abonnement Unibet Coolblue
pi_179617120
Ik heb van mijn werk ruim 100 tshirts (verschillende kleuren,maten enz...)

Deze zijn door een teamuitje wel nat geworden, hebben ze gisteravond in zakken gedaan en dacht, misschien wil het leger des heils ze hebben.

Maar die willen ze niet eens, dus nu de vraag of iemand weet waar ik ze kan inleveren.

Het zijn namelijk nieuwe tshirts (1x gebruikt, niet vies of iets, alleen nat)

Vind het zonde om alles weg te gooien.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:23:42 #2
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_179617127
Niet handig om ze even in een droger te gooien dan?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_179617160
Gooi ze gewoon in zo een bak
pi_179617164
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:26 schreef tailfox het volgende:
Gooi ze gewoon in zo een bak
Kan je beter niet doen, want als ze naar een derdewereldland gaan werk je de lokale kledingmakers en -verkopers tegen.
pi_179617177
als ze nat in die zak zijn gegaan vind ik het niet vreemd dat het leger des heils ze niet wil.
dan moeten ze het alsnog weg gooien.

dus uit de zak halen en laten drogen, of naar de milieustraat er mee
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:34:53 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179617228
Ik zie dat soort shirts hier vaak genoeg in de tweedehandswinkels liggen dus er moet vast wel iets voor zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:35:53 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179617234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:26 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Kan je beter niet doen, want als ze naar een derdewereldland gaan werk je de lokale kledingmakers en -verkopers tegen.
Niet allemaal kunnen dat betalen. Hier in BG al niet, laat staan ergens in donker Afrika.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179617350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet allemaal kunnen dat betalen. Hier in BG al niet, laat staan ergens in donker Afrika.
Het is inderdaad moeilijk je brood te verdienen als je markt overspoeld wordt met gratis meuk uit andere landen :P
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:59:23 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179617523
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:46 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Het is inderdaad moeilijk je brood te verdienen als je markt overspoeld wordt met gratis meuk uit andere landen :P
Overigens niet gratis. Tweedehands kleding wordt in heel veel landen gewoon verkocht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:08:17 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_179617639
Je gaat toch ook geen zakken met natte tshirts daar naartoe brengen :')

Doe eerst drogen ofzo
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_179617882
Natuurlijk nemen ze natte shirts niet aan. Het weer komt erin en je kan wel beweren dat ze schoon zijn, maar dat moet nog maar blijken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juni 2018 @ 12:37:16 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179617975
Drogen en naar de kringloop brengen? Of informeren bij een school of buurthuis of zij er iets aan hebben?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:45:43 #13
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179618078
Ik kan wel wat t-shirts (L/XL) gebruiken voor mijn werk. Geen probleem als ze nat zijn.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_179618279
Gooi ze ff in de wasmachine en droger dan _O-
pi_179618299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Overigens niet gratis. Tweedehands kleding wordt in heel veel landen gewoon verkocht.
Door wie dan? Niet om te stoken ofzo he, maar vraag me dus serieus af wie dat dan verkoopt?
Het wordt gedoneerd... verkoopt het Rode Kruis ze dan? En waar gaat het geld naartoe?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:16:21 #16
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_179618560
Ik heb begrepen dat de kleding in die bakken ook vaak gerecycled wordt en dat de opbrengst daarvan weer ten goede komt aan het goede doel.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_179618582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:16 schreef jajablahblah het volgende:
Ik heb begrepen dat de kleding in die bakken ook vaak gerecycled wordt en dat de opbrengst daarvan weer ten goede komt aan het goede doel.
Oh ja, dat klinkt ook wel logisch.

Sorry voor het vervuilen van je topic ts, ik zal thuis een googelen omdat ik wel een interessant fenomeen vind.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:17:50 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179618592
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:01 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Door wie dan? Niet om te stoken ofzo he, maar vraag me dus serieus af wie dat dan verkoopt?
Het wordt gedoneerd... verkoopt het Rode Kruis ze dan? En waar gaat het geld naartoe?
Humana en kleinere organisaties bijvoorbeeld.

Humana verkoopt de kleding in landen als Bulgarije en geeft andere gratis weg in Afrika. Van het geld dat ze verdienen met de inkomsten in landen als Bulgarije, wordt de organisatie betaald en worden er ontwikkelingsprojecten opgezet in de derde wereld.

Maar de kleding komt absoluut niet gratis overal terecht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179618618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Humana en kleinere organisaties bijvoorbeeld.

Humana verkoopt de kleding in landen als Bulgarije en geeft andere gratis weg in Afrika. Van het geld dat ze verdienen met de inkomsten in landen als Bulgarije, wordt de organisatie betaald en worden er ontwikkelingsprojecten opgezet in de derde wereld.

Maar de kleding komt absoluut niet gratis overal terecht.
^O^ thanks!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:19:33 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179618631
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:16 schreef jajablahblah het volgende:
Ik heb begrepen dat de kleding in die bakken ook vaak gerecycled wordt en dat de opbrengst daarvan weer ten goede komt aan het goede doel.
Recyclen gebeurt meestal met de troep die niet echt meer bruikbaar is en in feite wordt weggegooid.

Zal in kleine hoeveelheden zijn want het meeste wat gerecycled wordt daar wordt bijvoorbeeld aan China voor betaald, die het vervolgens verwerkt.

Weet niet hoe het precies gaat nu China om milieutechnische redenen zo goed als gestopt is met het opkopen van oud textiel, plastic, oud papier etc. etc.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:20:17 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179618649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:19 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

^O^ thanks!
Is wel grappig, één van de wijken hier zit een winkel die letterlijk alles uit Nederland haalt. Hangt helemaal vol met shirts vol studentikoze leuzen, oude sportshirtjes, van alles van de Hema en weet ik veel wat nog meer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:22:06 #22
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_179618680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Recyclen gebeurt meestal met de troep die niet echt meer bruikbaar is en in feite wordt weggegooid.

Zal in kleine hoeveelheden zijn want het meeste wat gerecycled wordt daar wordt bijvoorbeeld aan China voor betaald, die het vervolgens verwerkt.

Weet niet hoe het precies gaat nu China om milieutechnische redenen zo goed als gestopt is met het opkopen van oud textiel, plastic, oud papier etc. etc.
Ik googlede er nog even over en er blijkt toch echt meer hergebruikt te worden dan ik dacht. ^O^
Gelukkig maar want ik heb er wel eens een hele goed winterjas in gedaan met de hoop dat deze door iemand in het oostblok nog gedragen kon worden.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:24:57 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179618724
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:22 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik googlede er nog even over en er blijkt toch echt meer hergebruikt te worden dan ik dacht. ^O^
Gelukkig maar want ik heb er wel eens een hele goed winterjas in gedaan met de hoop dat deze door iemand in het oostblok nog gedragen kon worden.
Misschien wel door mij :o

Overigens is het niet enkel tweedehands wat er in dat soort zaken beland. Heel veel kledingwinkels sturen bijvoorbeeld hun oude collecties op welke niet verkocht zijn geweest.

Ik vind regelmatig 'nieuwe' merkkleding waar ik dan omgerekend bijvoorbeeld 3 euro voor een nooit gedragen prima broek van noem-welk-duur-merk-dan-ook

Je moet weten hoe te shoppen. Want de nieuwe collecties komen meestal op de maandag binnen. Die dagen zijn ook het duurst. Prijzen liggen dan vaak rond de 13 euro per kilo. Op vrijdag is dat nog maar een euro per kilo. Maar zelfs dan kan je nog wel eens iets extreem goedkoops maar moois scoren :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 5 juni 2018 @ 15:42:11 #24
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_179620827
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien wel door mij :o
Dat zou tof zijn :D
Nee maar serieus, ik had die jas weggedaan en las toen van die shredder, daar werd ik een beetje ziek van ;(
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 5 juni 2018 @ 15:54:02 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179621022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Is wel grappig, één van de wijken hier zit een winkel die letterlijk alles uit Nederland haalt. Hangt helemaal vol met shirts vol studentikoze leuzen, oude sportshirtjes, van alles van de Hema en weet ik veel wat nog meer.
Ik vond het ook wel grappig om in Oeganda de mensen daar in t-shirts met Nederlandse en Duitse teksten te zien. En toen ik een neger met een t-shirt met de tekst "Ich bin blond, bitte sprechen Sie langsam" zag lopen kon je me opvegen :')

Maar zelfs daar werd het niet weggegeven, het werd voor een heel klein bedrag verkocht omdat mensen daar anders gaan verwachten dat zoiets altijd gratis is en zo bouw je natuurlijk nooit een economie op.
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')