abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179776338
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij hebt echt moeite met nuance.

Vertrouwen kan verder uitstekend vanuit een wederzijdse afspraak dat vreemdgaan niet meteen het einde van de relatie hoeft te betekenen.

Laten we wel zijn: er zijn wel meer zaken die je kan doen die het vertrouwen schaadt. En daar loop je in je leven echt wel eens tegenop. De reactie ‘ik maak nu een eind aan de relatie’ is dan een valide optie, maar tevens ‘ik maak vooralsnog niet een eind aan de relatie’. En dat laatste is echt niet per sé een zwakte.
Ik heb geen moeite met nuance, jij hebt moeite met lezen.

Het zwart-witte zit hem in het respecteren van een afspraak. De grens die overschreden wordt. Het boeit niet wat die afspraak is, maar dat is het hele eieren eten.

Je kletst er steeds omheen, maar het is echt heel simpel:

Er is een afspraak.

Die afspraak wordt:
• Verbroken
• Gerespecteerd.

En dat is dan
• Zwart
• Wit

De nuance zit hem in hoe die afspraak gemaakt wordt en daar heb ik het niet over. Ik heb het over de daadwerkelijke grens die getrokken wordt en gerespecteerd dient te worden, niet over waar die grens ligt.

Als de grens is: "Je mag met een ander naar bed, als je maar bij mij overnacht." dan is dat zo.

Na het verbreken van een afspraak krijgt de relatie een knauw, tenzij het geen belangrijke afspraak was, maar waar hebben we het dan over?

Dat je daarna nieuwe afspraken kan maken (zoals: "ik wil niet dat je nog eens buiten de deur neukt"), is een compleet ander verhaal en dat verhaal begint dan weer van voor af aan. Met nieuwe, verruimde afspraken begin je in feite een nieuwe relatie, maar met dezelfde persoon.

En dat is wat ik bedoel met dat de relatie een knauw krijgt. Het is een keerpunt in de geschiedenis en de relatie zal nooit meer zo zijn als voordat de afspraak verbroken werd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179777058
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 01:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met nuance, jij hebt moeite met lezen.

Het zwart-witte zit hem in het respecteren van een afspraak. De grens die overschreden wordt. Het boeit niet wat die afspraak is, maar dat is het hele eieren eten.

Je kletst er steeds omheen, maar het is echt heel simpel:

Er is een afspraak.

Die afspraak wordt:
• Verbroken
• Gerespecteerd.

En dat is dan
• Zwart
• Wit

De nuance zit hem in hoe die afspraak gemaakt wordt en daar heb ik het niet over. Ik heb het over de daadwerkelijke grens die getrokken wordt en gerespecteerd dient te worden, niet over waar die grens ligt.

Als de grens is: "Je mag met een ander naar bed, als je maar bij mij overnacht." dan is dat zo.

Na het verbreken van een afspraak krijgt de relatie een knauw, tenzij het geen belangrijke afspraak was, maar waar hebben we het dan over?

Dat je daarna nieuwe afspraken kan maken (zoals: "ik wil niet dat je nog eens buiten de deur neukt"), is een compleet ander verhaal en dat verhaal begint dan weer van voor af aan. Met nieuwe, verruimde afspraken begin je in feite een nieuwe relatie, maar met dezelfde persoon.

En dat is wat ik bedoel met dat de relatie een knauw krijgt. Het is een keerpunt in de geschiedenis en de relatie zal nooit meer zo zijn als voordat de afspraak verbroken werd.
Wat ik bedoelde met moeite met nuance is dat jij steeds weer terugkeert naar jouw eigen zwart-witte visie.

Dat je afspraken hoort te respecteren zeg ik ook al vanaf het begin. Dus daar zit de discussie helemaal niet.
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:53:33 #103
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179778049
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 01:06 schreef Jordy-B het volgende:
En dat is wat ik bedoel met dat de relatie een knauw krijgt. Het is een keerpunt in de geschiedenis en de relatie zal nooit meer zo zijn als voordat de afspraak verbroken werd.
Maar dat wil niet zeggen dat die relatie daarna perse slechter is.
Als een stel wat al langer bij elkaar is elkaar een beetje kwijt raakt door drukte door werk en gezin en een van beide valt voor een ander kunnen ze juist sterker er uit komen als erna openhartig met elkaar gesproken wordt hoe het ertoe heeft kunnen leiden. Evt middels relatietherapie.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179778214
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat die relatie daarna perse slechter is.
Als een stel wat al langer bij elkaar is elkaar een beetje kwijt raakt door drukte door werk en gezin en een van beide valt voor een ander kunnen ze juist sterker er uit komen als erna openhartig met elkaar gesproken wordt hoe het ertoe heeft kunnen leiden. Evt middels relatietherapie.
Absoluut waar. Zeker als beiden open kunnen communiceren en een en ander gemeld kan worden voordat er meer is gebeurd dan gevoelens ontwikkelen.

Voor veel mensen is het dan toch een stuk makkelijker om er overheen te stappen dan wanneer er sprake is geweest van seks.
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:53:15 #105
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179778686
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Absoluut waar. Zeker als beiden open kunnen communiceren en een en ander gemeld kan worden voordat er meer is gebeurd dan gevoelens ontwikkelen.

Voor veel mensen is het dan toch een stuk makkelijker om er overheen te stappen dan wanneer er sprake is geweest van seks.
Na 1001 topics erover gelezen te hebben heb ik het idee dat vrouwen het ontwikkelen van gevoelens juist vaker een probleem vinden en bij mannen de seks eerder een struikelpunt is.
Maar ik kan het mis hebben. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179778944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Na 1001 topics erover gelezen te hebben heb ik het idee dat vrouwen het ontwikkelen van gevoelens juist vaker een probleem vinden en bij mannen de seks eerder een struikelpunt is.
Maar ik kan het mis hebben. :P
Ik bedoel meer dat als er gevoelens zijn ontwikkeld dat het dan beter is als je nog geen seks hebt gehad.

Zeker bijvoorbeeld als het een collega is en je merkt bij jezelf dat je die net even te leuk gaat vinden kan dat opbiechten enorm helpen om te voorkomen dat dat fout gaat op de vrijmibo. ;)
pi_179779220
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat die relatie daarna perse slechter is.
Als een stel wat al langer bij elkaar is elkaar een beetje kwijt raakt door drukte door werk en gezin en een van beide valt voor een ander kunnen ze juist sterker er uit komen als erna openhartig met elkaar gesproken wordt hoe het ertoe heeft kunnen leiden. Evt middels relatietherapie.
In een ideale wereld werkt dat misschien zo, maar vaak is relatie therapie het begin van het einde.

Als je al lang bij elkaar bent, dan zou de investering in elkaar, huis en/of kinderen wellicht meer meespelen. Want ja, als je dat op moet geven, dan krijgen veel mensen ineens een ander leven.

En als je iemand treft die juist open en eerlijk erover kan praten (voordat er seks geweest is), dan mag je van geluk spreken. En wellicht is er dan nog iets te redden.

Helaas ook een vreemdganger gehad en die deed net of ik de schuldige was.. Ja dag, jij gaat opzoek naar een ander, en zonder uit te spreken waar je mee zit, heb ik het gedaan.. Dus ja, daar heb ik wel een flinke duw van gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2018 10:33:13 ]
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:34:40 #108
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179779261
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:16 schreef VEM2012 het volgende:
Ik bedoel meer dat als er gevoelens zijn ontwikkeld dat het dan beter is als je nog geen seks hebt gehad.

Mja toch vaak genoeg de reactie erop gelezen van: 'ik had liever gehad dat hij in de kroeg met een borrel te veel iemand had opgepikt.' Kennelijk wordt het uitwisselen van lichaamssappen van ondergeschikt belang geacht.
Maar ok zo min mogelijke schendingen van afspraken is het best.
Overigens lijkt achteraf erover liegen ook vaak het zwaarst aangerekend te worden.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:16 schreef VEM2012 het volgende:
Zeker bijvoorbeeld als het een collega is en je merkt bij jezelf dat je die net even te leuk gaat vinden kan dat opbiechten enorm helpen om te voorkomen dat dat fout gaat op de vrijmibo.
Leuke collega's zijn helemaal tricky. Daar kan niet zo makkelijk afstand van genomen worden. ;)
En om dit soort fratsen was bij ons de vrijmibo afgeschaft volgens mij. :D
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179779724
Zou het niet eenvoudiger zijn, moesten we onze partner toestaan van andere mensen te mogen houden. Daar eventueel ook iets seksueels mee te kunnen/mogen beleven ? Dat zou het leven toch veel simpeler maken, niet ? Maar ja...
pi_179780116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:34 schreef Elpis het volgende:

[..]

