EMG zijn meerdere overtredingen nodig. 2 of meer.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:53 schreef Iamaclown het volgende:
Gisteravond moest ik haastig naar huis in verband met hoogzwangere vrouw.
Er zat een hele trage auto voor me op de afrit, en uit haast ben ik via de vluchtstrook erlangs gegaan. Mag niet, asociaal ook, maar wel gedaan.
Is zo'n dergelijke handeling eigenlijk EMG waardig (volgens de wet, niet volgens de onderbuik)?
Niet dat ik ben aangehouden, maar met eventuele dashcam beelden weet je het maar nooit.
Andere mensen in gevaar brengen voor die reden? imho EMG waardig.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:53 schreef Iamaclown het volgende:
Gisteravond moest ik haastig naar huis in verband met hoogzwangere vrouw.
Daarnaast staat volgens mij in de OP duidelijk de vraag of het juridisch een EMG kan opleveren.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Andere mensen in gevaar brengen voor die reden? imho EMG waardig.
Gaat 'ie alleen niet krijgen. Althans, niet als dat de enige overtreding is.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:14 schreef bug_me_not2 het volgende:
Ach, als jij die paar seconden die je hebt uitgespaard het waard vindt om een EMG opgelegd te krijgen dan boeit het toch niet?
Dit zijn ook minstens 2 overtredingen, eerst over vluchtstrook rijden/doorgetrokken streep negeren. Daarnaast rechts inhalen. Mogelijk ook nog te hard rijden met bumperkleven vooraf?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:57 schreef Blue_note het volgende:
[..]
EMG zijn meerdere overtredingen nodig. 2 of meer.
En (maar dat weet ik niet zeker) moeten Wet Mulder feiten door een agent worden gezien. Niet via beelden achteraf.
Daarnaast zijn de beelden in het donker zodanig slecht dat ze je kenteken toch niet zien.
Het is overigens wel een prijzig grapje. Ik heb er wel vaker een bekeuring voor gehad, geen EMG.
Ik ben TS niet he....quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:22 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit zijn ook minstens 2 overtredingen, eerst over vluchtstrook rijden/doorgetrokken streep negeren. Daarnaast rechts inhalen. Mogelijk ook nog te hard rijden met bumperkleven vooraf?
Maar dit kan achteraf niet meer zomaar opgelegd worden door een dashcam.
Je reden is juridisch gezien absolute niet geldig. Mocht je gepakt zijn had je wel een probleem.
In deze situatie ben je niet met het verkeer bezig en wil je koste wat kost snel naar huis waardoor je mogelijk een gevaar op de weg bent (zeker gezien je reactie op een trage rijder). Ik ben zeker geen moraalridder en zou waarschijnlijk hetzelfde doen, maar hoe dan ook is het een slechte actie.
Stel je niet aan.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat niet zien is geen reden. Bij flitsen 30+ moet je ook aangeven wie er reed.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:24 schreef Drekkoning het volgende:
Op dashcam is zeer waarschijnlijk niet te zien wie er reed. Dus sowieso al geen EMG.
Daarbij lijkt me ook niet dat de politie na het zien van beelden van derden kunnen schrijven voor een Mulderfeit.
Dan kan je voor elke overtreding wel een EMG uitschrijven.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dit. Het is dan ook gewoon een Wet Mulder overtreding.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan kan je voor elke overtreding wel een EMG uitschrijven.
Dan heb je nog geen fatsoenlijke dashcam meegemaaktquote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:57 schreef Blue_note het volgende:
Daarnaast zijn de beelden in het donker zodanig slecht dat ze je kenteken toch niet zien.
Die van de politie in ieder geval nietquote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dan heb je nog geen fatsoenlijke dashcam meegemaakt
Nee, maar dacht dat TS die van een medeweggebruiker bedoeldequote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:31 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Die van de politie in ieder geval niet
Ja dat zal ook wel. Maar die filmpjes die je op YouTube ziet zijn vaak ook niet duidelijk genoeg om een kenteken te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:32 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nee, maar dacht dat TS die van een medeweggebruiker bedoelde
Hij kan toch handsfree mee puffen?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik denk niet dat je er een EMG voor zou krijgen, wel denk ik bij mezelf.. als jij of een ander niet op tijd bij je vrouw kan zijn (en blijkbaar aan het bevallen was of de weeën waren begonnen?) dan bel je maar een ambulance..
Het is niet alsof jij hulp kan leveren tijdens het bevallen, tijdens het rijden etc.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik denk niet dat je er een EMG voor zou krijgen, wel denk ik bij mezelf.. als jij of een ander niet op tijd bij je vrouw kan zijn (en blijkbaar aan het bevallen was of de weeën waren begonnen?) dan bel je maar een ambulance..
Het is niet alsof jij hulp kan leveren tijdens het bevallen, tijdens het rijden etc.
Tja, en soms zijn sommige dingen in het leven belangrijker dan verkeersregeltjes.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja, helaas achteraf onnodig.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, en soms zijn sommige dingen in het leven belangrijker dan verkeersregeltjes.
Totdat je een ongeluk krijgt.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, en soms zijn sommige dingen in het leven belangrijker dan verkeersregeltjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |