abonnement Unibet Coolblue
pi_179953088
Jullie geloven zelf ook dat de wetenschap correct is. Lekkere beperking
pi_179953826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:34 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Jullie geloven zelf ook dat de wetenschap correct is. Lekkere beperking
Jammer dat je wel op die 'lollige' reacties reageert, maar niet op mijn serieuze reactie.

Jij vraagt ons toch om mee te denken? Dan doe ik dat, geef serieus antwoord en daar doe je dan niks mee.

Sta je echt open voor alle suggesties of wil je het enkel vanuit een religieus standpunt zien?
pi_179954024
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:49 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jammer dat je wel op die 'lollige' reacties reageert, maar niet op mijn serieuze reactie.

Jij vraagt ons toch om mee te denken? Dan doe ik dat, geef serieus antwoord en daar doe je dan niks mee.

Sta je echt open voor alle suggesties of wil je het enkel vanuit een religieus standpunt zien?
Wat heeft een zogenaamd 'wetenschappelijk' standpunt voor zin als dat ook gewoon uit geloven bestaat? Geloof je echt dat het heelal zo is per toeval dat we kunnen bestaan?
pi_179954577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:53 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Wat heeft een zogenaamd 'wetenschappelijk' standpunt voor zin als dat ook gewoon uit geloven bestaat? Geloof je echt dat het heelal zo is per toeval dat we kunnen bestaan?
Wat een rare reactie is dit van je.

Jij opent het topic met deze vraag.

0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:14 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Maar belangrijker: volgens gelovigen is de aarde lang niet zo oud dus zijn de botten er door God geplaatst om ons te misleiden (of te kijken of we trouw zijn aan God, hoe je het ook maar wil zien). Maar dus ook als een God bestaat dan is het nogal discutabel of dino's uberhaupt bestaan hebben.

Is er een soort van tussenweg waarbij het wel zeker is dat dino's bestaan hebben? En niet 70 miljoen jaar geleden maar bijvoorbeeld 5.000 jaar geleden of wat dan ook?
[/quote]

Ik reageer heel normaal in post 16, geef je wat voorbeelden van diverse religieuze groepen en sluit af met dat er onder die genoemde groepen en de wetenschap in ieder geval wel consensus is over het bestaan van dino's.

En dan krijg ik zo'n snerende reactie van "geloof je het echt", terwijl jij aan ons vroeg om mee te denken, niet andersom.
pi_179954644
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:06 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat een rare reactie is dit van je.

Jij opent het topic met deze vraag.

[ afbeelding ] Op zaterdag 9 juni 2018 19:14 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Maar belangrijker: volgens gelovigen is de aarde lang niet zo oud dus zijn de botten er door God geplaatst om ons te misleiden (of te kijken of we trouw zijn aan God, hoe je het ook maar wil zien). Maar dus ook als een God bestaat dan is het nogal discutabel of dino's uberhaupt bestaan hebben.

Is er een soort van tussenweg waarbij het wel zeker is dat dino's bestaan hebben? En niet 70 miljoen jaar geleden maar bijvoorbeeld 5.000 jaar geleden of wat dan ook?
Ik reageer heel normaal in post 16, geef je wat voorbeelden van diverse religieuze groepen en sluit af met dat er onder die genoemde groepen en de wetenschap in ieder geval wel consensus is over het bestaan van dino's.

En dan krijg ik zo'n snerende reactie van "geloof je het echt", terwijl jij aan ons vroeg om mee te denken, niet andersom.
[/quote]

Misschien was dat een fout van mij inderdaad om mensen die in de wetenschap geloven mee te laten praten met iets wat zo belangrijk is als dit
pi_179954976
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:07 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Ik reageer heel normaal in post 16, geef je wat voorbeelden van diverse religieuze groepen en sluit af met dat er onder die genoemde groepen en de wetenschap in ieder geval wel consensus is over het bestaan van dino's.

En dan krijg ik zo'n snerende reactie van "geloof je het echt", terwijl jij aan ons vroeg om mee te denken, niet andersom.
Misschien was dat een fout van mij inderdaad om mensen die in de wetenschap geloven mee te laten praten met iets wat zo belangrijk is als dit
[/quote]

Nou, nou, met de houding die jij op dit moment aanneemt gedraag je je in ieder geval ook niet als een gelovige.
Bij welke kerk of gemeenschap ben je aangesloten?

Overigens is het ook wel vreemd dat je de standpunten van de drie groepen die ik opnoem ook niet accepteert danwel hier overheen praat.
pi_179955021
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:16 schreef FYazz het volgende:

[..]

Misschien was dat een fout van mij inderdaad om mensen die in de wetenschap geloven mee te laten praten met iets wat zo belangrijk is als dit
Nou, nou, met de houding die jij op dit moment aanneemt gedraag je je in ieder geval ook niet als een gelovige.
Bij welke kerk of gemeenschap ben je aangesloten?

Overigens is het ook wel vreemd dat je de standpunten van de drie groepen die ik opnoem ook niet accepteert danwel hier overheen praat.
[/quote]

Wil je de quotes even repareren want zo praten we enigzins naast elkaar heen. Je hebt het over groepen maar de /quote blijft staan elke keer dat je tegen me typt. Kan je gewoon normaal quoten a.u.b.? Bedankt....
pi_179955212
Je kunt prima lezen wat er staat, dus het is geen excuus om niet normaal antwoord te geven.

Bij welke kerk/gemeenschap zit je?
pi_179955453
pinkstergemeente hoezo?
pi_179955600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:31 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
pinkstergemeente hoezo?
Ik had al zo'n vermoeden op basis van je reacties.

Ook aangesloten bij het opkomende Hillsong of een andere pinkstergemeente?
pi_179955630
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:35 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden op basis van je reacties.

Ook aangesloten bij het opkomende Hillsong of een andere pinkstergemeente?
Ja Hillsong nou en? Ga je nog vertellen waarom dat uitmaakt? Jij gelooft ook maar gewoon in de wetenschap. Wat maakt dat beter dan mijn geloof wat gebaseerd is op boeken die al honderden jaren bestaan
pi_179956479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:36 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Ja Hillsong nou en? Ga je nog vertellen waarom dat uitmaakt? Jij gelooft ook maar gewoon in de wetenschap. Wat maakt dat beter dan mijn geloof wat gebaseerd is op boeken die al honderden jaren bestaan
Was helaas aan alles af te lezen dat je bij de Hillsong zit.

Voor de duidelijkheid ik voel me niet beter (ook niet minder).
Het probleem is juist dat de Hillsong jou laat geloven dat wij allemaal wel vinden dat we beter zijn. Dat het wij tegen jullie is, terwijl we toch echt samen op deze aarde leven.

Ik spreek met veel verschillende religieuze mensen/groepen. Helaas ervaar ik dat de pinkstergemeente en in het bijzonder Hillsong op dit moment een van de starste groeperingen is. Heel lastig om met deze 'volgelingen' een open gesprek te hebben.
Elke discussie draait uit op een welles/nietes spel waar het vooral draait om gelijk hebben en wel of niet beter zijn, je laatste reactie bewijst dit ook.
Ik ga het topic dus ook verlaten.

Ik wens je oprecht veel wijsheid en inzichten. Wees a.u.b. alert, laat je niet gebruiken of te erg beïnvloeden. Doe niets wat jij niet wilt, sta niet je inkomen of vermogen af en blijf ook openstaan voor anderen en andere meningen.
En geloof me, ook God zou je dit advies geven.
pi_179956568
God zegt via de priester wat ik moet doen en dat doe ik. Ook als dat betekent vlees voor vlees. We worden allemaal beoordeeld hoe we zijn, en soms moet je offers brengen om te zijn wat God wil dat je bent
pi_179956703
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:13 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
God zegt via de priester wat ik moet doen en dat doe ik. Ook als dat betekent vlees voor vlees. We worden allemaal beoordeeld hoe we zijn, en soms moet je offers brengen om te zijn wat God wil dat je bent
Als je maar beseft dat de priester zegt dat hij van God boodschappen krijgt, maar dit niet zo hoeft te zijn.

En dat je ook beseft dat als God jou iets wil zeggen hij dat direct tegen jou zal zeggen.
pi_179956731
De priester krijgt het woord van God. Dat hoef ik niet direct altijd te krijgen, ik wacht daar nog op. Als ik ooit zelf priester ben dan zal ik dat ook zo ervaren. Tot die tijd doe ik wat ik moet doen ook als ik me er niet fijn bij voel, dat heet opoffering, zou jij ook moeten leren
pi_179957093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:21 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
De priester krijgt het woord van God. Dat hoef ik niet direct altijd te krijgen, ik wacht daar nog op. Als ik ooit zelf priester ben dan zal ik dat ook zo ervaren. Tot die tijd doe ik wat ik moet doen ook als ik me er niet fijn bij voel, dat heet opoffering, zou jij ook moeten leren
Ik offer mijn hele avond op om jou te behoeden voor een sektarisch leven.
Het zal nu niet tot je doordringen, maar ooit zul je terugdenken aan dit gesprek en beseffen dat je niet God hebt gediend maar een clubje mannen die ook alleen maar knaken zien en eigen belangen hebben.