Mja toch vaak genoeg de reactie erop gelezen van: 'ik had liever gehad dat hij in de kroeg met een borrel te veel iemand had opgepikt.' Kennelijk wordt het uitwisselen van lichaamssappen van ondergeschikt belang geacht.
Maar ok zo min mogelijke schendingen van afspraken is het best.
Overigens lijkt achteraf erover liegen ook vaak het zwaarst aangerekend te worden.

[..]

Leuke collega's zijn helemaal tricky. Daar kan niet zo makkelijk afstand van genomen worden. ;)
En om dit soort fratsen was bij ons de vrijmibo afgeschaft volgens mij. :D
Ik denk dat ook zonder de vrijmibo het wel lukt om elkaar een keertje stuk te trekken. ;)

Maar bovenstaande is precies wat ik bedoel: minder zwart wit oordelen over dit soort zaken maakt dat je als je even in een kwetsbare positie bent gekomen je daar samen weer uit kan komen. Als je weet dat opbiechten van iets kleins al meteen gaat leiden tot drie maanden gezeik, dan hou je al snel je mond. En is de kans dat het mis gaat groter.
pi_179780130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:09 schreef JustTalkLove het volgende:
Zou het niet eenvoudiger zijn, moesten we onze partner toestaan van andere mensen te mogen houden. Daar eventueel ook iets seksueels mee te kunnen/mogen beleven ? Dat zou het leven toch veel simpeler maken, niet ? Maar ja...
Niet per sé. Als dat voor jou werkt: ja. Maar heel veel mensen trekken dat gewoon echt totaal niet.
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:38:55 #112
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179780949
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:32 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

In een ideale wereld werkt dat misschien zo, maar vaak is relatie therapie het begin van het einde.

Als je al lang bij elkaar bent, dan zou de investering in elkaar, huis en/of kinderen wellicht meer meespelen. Want ja, als je dat op moet geven, dan krijgen veel mensen ineens een ander leven.

En als je iemand treft die juist open en eerlijk erover kan praten (voordat er seks geweest is), dan mag je van geluk spreken. En wellicht is er dan nog iets te redden.

Helaas ook een vreemdganger gehad en die deed net of ik de schuldige was.. Ja dag, jij gaat opzoek naar een ander, en zonder uit te spreken waar je mee zit, heb ik het gedaan.. Dus ja, daar heb ik wel een flinke duw van gehad.
Je moet, om het achter je te kunnen laten wel over je eigen ego kunnen stappen ja.
Dat valt niet mee en als je kinderen hebt zal je daar wel eerder bereid toe zijn. Of in ieder geval zou moeten zijn wat mij betreft.

Ik las een poos terug het boek Lust of last van Vera Steenhart en daar heb zelfs ik me verbaasd over het hoofdstuk 'affaire'.
De man van het stel had al 5 jaar een affaire en was niet van plan de seks die hij daar vond op te geven. :o Vroeger was ik ook zo lekker zwart/wit en zag ik geen achterliggende grijstinten, maar hierbij had ik ook een 'hoe moet dit ooit goedkomen'-gevoel. En toch vonden ze elkaar terug.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
Ik denk dat ook zonder de vrijmibo het wel lukt om elkaar een keertje stuk te trekken.

O zeker. Moet gelijk terugdenken aan het verhaal dat een collega van mijn man de schoonmaakster bezwangerde. :o
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179781453
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:38 schreef Elpis het volgende:

[..]
Ik las een poos terug het boek Lust of last van Vera Steenhart en daar heb zelfs ik me verbaasd over het hoofdstuk 'affaire'.
De man van het stel had al 5 jaar een affaire en was niet van plan de seks die hij daar vond op te geven. :o Vroeger was ik ook zo lekker zwart/wit en zag ik geen achterliggende grijstinten, maar hierbij had ik ook een 'hoe moet dit ooit goedkomen'-gevoel. En toch vonden ze elkaar terug.
In een boek kan alles uiteraard :D :P.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:09:16 #114
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179781521
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

In een boek kan alles uiteraard :D :P.
Was non-fictie hoor. ;)
Vera steenhart is een relatietherapeut/sexuoloog.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179782014
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

In een boek kan alles uiteraard :D :P.
Ik ken anders aardig wat mensen die dingen accepteren die als ik ze hier vertel bij de meesten hier flink kortsluiting gaat veroorzaken.

