quote:
Omdat ik van langebaanschaatsen houdt, hoop ik altijd dat Calgary Flames het goed doet.
En ik hoop ook al heel lang dat een Canadees team weer een keertje de Stanley Cup wint. Omdat Canada toch het ijshockeyland-bij-uitstek is.
Aan de andere kant: alle teams stikken van de uitstekende Canadezen, dus valt er in het hoge(re) noorden van Noord-Amerika nog genoeg te vieren.
W.b. de 'final four' dit jaar: de Panthers zijn gewoon een veel beter team dan op basis van de League kan/kon worden geconcludeerd. Tenslotte wonnen ze vorig jaar de President's Trophy. Daarna is er wat volk vertrokken, maar zijn er ook prima spelers bijgekomen (Tkachuk, plus de ervaring van Cousins en de familie Staal).
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat Florida dit seizoen onder de maat is gebleven, en pas vanaf dit voorjaar weer op niveau is gekomen. Waardoor op het nippertje de play-offs werden gehaald. En in die play-offs tonen ze tot nu toe de ideale combinatie van kwaliteit en cupfighter's spirit. Forechecking en vol d'r op.
Las Vegas: mooie outfits (hoewel het groen van de Stars ook oogverblindend mooi is). Het Vegas-verhaal is toch wel bijzonder: een expansion team dat begint met afdankertjes van andere teams, met die gasten de play-offs haalt en de daarop volgende seizoenen ook op prima niveau blijft presteren. Zoals ze gisteren speelden was ronduit indrukwekkend. Hoewel vooraf gevreesd was voor een gebrek aan belangstelling in Vegas zelf, blijkt dat tot nu toe prima mee te vallen. Ik hoorde op een Youtube-clip dat gedurende de play-offs, in Vegas zelf, de trainingshal vaak afgeladen vol zit tijdens een training. Da's toch mooi.
Hoe het ook zij: ijshockey/NHL is een sport waarnaar ik nogal neutraal kan (blijven) kijken.
Dallas valt me in deze conference finals tegen; Carolina zit het niet mee. Op basis van de gehele play-offs zou een finale tussen de Panthers en de Golden Knights echter een terechte affiche zijn.