Ah meen je niet! Zonde zeg! Echt jammer ook dat je er zo dichtbij zat.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:28 schreef Fleur91 het volgende:
Helaas zijn wij het alle drie niet geworden... uitgebreide feedback gehad waaruit bleek dat ze tot halverwege de ACT ongeveer best wel onder de indruk waren, maar dat ik toen mijn plafond bereikte en daar op dag 3 niet doorheen heb kunnen breken :-(
Dat ligt een beetje aan wat je gaat doen. Zo uit mijn hoofd begin je met de KMA in Breda, daarna ga je de vakopleiding in. Deze wordt nu nog (?) in Nieuw Milligen gegeven. Dan wordt je geplaatst op een onderdeel en ga je verder met on the job training:quote:Op zondag 10 maart 2019 20:02 schreef Fleur91 het volgende:
O dat is interessant om te weten. Dat is wel het overwegen waard. Bij defensie kan je qua werkplek op Schiphol of Eindhoven terecht komen?
Met een frisse blik (dus wees goed uitgerust die dag) en goed lezen kom je heel ver in de FEAST. Zover ik weet is de opleiding fulltime en kun je dan niet nog studeren ernaast. Eventueel als je werkt als VKL kun je na verloop van tijd parttime gaan en doorstuderen. Wellicht kan Awsom je daar meer over vertellen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:12 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
Hoi, ik ben de volgende gast die deze plek een nieuw leven in blaast.
Mijn FEAST is volgende maand en ik heb er best wel vetrouwen in. De skills die ze beschrijven vind ik mezelf wel redelijk goed in, maar het blijft eng natuurlijk met dat lage slagingspercentage. Heb een paar vrienden ook de Neurolympics laten doen om te zien waar ik lig en ik was gelukkig bovengemiddeld. Dus ik kan niet wachten om volgende maand een domme fout te maken en er alweer uit te vliegen!
Een paar vraagjes alvast als iemand ze kan beantwoorden... Ik doe nu een WO, valt het te combineren met deze studie mocht ik doorgaan? Ik las een paar verhalen over luchtverkeersleiders die ook gewoon een studie ernaast doen.
En over de FEAST voor de mensen met ervaring: Was het qua logistiek een beetje te doen? Waar ik vooral bang voor ben is dat ik een simpele instructie ga verprutsen en zo het hele ding verpest. Dus wordt het een beetje duidelijk uitgelegd? Waren er trouwens nog anderen die dachten goed te zijn in dit soort dingen? Viel het mee of tegen? Alvast bedankt!
Nee, dat is niet te doen. Je bent eerst 30-40 uur per week "op kantoor" waar je theorie lessen volgt of simulator training doet. Daarna ga je on-the-job training volgen waarbij je dus ook gewoon 38 uur per week werkt. Zodra je klaar bent met de opleiding tot luchtverkeersleider is er wel weer meer mogelijk. Dan kun je je werkrooster met een beetje geluk zo aanpassen dat je ('s ochtends) gewoon colleges kunt volgen en kunt leren en ('s avonds) kunt werken!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:12 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
Een paar vraagjes alvast als iemand ze kan beantwoorden... Ik doe nu een WO, valt het te combineren met deze studie mocht ik doorgaan? Ik las een paar verhalen over luchtverkeersleiders die ook gewoon een studie ernaast doen.
Neem de tijd om de instructies goed te lezen, dan gaat het goed. En kom ruim op tijd.quote:En over de FEAST voor de mensen met ervaring: Was het qua logistiek een beetje te doen? Waar ik vooral bang voor ben is dat ik een simpele instructie ga verprutsen en zo het hele ding verpest. Dus wordt het een beetje duidelijk uitgelegd? Waren er trouwens nog anderen die dachten goed te zijn in dit soort dingen? Viel het mee of tegen? Alvast bedankt!
23 november had ik de FEAST, 21 december de DART, aanstaande maandag assessment. En ik ben absoluut geen lastige plannerquote:Op donderdag 14 maart 2019 17:33 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
Weet iemand trouwens of de selectie na de FEAST wat sneller verloopt? Kreeg na m'n sollicitatie pas een afspraak voor 2 maanden later. Zou die klas in het najaar wel willen redden.![]()
Ehm, dat is wel flink wat langer dan die "8 tot 12 weken" die op hun site staat. Hopelijk is die van jouw een speciaal geval. Zou toch wel handig zijn om rond de zomer te weten wat mijn opties zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
23 november had ik de FEAST, 21 december de DART, aanstaande maandag assessment. En ik ben absoluut geen lastige plannerNiet om je verder te ontmoedigen.
