abonnement Unibet Coolblue
pi_179643208
Het is echt een mega vage klacht. Het is een soort gevoel in mijn hoofd, een beetje in het midden bij de achterkant van mijn hoofd / hersens. Op het moment dat het gebeurt straalt het uit naar mn ogen. Het voelt alsof er iets "uitvalt" in mn hoofd voor 2 seconden ofzo. Alsof je heel kort in slaap valt, maar wakker blijft (en overigens gewoon blijft staan / lopen enzo). Een heel raar gevoel.

Misschien is de beste manier om het te omschrijven als volgt: Stel je wordt wakker, draait nog een keer om weer in slaap te vallen, dan is er een soort van "omslagmoment" waarbij je in slaap valt gepaard met een doof "in slaap val" gevoel in je hoofd. Misschien dat mensen dit herkennen; meestal als je half slaapt / half wakker bent.

Dit gevoel heb ik dus 5-10x per dag zo'n 1 - 2 seconden maar duidelijk merkbaar. Het voelt een beetje alsof wanneer dit bijvoorbeeld 5-10 seconden zou duren, ik gewoon om zou vallen en in slaap zou gaan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn of komt het herkenbaar voor? Wanneer het is begonnen weet ik niet precies. Heb er nu een paar weekjes last van. De ene dag wat vaker dan de andere.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 20:24:23 ]
pi_179643292
Ben je bekend met epilepsie?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_179643295
Heb overigens geen last van andere lichamelijke of geestelijke klachten. Wel gehad (8-18 mnd geleden), maar de afgelopen 8 maanden en op dit moment niet.
pi_179643344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:26 schreef Bzzzzt het volgende:
Ben je bekend met epilepsie?
Niet voor zover ik weet. Kun je dit op latere leeftijd krijgen?

Ik heb wel eens een soort van attack gehad toen ik stoned was en in een psychose zat. Alsof mn hele lichaam maximaal gestressed was en onder hoogspanning stond. Ik ben uiteindelijk op de grond gaan liggen (waardoor je de aantrekkingskracht van de zwaartekracht voelt drukken op je lichaam) en heb daarop focussend rustig gewacht tot het over ging (~5 - 10 min). Niet flauwgevallen toen, was er al die tijd bij.

Ook mn ogen trilden toen helemaal. Mn zicht schoot met hoge frequentie heen en weer zegmaar.
pi_179643485
En ik weet niet of het er iets mee te maken zou kunnen hebben, maar ik heb soms niet, soms 2-3 keer op een dag ineens een gigantische piep in mn oren (die gelijk weer langzaam afneemt). Meestal 1 oor (links) en kan er op dat moment ook niets mee horen. Gaat overigens niet gepaard met het gevoel wat ik hierboven beschreef.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 20:38:47 ]
pi_179643618
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_179643930
quote:
Hmm kan dus wel. Echter als ik symptomen opzoek dan komen ze niet overeen.

Op die ene gekke attack toen ik in mn psychose stoned was na dan. Dat komt wel overeen opzich..
pi_179648996
Ik heb wel eens gelezen over een vorm van epilepsie waarbij men heel kort wegvalt. Je ziet het vrijwel niet aan de persoon en als de persoon weer bij komt gaat hij gewoon verder met de activiteit die hij aan het doen was op dat moment. Alsof er niks was gebeurd.

Maar buiten dat zou ik wel naar de dokter gaan met die klachten, klinkt niet fijn.
pi_179649053
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 06:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb wel eens gelezen over een vorm van epilepsie waarbij men heel kort wegvalt. Je ziet het vrijwel niet aan de persoon en als de persoon weer bij komt gaat hij gewoon verder met de activiteit die hij aan het doen was op dat moment. Alsof er niks was gebeurd.

