quote:Oh Sunchaser,
Op zondag 23 november 2003 10:56 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind de eerste echt fantastisch, veel humor en een beminnelijke Romy Schneider. Deel 2 en 3 vind ik al minder.
Zondag: 15:00
Sissi
TV1
Komedie uit Duitsland / Oostenrijk (1955)
Met Romy Schneider, Karlheinz Böhm, Magda Schneider e.a
6.6
zullen we de film samen bij mij thuis kijken? Krijg je wel een lekkere lange vinger of een krakeling van me, en een glaasje limonade.
Ik verheug me er nu al op.
Ans Appelman
Sissi roelt, heb thuis de eerste 2 delen op video En nu ik in Wenen woon herken ik zelfs dingen
Ik ben ook al in Slot Schönbrunn geweest, en u?
quote:die film is zo fout dat tie ook weer goed is
Op donderdag 26 december 2002 21:17 schreef deadkennedys het volgende:
die film is erg fout
heerlijke film voor kerst!, ook omdat ik erg geintresseerd ben in medailles uit het keizerrijk!
quote:er zitten inderdaad veel fouten in, het is een geromantiseert verhaal, in het echt waren ze niet zo gek op elkaar geloof ik
Op zondag 23 november 2003 21:39 schreef ChrisJX het volgende:
De film klopt alleen historisch gezien niet, dacht ik. Het Oostenrijks-Hongaarse rijk kwam pas in 1867 tot stand, terwijl de film zich 1856 afspeelt (als ik goed reken).
quote:Hmm.. Oostenrijk Hongarije zit toch in deel twee ? In deel één gaat het nog gewoon over het Oostenrijkse Keizerrijk, met Hongarije als onderdeel.
Op zondag 23 november 2003 21:39 schreef ChrisJX het volgende:
De film klopt alleen historisch gezien niet, dacht ik. Het Oostenrijks-Hongaarse rijk kwam pas in 1867 tot stand, terwijl de film zich 1856 afspeelt (als ik goed reken).
Waar ik me drukker over maak is het gedrag van die Keizerin; het is nogal inconsistent als Helene een perfecte kandidaat is Elisabeth dan een ongepaste kandidaat te vinden vanwege haar opvoeding (die dezelfde is dus).
quote:Ik weet niet hoe ze aan het begin waren, maar als je de rondleiding door Schönbrunn moet geloven hield F-J heeeeeeel veel van Sissi. Na haar dood was hij diep ongelukkig en hij heeft nooit een andere vrouw gewild.
Op zondag 23 november 2003 21:41 schreef _The_General_ het volgende:er zitten inderdaad veel fouten in, het is een geromantiseert verhaal, in het echt waren ze niet zo gek op elkaar geloof ik
Maar de ontmoeting zelf zal wel wat overdreven zijn, ja
quote:Klopt, maar deel 2 speelt zich niet 10 jaar later af
Op zondag 23 november 2003 21:54 schreef HiZ het volgende:Hmm.. Oostenrijk Hongarije zit toch in deel twee ? In deel één gaat het nog gewoon over het Oostenrijkse Keizerrijk, met Hongarije als onderdeel.
quote:Rudolf pleegde later zelfmoord .
Op donderdag 2 januari 2003 13:02 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Of is dat z'n zoon ofzo? Maar die heet Rudolf!
Het is natuurlijk allemaal wat romatischer gemaakt dat het in werkelijkheid was lijkt me, maar het is een uitstekende kerstfilm!
quote:Ja, dat heb ik inmiddels ook zelf uitgevonden...
Op maandag 24 november 2003 20:14 schreef zoom het volgende:Rudolf pleegde later zelfmoord .
quote:Het is inderdaad wel triest geëindigd, Rudolf dood, voor de rest dochters die geen kans op de troon maakten.
Op vrijdag 12 december 2003 11:28 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ja, dat heb ik inmiddels ook zelf uitgevonden...
quote:Regeren en van Sisi houden, totdat hij 21 november 1916 in zijn bed overleed en de volgende dag daar een schilderij van werd gemaakt (ik heb opgelet in Schönbrunn
Op zondag 14 december 2003 22:31 schreef HarryH het volgende:Frans Jozef bleef 21 jaar lang alleen achter, vraag me af wat hij toen deed?
quote:En toen besloot Karl ook nog eens de troon te verlaten en toen stierf ie op 35-jarige leeftijd, en in ballingschap, aan malaria.
De zoon van Karl Ludwig, de welbekende Franz Ferdinand werd ook al afgemaakt waarna WOI ontstond
Tragisch, tragisch
quote:35 is dat niet wat jong, ik heb het over de broer van Franz Jozef, als hij al aanwezig was op Sissi's bruiloft en toen 20 was ofzo lijkt dat me vrij sterk
Op zondag 14 december 2003 22:54 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Regeren en van Sisi houden, totdat hij 21 november 1916 in zijn bed overleed en de volgende dag daar een schilderij van werd gemaakt (ik heb opgelet in Schönbrunn
)
[..]En toen besloot Karl ook nog eens de troon te verlaten en toen stierf ie op 35-jarige leeftijd, en in ballingschap, aan malaria.
Tragisch, tragisch
quote:Ik had het al over Karl, de opvolger van Franz-Josef die dus in 1918 in Schönrbunn ondertekende dat hij niet langer de keizer van Oostenrijk was, waarop de dag er na de republiek Oostenrijk uitgeroepen kon worden
Op zondag 14 december 2003 22:56 schreef HarryH het volgende:
35 is dat niet wat jong, ik heb het over de broer van Franz Jozef, als hij al aanwezig was op Sissi's bruiloft en toen 20 was ofzo lijkt dat me vrij sterk
quote:Wie was de vader dan van die Karl?
Op maandag 15 december 2003 00:35 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik had het al over Karl, de opvolger van Franz-Josef die dus in 1918 in Schönrbunn ondertekende dat hij niet langer de keizer van Oostenrijk was, waarop de dag er na de republiek Oostenrijk uitgeroepen kon worden
quote:Nee joh, Rudolf is toch een rendier van de Kerstman
Op maandag 24 november 2003 20:14 schreef zoom het volgende:
Rudolf pleegde later zelfmoord .
quote:otto franz?
Op maandag 15 december 2003 00:38 schreef HarryH het volgende:[..]
Wie was de vader dan van die Karl?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |