Het forum heet planes, trains & automibiles en niet planes, trains, automobiles & bicycles.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:36 schreef Spooky4u het volgende:
beste olie is bloed, dan kan je harder trappen op de fiets. luilak
Dan heeft het geen zin om andere olie te gebruiken, wat ik begreep hieruit (heb zelf ook een wagen die eigenlijk niet goed gebruikt wordt) is toch hem eens per 2 weken goed uit de stal te halen. Minimaal 20 km rijden hoog in toeren, anders zou je uitstoot bij de volgende keuring wel eens mis kunnen zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Het forum heet planes, trains & automibiles en niet planes, trains, automobiles & bicycles.
Ergo: fietsen is geen optie en daar hoeven we het dus gevoeglijk niet over te hebben. Dankje
Dat doe ik elke week wel een paar keer, maar door de week is het 3km heen en 3 km terug. Dat is slecht voor een auto. Dus misschien olie die sneller op temperatuur is of iets dat beter zou zijn?quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:40 schreef Spooky4u het volgende:
Minimaal 20 km rijden hoog in toeren, anders zou je uitstoot bij de volgende keuring wel eens mis kunnen zijn.
is eentje uit 2005 geloof ik. Toyota 2 literquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:49 schreef Spooky4u het volgende:
Moderne wagens hebben hier tegenwoordig minder moeite mee. En zolang je niet met een koude motor gaat racen is er volgens mij weinig aan te doen.
Is dat zo? Ideaal in de winter waar mijn diesel daar zeker 5 km over doet.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ga over op een 1.0 3-pitter. Dan is hij als je de straat uit rijdt al op temperatuur.
En los van de olie die z'n smerende werking verliest nog eens extra slijtage omdat het motorblok niet goed opgewarmd is: rondom de cilinders lekker warm, verder er vandaan ijskoud.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:38 schreef Metro2005 het volgende:
Voor 3 km de auto pakkenEn nee, de olie maakt geen reet uit aangezien die toch niet op temperatuur komt. Bereid je maar voor op wegrottende uitlaten, snel slijtende remmen, sludgevorming en condensvorming / water bij de olie en dichtkoekende kleppen en inlaattrajecten.
Korte stukken rijden is echt dé manier om je auto snel om zeep te helpen. En 3 km is echt een bizar kort stuk voor een auto.
Dat fiets je in 10 minuten ofzo.
Gelijk heb je maat, ik zou bij wijze van spreken de auto nog pakken als ik naar de buurman zou moeten.quote:Op donderdag 31 mei 2018 17:01 schreef vosss het volgende:
Waarom zou ik in hemelsnaam fietsen als ik een auto en een teringhekel aan fietsen heb?
idd, ik pak ook altijd de auto als ik het vuilnis buiten moet zetten verderop in de straat.quote:Op donderdag 31 mei 2018 17:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Gelijk heb je maat, ik zou bij wijze van spreken de auto nog pakken als ik naar de buurman zou moeten.
Om eerdergenoemde redenen. Zo verschrikkelijk is dat fietsen niet hoorquote:Op donderdag 31 mei 2018 17:01 schreef vosss het volgende:
Waarom zou ik in hemelsnaam fietsen als ik een auto en een teringhekel aan fietsen heb?
Om alle genoemde redenen dus. Maar hee het is jouw auto, als het je echt geen donder interesseert dat het de levensduur extreem verkort en je voor duizenden euro's aan reparaties tegemoed kan zien omdat je te lam bent om 10 minuten te fietsen... be my guest!quote:Op donderdag 31 mei 2018 17:01 schreef vosss het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |