abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179644101
Dit begrijp ik dus niet he. Kom uit die bubbel van je vertrouwde omgeving, vrienden en bezigheden.
Jezelf ontwikkelen als persoon is toch hét belangrijkste dat er is? Ieder mens is gelukkig als het sociaal contact heeft, of zie ik dat verkeerd? En dan heb je van die mensen die dan zeggen: ja ik ben ook gelukkig zónder mensen om me heen. :') Dat geloof je toch zelf niet. Er zijn mensen die zeggen gelukkig te zijn zonder partner en een huis vol katten, allereerst; waarom heb je die katten dan? En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
Je hebt mensen die niet van seks houden, om maar even een bruggetje te maken, die noem je aseksueel, maar die gasten zijn ook ziek. Als mens heb je namelijk maar twee doelen in je leven; overleven en voortplanten. Maar nee, jij als mens hoeft je niet voort te planten,dan is er gewoon iets mis met je.
Of er iets mis met je is, valt nog te bezien of te genezen. Bijvoorbeeld door jezelf te ontwikkelen in een sociale persoon. Waarom zou je daar als mens NIET voor willen kiezen?

Klacht: niet sociale mensen

Ik ga dit topic ook openen in r&p, als je wil reageren op dit topic, dan doe je dat in één van de twee, niet in beide.
pi_179644232
Ik blijf liever eenzaam in die bubbel zitten, want als ik eruit kom word ik weer keihard geconfronteerd met wat voor sociale kneus ik ben.
pindazakje
pi_179644260
Dus als je geen kind wilt is er iets heel erg mis met je. Juist.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:19:50 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179644278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:19 schreef toppertim het volgende:
Ja best wel. Mag best een keer gezegd worden.
And so is the past
pi_179644370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:19 schreef toppertim het volgende:
Alleen voor de seks zou ik een dochter willen, maar dat mag dan zogenaamd weer niet volgens de 'regeltjes'
pindazakje
pi_179644373
Waarom denk jij voor andere mensen te beslissen hoe ze gelukkig moeten worden?

Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen.

Onterechte klach.
Weggegaan en opgerot
pi_179644521
Concreet kan je je niet inleven in de keuzes van een ander. Je komt over als een onzekere homo, accepteer jezelf.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_179644590
Als iemand liever 30 katten in huis heeft dan 1 partner dan is dat een eigen keus.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:35:52 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179644631
In je vertrouwde bubbel heb je toch ook gewoon sociaal contact? Voor sommige mensen is dat inderdaad voldoende. Vind ik zelf ook raar, maar het is niet zo dat we het verplicht zijn aan onze aard om zoveel mogelijk nieuwe mensen te leren kennen. Sterker nog, dat gaat juist in tegen onze neiging om in stammen te leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Alleen voor de seks zou ik een dochter willen, maar dat mag dan zogenaamd weer niet volgens de 'regeltjes'
Je door andere mensen laten vertellen wat je wel en niet met je dochter mag doen. :') Jij hebt haar toch gemaakt?
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 21:36:01 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179644633
Lol. "ik ga dit topic ook openen in r&p". En dan in 5 posts gesloten :')
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:37:26 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179644670
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]

Je door andere mensen laten vertellen wat je wel en niet met je dochter mag doen. :') Jij hebt haar toch gemaakt?
Helemaal mee eens ja, maar feit is wel dat de overheid zich hiermee bemoeit en je er zelfs een celstraf voor kunt krijgen. Compleet van de zotte dit.
pindazakje
pi_179644681
quote:
1s.gif [b]Op woensdag 6 juni 2018 21:35 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Serieus ja?
pi_179644694
Ja, je ziet dat verkeerd.
pi_179644696
O jij bent er zo één, omg ik ga backpacken naar Zuid-Amerika om nieuwe toffe mensen te ontmoeten. :')
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:39:46 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179644727
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:37 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ja, maar feit is wel dat de overheid zich hiermee bemoeit en je er zelfs een celstraf voor kunt krijgen. Compleet van de zotte dit.
Als je d'r nooit het huis uit laat, hoeft zelfs niemand van haar bestaan te weten. Wat willen ze doen dan?

quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:37 schreef T-D het volgende:

[..]

Serieus ja?
Als je d'r nooit het huis uit laat, hoeft zelfs niemand van haar bestaan te weten. Wat willen ze doen dan?
pi_179644736
Ik ben psychologisch en sociologisch onderlegd, moet zeggen; jammer. Had 9 van de 10 reacties wel verwacht. De ieders-zijn-eigen-keus-reacties en de persoonlijke aanvallen over het heen en weer. Voor R&P, het podium voor sociale vraagstukken, werd dit topic al teveel. 8-)
pi_179644772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef Vasion het volgende:
Dit begrijp ik dus niet he. Kom uit die bubbel van je vertrouwde omgeving, vrienden en bezigheden.
Prima toch zolang diegene zich er goed bij voelt?
quote:
Jezelf ontwikkelen als persoon is toch hét belangrijkste dat er is?
Voor zelfrespect en zelfbehoud, wel, ja.
quote:
Ieder mens is gelukkig als het sociaal contact heeft, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd. Er zijn namelijk óók introverte mensen. Dit soort mensen zijn het liefst in een sociaal arme omgeving; ze gedijen het best in een rustige omgeving waar weinig gebeurt. Een of twee mensen om hen heen is prima, maar groepen mensen worden vermeden. Maar het liefst, inderdaad, alléén.
quote:
En dan heb je van die mensen die dan zeggen: ja ik ben ook gelukkig zónder mensen om me heen. :') Dat geloof je toch zelf niet.
Hoezo niet? Er zijn mensen en mensen. De een is de ander niet.
quote:
Er zijn mensen die zeggen gelukkig te zijn zonder partner en een huis vol katten, allereerst; waarom heb je die katten dan?
Om interactie te hebben. Het is altijd fijn iets wat leeft in huis te hebben. Bovendien zorg je beter voor jezelf als je een dier in huis hebt wat ook verzorgd moet worden.
quote:
En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
Ik ken genoeg van die mensen.
quote:
Je hebt mensen die niet van seks houden, om maar even een bruggetje te maken, die noem je aseksueel, maar die gasten zijn ook ziek.
Die mensen kiezen ervoor geen seks te hebben, welke reden ook genoemd wordt. Dat is hun keus. Daar heb jij geen zeggenschap in.
quote:
Als mens heb je namelijk maar twee doelen in je leven; overleven en voortplanten. Maar nee, jij als mens hoeft je niet voort te planten,dan is er gewoon iets mis met je.
De mens, homo sapiens sapiens. De denkende mens. Het doel voor andere dieren zou voortplanten betekenen, inderdaad. Ik ben van mening dat kennis vergaren en doorgeven het menselijk levensdoel is. Dat hoeven dus niet je eigen kinderen te zijn. Neem het internet als voorbeeld.
quote:
Of er iets mis met je is, valt nog te bezien of te genezen.
Niet bij alles. Bijvoorbeeld een aangeboren afwijking.
quote:
Bijvoorbeeld door jezelf te ontwikkelen in een sociale persoon. Waarom zou je daar als mens NIET voor willen kiezen?
Nogmaals, omdat mensen daarvoor kiezen. Hun eigen keus. Niet die van jou.

quote:
Klacht: niet sociale mensen
klacht: mensen die klagen over andere mensen en hun levensstijl

quote:
Ik ga dit topic ook openen in r&p, als je wil reageren op dit topic, dan doe je dat in één van de twee, niet in beide.
Dat regel ik zelf wel.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:46:03 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179644883
Introverten hebben ook gewoon sociaal contact nodig. Minder dan extraverten, maar ook zij kwijnen echt wel weg zonder (zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten).
pi_179644886
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef Vasion het volgende:En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
Elke keer als ik date wens ik weer dat ik alleen was.
pi_179644903
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

[..]

En de moeder dan?
pi_179644911
quote:
7s.gif [b]Op woensdag 6 juni 2018 21:41 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/156258]M

Allereerst, kom mij niet de les lezen, ik ben sociologisch en psychologisch onderlegd, tweede keer dat ik het zeg nu. Ten tweede; vergelijk jij nu het gehele voortplantingsproces met het INTERNET? :D

Graag uw comeback.
pi_179644944
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:37 schreef T-D het volgende:

[..]

Serieus ja?
:')

quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

:D :')
pi_179644962
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
Introverten hebben ook gewoon sociaal contact nodig. Minder dan extraverten, maar ook zij kwijnen echt wel weg zonder (zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten).
Introverten moeten uit de bubbel komen en zichzelf socialer maken, sorry dat ik het zeg. Als introvert moeten mensen van buitenaf op jou afkomen om op jouw karakter te matchen.. of hoe je het wil noemen. En mijn punt is dat dit juist verkeerd is.
pi_179644965
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:40 schreef Vasion het volgende:
Ik ben psychologisch en sociologisch onderlegd, moet zeggen; jammer. Had 9 van de 10 reacties wel verwacht. De ieders-zijn-eigen-keus-reacties en de persoonlijke aanvallen over het heen en weer. Voor R&P, het podium voor sociale vraagstukken, werd dit topic al teveel. 8-)
Welnee joh, jij bent eerder een persoon die andere personen als "ziek" neerzet als ze een andere levensstijl kiezen.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:49:48 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179644991
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:46 schreef T-D het volgende:

[..]

En de moeder dan?
Die heeft een 50% stem*, dus die moet je er wel op uitkiezen. Goed vooruit gedacht.

*Misschien 40%, omdat ze slapper is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')