Maandkosten incl brandstof. Tot 40000km maakt het amper uit.quote:Op donderdag 28 juni 2018 16:14 schreef Apekoek het volgende:
Mooi, maar hoe kan ik mijn baas nu overhalen om voor mij voor een benzine auto te kiezen voor lease ipv een diesel? Hij zal nog altijd naar onder aan de streep kijken...
Nog meer onzin.quote:Op donderdag 28 juni 2018 17:54 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dit gaat over diesels en niet benzine, dat is heel andere koek. een 2 takt is nog steeds minder vervuilend dan een moderne diesel.
Aan de andere kant heb ik nog nooit een auto weggedaan omdat de motor versleten was.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:33 schreef halfway het volgende:
Ik rij alleen diesel om kosten te besparen en omdat de motoren langer mee gaan, de rest….....
Alleen mensen die nooit een 'fatsoenlijke' benzine met turbo hebben gereden zeggen dit soort domme dingen.quote:
jawel hoor. Diesel blijft prettiger dan.quote:Op donderdag 28 juni 2018 20:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alleen mensen die nooit een 'fatsoenlijke' benzine met turbo hebben gereden zeggen dit soort domme dingen.
Ik zou ook willen overstappen op electro.quote:Op donderdag 28 juni 2018 23:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
jawel hoor. Diesel blijft prettiger dan.
Ik hoop op elektra over te stappen binnenkort
Wat voor benzine-turbo heb je gehad, dan?quote:Op donderdag 28 juni 2018 23:25 schreef kurk_droog het volgende:
jawel hoor. Diesel blijft prettiger dan.
Niet wilt betalen. Zoals ikquote:Op zondag 1 juli 2018 11:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Diesel rijd je alleen als je benzine niet kunt betalen.
Same difference.quote:
Diesel heeft veel hoger rendement en stoot minder CO2 uit. Wat is je punt qua NOx en fijnstof bij een diesel met roetfilter en cat.-de-NOx?quote:Op zondag 1 juli 2018 11:57 schreef Resistor het volgende:
Het is een keuze, wil je meer fijnstof, meer NOx, of meer CO2?
Kolder. Minder fijnstof en NOx, betekent echt niet dat CO2 door het dak gaat.quote:Op zondag 1 juli 2018 11:57 schreef Resistor het volgende:
Het is een keuze, wil je meer fijnstof, meer NOx, of meer CO2?
Vooruit, je mag er 2 kiezen, maar de 3e gaat dan door het dak.
Diesel stoot minder CO2 uit, omdat het verbruik van een diesel lager. Per verbrande eenheid, komt er bij diesel meer CO2 vrij. Mijn benzineauto verbruikt 1/18; ik voorspel nu alvast dat jouw diesel niet minder CO2 uitstoot dan mijn benzineauto. En als jij denkt dat jouw roetfilter alle fijnstof en NOx tegenhoudt, dan weet je niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 1 juli 2018 12:01 schreef blomke het volgende:
Diesel heeft veel hoger rendement en stoot minder CO2 uit. Wat is je punt qua NOx en fijnstof bij een diesel met roetfilter en de-NOx?
We hebben niet dezelfde auto's dat voorspel ik je nu al, dus het vergelijk van de CO2 gaat niet op. Qua NOx is een benzine auto ook niet "zonder zonde".quote:Op zondag 1 juli 2018 12:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Diesel stoot minder CO2 uit, omdat het verbruik van een diesel lager. Per verbrande eenheid, komt er bij diesel meer CO2 vrij. Mijn benzineauto verbruikt 1/18; ik voorspel nu alvast dat jouw diesel niet minder CO2 uitstoot dan mijn benzineauto. En als jij denkt dat jouw roetfilter alle fijnstof en NOx tegenhoudt, dan weet je niet waar je het over hebt.
Dat wist ik van tevoren al; jij hebt een grote, vieze, vervuilende diesel en ik niet.quote:Op zondag 1 juli 2018 12:28 schreef blomke het volgende:
We hebben niet dezelfde auto's dat voorspel ik je nu al,
Waarmee je toegeeft dat ik gelijk heb.quote:dus het vergelijk van de CO2 gaat niet op.
True. Maar dat is relatief makkelijk verbetering in aan te brengen.quote:Qua NOx is een benzine auto ook niet "zonder zonde".
Een diesel in een middenklasse waarvan de benzine uitvoering >20% meer brandstof verbruikt. Dus idem NOx en CO2.quote:Op zondag 1 juli 2018 12:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat wist ik van tevoren al; jij hebt een grote, vieze, vervuilende diesel en ik niet.
Je getallen kloppen niet. Maar gefeliciteerd. Ook jij hebt de propaganda van de diesellobby als zoete koek geslikt.quote:Op zondag 1 juli 2018 12:38 schreef blomke het volgende:
Een diesel in een middenklasse waarvan de benzine uitvoering >20% meer brandstof verbruikt. Dus idem NOx en CO2.
ch, je moet ook de hele keten bekijken. Bij raffinage is diesel een lager product qua kookpunt en waarde dan benzine. Dus wat zou er anders met die diesel zijn gebeurd…..quote:Op zondag 1 juli 2018 13:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je getallen kloppen niet. Maar gefeliciteerd. Ook jij hebt de propaganda van de diesellobby als zoete koek geslikt.
Als ze minder nodig zouden hebben laten ze het gewoon bij de volgende fractie zitten he, dan gaat het de scheepvaart in. Die vervuilen sowieso honderd keer meer als dat wij met onze autootjes zouden kunnen. Of de dieselprijs gaat omlaag, is goed voor de transport sector. Treinen op diesel zijn er ook nog genoeg, en de rest van de wereld gebruikt het ook gewoon.. In het grootste deel van de wereld is de diesel nog niet eens ontzwaveld.quote:Op zondag 1 juli 2018 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
ch, je moet ook de hele keten bekijken. Bij raffinage is diesel een lager product qua kookpunt en waarde dan benzine. Dus wat zou er anders met die diesel zijn gebeurd…..
Dus is het maar goed dat we dieselauto's rijden. Zelfs beleid van de Franse overheid: dieselproductie stimuleren en de Franse auto industrie maar dieselmotoren ontwikkelen en produceren (PSA bijv.).quote:Op zondag 1 juli 2018 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
Als ze minder nodig zouden hebben laten ze het gewoon bij de volgende fractie zitten he, dan gaat het de scheepvaart in. Die vervuilen sowieso honderd keer meer als dat wij met onze autootjes zouden kunnen.
quote:
mjah, more or less, de scheepvaart gebruikt zware stookolie, en in een hoop havens moeten ze tegenwoordig binnenvaren op schonere brandstof.. Als we wereldwijd dus zouden stoppen met op diesel rijden (vracht- en treinverkeer wordt moeilijk) zou de brandstof voor de scheepvaart dus wellicht een paar procent schoner worden.quote:Op zondag 1 juli 2018 19:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus is het maar goed dat we dieselauto's rijden. Zelfs beleid van de Franse overheid: dieselproductie stimuleren en de Franse auto industrie maar dieselmotoren ontwikkelen en produceren (PSA bijv.).
Die gaan echt geen diesel à ¤1,38/l in de haven van Rotterdam tanken, gezien hun verbruik.quote:Op zondag 1 juli 2018 20:20 schreef Sounddragon het volgende:
Mammoettankers zuipen gewoon uit het ruim zelfs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |