abonnement Unibet Coolblue
pi_179654771
Het is op zich spectaculair dat er een wereld voor de onze is geweest met een beschaving die volledig is weggewist (2 Petrus 3:6). De Zondvloed was inderdaad globaal, anders had Noach met zijn gezin wel naar elders kunnen verhuizen. Ook de dieren hadden dit gekund. Het Zondvloedverhaal in Genesis 7 en 8 is duidelijk een oogetuigenverslag. Job schreef in Job 12:15
dat de wateren het land “omkeerden”. Uit andere Bijbelverzen blijkt ook dat de vloed wereldwijd was (Mattheüs 24:39; Lucas 17:27; 2 Petrus 2:5; 3:6; Job 22:16; Psalm 29:10; 104:6-9; Jesaja 54:9; 1 Petrus 3:20; Hebreeën 11:7).

Er was een explosieve wereldbevolking wat we in Genesis 6:1 lezen. De mensen werden toen veel ouder. Metusaleh werd 696 jaar. Alfred Rehwinkel schreef dat de bevolkingspopulatie wel 9 miljard of zelfs meer kon bedragen. Voor zo'n populatie is echter ook logistiek vereist en zaken als koelkasten, communicatiemiddelen, medische zorg en anticonceptie. Niemand weet precies hoeveel mensen er voor de Zondvloed waren. Maar het waren er zeker veel.

De stad Henoch die door Kaïn gebouwd was, was de eerst blauwdruk voor Atlantis zoals Babylon na de Vloed een nieuwe blauwdruk voor Atlantis was. De serpent die de Tuin van Eden binnen sloop was de blauwdruk voor Poseidon. De beschaving van deze wereld van de voortijd had een hoog peil. Er werden herdersfluiten gemaakt en koperen gereedschappen. We zullen echter niet overdrijven. Er waren geen laptops of electrische gitaren.

Na de Zondvloed vielen de Toren van Babel op als eerste technische hoogstand. Vele eeuwen later werden de piramiden gebouwd tijdens de periode van Exodus. Ze zijn jonger dan de meeste mensen denken en dateren van 1500 voor Christus. Ze werden gebouwd door de Israëlitische slaven. De Grote Piramide is een tempel voor de Sphinx, Baäl Tzafon (Exodus 14:1-2). Ze werden in elk geval niet door buitenaardsen gebouwd omdat farao het de Israëlieten zo moeilijk mogelijk wilde maken. Ze werden dus op een primitieve manier gemaakt. Wel waren er tovenaars in de buurt, Jannes en Jambres die misschien het ontwerp van de piramide hadden bepaald (2 Timotheus 3:8). Ze stonden echter met de handen in de zak en keken naar de ploeterende en zwoegende Israelitische slaven.

Koning Salomo verwees er in Prediker 4:1 naar toen hij de boze werken onder de hete zon noemde. Inderdaad staat het getal "6" van satan centraal in het ontwerp van de grote piramide. Het altaar voor de Heer in Jesaja 19:19 was dan ook heel iets anders en werd in een latere periode gebouwd.

De High-Tech die wij kennen is typisch iets van onze generatie. Door de eeuwen heen werden er wat "anomalie" dingen gevonden. Maar een paar anomalie dingen zoals het Antikythera Mechanisme maakt nog geen high tech beschaving. Wel raakt het Antikythera mechanisme aan symboliek zoals het Keltische Kruis, de hamers van Thor en de dondersteen van Zeus, de steen in Mekka en zelfs aan het hakenkruis.

De Nijldelta overstroomde vaak. Daarom werden er ook hydrolische werktuigen geplaatst. De Dendera lamp was zo'n hydrolische pers.
pi_179654823
Dat de wereld van de voortijd is weggewist betekent dat de piramiden van na de Zondvloed dateren. Schrijvers als Graham Hancock maar ook Plato gingen voorbij aan het Bijbelse principe van de aionische tijden.
pi_179655652
Heb je je ook op andere boeken gebaseerd of alleen op de bijbel?
pi_179656830
Je weet dat de Ark van Noach als concept gewoonweg onmogelijk is, he? Uit een koppeltje dieren kun je nooit en te nimmer meer een gezonde populatie ontwikkelen. Voor een gezonde populatie heb je minimaal enkele tientallen zo niet honderden exemplaren nodig, anders is de genetische variatie te gering en krijg je inteelt verschijnselen, waardoor de soort alsnog uitsterft.

Dat nog even los van de praktische problemen die je hebt om al die tijd roof- en prooidieren opgesloten te houden op zo'n schip, want ze hebben ook allemaal voedsel nodig, vers water, etc ...
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_179656885
696 jaar. Realy. :') Wat was het? Een gemuteerde schildpad?
pi_179657700
zie Ouweneel: De Ark in de Branding met ooggetuigenverslagen van avonturiers die in de ark klommen.

hier is een foto van de vermoedelijke Ark: https://www.space.com/213(...)oah-ark-mystery.html
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:07:08 #7
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_179658334
Wat wil je met dit topic?

Dit is gewoon onleesbaar gebrabbel. Psychotisch haast, gezien jij de enige bent die je gebrabbel begrijpt. Niet als belediging bedoeld, maar ik denk dat psychische hulp zoeken verstandig kan zijn.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_179658399
ik wil afrekenen met het psychotische gebrabbel over een geavanceerde High Tech beschaving in een ver verleden. Die was er niet. Mijn stuk is concordant en duidelijk.
pi_179663783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:11 schreef phtaloblauw het volgende:
ik wil afrekenen met het psychotische gebrabbel over een geavanceerde High Tech beschaving in een ver verleden. Die was er niet. Mijn stuk is concordant en duidelijk.
En gelukkig totaal niet doorspekt met Bijbelse verklaringen :{w .
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_179663807
Voor zover ik het begrijp, zit je nu Bijbelverhalen uit het Oude testament, op een semi wetenschappelijke manier te verdedigen?
Meer dan 2000 jaar geleden, verhalen doorgegeven, verdraait, veranderd, gecensureerd door kerk en pausen, ooggetuigen?????????
:{
pi_179665675
nee hoor de grondtekst is nog steeds up top date: scripture4all.org. Tjeemig wat zijn jullie een stel klagers. geef ik gratis verheldering over de wereld vand e voortijd en dan klaag klaag.

En sorry dat er geen hoogstaande beschaving was. dont blame the messenger.
pi_179670010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:36 schreef phtaloblauw het volgende:
nee hoor de grondtekst is nog steeds up top date: scripture4all.org. Tjeemig wat zijn jullie een stel klagers. geef ik gratis verheldering over de wereld vand e voortijd en dan klaag klaag.

En sorry dat er geen hoogstaande beschaving was. dont blame the messenger.
Alleen blijkt overduidelijk dat je je verhelderingen alleen maar stoelt op de Bijbel. Sorry hoor, maar net zoals ik ver geavanceerde en inmiddels verloren gegane beschavingen uit het verleden naar het rijk der fabelen verwijs, doe ik dat ook met de letterlijke interpretatie van wat de Bijbel weergeeft. Zie bijvoorbeeld mijn uitleg over hoe de Ark van Noach nooit gewerkt kan hebben. De Bijbelse overleveringen zijn derhalve hooguit metaforisch en/of overdrachtelijk, en geen klinkklare, heldere feiten.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_179670040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:36 schreef phtaloblauw het volgende:
nee hoor de grondtekst is nog steeds up top date: scripture4all.org. Tjeemig wat zijn jullie een stel klagers. geef ik gratis verheldering over de wereld vand e voortijd en dan klaag klaag.

En sorry dat er geen hoogstaande beschaving was. dont blame the messenger.
Ik dacht dat de Ark van Noach tegelijkertijd was met het verdwijnen van Atlantis?
pi_179671268
beste Maurice,

dankje dat je de moeite hebt genomen om mijn Atlantis boek te lezen van A tot Z. Of ben je een zelfbenoemde onderzoeker die op een zelfbenoemde manier vaststelt dat de Bijbel "onzin" is.
pi_179671303
@ Black Baron,

nee, de wereld van de Voortijd had geen eilanden (Genesis 1:10). De ondergang van Atlantis is juist in de toekomst; zie de ondergang van Babylon (Openbaring 16:18). Atlantis was gespiegeld.
pi_179671334
Hoe zit het dan met Lemuria he TS? VERKLAAR DAT!
pi_179671536
@ Spijkerbroek: klaag klaag klaag

@ Lurkjerot: in Lemuria heb ik me niet verdiept. De symbolen van Atlantis komen alle overeen met het boek Openbaring, inclusief het aurichalcum. Van Lemuria ken ik de details niet. Ik vermoed dat Lemuria ook weer Eindtijd Babylon is. Trouwens Troje is dat ook.
pi_179671660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:46 schreef phtaloblauw het volgende:
@ Spijkerbroek: klaag klaag klaag
Kom eens met onderbouwde feiten dan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179672130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:46 schreef phtaloblauw het volgende:
@ Spijkerbroek: klaag klaag klaag

@ Lurkjerot: in Lemuria heb ik me niet verdiept. De symbolen van Atlantis komen alle overeen met het boek Openbaring, inclusief het aurichalcum. Van Lemuria ken ik de details niet. Ik vermoed dat Lemuria ook weer Eindtijd Babylon is. Trouwens Troje is dat ook.
Je vermoedens zijn incorrect.
pi_179672219
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:29 schreef phtaloblauw het volgende:
... dat de Bijbel "onzin" is.
Dit is jouw interpretatie, niet de mijne. Ik heb geenszins gezegd dat de Bijbel onzin is, alleen dat het bomvol staat van de metaforen en interpretaties, niet zelden aangedikt, in plaats van keiharde concrete gebeurtenissen en feiten. Tel daar nog eens bij op dat het geschreven is in een tijd dat de mensen een volstrekt ander wereldbeeld hadden dan nu, en je houdt een boek over dat je hooguit als historisch naslagwerk kunt gebruiken om te analyseren hoe de denkwereld en belevingswereld van de mensen destijds in elkaar heeft gestoken. Voor feiten moet je bij archeologie zijn. Bedenk ook wel dat de wereld van het gros van de mensen in die tijd veelal bestond uit hun woonplek en een paar tiental kilometers er direct omheen.

Even concreet: zelfs als al het ijs op de wereld zou smelten, stijgt de zeespiegel met "slechts" 100 meter. Er zijn genoeg plekken op aarde die (ver) boven deze 100 meter uitsteken en die kunnen dus ook onmogelijk ooit onder water komen te staan of overstromen. Zelfs al zou Noach op zijn Ark zijn gaan zitten ten tijde van een overstroming, dan nog zouden grote gebieden op aarde geen natte voeten hebben gehad.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_179724219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:36 schreef phtaloblauw het volgende:
nee hoor de grondtekst is nog steeds up top date: scripture4all.org. Tjeemig wat zijn jullie een stel klagers. geef ik gratis verheldering over de wereld vand e voortijd en dan klaag klaag.

En sorry dat er geen hoogstaande beschaving was. dont blame the messenger.
Je bent veel beter ingevoerd in de teksten en betekenis van de bijbel dan ieder van ons hier. En ik denk zeker dat die teksten waardevol zijn en wellicht ook veel historische gebeurtenissen beschrijven, echter:

• - Er zijn belangrijke gebeurtenissen beschreven in de Bijbel (uittocht van Mozes) die geen archeologische grond hebben
• - Er zijn verhalen die hun oorsprong hebben in oudere beschavingen (Sumeriërs)
• - Het is aantoonbaar onhandig/onzinnig om alles (geschiedenis, heden, toekomst) te willen verklaren aan de hand van deze oude teksten.

En het interessante van speculeren over het bestaan van beschavingen die pre-historisch zijn is dat niemand het weet juist omdat ze pre-histories zijn. En jij dus ook niet, ook niet met allerlei Bijbelse citaten en vermoedde verbanden en verwijzingen die behoorlijk geforceerd overkomen.

Echter wel een 9 voor vleit en moeite.
pi_179731218
beste Zoost,

ik had eigenlijk geen zin meer om te reageren op de negatieve flauwekul reacties. Bij deze; de drie piramiden en de sfinx werden in Exodus 14:1-2 Migdol en Baal Tzafon genoemd. Dus hoezo is er geen archeologisch bewijs voor de Exodus. Als je in de omgeving van Caïro wandelt moet je wel de ogen potdicht houden om het archeologische bewijs niet te zien.

Dat er geen restanten van karren van het leger van Farao waren gevonden is omdat men op de verkeerde plek zocht namelijk in de Golf van Aqaba. Ik wil wedden dat als de archeologen in de Nijldelta zoeken, ze verrassende zaken vinden. Niet voor niets kwam volgens Plato hier ook het Atlantis verhaal vandaan. Plato vergeleek Neith met Athena. Neith was de godin van de Nijldelta. Ik durf de stelling aan dat dit een stille hint naar de Exodus was.

Dat de twee belangrijkste symbolen van het Atlantis epos, de aardbeving en de drie overstromingen bij de zuidelijke en noordelijke en oostelijke dimensies van Tzafon passen, geeft aan dat Atlantis een theologisch en geen archeologisch principe is.

Verder is deze DVD waardevol: Patterns of Evidence: Exodus van Timothy Mahoney
pi_179731267
@ Maurice,

Niemand weet exact hoe de wereld van de voortijd eruit zag dus deze wereld van de voortijd kon heel goed volledig onder water hebben gestaan.
pi_179731305
Er is niet genoeg water op aarde om alles onder te laten lopen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 11 juni 2018 @ 19:25:10 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179731356
Even de bezem er doorheen gehaald. Je kan het best bediscussiëren zonder geestelijke ziektes erin te gooien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')