Seksuele trouw is echt niet voor iedereen belangrijk. Zelfs emotionele trouw niet.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:53:38 #116
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179782231
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken anders aardig wat mensen die dingen accepteren die als ik ze hier vertel bij de meesten hier flink kortsluiting gaat veroorzaken.

Seksuele trouw is echt niet voor iedereen belangrijk. Zelfs emotionele trouw niet.
Maar is dat zonder hun eigen grenzen geweld aan te doen?
Er zijn er natuurlijk die ook dingen accepteren uit angst voor verandering/verlies terwijl ze er nooit volmondig ok tegen zouden zeggen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179782506
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken anders aardig wat mensen die dingen accepteren die als ik ze hier vertel bij de meesten hier flink kortsluiting gaat veroorzaken.

Seksuele trouw is echt niet voor iedereen belangrijk. Zelfs emotionele trouw niet.
Ik zeg dat er bij veel mensen hier al kortsluiting zit.

Jij bent bijvoorbeeld een makkelijke prooi voor vreemdgangers, die weten toch dat jij met praten alles goedkeurt, schepje zand erover en door! (Niets persoonlijks overigens :@).

Als je niet seksueel en/of emotioneel trouw bent, wat voor een relatie heb je dan? Broer en zus of alleen samen de lasten delen, goedkoper wonen en los gaan op alles wat voorbij loopt.. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2018 14:13:17 ]
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:24:55 #118
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179782728
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:10 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Als je niet seksueel en/of emotioneel trouw bent, wat voor een relatie heb je dan? Broer en zus of alleen samen de lasten delen, goedkoper wonen en los gaan op alles wat voorbij loopt.. :')
Ken je het fenomeen polyamorie?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179782759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:24 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ken je het fenomeen polyamorie?
Dat ken ik en heb ik totaal niets mee :r
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:33:20 #120
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179782838
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:27 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat ken ik en heb ik totaal niets mee :r
Dat hoeft ook niet maar een ander kan daar wel wat mee hebben.
Geen reden om daar raar of respectloos mee om te gaan. Ieder zijn meug toch?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179782993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:33 schreef Elpis het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet maar een ander kan daar wel wat mee hebben.
Geen reden om daar raar of respectloos mee om te gaan. Ieder zijn meug toch?
Het topic gaat over vreemdgaan, niet over bewust een polyamorie relatie met meerdere mensen.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:57:12 #122
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179783196
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:44 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Het topic gaat over vreemdgaan, niet over bewust een polyamorie relatie met meerdere mensen.

Jij vroeg wat je zou hebben zonder seksuele en/of emotionele trouw.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 14 juni 2018 @ 15:01:58 #123
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179783273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:57 schreef Elpis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jij vroeg wat je zou hebben zonder seksuele en/of emotionele trouw.
Ik zeg altijd dat er een verschil is tussen 'trouw' en 'exclusiviteit'.

'trouw' gaat over eerlijkheid en het nakomen van afspraken, dus niks achter de rug van je vriend(in) om flikken en bijvoorbeeld buiten je relatie alleen veilig doen.

Dat hoeft nog niet te betekenen dat je met elkaar exclusiviteit afspreekt, dat is een keuze die je samen maakt. Maar zorg wel dat je er al vanaf het begin van de relatie over op één lijn zit, want anders worden er aannames gedaan en dan gaat het mis.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179783432
Dus het is eerst janken over 'mijn privacy, wat doe je', daarna is het 'oke, ik heb een leuke jongen ontmoet, maar we hebben niet geneukt hoor, ik zweer het op m'n dode broer'...
:')
Ze heeft gewoon geneukt. Punt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179783537
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Maar is dat zonder hun eigen grenzen geweld aan te doen?
Er zijn er natuurlijk die ook dingen accepteren uit angst voor verandering/verlies terwijl ze er nooit volmondig ok tegen zouden zeggen.
Ik kan niet in hun hoofden kijken. Maar er zijn zeker mensen die daar gewoon anders naar kijken dan anders. Prima toch?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')