11 juni 2018 @ 10:58 |
Wel echt een flink amateuristische fout. Stel dat max nog iemand ingehaald had ![]() | |
Gezicht | maandag 11 juni 2018 @ 11:06 |
Bottas op de streep ![]() | |
Rossdale | maandag 11 juni 2018 @ 11:08 |
Volgens mij haalde er iemand in de laatste ronde ook nog in. Volgens mij ergens op plek 7/8 zag ik iets verschuiven in de laatste ronde. Sainz ofzo? | |
Whiskers2009 | maandag 11 juni 2018 @ 11:32 |
Niet als Ferrari vasthoudt ah huidige coureursbeleid. | |
Whiskers2009 | maandag 11 juni 2018 @ 11:34 |
Ik begreep dat RIC de FL sowieso niet gehouden had omdat hij een stuk had afgesneden. | |
opgebaarde | maandag 11 juni 2018 @ 11:35 |
Klopt. Ocon werd heel even op P8 weergegeven en Sainz op P9, maar bijna direct andersom. Zal wel foutje van de transponders zijn geweest. In ronde 68 heeft Perez Magnussen nog ingehaald voor P13. Toen werd er fout afgevlagd. Dus uiteindelijk is Magnussen officieel P13 geworden en Perez P14. | |
opgebaarde | maandag 11 juni 2018 @ 11:36 |
Kijk dat is interessant. Is zoiets wel vaker gebeurd? | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 11:44 |
Waren sowieso veel fouten met de plaats en tijdregistratie, zag echt vage dingen langskomen ![]() | |
THEFXR | maandag 11 juni 2018 @ 11:45 |
Kimi kan weleens met pensioen, start slecht en wint nooit meer. geen motivatie meer. | |
VEM2012 | maandag 11 juni 2018 @ 11:45 |
Als je zoveel voorsprong hebt gehad, dan is het redelijk om te verwachten dat je alleen nog maar kleine stapjes kan zetten. | |
opgebaarde | maandag 11 juni 2018 @ 11:48 |
Mwah. Na vier races was het “Ow oeps, Kimi hebben we ten onrechte afgeschreven, hij is weer terug” | |
#ANONIEM | maandag 11 juni 2018 @ 11:48 |
Paar keer geschrokken toen de live-wk punten voorbij kwamen. Zie je met een half oog dat Max in eens 6e stond. ![]() Oh, gelukkig wk punten. ![]() | |
VEM2012 | maandag 11 juni 2018 @ 11:49 |
Kimi heeft anders in het begin best aardig gereden. Hij doet het gewoon goed genoeg. Zijn teamgenoot is ook Vettel. Dan lijkt het al snel niet zo geweldig. | |
THEFXR | maandag 11 juni 2018 @ 11:51 |
hij zit er te vaak ver vanaf, mag weleens een jonge hongerige hond in die Ferrari. | |
THEFXR | maandag 11 juni 2018 @ 11:53 |
Is de motor echt nog zo belangrijk in de huidige F1? Sauber rijft met Ferrari en Williams met een Merc motor. zijn echt achteraan te vinden | |
opgebaarde | maandag 11 juni 2018 @ 11:58 |
Ferrari doet alles voor Vettel. Inclusief het opofferen van Kimi. Ik geloof dat het de GP van Spanje was, waar het leek alsof Ferrari vergeten was dat Kimi ook nog aan het rondrijden was. Hij werd 20 ronden te laat naar binnne gehaald voor nieuwe banden. | |
Nattekat | maandag 11 juni 2018 @ 11:58 |
Red Bull heeft een extreem sterk chassis, veel beter dan alle andere teams bij elkaar. Met een fatsoenlijke motor waren ze gigantisch dominant geweest. | |
#ANONIEM | maandag 11 juni 2018 @ 12:00 |
Stom was dat inderdaad ![]() | |
THEFXR | maandag 11 juni 2018 @ 12:02 |
dat zoiezo | |
Rianne84 | maandag 11 juni 2018 @ 12:16 |
| |
Weltschmerz | maandag 11 juni 2018 @ 12:16 |
Voorgaande 3 jaar was het ook normaal dat Vettel tussen de 2 en 6 tiende voor Raikkonen zat, 2 tienden is zelfs weinig als de balans naar de zin van Vettel is. Nu had hij dan gewoon een dikke 3 tiende zoals te verwachten was, dat Raikkonen dan in zijn laatste poging te hard probeert en een fout maakt verandert dat niet. Het starten van Raikkonen is wel onvoldoende op het moment. De Ferrari was gewoon niet de snelste auto. Als Bottas op een tiende van Vettel zit zou Hamilton onder Vettel moeten kunnen zitten, maar die had weer een faalweekend. Maar als Vettel wint is het altijd Ferrari dat zo snel is, en als Hamilton wint is het Hamilton die zo snel zou zijn. Alle teamgenoten van Hamilton doen het beter tov hem dan vooraf verwacht en alle teamgenoten van Vettel doen het slechter tov hem dan vooraf verwacht. Dan is het beeld dat neergezet wordt dus gewoon scheef. | |
Zorro | maandag 11 juni 2018 @ 12:27 |
Och, je kunt het ook omdraaien: "Max heeft nog nooit gewonnen zonder aanwezigheid Jos" Het is wat. | |
GM78 | maandag 11 juni 2018 @ 12:43 |
Ben ik trouwens gek als ik zeg dat ik mij weer kapot heb lopen ergeren aan de regie? ![]() Simpel voorbeeld: Einde van de race lag de focus behoorlijk op HAM en RIC met een gat van meer dan twee seconden. Terwijl het gat tussen MAX en BOT op een gegeven moment nog geen seconde meer was. | |
TagForce | maandag 11 juni 2018 @ 12:44 |
Nee... In China werd de race na 55 ronden afgevlagd, terwijl dat na 56 ronden had moeten gebeuren. De uiteindelijke eindstand werd bepaald aan het eind van ronde 54. Dat hebben ze gisteren ook gedaan: Na 69 ronden afgevlagd terwijl dat na 70 had moeten zijn. De stand werd bepaald aan het einde van ronde 68. Daar zijn gewoon regels voor opgenomen in het reglement. Dus daar houden ze zich dan ook aan. | |
Sinister-D- | maandag 11 juni 2018 @ 12:47 |
dat bedoelde ik dus ook. Schreef het enkel wat ongelukkiger. | |
TjjWester | maandag 11 juni 2018 @ 13:10 |
Voor aston martin zou dat niet moeilijk moeten zijn, toch? | |
sasquatsch | maandag 11 juni 2018 @ 13:25 |
Renault was gisteren het vierde team met de derde motor van het veld. De motor is, nu ze redelijk in de buurt van elkaar zitten, een stuk minder belangrijk geworden dan een paar jaar terug tien Williams en FI het vierde en vijfde team waren. Het chassis lijkt op dit moment net zo belangrijk, zo niet belangrijker te zijn. | |
Metalfreak | maandag 11 juni 2018 @ 13:33 |
Want Aston Martin heeft ervaring met formule 1 motoren ![]() Het zijn niet je standaard motorblokken zeg maar... | |
Innisdemon | maandag 11 juni 2018 @ 13:41 |
Nee, daar ben je niet uniek in. Zeker niet in Nederland vermoed ik ![]() | |
Blik | maandag 11 juni 2018 @ 13:44 |
En zelfs de standaard motorblokken halen ze meestal buiten de deur zoals bij bijvoorbeeld AMG | |
M.Melandri | maandag 11 juni 2018 @ 13:46 |
Ricciardo slechter dan verwacht? En Raikkonen was met 15-1 ingemaakt door Alonso. Alsof werd verwacht dat hij ineens Vettel zou kunnen verslaan. [ Bericht 4% gewijzigd door M.Melandri op 11-06-2018 13:53:53 ] | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 13:52 |
https://www.grandprix247.com/2018/06/11/hartley-stroll
![]() ![]() | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 13:53 |
Ja en Gasly had ook een paar overtakes... heb niet eens een herhaling gezien ![]() | |
bokkepoot | maandag 11 juni 2018 @ 13:55 |
De beste oplossing ![]() | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 13:56 |
Denk alleen dat TR liever Hartley houdt dan Stroll erin zet. | |
trein2000 | maandag 11 juni 2018 @ 13:59 |
Eigenlijk moet de FIA gewoon ingrijpen. Die vent is niet F1-waardig en een gevaar voor de rest. | |
Weltschmerz | maandag 11 juni 2018 @ 14:01 |
Dat was maar één jaar waarin Vettel worstelde met de auto. Als hij met de auto moet worstelen is het maar een middelmatig coureur, hij is dan ook vrij goed in met het team werken naar een auto waarmee hij kan lezen en schrijven. Dat zie je ook met Raikkonen, er zijn fases geweest dat ze ongeveer even snel zijn, en fases dat Vettel een halve seconde heeft. Feit is dat Webber Vettel wel even zou kunnen verslaan, en toen dat niet lukte heette die RBR superieur, terwijl Webber er in 4 jaar niet één keer tweede mee heeft kunnen worden. Button zou kansloos zijn tegenover Hamilton, maar deed het alles bij mekaar gewoon beter en kon wel tweede worden achter Vettel. Rosberg zou tweede viool gaan spelen bij Mercedes, maar ze bleken zeer aan elkaar gewaagd. Bottas was een noodoplossing die kansloos zou zijn, maar vorig jaar kon Hamilton slechts een periode afstand van hem nemen en dit seizoen doet hij het gewoon beter. Het is de ongekende suprematie van de Mercedes in de afgelopen 4 jaar waardoor ze weer weg kunnen komen met praatjes dat Hamilton zo'n grote is. | |
BeamofLight | maandag 11 juni 2018 @ 14:10 |
ik heb max en bot niet eens over de finish zien komen ( en ric ) | |
M.Melandri | maandag 11 juni 2018 @ 14:27 |
Misschien lag de auto Vettel toen niet, maar je kunt ook niet met zekerheid zeggen dat hij anders Ricciardo wel had verslagen. In dat ene jaar was Ricciardo iig in races en kwalificaties sneller. En Webber zat er voornamelijk vanwege zijn ervaring. Was al vanaf het eerste seizoen van Red Bull bij het team betrokken. Vettel was het talent wat werd klaargestoomd bij STR om later titels te gaan winnen bij het hoofdteam. Hamilton was over het algemeen gewoon beter dan Button en Rosberg. Tegen Button zat er een heel slecht seizoen bij met veel incidenten, maar over 3 jaar gezien was hij 2 van de 3 seizoenen duidelijk de betere en had ook nog eens wat vaker last van betrouwbaarheidsproblemen. En Bottas doet het zeker goed, maar was ook al heel goed tov Massa. Alleen dan moet je de kans wel krijgen bij een topteam. Zelfde geldt voor Hulkenberg die Sainz aardig de baas is voorlopig. Die zou het Vettel en Hamilton wellicht ook knap lastig kunnen maken. | |
ATuin-hek | maandag 11 juni 2018 @ 14:28 |
Daar was je zeker niet de enige in nee... | |
Gruj0 | maandag 11 juni 2018 @ 14:57 |
Best een plausibel iets. Je ziet dat Sirotkin steeds meer en meer leert. Je kunt niet anders dan vaststellen dat hij de eerste paar races en deze race groot puin moest ontwijken. Dat heeft ook invloed op de rest van je race. Hij is nog wel een rookie maar ik zie bij hem wel progressie na 6 races. Stroll doet inmiddels meer dan een jaar mee en vecht nog steeds met de auto. De meeste progressie hebben Leclerc en Gasly geboekt. Maar beide hebben een betere bolide en halen meer uit hun PU. Wie weet had Sirotkin ook meer progressie geboekt in een Sauber of Toro Rosso. Ik denk overigens wel dat Kubica en Sirotkin een prima team zouden zijn. Allebei net en welbespraakt. Dat de ene Pool is en de ander Rus, zal geen probleem hoeven vormen. Bovendien kunnen ze allebei wat van elkaar leren. | |
Gruj0 | maandag 11 juni 2018 @ 14:58 |
Mja, dat kun je dan ook wel zeggen over Grosjean. Zoveel ervaring en dan toch midden op de baan proberen te keren met alle gevolgen van dien. | |
VEM2012 | maandag 11 juni 2018 @ 15:00 |
Het was wel het enige moment dat er iets gebeurde op de baan gisteren wat kijkwaardig is. ![]() | |
Gruj0 | maandag 11 juni 2018 @ 15:01 |
Ben het helemaal met je eens. Bottas is een van mijn favorieten sinds vorig seizoen. Is door menig man afgerekend op zijn prestaties maar doet het op dit moment gewoon beter dan Hamilton. Hij moest gewoon wennen. Een onverwachte overstap van een team als Williams naar een team als Mercedes is gewoon een te grote happening op dat moment. Ik denk dat die twee teams op dit moment als dag en nacht verschillen. Zeker omdat Williams op dit moment niet weet waar ze het moeten zoeken. En Vettel, als hij wint, lag het aan de auto. Als Hamilton wint zijn het zijn driverskunsten. ![]() | |
trein2000 | maandag 11 juni 2018 @ 15:02 |
Dat was een eenmalig ding. Lance is elke wedstrijd aan het stunten en betrokken bij incidenten. Toen grosjean een paar keer achter elkaar zoiets flikte hebben ze hem een keer geschorst. | |
Gruj0 | maandag 11 juni 2018 @ 15:04 |
Daar zit het hem nou juist in. Iemand met zoveel ervaring zou dit soort geintjes helemaal niet meer moeten maken, laat staan een paar keer. | |
daNpy | maandag 11 juni 2018 @ 15:08 |
Bij Haas weten ze er allebei ook wel een puinhoop van te maken, bijna elke race wel iets. Ook deze race weer leip doen; Ocon is voorbij en remt dus af om de bocht aan te snijden. Als je dan zelf de pit in wil moet je niet raar opkijken dat dat niet vol gas kan met iemand voor je ![]() Mweh, netjes gereden hoor daar niet van maar Max zat er in de kwali gewoon dichter op zonder party knopje. Als ie Hamilton had ingehaald was ie DotD, dat was de enige noemandwaardige actie geweest. Nu gewoon Vettel, simpelweg de snelste en de hele wedstrijd gecontroleerd zonder een moment in gevaar te zijn geweest. | |
opgebaarde | maandag 11 juni 2018 @ 15:17 |
Sloeg inderdaad helemaal nergens op | |
opgebaarde | maandag 11 juni 2018 @ 15:23 |
Volgens mij was er tot gisteren niks op hem aan te merken, op misschien de racepace na. En die is bijzonder moeilijk op waarde in te schatten met deze auto | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 15:25 |
Monaco niet gezien? ![]() | |
opgebaarde | maandag 11 juni 2018 @ 15:27 |
Nope en ik had er ook niet over gelezen (ik zat behoorlijk wat tijdzones van huis), my bad Maar dan nog, ik stap graag op de antiStrolltrein, maar we zoeken eel te graag naar vermeende fouten van hem [ Bericht 5% gewijzigd door opgebaarde op 11-06-2018 15:32:59 ] | |
daNpy | maandag 11 juni 2018 @ 16:04 |
Eens, maar een goede coureur is hij niet ![]() | |
opreis | maandag 11 juni 2018 @ 16:08 |
Stroll hoort niet in de F1 en Ericsson ook niet. Hartley en Sirotkin zijn nog te vroeg om zeker te zijn. | |
Ener-G | maandag 11 juni 2018 @ 16:11 |
Zelfs Williams lijkt er klaar mee te zijn:https://www.grandprix247.(...)-both-into-the-wall/ | |
Donderkonijn | maandag 11 juni 2018 @ 16:12 |
Wat wil je met 2 paydrivers , waarbij de testrijder met een lamme arm ze regelmatig om de oren rijd. Maar Williams kan die 100 mil niet missen anders gaan ze failliet. | |
Monolith | maandag 11 juni 2018 @ 16:14 |
Ik denk dat één van de twee STRs daar niet echt op zit te wachten. ![]() | |
bokkepoot | maandag 11 juni 2018 @ 16:17 |
Is wel een grote zak geld voor torro Rosso. Hebben ze Gasly nog als talent en heeft Stroll een snellere auto. | |
Rossdale | maandag 11 juni 2018 @ 16:21 |
Hebben ze niet echt nodig nu, aangezien ze dit jaar een worksteam zijn en geen renaultmotoren meer hoeven te kopen. | |
twiFight | maandag 11 juni 2018 @ 16:21 |
Lang verhaal kort: opschieten met die budget cap dus (maar zie dat maar eens waterdicht te implementeren). | |
Weltschmerz | maandag 11 juni 2018 @ 16:26 |
Dat klopt, het was ook gewoon een pijnlijk seizoen voor Vettel, terwijl Ricciardo het uitstekend deed. Maar een groot deel van 2016 kreeg hij de auto ook niet in de sweet spot, en toen was het ook worstelen en is hij vrij machteloos. Maar tov Raikkonen zien we dus dat er tussen wel of niet in de sweet spot wel een halve seconde tussenzit. Daarom zou het wel interessant zijn als Ricciardo naar Ferrari gaat, want die kleine 2 tiende die Ricciardo toen op Vettel had dekt dat verschil van een halve seconde niet. Ik heb me dan ook altijd verbaasd over de inschatting dat Webber met Vettel de strijd aan zou kunnen en over de reacties t.o.v RBR wanneer die inzetten op Vettel. Maar het was wel gewoon een prima coureur en als die in 4 kampioensjaren maar geen tweede kan worden dan kun je niet zeggen dat de auto superieur of dominant was. Ook toen zag je dat Vettel vaak met een kleine marge op Webber begon en de auto dan steeds meer naar hem toekwam en het verschil richting een halve seconde ging. Nee. Het is in zoverre waar dat Hamilton wel beter kon dan Button, maar hij presteerde niet beter. Hamilton kan wel eens wat extra snelheid brengen, maar niet altijd. De fouten, de slechte weekenden, de auto niet goed krijgen, het niet er voorbij komen, dat is er dusdanig vaak dat dat ook onderdeel is van hoe goed hij is. Als Button 2e kan worden zou hij als absolute topcoureur die consistent is 1e moeten kunnen worden, in plaats daarvan ging hij vertellen dat de McLaren te slecht was. Maar zelfs toen bleef de mythe van Hamilton de allerbeste, en was de verwachting dan ook weer dat Rosberg geen enkele kans zou maken. Hamilton was ook weleens ongenaakbaar zoals Rosberg dat niet kon zijn, maar over het algemeen zat die er heel dicht op en versloeg hem regelmatig op waarde. Sterker nog, bij het feit dat het 2-1 voor Hamilton werd ipv 2-1 voor Rosberg kwam het ook heel goed uit dat de stewards hem vaak goed gezind waren. Ik vond Bottas niet zo'n verpletterende indruk maken, feit is dat ook hij het weer veel beter doet tov Hamilton dan verwacht. Dan is er dus telkens iets mis met die verwachtingen. Vettel die zijn auto niet in de sweetspot krijgt kan het met heel veel coureurs lastig krijgen, Vettel die dat wel lukt hoeft zich om geen enkele teamgenoot druk te maken. Hamilton kan tegen elke subtopper in de problemen komen wanneer die het ook weer boven verwachting doet, Hamilton in een slechte reeks beland en vervolgens begint te knoeien. Het is niet de meest stabiele sportman. | |
Monolith | maandag 11 juni 2018 @ 16:30 |
Zie überhaupt een Ferrari maar eens akkoord te krijgen met een budget cap. Waarom zouden die willen dat de teams buiten de top 3 opeens veel beter mee zouden kunnen en een bedreiging zouden kunnen gaan vormen? | |
Donderkonijn | maandag 11 juni 2018 @ 16:53 |
Dit klopt allemaal wel wat je zegt , maar in zekere zin zijn wij hier ook schuldig aan door Max zulke hoge verwachtingen toe te dichten vroeg in zijn carriere. Hamilton heeft te vaak off weekends, daardoor kon Rosberg WK worden. Die wist gewoon wat voor spel die moest spelen om Hamilton in zo'n off weekend te krijgen. Vettel heeft ze niet echt mits hij zijn auto idd in die sweet spot krijgt. Lukt hem dat niet, dan word ie om zijn oren gereden. Hamilton zeurt ook te vaak over onzinnige zooi als het even niet lukt, terwijl die eigenlijk de beste auto op de grid heeft. Toch heeft hij ontzettend veel moeite met netjes inhalen, en dat was al zo in de brawn Gp. | |
SnowOokami | maandag 11 juni 2018 @ 16:53 |
Als je het niet kan betalen, dan heb je ook niks te zoeken in de F1 ... ![]() | |
MakkieR | maandag 11 juni 2018 @ 17:06 |
Dit is idd het kernprobleem waar F1 al jaren mee zit, waardoor je malloten als Stroll op de baan ziet. Het verwijt bij F1 is dan ook vaak dat je met racetalent alleen er niet komt. Vaak wordt er van de heren coureurs een godsvermogen gevraagd om een stoeltje te kopen, dan kijkt men niet eens hoe goed men rijdt. Neemt een coureur niet een grote zak geld mee ( vaak gesponsord door de grote bedrijven) zeg dan maar dag tegen je stoeltje. Ik meende dat dit bij een van onze Nederlandse coureurs ( was dat niet Doornbos bij Renault) ook het geval is. Daarom zie je ook vaak van die gekke filmpjes passeren waar een rijke sjeik het ook eens mag proberen, of een koning of een prins met a lot of cash. Safetycar rijden, of een demonstratie rondje en er zitten zelfs coureurs bij die mee deden voor een blauwe maandag. De stoeltjes worden vaak bezet door rijkeluiskindjes of door racetalenten gesponsord met veel geld. | |
Smacked_Actor | maandag 11 juni 2018 @ 17:18 |
Hamilton in een Brawn GP?.. | |
Fer | maandag 11 juni 2018 @ 17:19 |
Nee Frank Head | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2018 @ 17:23 |
Niet Patrick Head? | |
Rossdale | maandag 11 juni 2018 @ 17:29 |
Technisch gezien zit hij in een Brawn GP, het is dat Mercedes alles heeft overgekocht | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2018 @ 17:37 |
Dan kun je ook zeggen dat hij in een Honda, BAR of Tyrrell rijdt ![]() | |
beantherio | maandag 11 juni 2018 @ 18:23 |
Vanuit die benadering realiseer ik me pas zojuist dat Max en Jos voor hetzelfde team rijden c.q. hebben gereden. ![]() | |
Smacked_Actor | maandag 11 juni 2018 @ 18:27 |
![]() ![]() | |
beantherio | maandag 11 juni 2018 @ 18:30 |
Holy shit.. Twee keer zelfs! #mindblown ![]() | |
zoem | maandag 11 juni 2018 @ 18:32 |
Tot over een kleine 2 weken ![]() | |
zoem | donderdag 21 juni 2018 @ 23:26 |
F1 / [live] Formula 1 2018 Pirelli Grand Prix de France #71 |