quote:
Op donderdag 26 december 2002 19:32 schreef Lortnoc het volgende:
Met een synth kun je zelf geluiden creeëren. Met een keyboard kun je alleen uit voorgeprogrammeerde geluiden kiezen.
quote:Daarentegen heeft een synth vaak natuurlijk wel een sequencer
Op donderdag 26 december 2002 19:35 schreef MSXUser het volgende:[..]
Hoewel het verschil tegenwoordig steeds kleiner wordt. Moderne keyboards hebben erg veel synthesizermogelijkheden.
Meestal heeft een keyboard ook een begeleidingsautomaat, ritmebox, ingebouwde speakers en dat soort onzin. Een synth heeft dat nooit.
quote:Yep, hoewel niet allemaal. Meeste synths die sequencers aan boord hebben zijn de versies met toetsenbord of de zogenaamde 'grooveboxes'. Een synthmodule met sequencer kom je niet zo heel vaak tegen.
Op donderdag 26 december 2002 22:23 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Daarentegen heeft een synth vaak natuurlijk wel een sequencer
quote:Een sequencer is niets anders dan een soort MIDI editing programma wat zich in de synthesizer zelf bevindt. De mogelijkheden zijn vaak beperkter dan een sequencer op de computer (Cakewalk, Cubase, Logic, Renoise, ZTracker,...). Daarentegen is een de zogenaamde hardwaresequencer wel handig indien je computer veel CPU tijd nodig heeft om bijvoorbeeld andere zware taken uit te voeren, of wanneer je een optreden hebt en je niet met je computer wilt slepen. Het editen met een hardwaresequencer kan in bepaalde gevallen een regelrechte ramp zijn, omdat sommige fabrikanten hele simpele zaken onnodig moeilijk maken.
Door Spohr - donderdag 26 december 2002 23:11
Wat is dat?
quote:Hier heb ik nog een leuk plaatje voor je website voor het gedeelte over saxofoons
Op donderdag 26 december 2002 19:28 schreef Spohr het volgende:
Ik ben bezig met een website over muziekinstrumenten (www.instrumentenweb.com), ... -knip-
quote:Nope, een keyboard heeft vaak een 5 of 6 oktaven toetsenbord. Bij een synth wil dat nog wel eens verschillen (meestal tussen 1 en 6 octaven. Een toetsenbord met nog meer toetsen is meestal een MIDI masterkeyboard. Hierin zitten GEEN geluiden.
Op vrijdag 27 december 2002 18:22 schreef Wez het volgende:
Een synthesizer heeft geloof ik meer toetsen dan een keyboard. Overigens varieerd het aantal toetsen van een keyboard ook sterk.
't is een oude Moog Modular uit 't eind van de jaren 60.
quote:Ja, dat ding is echt fantastisch! Zelf met behulp van kabels je geluiden maken.
Op vrijdag 27 december 2002 18:49 schreef Zander het volgende:
Dit is pas een synth:'t is een oude Moog Modular uit 't eind van de jaren 60.
Dit model gebruikten ze ook in 'Close Encounters of the Third Kind' om het ruimteschip van de aliens op te roepen.
De Fairlight is geloof ik zelfs een van de eerste samplers, met oorspronkelijk maar liefst 32k geheugen.
quote:Klopt! Samplers werden toen heel anders gebruikt dan nu. Er werd een waveshape ingeflikkerd van een paar bytes en daar werd het geluid mee gemaakt (vergelijkbaar met de 'chiptunes' op de Amiga, maar dan beter). Jarre heeft nog een Fairlight staan en is daarmee volgens mij één van de weinigen. Die krengen zijn niet te betalen.
Op vrijdag 27 december 2002 18:54 schreef Zander het volgende:
De Fairlight is geloof ik zelfs een van de eerste samplers, met oorspronkelijk maar liefst 32k geheugen.
Geloof het of niet, maar dit is dus de Fairlight CMI series 2
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 27-12-2002 19:06]
quote:Als je dat niet weet zou ik geen website over muziekinstrumenten gaan beginnen, maar eerst een beetje gaan lezen in de bieb enzo...
Op donderdag 26 december 2002 23:11 schreef Spohr het volgende:
Wat is dat?
quote:Als ik jou was zou ik eerst ff de rest van het topic gaan lezen, dan zie je dat het antwoord op de vraag al lang al door iemand anders gepost was.
Op vrijdag 27 december 2002 20:22 schreef buzzer het volgende:[..]
Als je dat niet weet zou ik geen website over muziekinstrumenten gaan beginnen, maar eerst een beetje gaan lezen in de bieb enzo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |