abonnement Unibet Coolblue
pi_179659041
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:38 schreef RobinOok het volgende:
Wij aten vroeger niks uit pakjes en zakjes hoor. Gewoon aardappelen, groente , vlees. Ik kan me geen Knorr of honig herinneren of het moet soep zijn.
Mijn ouders:
Op vakantie met de caravan naar Italie en dan Knorr/honig mee met van die elleboogmacaroni en smac. _O- Helemaal uit Holland. Want ja, buitenlands eten is eng.
En zakjes aardappelpuree. Die gingen ook altijd mee.
Jaren 70 was dat.
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:52:45 #27
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179659189
Ja mijn moeder was ook wel van de pakjes en zakjes. Was sowieso geen topkok. Maar we kregen wel alles voorgeschoteld, eenzijdig was het niet.

Gelukkig ging je toen nog op zondag bij oma eten, die kon er wel wat van. _O_.
And so is the past
pi_179659306
Alleen voor de nasi gebruik ik een kant-en-klare kruidenpasta (boemboe).

Verder heb ik nog een geliefd recept voor lasagne met zo'n knorr-pakje, maar dat maak ik eigenlijk nooit meer.

Anders dan dat wordt er nog wel eens een bouillonblokje benut.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179659315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:38 schreef RobinOok het volgende:
geen Knorr of honig herinneren of het moet soep zijn.
`nope ook dat niet... mijn moeder was een uber soep maker... en ik ben geen soepliefhebber...bummer (weet echt hoe ik ze moet maken van scatch maar kip champies soms een groente of een ossestaart is het wel... soep en ik geen vrienden
pi_179659653
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:21 schreef Handleiding het volgende:

[..]

lasagne met eigen saus is veel lekkerder.
Ja dat is het ook, of nou ja, vooral niet te vergelijken

Maar mijn mama maakte dit vroeger, en het is het eerste dat ik ook leerde maken (viel niet zo veel aan te leren maar goed, ik was 13 en trots) dus die smaak, die zeker niet lekker is zoals je eten zou beoordelen in een restaurant of zo, is voor mij super super super lekker O+
pi_179659722


:9~
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:25:45 #32
296595 foodlover
live and learn
pi_179659802
Ik vind de lasagne sausmix Tradizionale van Honig heerlijk. In het pakje zitten 2 zakjes: rode sauspoeder en mix voor bechamelsaus. Ik weet heel goed hoe zelf bechamelsaus te maken enzo maar ik vind lasagne met die mixjes heerlijk. :) ^O^

Bij stamppot boerenkool eet ik jus met uitjes uit een zakje.

Verder eigenlijk bijna geen mixjes in gebruik.
pi_179660362
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:30 schreef tailfox het volgende:
Soms. Gewoon random
Ff offtopic, heb je je portomonnee nou gevonden?
pi_179661060
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ff offtopic, heb je je portomonnee nou gevonden?
Jup lag onder de koelkast
pi_179661121
Ik vind deze lekker 8-)


(nu gaat RobinOok gillen :@ )

Verder echt niets uit pakjes en zakjes. Mijn moeder maakte overigens ook zelden tot nooit iets uit van die pakken. Ze had geloof ik een k&k mix voor de macaroni en dat was het wel. En op vakantie zakjes soep.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:35:05 #36
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179661319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind deze lekker 8-)
[ afbeelding ]

(nu gaat RobinOok gillen :@ )

Welnee, zolang ik het maar niet hoef te eten.
pi_179661379
De befaamde nasi- en spaghetti-zakjes zijn ook weer gepost! M’n moeder gebruikte ze altijd. Behalve een ui en gehakt of smac ging er dan ook niets anders door.
Toen ik op mezelf ging wonen besefte ik al snel dat die zakjes niet zo handig zijn in je eentje.
Ik zou ze zelf niet kopen, ook niet uit nostalgie :@
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:40:36 #38
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_179661432
Ugh, mijn moeder gebruikte die zakjes zo vaak....! En ze wou nooit zelf een pasta saus maken, omdat raar en anders en smaakte niet als dat. Joh, omdat er dan ECHT eens smaak aan zat! 8)7 Ben toen zelf steeds vaker gaan koken, want ze had helemaal geen motivatie voor lekker eten.

Nu al 2,5 jaar niet meer gegeten. Was altijd ZO zout, maak nu lekker mijn eigen sauzen! Stuurde ze mij laatst nog wat van die zakjes op. Gadverdamme, heb ze weggegooid! :D :@
pi_179665161
Een paar van die wereldgerechten zijn wel echt lekker, verder niet heel goede ervaringen (alhoewel het meestal ook niet oneetbaar is). Chili-con-carnemix gebruikte ik vroeger wel eens, vond dat indertijd ook wel lekker, maar toen ik dat laatst nog eens kocht kwam ik er wel achter dat de manier waarop ik het tegenwoordig zelf kruid 10x lekkerder is.
pi_179665197
Ik snap de haat niet van die pakjes.

Gewoon als basis gebruiken en verder veel meer groente erin.
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:27:41 #41
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179665419
Tomaatblokjes en bouillon regelmatig, verder eigenlijk niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:40 schreef Bienelientjee het volgende:
Ugh, mijn moeder gebruikte die zakjes zo vaak....! En ze wou nooit zelf een pasta saus maken, omdat raar en anders en smaakte niet als dat. Joh, omdat er dan ECHT eens smaak aan zat! 8)7 Ben toen zelf steeds vaker gaan koken, want ze had helemaal geen motivatie voor lekker eten.

Nu al 2,5 jaar niet meer gegeten. Was altijd ZO zout, maak nu lekker mijn eigen sauzen! Stuurde ze mij laatst nog wat van die zakjes op. Gadverdamme, heb ze weggegooid! :D :@
De mijne is al een tijdje overstag op zonder koken, werd toch wel enthousiast van de gerechten die
ik of bv mijn zwager maken.

[ Bericht 46% gewijzigd door Trashcanman op 07-06-2018 23:33:13 ]
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:30:24 #42
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179665498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:21 schreef tailfox het volgende:
Ik snap de haat niet van die pakjes.

Gewoon als basis gebruiken en verder veel meer groente erin.
Veel zout, onnodig zoet en conserveringsmiddelen. Ik mis ze niet.
pi_179665522
Boemboe's, currypasta's en traditionele (zoutloze) kruidenmixen (garam masala, ras el hanout, colombo poeder, hindoestaanse kerrie) die in de betreffende lokale keuken ook vaker wel dan niet gebruikt worden tel ik overigens niet mee, die gebruik ik vol overtuiging!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:54:57 #44
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_179669696
Wat houdt een pakje voor de lasagne in? Een kruidenmix?

Om een lasagne te maken zou je een ragout maken (bolognaise) en afkruiden en een bechamelsaus. Daarna de lagen samenstellen.

Is op zich wel wat werk, dan vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van zo'n zakje?
Kan je dan niet evengoed een flesje Provencaalse kruiden gebruiken ofzo?

Ben gewoon benieuwd wat dit exact is. En wat de toegevoegde waarde is.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  vrijdag 8 juni 2018 @ 10:06:30 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179669831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:54 schreef ASSpirine het volgende:
Wat houdt een pakje voor de lasagne in? Een kruidenmix?

Om een lasagne te maken zou je een ragout maken (bolognaise) en afkruiden en een bechamelsaus. Daarna de lagen samenstellen.

Daamee ga je bij 75% van de mensen al te ver. En daarom zijn pakjes zo populair.
And so is the past
  vrijdag 8 juni 2018 @ 11:05:06 #46
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_179670855
a
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Daamee ga je bij 75% van de mensen al te ver. En daarom zijn pakjes zo populair.
Maar dat pakje, is dat dan saus? Ik verstond het eerder als een kruidenmix
Dat verklaart wel veel.
En dan een aparte pakje voor de bechamel?
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_179670927
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:

Daamee ga je bij 75% van de mensen al te ver. En daarom zijn pakjes zo populair.
:Y

En op het pakje staat direct het recept en wat je nog extra moet kopen. Terwijl je in de winkel staat heb je zo je avondeten bij elkaar. Veel mensen kunnen nu eenmaal niet koken.

Ik ben ook altijd oprecht verbaasd dat mensen pannenkoekenmix kopen.
Met mix doe je in een kom: pannenkoekenmix, melk of water, ei
Zonder mix doe je in een kom: bloem, melk, ei, zout
Een simpeler gerecht bestaat bijna niet en daar moet je dan een pakje voor kopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Official ESF Kreviewer vrijdag 8 juni 2018 @ 11:13:47 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179670996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:54 schreef ASSpirine het volgende:
Wat houdt een pakje voor de lasagne in? Een kruidenmix?

Om een lasagne te maken zou je een ragout maken (bolognaise) en afkruiden en een bechamelsaus. Daarna de lagen samenstellen.

Is op zich wel wat werk, dan vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van zo'n zakje?
Kan je dan niet evengoed een flesje Provencaalse kruiden gebruiken ofzo?

Ben gewoon benieuwd wat dit exact is. En wat de toegevoegde waarde is.
Bechamelsaus hoort niet in lasagna bolognese. Punt.
Zo ranzig, die combinatie. Snap ook niet dat die kant en klare meuk altijd volgegooid wordt met die saus.

Tevens: Patak's O+. Ideaal. En die kant en klare verspakketten van de AH vind ik ook wel handig/makkelijk en zijn meestal niet duurder dan alles los kopen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 8 juni 2018 @ 11:14:19 #49
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 11:46:47 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179671540
Is dat een vegetarische curry? Waarom wel zo stellig over wat er in een lasagne hoort en niet in een madras?
Ik zou denk ik echt gaan huilen als iemand me zo'n madras voor zou zetten. Waarom moet dat madras heten? Waarom, noemen ze dat niet Ahadras curry of zo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')