abonnement Unibet Coolblue
pi_179696044
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:43 schreef NATTY-CHESTBRAH het volgende:

[..]

Ja leuk allemaal. De meeste mbo meisjes hebben stront in hun hoofd en kan je amper fatsoenlijke gesprekken mee voeren.

Ik heb zelf mbo-4 en ik doe nu hbo werktuigbouwkunde. Ik ga volgend jaar verder studeren aan de Technische Universiteit. Ik snap wel wat ze bedoelt. Sommige hebben gewoon geen inhoud. En over het algemeen vind je die meer terug bij het “mbo”. Ik ken dat niveau. Laat me niet lachen.

Aan de andere kant. Ik heb een beste maat die ook mbo-2,3 en 4 heeft afgerond in de techniek maar hij heeft hetzelfde. Mbo is pauper troep en de mensen daar over het algemeen ook. Met alle respect voor de serieuze mensen die echt passie hebben voor hun vak (techniek).

Als ik straks afgestudeerd ben, dan zit ik echt niet op dezelfde golflengte als een mbo2 of mbo4. Tenzij ze echt wat meer te vertellen heeft dan instagram/facebook/temptatioN island.
Temptation Island verleidt vooral hoogopgeleide kijkers
pi_179696366
Opleiding zegt werkelijk echt 0,00.
Wat je ermee doet zegt wel veel, iemand met een MBO 2/3 maar wel heel handig is en zichzelf goed red heb je duizend maal meer aan dan een ICT autist met hbo en vervolgens nauwelijks zijn handen uit zijn zak haalt en de hele dag met computers bezig is.

Ooit een date gehad met een chick uni opgeleid, en zij snapte niet waarom ik minder autoverzekering betaalde, we hadden de zelfde verzekering enige verschil was zij had net haar rijbewijs en stuk jonger, ik (toen)8 schadevrije jaren en zij snapte het niet, en dat komt van de universiteit _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwolsboy op 09-06-2018 19:18:26 ]
Interessant he ?
  zaterdag 9 juni 2018 @ 19:42:11 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179696928
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:06 schreef Goitske het volgende:

[..]

dat hoeft dus ook niet. Ligt eraan wat hij verder doet met zijn leven. In de schoolbanken en diploma's zeggen niet altijd baan garantie en lagere opleiding zegt niet altijd een slechte baan. Misschien komt hij er via een andere weg.
Zoals ik al zei mijn man heeft leao dat is ook niks. Hij zit op ene HBO functie. Ik heb papieren en verdien prima, zit in een goede cao maar hij komt met het dubbele van mij thuis.

Maar als zij niet gelukkig is met het soort gesprekken, en blijkt hij niet alleen mbo2 prima te vinden maar blijkt hij gewoon niet zo slim te zijn of interesses erg uit elkaar liggen dan heb je een ander verhaal. Dat laatste kan natuurlijk op elk niveau ookal heb je het zelfde opleidingsniveau. Je kunt ook heel slim zijn qua leren maar in het dagelijks leven de grootste randdebiel zijn

Kijk als zijn hobby bierdrinken en kut roepen is in het weekend en zij verwacht complete gesprekken over politiek ofzo ja dan heb je een probleem. Dit is alleen niet opleiding afhankelijk maar uiteenlopende interesse
Het is gewoon het mentaliteitsverschil tussen TS en haar vriend waar de mismatch zit.

Die kerel van jou komt ondanks zijn gebrek aan opleiding nog wel als een ambitieuze snuggere vent over. Die vriend van TS daarentegen allerminst.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 19:43:39 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179696948
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Opleiding zegt werkelijk echt 0,00.
Wat je ermee doet zegt wel veel, iemand met een MBO 2/3 maar wel heel handig is en zichzelf goed red heb je duizend maal meer aan dan een ICT autist met hbo en vervolgens nauwelijks zijn handen uit zijn zak haalt en de hele dag met computers bezig is.

Ooit een date gehad met een chick uni opgeleid, en zij snapte niet waarom ik minder autoverzekering betaalde, we hadden de zelfde verzekering enige verschil was zij had net haar rijbewijs en stuk jonger, ik (toen)8 schadevrije jaren en zij snapte het niet, en dat komt van de universiteit _O-
Bedankt Hans!
pi_179698705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is gewoon het mentaliteitsverschil tussen TS en haar vriend waar de mismatch zit.

Die kerel van jou komt ondanks zijn gebrek aan opleiding nog wel als een ambitieuze snuggere vent over. Die vriend van TS daarentegen allerminst.
dat zeg ik in het weekend bier zuipen en kut roepen ja daar zou ik ook bij afhaken

Die vent van mij is idd wel gewoon slim. Alleen geen schoolbank type.
Hij heeft een enorm geheugen.
pi_179698750
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Opleiding zegt werkelijk echt 0,00.
Wat je ermee doet zegt wel veel, iemand met een MBO 2/3 maar wel heel handig is en zichzelf goed red heb je duizend maal meer aan dan een ICT autist met hbo en vervolgens nauwelijks zijn handen uit zijn zak haalt en de hele dag met computers bezig is.

Ooit een date gehad met een chick uni opgeleid, en zij snapte niet waarom ik minder autoverzekering betaalde, we hadden de zelfde verzekering enige verschil was zij had net haar rijbewijs en stuk jonger, ik (toen)8 schadevrije jaren en zij snapte het niet, en dat komt van de universiteit _O-
hehe dan ben je echt blond...
Maja ik heb een arts moeten vertellen van goh heb je de batterij er misschien verkeerd in gedaan? En dan later terug krijgen JA DAT WAS HET! :|W
  zondag 10 juni 2018 @ 10:30:23 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179705403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:17 schreef Vida. het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk, gezien je eerdere reactie? Ik ben het met je eens, daar niet van. Maar; net wat je eerder schreef: schoolse kennis is een onderdeel van intelligentie maar niet allesbepalend voor het denkniveau en het functioneren van een individu.

Maar niveau 2 vind ik wel erg ver beneden het studieniveau van de Uni. Het zou mij persoonlijk gauw vervelen, wanneer mijn vriend niet zo slim is. Misschien is hij eigenlijk heel slim, maar kan niet functioneren in een schools systeem.
We kunnen aan de hand van TS d'r post eigenlijk weinig afleiden over haar partner. Maar ik persoonlijk proef wel dat zij bepaalde verwachtingen heeft en dat hij daar niet aan wil voldoen. En dat is zijn goed recht natuurlijk. Ik vermoed dat deze twee gewoon niet bij elkaar passen.
Resistance is futile.
  zondag 10 juni 2018 @ 10:32:21 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179705416
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan nog krijg je op termijn de situatie dat zij een veelvoud verdient van hem. Dat gaat ook in 9 vd 10 gevallen fout. ;)
Ligt er maar net aan hoe degene die minder verdient er mee om gaat. Waarom is dit geen probleem als de man de kostwinner is, denk je?
Resistance is futile.
pi_179705485
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Opleiding zegt werkelijk echt 0,00.
Wat je ermee doet zegt wel veel, iemand met een MBO 2/3 maar wel heel handig is en zichzelf goed red heb je duizend maal meer aan dan een ICT autist met hbo en vervolgens nauwelijks zijn handen uit zijn zak haalt en de hele dag met computers bezig is.

Ooit een date gehad met een chick uni opgeleid, en zij snapte niet waarom ik minder autoverzekering betaalde, we hadden de zelfde verzekering enige verschil was zij had net haar rijbewijs en stuk jonger, ik (toen)8 schadevrije jaren en zij snapte het niet, en dat komt van de universiteit _O-
Mbo2 is dozen vouwen toch? :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179705497
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

hehe dan ben je echt blond...
Maja ik heb een arts moeten vertellen van goh heb je de batterij er misschien verkeerd in gedaan? En dan later terug krijgen JA DAT WAS HET! :|W
Zo nog een die zo tering dom is. Al die hogeropgeleiden, kunnen niet eens een lamp vervangen. _O- _O- _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 10 juni 2018 @ 10:45:04 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179705525
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik toen al lang opgehouden was met lezen.

Wel denk ik dat vrouwen en mannen enorm de neiging hebben om hun partner te willen veranderen. Iets wat ik iedereen zou aanraden om nooit te proberen.

Daar krijg je van die uitgebluste stellen van. Waar onderhuids vooral minachting en walging sluimert. En het dan gek vinden dat je seksleven saaier is dan een gemiddeld avondvullend programma gemaakt door de EO en Max.
Hier ben ik het volledig mee eens. De basis voor een fijne relatie is vertrouwen in elkaar, en waardering/acceptatie van de ander. Als dat eraan ontbreekt, dan hoeft het voor mij niet. En zo werkt het voor mij ook wat betreft vriendschappen.
Resistance is futile.
  zondag 10 juni 2018 @ 10:49:33 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179705569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:43 schreef NATTY-CHESTBRAH het volgende:

[..]

Ja leuk allemaal. De meeste mbo meisjes hebben stront in hun hoofd en kan je amper fatsoenlijke gesprekken mee voeren.

Ik heb zelf mbo-4 en ik doe nu hbo werktuigbouwkunde. Ik ga volgend jaar verder studeren aan de Technische Universiteit. Ik snap wel wat ze bedoelt. Sommige hebben gewoon geen inhoud. En over het algemeen vind je die meer terug bij het “mbo”. Ik ken dat niveau. Laat me niet lachen.

Aan de andere kant. Ik heb een beste maat die ook mbo-2,3 en 4 heeft afgerond in de techniek maar hij heeft hetzelfde. Mbo is pauper troep en de mensen daar over het algemeen ook. Met alle respect voor de serieuze mensen die echt passie hebben voor hun vak (techniek).

Als ik straks afgestudeerd ben, dan zit ik echt niet op dezelfde golflengte als een mbo2 of mbo4. Tenzij ze echt wat meer te vertellen heeft dan instagram/facebook/temptatioN island.
Je komt anders zelf niet bijster intelligent over.
Resistance is futile.
pi_179705572
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zo nog een die zo tering dom is. Al die hogeropgeleiden, kunnen niet eens een lamp vervangen. _O- _O- _O-
heb vaker dat soort acties hoor mijn eerste vraag is zit de stekker er in, zit er papier in de printer of zit de batterij er goed in. Daarna kom ik pas kijken
pi_179705649
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:43 schreef NATTY-CHESTBRAH het volgende:

[..]

Ja leuk allemaal. De meeste mbo meisjes hebben stront in hun hoofd en kan je amper fatsoenlijke gesprekken mee voeren.

Ik heb zelf mbo-4 en ik doe nu hbo werktuigbouwkunde. Ik ga volgend jaar verder studeren aan de Technische Universiteit. Ik snap wel wat ze bedoelt. Sommige hebben gewoon geen inhoud. En over het algemeen vind je die meer terug bij het “mbo”. Ik ken dat niveau. Laat me niet lachen.

Aan de andere kant. Ik heb een beste maat die ook mbo-2,3 en 4 heeft afgerond in de techniek maar hij heeft hetzelfde. Mbo is pauper troep en de mensen daar over het algemeen ook. Met alle respect voor de serieuze mensen die echt passie hebben voor hun vak (techniek).

Als ik straks afgestudeerd ben, dan zit ik echt niet op dezelfde golflengte als een mbo2 of mbo4. Tenzij ze echt wat meer te vertellen heeft dan instagram/facebook/temptatioN island.
Wauw ik weet niet met wat voor volk jij om gaat....
Ohja ik ken universitair geschoolde en gepromoveerde mensen die Temptation island kijken dus die gaat al niet op. Zelf begrijp ik de lol niet van dat soort programma's maar ik ben dom heb mbo4
pi_179705658
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mbo2 is dozen vouwen toch? :{
Zodra je echt een zinvolle praktische vaardigheid beheerst is dat toch wel minimaal mbo 3/4 idd.
  zondag 10 juni 2018 @ 11:02:10 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179705675
Omdat er wordt afgegeven op MBO-geschoolden ga je maar een beetje denigrerend doen over universitair opgeleiden? Ineens ben je dom als je niet weet hoe een autoverzekering werkt?! Kom op, zeg, laat je toch niet zo kennen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179705959
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

hehe dan ben je echt blond...
Maja ik heb een arts moeten vertellen van goh heb je de batterij er misschien verkeerd in gedaan? En dan later terug krijgen JA DAT WAS HET! :|W
Dus als je hoogopgeleid bent kun je nooit (domme) fouten maken?
Het blijven mensen.
pi_179706378
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:26 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dus als je hoogopgeleid bent kun je nooit (domme) fouten maken?
Het blijven mensen.
Dat kan inderdaad prima. Mijn ex vrouw is zeer intelligent, maar kon ook echt heel dom en naïef uit de hoek komen. Naast dat ze zeer kundig is zakelijk, hoog opgeleid, enz.

Is vaak ook een mate van concentratie denk ik.
  zondag 10 juni 2018 @ 13:37:24 #94
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_179707765
quote:
Jeeheeses wat een denigerend kutlijstje. Alsof mannen debiel zijn en je als vrouw een paar versnellingen terug moet omdat hij je anders niet bij kan houden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 10 juni 2018 @ 13:44:15 #95
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_179707842
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Opleiding zegt werkelijk echt 0,00.
Wat je ermee doet zegt wel veel, iemand met een MBO 2/3 maar wel heel handig is en zichzelf goed red heb je duizend maal meer aan dan een ICT autist met hbo en vervolgens nauwelijks zijn handen uit zijn zak haalt en de hele dag met computers bezig is.

Ooit een date gehad met een chick uni opgeleid, en zij snapte niet waarom ik minder autoverzekering betaalde, we hadden de zelfde verzekering enige verschil was zij had net haar rijbewijs en stuk jonger, ik (toen)8 schadevrije jaren en zij snapte het niet, en dat komt van de universiteit _O-
Wat een domme kut inderdaad. Is ze niet eens naar het eerstejaars college autoverzekeringen geweest? Zal ze de werkgroep tuingereedschap én houtbewerken ook wel gemist hebben. Lekker laten creperen in hun landhuizen, dat soort muppets.

Opleiding zegt heel veel. Het zegt namelijk óf en op welk niveau je ergens voor bent opgeleid. Hoe hoger opgeleid in een specifiek gebied, hoe beter iemand in dat gebied waarschijnlijk is. Het zegt dus niet dat je op alle facetten in het leven hoger scoort of het beter doet. Daar ben je immers niet voor opgeleid.

Zo'n uni meisje interesseert zich niet voor auto's of verzekeringen, dus dan weet ze dat niet. Ze hoeft het ook niet te weten want ze gaat waarschijnlijk zoveel verdienen dat die paar tientjes per jaar ook geen reet uitmaken. En voor al het handwerk huurt ze dan gewoon iemand in, dus dat hoeft ze ook niet te kunnen.

En dan nu ook maar OT: TS, jij weet het, wij weten; dit word niks. Zoek gewoon een leuke student uit met eenzelfde levenshouding + dito perspectief.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_179708018
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad prima. Mijn ex vrouw is zeer intelligent, maar kon ook echt heel dom en naïef uit de hoek komen. Naast dat ze zeer kundig is zakelijk, hoog opgeleid, enz.

Is vaak ook een mate van concentratie denk ik.
En interesse.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179708173
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En interesse.
Dat hangt met elkaar samen. Als iets mij niet interesseert, dan kan ik mij er ook niet op concentreren. Interesseert het mij wel, dan heb ik wel focus.
pi_179708777
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat hangt met elkaar samen. Als iets mij niet interesseert, dan kan ik mij er ook niet op concentreren. Interesseert het mij wel, dan heb ik wel focus.
Nou ja, als je geen interesse hebt voor iets dan probeer je jezelf er niet eens op te concentreren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179708787
quote:
16s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou ja, als je geen interesse hebt voor iets dan probeer je jezelf er niet eens op te concentreren.
Uh-huh.
pi_179782905
Indien het opleidingsniveau tussen beide partners te veel verschilt, is een relatie op langere termijn praktisch altijd tot mislukken gedoemd. Een vaak voorkomende fout in zulk geval is dat men op jonge leeftijd de illusie heeft dat het allemaal wel zal meevallen, maar in realiteit zal jij je op allerhande vlakken steeds opnieuw beneden je niveau moeten opstellen om in zijn leefwereld te kunnen functioneren. Vaak lukt dat een tijdje, maar jij zult altijd met een gemis, een hunkeren naar meer, blijven kampen.

Een bijkomend probleem, misschien nog erger dan jullie niveauverschil, is die vriendin van hem. Allicht is het voor jullie allebei beter dat hij met haar doorgaat i.p.v. met jou.

Mijn advies: dumpen die kerel, ook al is het een pijnlijke beslissing voor jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')