abonnement Unibet Coolblue
pi_179648058
Bij het verwijderen van kappen en bijvullen van olie, kleine onderhoudsbeurt aan een scooter, is een vat olie omgevallen in de schuur. Dit is direct opgeruimd, maar logischerwijs direct in het beton getrokken. Je ruikt het dus aardig.

Onze berging zit in een soort portiek dat grenst aan een winkelpand. Daar hebben wij even geen rekening mee gehouden bij het op de hoogte stellen van de buren. Die deur is een abstract en weggestopt gegeven.

Goed. Mevrouw heeft vandaag mijn vriend gebeld en gevraagd of hij terug wilde bellen als hij tijd had, verder geen informatie (deze was aan het werk dus nam niet op). Echter heeft zij ook mijn telefoonnummer, hebben wij gewoon een deurbel waar je op kunt drukken en heeft zij als derde mogelijkheid gehad om even richting onze drie ramen, onder haar winkel, te gillen. Ik was overduidelijk thuis vandaag want er stond muziek op, televisie aan en ik heb een peuter in huis die zijn grenzen weer aan het testen is met het nodige stemgeluid. Dit hoor je dan duidelijk buiten.

In plaats van na haar mislukte poging mijn vriend te pakken te krijgen, mij proberen te contacteren heeft die kut politie en brandweer gebeld :') om te kijken waar de geur vandaan kwam.

Ik snap best dat zo'n geur vervelend en zorgwekkend is, maar als je wel de tijd kunt nemen mijn vriend te bellen, kun je vast ook wel de tijd nemen om mij even te contacten wanneer je weet dat ik gewoon thuis ben?

Zij is dus zonder ons op de hoogte te brengen ons gehuurde pand binnengetreden en probeert nu de kosten van politie en brandweer op ons te verhalen door te zeggen dat je geen olie in je schuur mag hebben. :')

Kijk, volledig klussen mag geloof ik ook niet, maar het is een scooter zonder kappen (deze moeten even opgeschuurd en opnieuw gespoten) en waarvan de olie is bijgevuld. Die is omgelopen voordat de dop erop zat, shit happens.

Iemand verstand hiervan? Ze wist namelijk 100% zeker dat ik thuis was, maar heeft toch voor het gemak de brandweer maar even gebeld zodat zij konden kijken. Eigenlijk, al was hier brand geweest, heeft ze me niet eens op de hoogte geprobeerd te brengen hiervan. Wat een ****. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 00:11:31 ]
pi_179648085
Warrig verhaal...
Maar toen de politie er toch was heb jij meteen aangifte gedaan van huisvredebreuk neem ik aan?
pi_179648106
Zo erg stinkt nieuwe smeerolie toch niet? Was het geen lekkende benzine?
.
pi_179648108
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Warrig verhaal...
Maar toen de politie er toch was heb jij meteen aangifte gedaan van huisvredebreuk neem ik aan?
Nee joh, ik wist het allemaal niet, terwijl ik heel de dag thuis was. :D

Ze vertelt het pas vanavond aan me toen ik open deed voor iemand anders en zij aan kwam rennen. Niemand heeft gepoogd contact op te nemen. _O_
pi_179648117
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:15 schreef Fer het volgende:
Zo erg stinkt nieuwe smeerolie toch niet? Was het geen lekkende benzine?
Weet ik veel, het is roze olie en een verotte/ oude scooter. Het ruikt gewoon naar een autogarage. Er zat ook geen of hooguit nauwelijks benzine in de scooter en de benzinekraan zit dicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 00:21:44 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 juni 2018 @ 00:26:35 #6
408813 crew  trein2000
pi_179648207
Zij hoeft toch geen kosten te verhalen voor de brandweer? Wat een vaag verhaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179648232
Ik wil alleen het volgende weten;

- je mag een scooter zonder kappen, maar zonder werken aan de motor/ echt kluswerk, in je schuur hebben
- je mag best een liter olie in je schuur hebben staan
- zij heeft hulpdiensten gebeld, zij mag deze zelf betalen
- zij heeft zonder onze toestemming en zonder attentie een door ons gehuurde berging betreden

Correct? Wij gaan morgen even langs haar namelijk, ze probeerde het net een beetje de schuld (en de kosten) in onze schoenen te schuiven nadat ik zei dat ze verzaakt heeft mij te contacteren voordat ze hulpdiensten inschakelde.
pi_179648236
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:26 schreef trein2000 het volgende:
Zij hoeft toch geen kosten te verhalen voor de brandweer? Wat een vaag verhaal.
Hulpdiensten zijn niet gratis als er niets aan de hand is.
pi_179648256
Dus samengevat hebben we hier:

1. Een scooter in enigszins gedemonteerde toestand (voor een leek, hij ligt helemaal uit elkaar!)
2. Een vat olie, wat volgens mij meer is dan gebruikelijk om even bij te vullen.
3. Een garagelucht
4. Een verbod om aan een voertuig te sleutelen in de schuur van verhuurder

ALS er gezeur van komt, ziet het er niet zo goed uit ben ik bang.
.
pi_179648306
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:33 schreef Fer het volgende:
Dus samengevat hebben we hier:

1. Een scooter in enigszins gedemonteerde toestand (voor een leek, hij ligt helemaal uit elkaar!)
2. Een vat olie, wat volgens mij meer is dan gebruikelijk om even bij te vullen.
3. Een garagelucht
4. Een verbod om aan een voertuig te sleutelen in de schuur van verhuurder

ALS er gezeur van komt, ziet het er niet zo goed uit ben ik bang.
1. De scooter is intact, maar zonder kappen. Uit elkaar zou zijn als er een motorblok of laten we zeggen, darmen en lever en alles, naast op de grond ligt. Kan mij voorstellen dat een brandweerman het verschil wel ziet. Al hebben ze eventueel foto's gemaakt, zou ik mij daar niet druk om maken. De scooter is verder intact en werkzaam.
2. Een vat, ja, waarom zou je nieuwe halen als iemand een klein vat voor je te leen heeft, en wat is er verboden aan? Die dingen worden toch gewoon langs de weg verkocht?
4. Ik heb geen contract gelezen, maar zo ver ik heb kunnen informeren is 'sleutelen' dus als je aan motor-onderdelen bezig bent. Cilinder, motor, carburateur. Ik ben een vrouw, dus ik weet het niet, maar hij deed het toen hij binnen kwam en hij doet het nog steeds.

Overigens zijn we nog niet begonnen aan het opschuren van de kappen, dus is er niet eens sprake van 'klussen'. Officieel gezien. Hij is gestript van behuizing, er is wat olie in het ding gegooid. Leuk dat men even snel de conclusie trekt dat het ding een hele metamorfose ondergaat, maar dat is gewoon niet zo. Hij was alleen lelijk, en aan het 'vat' te voelen is er zo'n 300ml olie gemorst.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 00:47:59 ]
pi_179648313
Dan nog zou hooguit de huurbaas kosten in rekening kunnen brengen voor het niet nakomen van evt. regels, die per abuis zijn ontdekt. De kosten die zij gemaakt heeft, mag ze alsnog zelf betalen.

Olie koop je ook in een fles, niets verboden aan. Weet ik veel waarom het nu in een 'vat' zit. Het is naar mijn idee gewoon dezelfde shit als die je bij elke Texaco koopt. Als er beneden al vuur zou ontstaan, is dat omdat die domme kut haar gas aan laat staan terwijl er vijf mensen boven haar pand wonen. _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 00:43:52 ]
pi_179648334
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:30 schreef Myrr het volgende:
- zij heeft zonder onze toestemming en zonder attentie een door ons gehuurde berging betreden
Ik mag toch aannemen dat de politie en/of brandweer dat gedaan heeft en niet zij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179648345
raar verhaal
pi_179648352
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat de politie en/of brandweer dat gedaan heeft en niet zij.
Feitelijk gezien kun je het zo zien, maar dat neemt niet weg dat zij onnodige kosten heeft gemaakt. Als ze ECHT noodzaak had gezien, had ze mij toch echt moeten bellen met de wetenschap dat hier boven een kind rondliep.

Heeft ze niet gedaan, dus ze heeft gewoon onnodige kosten gemaakt die ze op ons gaat proberen te verhalen. :') Dikke vinger.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 juni 2018 @ 01:00:43 #15
408813 crew  trein2000
pi_179648366
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:30 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hulpdiensten zijn niet gratis als er niets aan de hand is.
Oh? Die is nieuw voor me, als je belt en je verteld een verhaal zonder onwaarheden komt er geen rekening voor zover ik weet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179648367
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:55 schreef Myrr het volgende:
Feitelijk gezien kun je het zo zien, maar dat neemt niet weg dat zij onnodige kosten heeft gemaakt. Als ze ECHT noodzaak had gezien, had ze mij toch echt moeten bellen met de wetenschap dat hier boven een kind rondliep.

Heeft ze niet gedaan, dus ze heeft gewoon onnodige kosten gemaakt die ze op ons gaat proberen te verhalen. :') Dikke vinger.
Nee hoor. Bij een potentieel gevaarlijke situatie is het prima de hulpdiensten te bellen. Er is geen verplichting om eerst de eigenaar/huurder/veroorzaker van welke situatie dan ook te contacteren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179648406
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:54 schreef Adames het volgende:
raar verhaal
Oke.

Olie is gevallen op betonnen vloer (300 ml)
Geur van olie trekt door naar naastliggend pand, waar een winkel is
Olie is afkomstig uit onze schuur
Geur valt aanzienlijk mee maar volgens haar moest ze 'haast haar winkel sluiten want iedereen kreeg rode ogen'
Zij is 100% in de wetenschap geweest dat ik en mijn peuter thuis waren dus zij had met mij contact op kunnen nemen middels aanbellen, telefoon of even naar boven gillen voor de ramen die open stonden
In plaats daarvan belt ze vriend die aan het werk is, hij neemt niet op, en belt ze de hulpdiensten
Hulpdiensten rukken uit voor niets
Ze heeft geklopt op mijn deur (in een gelijkvloers pand van 130m2 en 20 meter lang midden in de stad met veel omgevingsgeluid, ja, dat hoor je niet altijd) maar verder niet gepoogd contact met mij op te nemen door de deurbel te gebruiken of mij mobiel te bellen

Nu probeert ze het te gooien op illegale activiteiten (heb hebben van een scooter en een 'jerrycan' 'benzine') en liet ze doorschemeren dat daardoor de kosten voor ons gaan worden. :')

Dit wordt leuk morgen als we langs gaan. Ben best schappelijk en ondanks rare dingen die ze eerder al heeft uitgehaald altijd vriendelijk gebleven. Ze mag de hulpdiensten zelf dokken. :W
pi_179648416
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee hoor. Bij een potentieel gevaarlijke situatie is het prima de hulpdiensten te bellen. Er is geen verplichting om eerst de eigenaar/huurder/veroorzaker van welke situatie dan ook te contacteren.
Nou ja, als er geen kosten komen, prima.

Vind het wel erg vreemd dat ze bij een potentieel gevaarlijke situatie niet even poogt ons zo snel mogelijk uit die situatie te halen. Egocentrisch wijf. Voor mij boeit het niet, maar verwacht wel van wie dan ook dat die welke twee jarige dan ook probeert te redden uit een 'potentieel gevaarlijke' situatie. Het ging haar vooral om haar en haar klantjes met rode oogjes. Huurbaas overigens wel op de hoogte gesteld.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 01:19:23 ]
pi_179648426
Ik snap het nut van dit topic niet. Je bent overtuigd van je gelijk. Lijkt meer op een KLB-topic eigenlijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179648433
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap het nut van dit topic niet. Je bent overtuigd van je gelijk. Lijkt meer op een KLB-topic eigenlijk.
Ja, achteraf gezien ook niet echt nodig, ben door omstandigheden gewoon pissed. Inmiddels tot de conclusie gekomen dat een liter olie in je schuur hebben niet verboden is, en het verwijderen van je kappen (buddykappen) niet onder klussen valt.

Omstoten kan, heel vervelend, maar het zij zo. Dat die lucht niet te harden is kunnen wij ook weinig aan doen. In het vervolg een stucloper neerleggen ofzo.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 01:21:57 ]
pi_179648442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap het nut van dit topic niet. Je bent overtuigd van je gelijk. Lijkt meer op een KLB-topic eigenlijk.
pi_179648445
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:20 schreef Myrr het volgende:
het verwijderen van je kappen (buddykappen) niet onder klussen valt.
Nou, ze waren al wel verwijderd. Het verwijderen van die kappen valt natuurlijk wel onder klussen. Zodra je een schroef losdraait, ben je aan het klussen, zeg maar.
Ongeacht of dat al dan niet is toegestaan daar.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179648469
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nou, ze waren al wel verwijderd. Het verwijderen van die kappen valt natuurlijk wel onder klussen. Zodra je een schroef losdraait, ben je aan het klussen, zeg maar.
Ongeacht of dat al dan niet is toegestaan daar.
Goed, contract erbij gepakt, mag niet als 'werkplaats' gebruikt worden. Ik denk dat ik dan maar even met de huurbaas aan tafel moet, over wat daar precies onder wordt verstaan.

Heb voor mijn studie wel meer gedaan hier dan schroefjes losdraaien en gezien product design gaat dat ook wel heel wat meer worden dan dat.

Nou heeft dat natuurlijk niet veel van doen met opslag van een liter olie, want dat is waar werkelijk het probleem ligt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 01:31:41 ]
pi_179648489
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179648499
gewoon even morgen met haar praten, komt helemaal goed. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')