Maar buiten dat zou ik wel naar de dokter gaan met die klachten, klinkt niet fijn.
Lol okay klinkt apart :P Naja ik ga vandaag ff bellen. Thx
pi_179649057
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 06:51 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Lol okay klinkt apart :P Naja ik ga vandaag ff bellen. Thx
Ja zag er ook een filmpje van :P Een kind met deze vorm zat te tekenen aan een tafel, ineens stopte het met tekenen voor 2 minuten ofzo en keek gewoon voor zichuit. Totaal leeg.... En na 2 minuten gewoon weer verder tekeken :P
  donderdag 7 juni 2018 @ 06:58:08 #11
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_179649061
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:30 schreef -mosrednA het volgende:
Ik heb wel eens een soort van attack gehad toen ik stoned was en in een psychose zat.
Tja, dan heb je daar een leven lang plezier van.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_179649428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 06:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zag er ook een filmpje van :P Een kind met deze vorm zat te tekenen aan een tafel, ineens stopte het met tekenen voor 2 minuten ofzo en keek gewoon voor zichuit. Totaal leeg.... En na 2 minuten gewoon weer verder tekeken :P
:P oke dat is wel apart ja haha. Maar zover is het bij mij niet gelukkig.

Mn stiefmoeder echter wilde dat ik direct naar de dokter ging omdat haar broer vroeger eenzelfde soort symptomen had in het begin van de ontwikkeling van een hersentumor. Nu zal het zo'n vaart niet lopen natuurlijk maargoed. Beter uitsluiten.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 06:58 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Tja, dan heb je daar een leven lang plezier van.
Nou in dit geval gelukkig niet hoor :) Is inmiddels > een jaar geleden en dat niet meer gehad.
pi_179649950
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 06:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb wel eens gelezen over een vorm van epilepsie waarbij men heel kort wegvalt. Je ziet het vrijwel niet aan de persoon en als de persoon weer bij komt gaat hij gewoon verder met de activiteit die hij aan het doen was op dat moment. Alsof er niks was gebeurd.

Maar buiten dat zou ik wel naar de dokter gaan met die klachten, klinkt niet fijn.
Dat is een absence seizure. En die zie je wel degelijk bij personen met epilepsie die deze variant hebben.
pi_179649975
Ze zeggen: 2 aanvallen en het is epilepsie. Jij hebt - als die ene aanval echt epilepsie was - 1 aanval gehad. Maar je weet niet zeker of het echt epilepsie was.
pi_179650089
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:06 schreef Krollie het volgende:
Ze zeggen: 2 aanvallen en het is epilepsie. Jij hebt - als die ene aanval echt epilepsie was - 1 aanval gehad. Maar je weet niet zeker of het echt epilepsie was.
Nee klopt. Heb wel 1x eind 2016 (ook na blowen, niet in psychose) een soort van aanval gehad. Leek meer op een paniekaanval lichamelijk, zelf was ik helemaal rustig, maar met een hartslag van 180-200 voor ruim 4u lang waarvan 3u in het ziekenhuis aan een monitor gelegen. Het scheen dat mn hartslag ook 2-3 x helemaal wegviel maar dat had met de apparatuur te maken wss aangezien ze niets hebben gevonden na ecg, röntgen, meting met van die gel, bloed- en urinetest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 09:16:22 ]
  donderdag 7 juni 2018 @ 09:29:57 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_179650248
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 06:13 schreef Yasmin23 het volgende:
r met de activiteit die hij aan het doen was op dat moment. Alsof er niks was gebeurd.
Ik ook, de zoon van een collega heeft dat.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_179658004
Net naar de dokter geweest. Krijg een holteronderzoek (i.v.m. eerdere klachten) als dat niets brengt word ik doorverwezen naar de neuroloog.
pi_179658670
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:46 schreef -mosrednA het volgende:
Net naar de dokter geweest. Krijg een holteronderzoek (i.v.m. eerdere klachten) als dat niets brengt word ik doorverwezen naar de neuroloog.
Goed dat je gelijk bent gegaan.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:14:01 #19
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179683792
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:46 schreef -mosrednA het volgende:
Net naar de dokter geweest. Krijg een holteronderzoek (i.v.m. eerdere klachten) als dat niets brengt word ik doorverwezen naar de neuroloog.
Hou me op de hoogte, TS. Ik heb ook zoiets de laatste tijd. Elke week wel een keer. Gisteravond tijdens het koken ook: ik viel even weg en het leek alsof de zwaartekracht iets sterker werd en mijn voeten in de grond werden gedrukt via een 'stroom' die vanuit mijn ogen liep. Het duurde een fractie van een seconde, maar ik raakte verder niet uit balans of zoiets. Heel raar.
pi_179684297
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:14 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hou me op de hoogte, TS. Ik heb ook zoiets de laatste tijd. Elke week wel een keer. Gisteravond tijdens het koken ook: ik viel even weg en het leek alsof de zwaartekracht iets sterker werd en mijn voeten in de grond werden gedrukt via een 'stroom' die vanuit mijn ogen liep. Het duurde een fractie van een seconde, maar ik raakte verder niet uit balans of zoiets. Heel raar.
Heel herkenbaar inderdaad! Met name dat de zwaartekracht ofzo ineens harder aan je lijkt te trekken.

Maar ik krijg dus eerst een holteronderzoek en als dat niets uitwijst direct naar de neuroloog. :/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2018 23:38:41 ]
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:42:04 #21
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179684354
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:38 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Heel herkenbaar inderdaad! Met name dat de zwaartekracht ofzo ineens harder aan je lijkt te trekken.

Maar ik krijg dus eerst een holteronderzoek en als dat niets uitwijst direct naar de neuroloog. :/
Oh, crap. :'( Wanneer is dat onderzoek?

Trouwens, sinds ik diezelfde klachten heb als jij, heb ik ook andere klachten: LIF / Condens in mijn oog? . Weet niet of ze aan elkaar gerelateerd zijn, maar het valt wel op dat ze allebei de laatste twee maanden zijn begonnen. Heb jij die oogklachten ook?
pi_179684513
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Oh, crap. :'( Wanneer is dat onderzoek?

Trouwens, sinds ik diezelfde klachten heb als jij, heb ik ook andere klachten: LIF / Condens in mijn oog? . Weet niet of ze aan elkaar gerelateerd zijn, maar het valt wel op dat ze allebei de laatste twee maanden zijn begonnen. Heb jij die oogklachten ook?
Jaman! Ik heb precies hetzelfde ook mn linker oog. Heb alleen geen branderig gevoel, maar dat kan ook komen omdat ik werk heb waarbij ik in ijzerstof werk en er dus niet meer gevoelig voor bem ofzo. Maar die "condensvorming" heb ik inderdaad ook. Niet per sé na het douchen, maar regelmatig nadat ik zo'n moment hebt gehad die ik zojuist beschreef.

Ik wees het alleen toe als traanoog. Maar nu ik jouw topic heb gelezen is het inderdaad meer dan dat. Knipperen helpt niet en het gaat uiteindelijk vanzelf weer geleidelijk aan weer weg. Alsof het een soort "smeerolie" is ofzo.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:55:43 #23
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179684628
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:50 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Jaman! Ik heb precies hetzelfde ook mn linker oog. Heb alleen geen branderig gevoel, maar dat kan ook komen omdat ik werk heb waarbij ik in ijzerstof werk en er dus niet meer gevoelig voor bem ofzo. Maar die "condensvorming" heb ik inderdaad ook. Niet per sé na het douchen, maar regelmatig nadat ik zo'n moment hebt gehad die ik zojuist beschreef.

Ik wees het alleen toe als traanoog. Maar nu ik jouw topic heb gelezen is het inderdaad meer dan dat. Knipperen helpt niet en het gaat uiteindelijk vanzelf weer geleidelijk aan weer weg. Alsof het een soort "smeerolie" is ofzo.
Godver, we gaan allebei deauuud. :') In dat topic kreeg ik het idee dat het een oogzenuwontsteking kon zijn. Na googelen bleken die symptomen ook overeen te komen. Maar na twee maanden zou zo'n ontsteking al genezen moeten zijn, en toch heb ik het elke avond na een douche het weer. Op dit moment drukt (ook!) mijn linkeroog een beetje en loopt het gevoel via mijn linkerwenkbrauw naar mijn achterhoofd als een soort lijntje. Absoluut geen pijn of irritatie, maar ik kan het gevoel duidelijk opmerken als ik erop let. Met mijn ooglid dicht en een vinger er zachtjes op gedrukt, wordt dat gevoel ietsjes sterker.
pi_179684837
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Godver, we gaan allebei deauuud. :')
Karma is coming around ;( :'(
Al onze zonden worden verrekend nu :')

quote:
In dat topic kreeg ik het idee dat het een oogzenuwontsteking kon zijn. Na googelen bleken die symptomen ook overeen te komen. Maar na twee maanden zou zo'n ontsteking al genezen moeten zijn, en toch heb ik het elke avond na een douche het weer. Op dit moment drukt (ook!) mijn linkeroog een beetje en loopt het gevoel via mijn linkerwenkbrauw naar mijn achterhoofd als een soort lijntje. Absoluut geen pijn of irritatie, maar ik kan het gevoel duidelijk opmerken als ik erop let. Met mijn ooglid dicht en een vinger er zachtjes op gedrukt, wordt dat gevoel ietsjes sterker.
Ja ik kan niet anders zeggen dat ik hetzelfde heb. Wel iets langer dan die 4-8 weken die ik eerder aangaf maar wel hetzelfde
pi_179684927
Denk naar een bucketlist opstellen Gary :')
  zaterdag 9 juni 2018 @ 00:10:00 #26
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179684984
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 00:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Karma is coming around ;( :'(
Al onze zonden worden verrekend nu :')

[..]

Ja ik kan niet anders zeggen dat ik hetzelfde heb. Wel iets langer dan die 4-8 weken die ik eerder aangaf maar wel hetzelfde
Hou me op de hoogte, man. :X Ik haat ziekenhuizen etc., dus eigenlijk wacht ik er liever mee (heel onverstandig, maar ik heb het nu ook veel te druk). Ben nu rond aan het googelen en het zou multiple sclerose of een hersentumor kunnen zijn. :') Genoeg gegoogeld dus. 8)7

quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 00:07 schreef -mosrednA het volgende:
Denk naar een bucketlist opstellen Gary :')
Godver, ben nog niet eens 30. :'( :')
pi_179686235
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 00:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hou me op de hoogte, man. :X Ik haat ziekenhuizen etc., dus eigenlijk wacht ik er liever mee (heel onverstandig, maar ik heb het nu ook veel te druk). Ben nu rond aan het googelen en het zou multiple sclerose of een hersentumor kunnen zijn. :') Genoeg gegoogeld dus. 8)7

Jaa ik dus ook, totdat mn stiefmoeder ineens begon te pushen dat ik naar de dokter moest gaan, omdat haar broer vroeger dezelfde verschijnselen had en uiteindelijk een hersentumor had (en eraan overleden is)

quote:
Godver, ben nog niet eens 30. :'( :')
Ik ook niet :'(
  zaterdag 9 juni 2018 @ 01:48:47 #28
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_179686382
Syncope

Klinkt iets daarin bekend?

Heb je eerder wel eens een neurologisch onderzoek moeten ondergaan?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 9 juni 2018 @ 22:23:15 #29
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179700323
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 01:33 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Jaa ik dus ook, totdat mn stiefmoeder ineens begon te pushen dat ik naar de dokter moest gaan, omdat haar broer vroeger dezelfde verschijnselen had en uiteindelijk een hersentumor had (en eraan overleden is)

[..]

Ik ook niet :'(
Ik vertel mijn moeder voorlopig maar niets, die is fucking hypochonder. :') Maar wanneer heb je dat onderzoek nou? :o
pi_179700421
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik vertel mijn moeder voorlopig maar niets, die is fucking hypochonder. :') Maar wanneer heb je dat onderzoek nou? :o
Had ik beter ook niet kunnen doen mee :')

En geen idee krijg nog een oproep
  zaterdag 9 juni 2018 @ 22:30:15 #31
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179700455
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:28 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Had ik beter ook niet kunnen doen mee :')

En geen idee krijg nog een oproep
Aight, hou me op de hoogte, gozert. :X
pi_179700728
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Aight, hou me op de hoogte, gozert. :X
Zal ik doen ^O^
pi_193846051
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:45 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Zal ik doen ^O^
Hoe is dit afgelopen? Ben wel benieuwd, aangezien de klachten me erg bekend voorkomen...
"a cracked smile and a silent shout"
pi_193856499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:26 schreef Bzzzzt het volgende:
Ben je bekend met epilepsie?
Wat TS nu beschrijft zou het beste passen bij absences (vorm van epilepsie) en die komt eigenlijk alleen op jonge leeftijd voor..
pi_193856518
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 01:48 schreef knokkels het volgende:
Syncope

Klinkt iets daarin bekend?

Heb je eerder wel eens een neurologisch onderzoek moeten ondergaan?
Dit zou inderdaad goed kunnen, maar vaak word zoiets ook getriggerd door stress, uitdroging, vermoeidheid, bloedarmoede... noem maar op. Dus denk dat TS ook even een algemeen onderzoek bij de HA moet aanvragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')