abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2018 @ 19:47:33 #1
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_179625349
Hey,

Ik ben van plan om mijn beleggingsactiviteiten uit te breiden van alleen cryptocurrencies naar zowel cryptocurrencies als conventionele aandelen.

Welke brokers zijn over het algemeen het best om te gebruiken? Dan kijk ik vooral naar transactiekosten en gebruikersgemak. Heb DeGiro en Plus500 al voorbij zien komen in de topicreeks op dit subforum. Zijn er nog andere, enigszins aan te bevelen brokers?

Was eigenlijk van plan om aandelen Adyen aan te schaffen binnenkort, maar las dat deze niet direct toeganlijk zijn voor particuliere beleggers. Dus in principe heeft het niet zo heel veel haast...

Groetjes
pi_179625512
Hahah nu is adyen in het nieuws en iedereen wil aandelen ervan.
pi_179625554
Ik ook, want door alle aandacht gaan ze eerste dagen flink stijgen.
Whatever...
pi_179625584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 19:56 schreef Spanky78 het volgende:
Goed moment om te kopen.
pi_179625597
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 19:56 schreef Spanky78 het volgende:
World Online 2.0
pi_179625708
Plus500 is een CFD broker. In mijn woorden is het een goksite. Ze verhandelen geen gewone aandelen, alleen die CFDs. Gewone Adyen aandelen ga je daar niet vinden.
De Giro is een conventionele low cost broker. Ze lenen wel je aandelen uit aan anderen. Dat kun je uitzetten, maar dan kun je er erg weinig mee.
Lynx en andere IB derivaten zijn wat serieuzer. Komt meestal iets duurder uit de bus dan De Giro maar je hebt meer mogelijkheden. Aandelen uitlenen is een optie.
Binck zou ik links laten liggen. Die zijn te duur geworden met hun service fee, of hoe ze dat ook noemen.

En oh ja die Adyen dingen zullen vanaf 13 juni te verhandelen zijn door iedereen op de beurs. Alleen kunnen particulieren zich niet inschrijven voor de IPO (oftewel ze kunnen op 13 juni geen aandelen kopen van Adyen zelf).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_179625721
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 19:57 schreef loni55 het volgende:

[..]

Goed moment om te kopen.
En snel verkopen.
Whatever...
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:30:13 #8
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_179626296
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:04 schreef miro86 het volgende:
Plus500 is een CFD broker. In mijn woorden is het een goksite. Ze verhandelen geen gewone aandelen, alleen die CFDs. Gewone Adyen aandelen ga je daar niet vinden.
De Giro is een conventionele low cost broker. Ze lenen wel je aandelen uit aan anderen. Dat kun je uitzetten, maar dan kun je er erg weinig mee.
Lynx en andere IB derivaten zijn wat serieuzer. Komt meestal iets duurder uit de bus dan De Giro maar je hebt meer mogelijkheden. Aandelen uitlenen is een optie.
Binck zou ik links laten liggen. Die zijn te duur geworden met hun service fee, of hoe ze dat ook noemen.

En oh ja die Adyen dingen zullen vanaf 13 juni te verhandelen zijn door iedereen op de beurs. Alleen kunnen particulieren zich niet inschrijven voor de IPO (oftewel ze kunnen op 13 juni geen aandelen kopen van Adyen zelf).
Dank voor de info!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')