Nogmaals, ik wens je veel wijsheid.
pi_179957235
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:14 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

Maar belangrijker: volgens gelovigen is de aarde lang niet zo oud dus zijn de botten er door God geplaatst om ons te misleiden (of te kijken of we trouw zijn aan God, hoe je het ook maar wil zien). Maar dus ook als een God bestaat dan is het nogal discutabel of dino's uberhaupt bestaan hebben.

Is er een soort van tussenweg waarbij het wel zeker is dat dino's bestaan hebben? En niet 70 miljoen jaar geleden maar bijvoorbeeld 5.000 jaar geleden of wat dan ook?
Nou, dit geloof ik niet :')
tweede vraag: Ze hebben gewoon bestaan 70 mil jaar geleden. Het scheppingsverhaal is een gelijkenis om de mens van die tijd duidelijk te maken dat God achter de schepping zit (misschien zelfs door middel van een oerknal achtig iets). Dit hoeft elkaar in mijn opinie echt niet tegen te spreken :)
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 22 juni 2018 @ 00:33:03 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179958067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:34 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Jullie geloven zelf ook dat de wetenschap correct is. Lekkere beperking
Definieer "wetenschap".
  vrijdag 22 juni 2018 @ 07:47:42 #44
545 dop
:copyright: dop
pi_179960285
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:34 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Jullie geloven zelf ook dat de wetenschap correct is. Lekkere beperking
wetenschap gaat er juist van uit dat ze niet zondermeer correct is.
Ze blijft zichzelf onderzoeken en verbeteren.
Dit in tegenstelling tot de bijbel waar men wel de bijbel onderzoekt maar nooit verbetert.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:08:38 #45
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179961164
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:47 schreef dop het volgende:

[..]

wetenschap gaat er juist van uit dat ze niet zondermeer correct is.
Ze blijft zichzelf onderzoeken en verbeteren.
Dit in tegenstelling tot de bijbel waar men wel de bijbel onderzoekt maar nooit verbetert.
Natuurlijk is er een hele wetenschap die continu bezig is het met onderzoeken en interpreteren (verduidelijken van de boodschap) van de bijbel, theologie. Op basis daarvan worden talloze boeken, studies en onderzoeken geschreven die in die zin iets toe zouden kunnen voegen aan de bijbel. Ze zitten alleen niet in dezelfde kaft.
maar dat moet je maar even vergeten :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:21:57 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179961333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:21 schreef TserrofEnoch het volgende:
Dit jongeaardecreationisme is van de laatste eeuwen dat het breder binnen bepaalde groeperingen in het christendom wordt aangehangen. Van mij mag jij menen dat dinosaurusen 5.000 jaar geleden leefden. Maar het is niet de meerderheid die dit meent. Dus het is geen binaire keuze.

Zelf beschouw ik onze vogels nog steeds als dinosaurussen. Dus ik zou zelf niet echt spreken alsof alle dinosaurussen uitgestorven zijn.

Hier zie je de overeenkomst al een beetje tussen sommige dinosaurussen en de huidige vogels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blijf ik altijd wel (geloofwaardig maar) een beetje hilarisch vinden dat het zo gelopen kan hebben.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:56:12 #47
545 dop
:copyright: dop
pi_179961742
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:08 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Natuurlijk is er een hele wetenschap die continu bezig is het met onderzoeken en interpreteren (verduidelijken van de boodschap) van de bijbel, theologie. Op basis daarvan worden talloze boeken, studies en onderzoeken geschreven die in die zin iets toe zouden kunnen voegen aan de bijbel. Ze zitten alleen niet in dezelfde kaft.
maar dat moet je maar even vergeten :P
probleem is alleen dat we in de wetenschap gewoon zeggen dit klopt niet meer, is achterhaald, nieuwe inzichten nieuw bewijs als we fouten ontdekken.
Waar het de bijbel betreft word de omgekeerde weg bewandeld.
Daar zegt men dit klopt, hoe passen we onze interpretatie aan zodat het in deze tijd past.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:40:30 #48
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179962283
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:56 schreef dop het volgende:

[..]

probleem is alleen dat we in de wetenschap gewoon zeggen dit klopt niet meer, is achterhaald, nieuwe inzichten nieuw bewijs als we fouten ontdekken.
Waar het de bijbel betreft word de omgekeerde weg bewandeld.
Daar zegt men dit klopt, hoe passen we onze interpretatie aan zodat het in deze tijd past.
Zo zie je dat wetenschap daar dus heel goed op aansluit.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179962436
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:40 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Zo zie je dat wetenschap daar dus heel goed op aansluit.
Religie en wetenschap zijn niet compatibel. Voorbeeld: Paddington station bestaat, maar daarom nog niet Zweinstein.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:59:30 #50
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179963566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Religie en wetenschap zijn niet compatibel. Voorbeeld: Paddington station bestaat, maar daarom nog niet Zweinstein.
Dat is heel scherp opgemerkt van je.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')