Wow dat vind ik echt bizar lang hoor. Dan ga ik vrijwel zeker m'n studie eerst afmaken... Maar stel ik ben door de selectie, zijn die resultaten dan nog wel geldig over 1-2 jaar? Zou wel zonde zijn als ik nu begin en het straks opnieuw moet doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:42 schreef Olafman14 het volgende:
Ik heb me vorig jaar maart ingeschreven en had in december mijn ACT. Ook ik was altijd beschikbaar.
Door een griepje en een extra ACT wist ik 11 feb waar ik aan toe was
Als de eisen of tests veranderen moet je dat sowieso opnieuw. Verder weet ik niet hoelang het geldig is.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:06 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
[..]
Wow dat vind ik echt bizar lang hoor. Dan ga ik vrijwel zeker m'n studie eerst afmaken... Maar stel ik ben door de selectie, zijn die resultaten dan nog wel geldig over 1-2 jaar? Zou wel zonde zijn als ik nu begin en het straks opnieuw moet doen.
Denk dat ik ze misschien ga mailen ofzo hierover, wel handig om te weten.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:29 schreef Olafman14 het volgende:
Als de eisen of tests veranderen moet je dat sowieso opnieuw. Verder weet ik niet hoelang het geldig is.
Ja maar ik heb nog niet eens m'n FEAST gehad. Verre van een zekerheidje, dus ik ga sowieso doorstuderen tot ik ben aangenomen. Stel dat het net zo lang duurt als bij jullie, dan is het wel zonde van de tijd die ik ondertussen in heb gestoken. Plus een universiteitsdiploma is altijd wel handig achter de hand te hebben.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:29 schreef Olafman14 het volgende:
Na de studie bij lvnl heb je baangarantie en een goed salaris. Dan hoef je toch niet nog een studie te doen?
Niet echt een speciaal geval. Toen wij de vorige keer de planning door namen was er de eerstvolgende plek in februari beschikbaar, dus je spreekt al zowat over 3 maanden verschil. De reden werd in principe benoemd als drukte, daar moet je het helaas mee doen. Dat was voor mij een dag dat niet goed uitkwam en de sprongen gingen daarna ook weer met een maand.quote:Op donderdag 14 maart 2019 23:45 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
[..]
Ehm, dat is wel flink wat langer dan die "8 tot 12 weken" die op hun site staat. Hopelijk is die van jouw een speciaal geval. Zou toch wel handig zijn om rond de zomer te weten wat mijn opties zijn.
Succes vandaag!quote:Op zondag 17 maart 2019 19:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik mag morgen aan de bak, beetje gezonde spanning nu.
quote:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Assessment gehaald ! Interview, toepasselijk in de lijn van verwachting, over een maand
Lekker hoor! Maar dat laatste is... Jammer om te horen. Voor mij dan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Assessment gehaald! Interview, toepasselijk in de lijn van verwachting, over een maand
![]()
Gefeliciteerd! Goed bezig! Waren er meer in je groepje door?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Assessment gehaald! Interview, toepasselijk in de lijn van verwachting, over een maand
![]()
Het is, wat ik begrepen heb, de bedoeling dat je er blanco ingaat. Je krijgt goede en duidelijke instructies wat je allemaal moet doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:20 schreef 00jasper00 het volgende:
Ik heb over een aantal weken de FEAST. Kan iemand mij vertellen wat voor een testen het zijn? Zijn cijferreeksen hier bijvoorbeeld een onderdeel van? Rest van de pagina's ook gelezen. Echt specifieke info kan ik echter niet vinden. Hoop dat iemand tips heeft!
Thx!quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:59 schreef Olafman14 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Goed bezig! Waren er meer in je groepje door?
Interview vond ik niet heel spannend, tot nu toe 1 iemand gehoord die op de reserve lijst kwam maar 2 weken later alsnog door was.
[..]
Inderdaad, kom eerst de selectie maar doorquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:02 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
Kreeg zojuist een reactie terug over die vragen die ik ze wou mailen.
1. Ze zijn op dit moment inderdaad aan het selecteren voor het najaar. Daar zouden we volgens hen nog ruim de tijd voor moeten hebben. Als dit voor September is ben ik wel verrast na de reacties hier gelezen te hebben. M'n FEAST is namelijk pas eind april.
2. Je kan een klas of 2 later beginnen, maar langer dan dat lijkt te veel voor ze. Maar als ik September kan halen is voor mij de keuze snel gemaakt.
Nu de selectie nog doorkomen.
Op de website staat precies waar je aan moet voldoen om te kunnen solliciteren. Dit is een jaartje omlaag gegaan, maar ik denk niet dat ze dat nog een keer gaan doen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:19 schreef Axerion het volgende:
Hallo,
Ik zit pas op de HAVO, maar ik wil graag luchtverkeersleider worden. Momenteel heb ik geen idee wat ik na de HAVO moet doen om verder te gaan voor luchtverkeersleider. Op internet las ik dat ik een HBO propedeuse voor wiskunde moet hebben? Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen? Of moet ik na mijn HAVO nog VWO gaan doen?
Groeten,
Axerion
Ik weet niet wat ze in België betaald krijgen, maar de werkdruk kan altijd te hoog zijn, ongeacht het salaris.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:26 schreef mrPanerai het volgende:
Hier in België staken ze weer vanwege de hoge werkdruk... is dat nou net niet waarom ze vorstelijk betaald worden?
Alles staat op de website!quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:19 schreef Axerion het volgende:
Hallo,
Ik zit pas op de HAVO, maar ik wil graag luchtverkeersleider worden. Momenteel heb ik geen idee wat ik na de HAVO moet doen om verder te gaan voor luchtverkeersleider. Op internet las ik dat ik een HBO propedeuse voor wiskunde moet hebben? Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen? Of moet ik na mijn HAVO nog VWO gaan doen?
Groeten,
Axerion
En hoe ging het? Al wat gehoord?quote:Op zondag 14 april 2019 19:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Mag morgen op voor het interview
Zojuist te horen gekregen dat ik door ben!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 17 april 2019 11:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zojuist te horen gekregen dat ik door ben!![]()
Ik kon eerlijk gezegd moeilijk peilen hoe het ging. Het was een prima informeel gesprek waarin echt van alles aangekaart werd maar ik had echt geen idee hoe de beoordeling lag op het moment zelf. Medio juni de ACT.
Je kunt altijd de selectie doen en dan op het einde alsnog afzeggen! Wie weet kun je wel eerst je studie afmaken en dan hier verder mee. Of misschien haal je de FEAST wel niet.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:41 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
Overmorgen mijn FEAST. Ben toch een beetje gaan twijfelen, m'n huidige studie bevalt me steeds meer. Aan de ene kant is een teleurstelling nu wat minder erg, maar aan de andere kant wordt het echt een pittige keuze mocht de selectie wel goed verlopen.
Verheug me wel op de test zelf na al die verhalen gelezen te hebben.
Dat dus niet, want ik ben door! Van de 19, maar 3 door geloof ik.quote:
Ja het werkt wel met headingen geloof ik. Op internet staat wel het één en ander beschreven.quote:Op maandag 29 april 2019 14:11 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
Kreeg zojuist een mail over dat de DART is vervangen door Multipass. Net 3 dagen voor mijn afspraak. Volgens de site is het ongeveer hetzelfde. Beiden kijken of je kunt multitasken.
Heeft iemand hier meer informatie over? Is het ook vooral headings/hoogtes aangeven?
Gefeliciteerd! Veel plezierquote:Op maandag 13 mei 2019 17:03 schreef Sociologica het volgende:
Al een tijdje niet meer gepost oeps, maar ik ben inmiddels door naar t interview! As woensdag op gesprekhad totaal geen goed gevoel bij t assessment zat ook met 3 jongens die aviation studies deden maar ze zagen blijkbaar toch wat in me, haha
Dat is wel echt een leuke test héquote:Op donderdag 2 mei 2019 12:48 schreef ThatDudeWithTheFood het volgende:
Multipass gehaald!!! Hij is zeker pittig, vooral in het begin. Maar ik vond hem echt leuk. En met pittig bedoel ik niet per se moeilijk, je mag gewoon fouten maken. Voor toekomstige kandidaten: het werkt niet met headingen, wel met hoogtes. Je moet tegelijkertijd iets als 'ABC123' onthouden en wanneer je het hoort via je koptefeloon moet je op een knopje drukken. Je krijgt gewoon ook meer dan genoeg tijd om de regels te lezen en oefenen daar, dus voorbereiding is sowieso niet nodig.
Wel bijna 2 maanden wachten op de assessment nu. Tips zijn welkom, nog ongedeelde feedback gesprekken ook. Wordt spannend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |