Ja best wel. Mag best een keer gezegd worden.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:19 schreef toppertim het volgende:
Dus als je geen kind wilt is er iets heel erg mis met je. Juist.
Alleen voor de seks zou ik een dochter willen, maar dat mag dan zogenaamd weer niet volgens de 'regeltjes'quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:19 schreef toppertim het volgende:
Dus als je geen kind wilt is er iets heel erg mis met je. Juist.
Je door andere mensen laten vertellen wat je wel en niet met je dochter mag doen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alleen voor de seks zou ik een dochter willen, maar dat mag dan zogenaamd weer niet volgens de 'regeltjes'
Helemaal mee eens ja, maar feit is wel dat de overheid zich hiermee bemoeit en je er zelfs een celstraf voor kunt krijgen. Compleet van de zotte dit.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Je door andere mensen laten vertellen wat je wel en niet met je dochter mag doen.Jij hebt haar toch gemaakt?
Serieus ja?quote:[b]Op woensdag 6 juni 2018 21:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Je door andere mensen laten vertellen wat je wel en niet met je dochter mag doen.Jij hebt haar toch gemaakt?
Als je d'r nooit het huis uit laat, hoeft zelfs niemand van haar bestaan te weten. Wat willen ze doen dan?quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ja, maar feit is wel dat de overheid zich hiermee bemoeit en je er zelfs een celstraf voor kunt krijgen. Compleet van de zotte dit.
Als je d'r nooit het huis uit laat, hoeft zelfs niemand van haar bestaan te weten. Wat willen ze doen dan?quote:
Prima toch zolang diegene zich er goed bij voelt?quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef Vasion het volgende:
Dit begrijp ik dus niet he. Kom uit die bubbel van je vertrouwde omgeving, vrienden en bezigheden.
Voor zelfrespect en zelfbehoud, wel, ja.quote:Jezelf ontwikkelen als persoon is toch hét belangrijkste dat er is?
Dat zie je verkeerd. Er zijn namelijk óók introverte mensen. Dit soort mensen zijn het liefst in een sociaal arme omgeving; ze gedijen het best in een rustige omgeving waar weinig gebeurt. Een of twee mensen om hen heen is prima, maar groepen mensen worden vermeden. Maar het liefst, inderdaad, alléén.quote:Ieder mens is gelukkig als het sociaal contact heeft, of zie ik dat verkeerd?
Hoezo niet? Er zijn mensen en mensen. De een is de ander niet.quote:En dan heb je van die mensen die dan zeggen: ja ik ben ook gelukkig zónder mensen om me heen.Dat geloof je toch zelf niet.
Om interactie te hebben. Het is altijd fijn iets wat leeft in huis te hebben. Bovendien zorg je beter voor jezelf als je een dier in huis hebt wat ook verzorgd moet worden.quote:Er zijn mensen die zeggen gelukkig te zijn zonder partner en een huis vol katten, allereerst; waarom heb je die katten dan?
Ik ken genoeg van die mensen.quote:En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
Die mensen kiezen ervoor geen seks te hebben, welke reden ook genoemd wordt. Dat is hun keus. Daar heb jij geen zeggenschap in.quote:Je hebt mensen die niet van seks houden, om maar even een bruggetje te maken, die noem je aseksueel, maar die gasten zijn ook ziek.
De mens, homo sapiens sapiens. De denkende mens. Het doel voor andere dieren zou voortplanten betekenen, inderdaad. Ik ben van mening dat kennis vergaren en doorgeven het menselijk levensdoel is. Dat hoeven dus niet je eigen kinderen te zijn. Neem het internet als voorbeeld.quote:Als mens heb je namelijk maar twee doelen in je leven; overleven en voortplanten. Maar nee, jij als mens hoeft je niet voort te planten,dan is er gewoon iets mis met je.
Niet bij alles. Bijvoorbeeld een aangeboren afwijking.quote:Of er iets mis met je is, valt nog te bezien of te genezen.
Nogmaals, omdat mensen daarvoor kiezen. Hun eigen keus. Niet die van jou.quote:Bijvoorbeeld door jezelf te ontwikkelen in een sociale persoon. Waarom zou je daar als mens NIET voor willen kiezen?
klacht: mensen die klagen over andere mensen en hun levensstijlquote:Klacht: niet sociale mensen
Dat regel ik zelf wel.quote:Ik ga dit topic ook openen in r&p, als je wil reageren op dit topic, dan doe je dat in één van de twee, niet in beide.
Elke keer als ik date wens ik weer dat ik alleen was.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef Vasion het volgende:En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
En de moeder dan?quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:39 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Als je d'r nooit het huis uit laat, hoeft zelfs niemand van haar bestaan te weten. Wat willen ze doen dan?
[..]
Als je d'r nooit het huis uit laat, hoeft zelfs niemand van haar bestaan te weten. Wat willen ze doen dan?
Allereerst, kom mij niet de les lezen, ik ben sociologisch en psychologisch onderlegd, tweede keer dat ik het zeg nu. Ten tweede; vergelijk jij nu het gehele voortplantingsproces met het INTERNET?quote:
quote:
quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:39 schreef PiyeReloaded het volgende:
Introverten moeten uit de bubbel komen en zichzelf socialer maken, sorry dat ik het zeg. Als introvert moeten mensen van buitenaf op jou afkomen om op jouw karakter te matchen.. of hoe je het wil noemen. En mijn punt is dat dit juist verkeerd is.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
Introverten hebben ook gewoon sociaal contact nodig. Minder dan extraverten, maar ook zij kwijnen echt wel weg zonder (zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten).
Welnee joh, jij bent eerder een persoon die andere personen als "ziek" neerzet als ze een andere levensstijl kiezen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:40 schreef Vasion het volgende:
Ik ben psychologisch en sociologisch onderlegd, moet zeggen; jammer. Had 9 van de 10 reacties wel verwacht. De ieders-zijn-eigen-keus-reacties en de persoonlijke aanvallen over het heen en weer. Voor R&P, het podium voor sociale vraagstukken, werd dit topic al teveel.
Die heeft een 50% stem*, dus die moet je er wel op uitkiezen. Goed vooruit gedacht.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |