abonnement Unibet Coolblue
pi_179578745
Hallo allemaal,

Ik zit met een groot probleem en hopelijk kan iemand me hier bij helpen.

Doordat ik in een enorme slechte periode heb gezeten, heb ik keer op keer mijn startkwalificatie niet gehaald. In 2016 is mijn moeder overleden en op dat moment, was ik bezig met mijn opleiding. Ik was er helemaal kapot van en zag het even niet meer zitten en besloot dus ook te stoppen met mijn opleiding. in 2017 ben ik weer begonnen met de zelfde opleiding en was ik nog steeds niet de oude. Het ging in het begin erg goed met de opleiding totdat ik een relatiebreuk met mijn vriendin kreeg, waar ik 6 jaar een relatie mee had. Vervolgens is mijn aller beste vriend een maand daarna overleden en toen wou ik de stekker er uit trekken, maar ik besefte me dat ik mijn famillie hier mee heb en dat ik ze heel erg pijn zou doen om mezelf voor een trein te gooien. Ik ben ook een jaar lang erg depressief geweest en kwam de deur niet meer uit. Toch ben ik in Augustus weer begonnen met weer dezelfde opleiding omdat ik anders totaal geen toekomst heb later. Dus zo weer begonnen met de opleiding en er werd me duidelijk gemaakt dat dit de laatste kans zou zijn. Ik zat eerst op het frl college en nu op het roc. Ik had een stageplek gezocht bij de action maar dat was de slechtste stage plek die ik heb gehad. En heb daar een nare tijd gehad. Ik kreeg toen weer een terugval en ik was enorm verdrietig en depressief en stopte weer met mijn opleiding...

Mijn vraag is: Zou ik ooit weer mijn startkwalificatie kunnen halen? De school maakte me duidelijk, dat ik de opleiding te vaak had gedaan en dat het niet meer mogelijk was, om nog aan een studie te beginnen en dat ik ook problemen met duo zou krijgen hierdoor. Ik vind dit echt zo vreselijk erg. Ik hoop daarom ook dat ik toch nog ergens de kans zou kunnen krijgen om mijn opleiding wel te halen.

Groetjes,

Dennis.
pi_179578873
Uitzendbureau, handjes uit de mauwen en gaan werken is geen optie?
.
pi_179578875
Allereerste zou ik een hulp zoeken voor de depressief. Zodra die opgelost of stabiel is, kan je weer verder kijken naar studie of werk. Anders vervalt je het weer in de oude. School kan je niet helpen met depressief. Alleen doorwijzen naar psycholoog.
Zoek een goede psycholoog die bij jouw past en prettig voelt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_179579179
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:10 schreef Fer het volgende:
Uitzendbureau, handjes uit de mauwen en gaan werken is geen optie?
Ik wil een toekomst en niet vooraltijd een rotbaantje hebben als schoonmaker of whatever
pi_179579200
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:35 schreef GhostHuntingNo het volgende:

[..]

Ik wil een toekomst en niet vooraltijd een rotbaantje hebben als schoonmaker of whatever
Maar je hebt het over niveau 1... daar mee kun je niet veel meer krijgen dan dat hoor
Hooguit een start op niveau 2 maar dat is ook niet veel meer dan dat
pi_179579203
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Allereerste zou ik een hulp zoeken voor de depressief. Zodra die opgelost of stabiel is, kan je weer verder kijken naar studie of werk. Anders vervalt je het weer in de oude. School kan je niet helpen met depressief. Alleen doorwijzen naar psycholoog.
Zoek een goede psycholoog die bij jouw past en prettig voelt.
Al gedaan. Ik wil gewoon weer mijn leven op pakken ..
pi_179579229
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:36 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar je hebt het over niveau 1... daar mee kun je niet veel meer krijgen dan dat hoor
Hooguit een start op niveau 2 maar dat is ook niet veel meer dan dat
Het gaat er om dat ik eerst mijn startkwalificatie haal en zo door naar niveau 2,3 en 4. ik weet dat ik het kan maar door die periode's was het onmogelijk. Je moet eerst een startkwalificatie halen om naar niveau 2 te mogen.
pi_179579274
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:38 schreef GhostHuntingNo het volgende:

[..]

Het gaat er om dat ik eerst mijn startkwalificatie haal en zo door naar niveau 2,3 en 4. ik weet dat ik het kan maar door die periode's was het onmogelijk. Je moet eerst een startkwalificatie halen om naar niveau 2 te mogen.
Dan heb je het over een erg lang traject en aangezien 1 jaar steeds al niet lukt
Ik ben bang dat je geen realistische kijk hebt misschien
pi_179579339
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Dan heb je het over een erg lang traject en aangezien 1 jaar steeds al niet lukt
Ik ben bang dat je geen realistische kijk hebt misschien
Ik heb zeker wel een realistische kijk.. zoals ik al aangaf kan ik het prima en ben ik daar slim genoeg voor. Het probleem was dat ik keer op keer in hele slechte periode's heb gezeten en dat het daardoor niet mogelijk was om verder te gaan met de opleding. Nu zit ik beter in mn vel en wil ik het gewoon halen. Het is tenslotte mijn toekomst en dat bepaald mijn hele leven..
  zondag 3 juni 2018 @ 13:48:48 #10
477890 GhostHuntingNo
Dont judge me
pi_179579388
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Allereerste zou ik een hulp zoeken voor de depressief. Zodra die opgelost of stabiel is, kan je weer verder kijken naar studie of werk. Anders vervalt je het weer in de oude. School kan je niet helpen met depressief. Alleen doorwijzen naar psycholoog.
Zoek een goede psycholoog die bij jouw past en prettig voelt.
Ik weet wel dat de school mij niet kan helpen met mijn depressie maar daar gaat het nu niet om.
Ik heb al gepraat met psychologen en met mijn vertrouwenspersoon. Gelukkig gaat het nu beter als toen. Ik wil gewoon mijn opleiding kunnen halen.
pi_179580051
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:48 schreef GhostHuntingNo het volgende:

[..]

Ik weet wel dat de school mij niet kan helpen met mijn depressie maar daar gaat het nu niet om.
Ik heb al gepraat met psychologen en met mijn vertrouwenspersoon. Gelukkig gaat het nu beter als toen. Ik wil gewoon mijn opleiding kunnen halen.
Wellicht kan je met je school decaan samen afspreken om elke kwartaal bij elkaar bespreken over jouw voortgang. Stap voor stap bekijken en plannen maken die je aan moet houden. En dat 1 jaar over doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_179580067
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:20 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Wellicht kan je met je school decaan samen afspreken om elke kwartaal bij elkaar bespreken over jouw voortgang. Stap voor stap bekijken en plannen maken die je aan moet houden. En dat 1 jaar over doen.
als het mag. Scholen hebben gewoon regels over hoe vaak je mag blijven zitten etc
pi_179580087
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:21 schreef Allures het volgende:

[..]

als het mag. Scholen hebben gewoon regels over hoe vaak je mag blijven zitten etc
Anders kan hij evengoed via LOI of NTI cursus of studie doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_179580188
Props voor je standvastigheid en doorzettingsvermogen. En verder sterkte.
Somebody that I used to know
pi_179581117
Sterkte, dat is niet niks allemaal.

Maar je hebt het over een startkwalificatie. Een mbo-1 valt daar niet onder. Een startkwalificatie is een mbo-2 of hoger, een havo- of vwo-diploma. Een vmbo-diploma telt niet mee.

Ik zou eerst werken aan jezelf en je depressie en daarna pas verder gaan met een opleiding. Anders zit je straks weer met precies het zelfde. Sterkte.
pi_179583449
Wat een vervelend verhaal TS! Goed dat je jezelf wil herpakken. Ik heb zelf een stage gelopen op mbo niveau 1 (als docente) en ik weet uit ervaring dat sommige leerlingen wel 6x opnieuw begonnen. Het ene verhaal treuriger dan het andere. Als de school jou weigert, hebben ze ook de ondersteuningsplicht om met jou naar een andere school te zoeken.

Is er geen andere mbo school in de buurt? Niveau 1 duurt maar één jaar en niveau 2 zou je versnelt kunnen afronden met één jaar. Ookal zijn daar misschien minder leuke opleidingen, dan zou ik daar toch voor gaan. Je kunt na niveau 1 een toets maken, waaruit kan blijken dat je bijvoorbeeld meteen naar niveau 3 of 4 kan. Dan zou je wel kunnen doen wat je écht leuk vindt.

Tevens is er bij niveau 1 vaak een BAT (begeleiding en advies team) die jou verder kunnen helpen dan docenten. Bijvoorbeeld hoe je je boeken kunt bestellen of studiefinancering kunt aanvragen. Ook kunnen zij jou ondersteunen met andere persoonlijke problemen. Eigenlijk hoort zo’n team op elke locatie te zitten, maar op niveau 1 zijn ze vaak extra zichtbaar.
  zondag 3 juni 2018 @ 18:07:30 #17
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_179583542
Inderdaad eerst gaan werken, de hoek op de rit zien te krijgen en ervaring op doen. Misschien kun je dan op de hoger niveau starten en doorpakken. Nu blijf je op frustratielevel hangen. Vooral als je van jezelf weet dat je meer in je mars hebt. Niveau 1 is idd geen mooi uitgangspunt voor een mooie carrière met een brede horizon.
De mensen zijn gek geworden
pi_179607152
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:10 schreef Fer het volgende:
Uitzendbureau, handjes uit de mauwen en gaan werken is geen optie?
*mouwen
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')