abonnement Unibet Coolblue
pi_179666213
Heeft iemand hier ervaring met hypnose, en dan niet op de alternatieve manier, maar meer als therapie om trauma's uit het verleden, die blijven bovendrijven eindelijk eens te verwerken. Door gesprekken met familieleden merk ik dat ik veel dingen die gebeurd zijn niet meer weet.
Ik heb veel ervaring met het alternatieve, of de spirituele wijze van verwerking en het kunnen plaatsen van gebeurtenissen uit mijn jeugd.
Het heeft mij alleen nooit verder gebracht. Ik blijf stokken op bepaalde , zich herhalende dingen, en ik denk dat het een soort rode draad in mijn leven is.
Ik kan er verder niet meer over verduidelijken, want ik wil mijn privacy niet kwijt.
Maar ik zie een patroon , en ik wil dat patroon doorbreken.
Is hypnose dan een middel, en graag referenties.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2018 08:05:17 ]
pi_179968117
Helaas heeft er niemand geantwoord. Ben ook wel benieuwd. Maar je kunt het gewoon eens aanvragen toch? Zo moeilijk moet het niet te vinden zijn.
Eens kijken
pi_179968181
Ik ken alleen negatieve verhalen, waarbij achteraf bleek dat de herinneringen die opgehaald werden tijdens hypnose nep bleken te zijn.
pi_179977054
Toch twee reacties. Dank jullie. :)
Ik zal het proberen uit te leggen. Ik heb door een nare jeugd en nare manier waarop mijn vader overleed, een poosje bij huisarts en psychotherapeut gelopen. Daar kwam ik geen spat verder mee. Antidepressiva, die ik nooit geslikt heb overigens, en ben ook al snel gestopt met die gesprekken.
Ik heb mijn heil toen gezocht in het spirituele. Alternatieve. En daar voelde ik mij best oke bij eigenlijk.
Ik volgde cursussen, transhealing, mediumschap, :@ en heb veel over mezelf geleerd.
Alleen, en nu komt het moeilijke uitleggen, je gaat dan ook in een soort trance, en dan komen er elke keer stukjes naar boven. Stukjes die je verwerken moet, en die dan ook een soort " logisch" lijken.
Het is alleen geen samenhangend geheel. -O-
Ik ben best die "stukjes" verwerken zat. Want hoeveel stukjes komen er nog.
Nu heb ik wat meer gelezen, en hypnotherapie is dus ook weer op het alternatieve gebied.
Ik ben dan bang dat het weer zo'n eindeloze serie van stukjes verwerken wordt.
Ik ben verder oke hoor. Ben gelukkig, vrolijk, leef mijn leven. Alleen er knaagt altijd iets.
En ik voel een soort drang om dat eindelijk eens op te lossen.
Die rode draad door mijn leven eens te volgen. :{
pi_179977139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:26 schreef Maharski het volgende:
Helaas heeft er niemand geantwoord. Ben ook wel benieuwd. Maar je kunt het gewoon eens aanvragen toch? Zo moeilijk moet het niet te vinden zijn.
Het is niet moeilijk te vinden. Maar ook dit is weer een alternatieve oplossing, en aangezien de therapeuten als paddenstoelen uit de grond schieten, ben ik heel bang een kwakzalver te treffen.
pi_179977194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:29 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ken alleen negatieve verhalen, waarbij achteraf bleek dat de herinneringen die opgehaald werden tijdens hypnose nep bleken te zijn.
Ik weet het niet. Ik heb alleen ervaring met meditatie en trance healing.
Hypnose is volgens mij een stapje dieper. Best eng ook eigenlijk. :Y
pi_180040919
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:56 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik heb alleen ervaring met meditatie en trance healing.
Hypnose is volgens mij een stapje dieper. Best eng ook eigenlijk. :Y
Vind ik ook geen fijn idee eerlijk gezegd.. :N
pi_180041109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:54 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk te vinden. Maar ook dit is weer een alternatieve oplossing, en aangezien de therapeuten als paddenstoelen uit de grond schieten, ben ik heel bang een kwakzalver te treffen.
Ga naar een psycholoog die kan iets vergelijkbaars met je doen i.p.v hypnose. Wat zat je tegen bij de psychotherapeut?
Wat hielp juist niet, en wat hielp wel?
Waarom?,
ga die dingen op een rijtje zetten,
juist voor jezelf zodat je weet waarom je er een punt achter hebt gezet,
hielpen er dingen wel? Neem die mee!, alle beetjes helpen.

Zoek alle positieve dingen bij elkaar, en kijk wat je tegenhield.
Waarom je juist bepaalde gewoontes wel doet en welke niet?
Kijk je meer op korte termijn geluk? Of kijk je naar het lange termijn?
Zoek je juist op wat je tegenhield?
Of wil je juist iemand die zegt: "dit is de reden waarom je ongelukkig bent."
Waarom hielp de psychotherapeut volgens jou niet?
En wat zou je volgens jou wel helpen?

Ik heb het gevoel dat je niet veel vrienden hebt en weinig sociale contacten, daarbij ook weinig validatie van buiten af of je het goed doet of juist niet. ( uit de losse pols).

Heb je eens geprobeerd de pillen WEL te nemen?
In plaats van te wijken naar het alternatieve?
Het een kans te geven? Voor 2-3 weken?

Ik zat in een vergelijkbare situatie en je wil dan niets liever dat alles weg is automagisch zonder dat er iets veranderd, dat alles makkelijker wordt. Maar ik weet niet hoe het voor jou is.

[ Bericht 9% gewijzigd door cablegunmaster op 25-06-2018 21:18:18 ]
Redacted
pi_180047421
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:23 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ga naar een psycholoog die kan iets vergelijkbaars met je doen i.p.v hypnose. Wat zat je tegen bij de psychotherapeut?
Wat hielp juist niet, en wat hielp wel?
Waarom?,
ga die dingen op een rijtje zetten,
juist voor jezelf zodat je weet waarom je er een punt achter hebt gezet,
hielpen er dingen wel? Neem die mee!, alle beetjes helpen.

Zoek alle positieve dingen bij elkaar, en kijk wat je tegenhield.
Waarom je juist bepaalde gewoontes wel doet en welke niet?
Kijk je meer op korte termijn geluk? Of kijk je naar het lange termijn?
Zoek je juist op wat je tegenhield?
Of wil je juist iemand die zegt: "dit is de reden waarom je ongelukkig bent."
Waarom hielp de psychotherapeut volgens jou niet?
En wat zou je volgens jou wel helpen?

Ik heb het gevoel dat je niet veel vrienden hebt en weinig sociale contacten, daarbij ook weinig validatie van buiten af of je het goed doet of juist niet. ( uit de losse pols).

Heb je eens geprobeerd de pillen WEL te nemen?
In plaats van te wijken naar het alternatieve?
Het een kans te geven? Voor 2-3 weken?

Ik zat in een vergelijkbare situatie en je wil dan niets liever dat alles weg is automagisch zonder dat er iets veranderd, dat alles makkelijker wordt. Maar ik weet niet hoe het voor jou is.
Wat een fijne post. :) Dankjewel.
Ik ga er even op " broeden". Dit soort posten geeft mij stof tot nadenken.
Soort eyeopener weer.
Ik heb veel vrienden, sociale contacten. Ik laat alleen bijna niemand heel dichtbij komen.
Ik kom hier op terug. :)
pi_180047764
1 ding wil ik wel vast kwijt, want dat zit mij het meeste dwars.
Mijn ouders vochten als kat en hond. Mijn vader sloeg mijn moeder, en bedreigde haar met een mes.
Ik heb haar op een avond gezegd dat ze moest vluchten, omdat ze haar leven niet zeker was.
Die psychotherapeut legde het jaren later als volgt uit.
"Mijn moeder vluchtte en liet haar kinderen achter bij een man die met een mes dreigde.
Wat is dat voor een moeder."
Ik wist alleen als kind heel zeker dat mijn vader ons kinderen nooit iets aan zou doen.
Snap je hoe zo'n zienswijze, je hele jeugd, en al je herinneringen op de kop zet?
Hoe verwarrend dat is?
Ik wilde mijn moeder veilig voor mijn vader, en nooit getwijfeld aan mijn eigen veiligheid.
pi_180047801
En EMDR? Dat is ook vrij effectief bij trauma's
pi_180048340
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:42 schreef Meridiaan het volgende:
En EMDR? Dat is ook vrij effectief bij trauma's
Ik verbeeld mij dat ik niet zo'n trauma heb. :@
Alleen een beetje last van nare herinneringen.
pi_180049304
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:04 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Ik verbeeld mij dat ik niet zo'n trauma heb. :@
Alleen een beetje last van nare herinneringen.
Enige wat ik je hier op kan zeggen , accepteer dat het is gebeurd.
Dat je er nu beter van bent geworden, dat je nu zonder die mensen in je leven zit.
Accepteer dat het is gebeurd en accepteer dat het nu niet meer zo is en dat je nu in een betere omgeving bent.Leer te accepteren, dat die situatie voorbij is. Dat het niet meer zo is en wees dankbaar dat je nu niet meer in die situatie zit.

Wees elke dag dankbaar en denk er een paar minuten op een dag aan, en wees blij daarna dat het niet meer zo is.

Is dit makkelijk? Nee, de vraag is alleen hoe je het voor jezelf kan.

Lees dit eens door:
https://www.indigowest.nl/aan-de-slag/trauma

[ Bericht 9% gewijzigd door cablegunmaster op 26-06-2018 00:02:54 ]
Redacted
pi_180049694
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:56 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Enige wat ik je hier op kan zeggen , accepteer dat het is gebeurd.
Dat je er nu beter van bent geworden, dat je nu zonder die mensen in je leven zit.
Accepteer dat het is gebeurd en accepteer dat het nu niet meer zo is en dat je nu in een betere omgeving bent.Leer te accepteren, dat die situatie voorbij is. Dat het niet meer zo is en wees dankbaar dat je nu niet meer in die situatie zit.

Wees elke dag dankbaar en denk er een paar minuten op een dag aan, en wees blij daarna dat het niet meer zo is.

Is dit makkelijk? Nee, de vraag is alleen hoe je het voor jezelf kan.

Lees dit eens door:
https://www.indigowest.nl/aan-de-slag/trauma
Ik schrik hier best van. Na zoveel tijd?
Kan dat zolang duren?
pi_180049736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:18 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Ik schrik hier best van. Na zoveel tijd?
Kan dat zolang duren?
Ja, dat kan zolang duren als dat je leeft.
Is het erg ? Nee, vindt jij het erg ? Misschien, dat weet ik niet.
Maar, het benamen en erover praten helpt :).

Om deze reden denk ik ook dat hulp niet erg is, maar soms niet door hebt dat je het nodig hebt.
Misschien dat pillen helpen ? Misschien niet? Baat het niet schaadt het niet denk ik zelf. Al ben ik zelf ook redelijk tegen alle pillen maar kan het soms nog best helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 26-06-2018 01:35:28 ]
Redacted
pi_180118810
EMDR werkt heeel goed ! Googel maar effe. Snel, goedkoop en erg effectief !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')