Ik ben dus een van de stillere mensen. En ik voel me daar meestal best goed bij. Behalve als ik in mijn vriendengroep ben die uit meer dan 20 mensen bestaat. Dan voel ik me anders omdat de anderen zoveel praten en ouwehoeren.
Dat stille zit er bij mij in denk ik. Ik wilde eerst therapie volgen om te achterhalen waar het vandaan komt maar er zijn nu eenmaal drukke en stille mensen dus het zal wel in mijn karakter liggen.
Ik vind het soms behoorlijk moeilijk dat ik niet druk ben. Dan wil ik ook druk zijn en veel vertellen maar dat lukt niet. Hoe hard ik het ook probeer, ik kan niet anders zijn dan ik ben.
Morgen heb ik een feest en daar zie ik tegenop. Dan zit ik er weer bij en zeg niet zoveel. Ik luister wel maar ik denk dan dat ze op me letten en zien dat ik stiller ben.
Ben een paar keer ook erop aangesproken geworden. Een keer door een meisje die ik super leuk vond en zei vond mij ook leuk in eerste instantie. Maar na een tijdje zei ze : " Jij bent wel stil he".
Af en toe heb ik ook mijn drukkere buien maar over het algemeen ben ik introvert te noemen.
Herkent iemand dit? En hoe ga je dan om met je stiller zijn?
Gegroet,
yingyang
quote:Dat valt nog wel mee. Ik ben tevreden met mezelf en ook wel trots op mezelf maar af en toe vallen me dingen op.
Op donderdag 26 december 2002 17:11 schreef DimeBag het volgende:
Jij hebt niet echt een hoge pet van je zelf he ?
Je bent wel snel van oordeel vind ik. Ik kan super genieten van het leven.
quote:alles beter dan dit soorts topics openen
Op donderdag 26 december 2002 17:14 schreef Argento het volgende:
Wat wil je dan? Meedoen met de aandachtsgeilerts die hun sluimerende minderwaardigheidscomplex zonder enige vorm van oponthoud moeten overstemmen met het geluid van hun eigen stem?
ook ik ben niet iemand die erg " aanwezig " is.
Gewoon lekker jezelf zijn !
JIJ hebt meer probelemen met jezelf dan een ander.. echt waar..
Waarschijnlijk is het iets waar je overheen groeit ( het niet tevreden zijn ).
In een groot/ druk gezelschap dan komt het 9 van de 10 keer voor dat ik maar een paar woordjes spreek. De rest van de tijd zit ik te genieten en te observeren van de mensen om mij heen die wel zo druk in de weer zijn.
GENIET want jij hebt het wapen om echt te kunnen zien en luisteren...
quote:Dat valt me ook vaker op ja
Op donderdag 26 december 2002 17:14 schreef Argento het volgende:
Wat wil je dan? Meedoen met de aandachtsgeilerts die hun sluimerende minderwaardigheidscomplex zonder enige vorm van oponthoud moeten overstemmen met het geluid van hun eigen stem?
quote:that's your opinion.
Op donderdag 26 december 2002 17:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
alles beter dan dit soorts topics openen
Jij bent zo iemand die zich heel erg graag wilt bewijzen zeker
quote:Misschien was de reaktie te nonchalant. Ik zei het meer omdat ik me ook wel andere topics van je herinnerde. Wat ik bedoelde was of je je niet op je gemak in gezeldschap voel.
Op donderdag 26 december 2002 17:16 schreef yingyang het volgende:[..]
Dat valt nog wel mee. Ik ben tevreden met mezelf en ook wel trots op mezelf maar af en toe vallen me dingen op.
Je bent wel snel van oordeel vind ik. Ik kan super genieten van het leven.
quote:Ik kan het beide..
Op donderdag 26 december 2002 17:19 schreef yingyang het volgende:
Jij bent zo iemand die zich heel erg graag wilt bewijzen zeker
quote:Ligt er meer aan welk gezelschap. In groepen waar de een de ander wilt overtreffen dan voel ik me inderdaad minder goed. Dat komt zo fake over dan voor mijn gevoel.
Op donderdag 26 december 2002 17:19 schreef DimeBag het volgende:[..]
Misschien was de reaktie te nonchalant. Ik zei het meer omdat ik me ook wel andere topics van je herinnerde. Wat ik bedoelde was of je je niet op je gemak in gezeldschap voel.
Maar over het algemeen kan ik toch wel met mensen opschieten. Ben alleen niet zo'n opschepper.
quote:Ok
Op donderdag 26 december 2002 17:21 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik kan het beide..
ik heb altijd wel wat te vertellen, maar hou me ook regelmatig op de achtergrond. Hangt van mijn bui af.
Ik kan ook heel wat te vertellen hebben maar dat doe ik meestal als anderen de mond houden. Dan kom ik pas met het praten.
Af en toe weet ik het gewoon niet waar het aan ligt.
quote:Dat klopt als een bus.
Op donderdag 26 december 2002 17:28 schreef MSXUser het volgende:
Ik ben ook iemand die altijd op de achtergrond blijft en heb er totaal geen moeite mee. Als je geforceerd mee gaat doen, ben je wat mij betreft niet goed bezig.
Ik kan niet anders zijn dan ik ben. Ben gewoon rustig en kan niet druk zijn. Forceren zorgt alleen maar voor frustratie.
quote:Waarom dit topic dan ?
Op donderdag 26 december 2002 17:33 schreef yingyang het volgende:[..]
Dat klopt als een bus.
Ik kan niet anders zijn dan ik ben. Ben gewoon rustig en kan niet druk zijn. Forceren zorgt alleen maar voor frustratie.
quote:Ik kan zeker genieten als mensen praten. Ik zie, luister, hoor en observeer en als ik het tijd vind dan spring ik bij en zeg ik ook wat. Maar meestal zeg ik iets dat ik zo graag wil zeggen dat ik het ook zeg.
Op donderdag 26 december 2002 17:17 schreef Mirage het volgende:
Hallo,ook ik ben niet iemand die erg " aanwezig " is.
Gewoon lekker jezelf zijn !
JIJ hebt meer probelemen met jezelf dan een ander.. echt waar..
Waarschijnlijk is het iets waar je overheen groeit ( het niet tevreden zijn ).
In een groot/ druk gezelschap dan komt het 9 van de 10 keer voor dat ik maar een paar woordjes spreek. De rest van de tijd zit ik te genieten en te observeren van de mensen om mij heen die wel zo druk in de weer zijn.GENIET want jij hebt het wapen om echt te kunnen zien en luisteren...
Af en toe is dat veel wat ik te zeggen heb maar vaak denk ik alleen maar. Ben meer introverter en ben meer bezig met denken dan met praten.
Maar alsnog is het soms vervelend omdat je je reflecteert met anderen die zo uitgelaten en druk kunnen zijn. En dan weet ik me geen houding te geven.
quote:Omdat ik er nog steeds mee zit dat anderen druk zijn en ik niet. Omdat anderen vaak verwachten dat ik ook druk moet zijn. Voor de rest gaat het wel goed hier, ik laat ze denken en zeggen wat ze willen. Ik ben rustig en zij zijn druk.
Op donderdag 26 december 2002 17:37 schreef DimeBag het volgende:[..]
Waarom dit topic dan ?
De film van...the man who wasn't there vond ik goed ook. Ook over iemand die stil was.
quote:Het is maar wat je onder 'druk' verstaat. Staan de onderwerpen je niet aan (interesse?) ?
Op donderdag 26 december 2002 17:42 schreef yingyang het volgende:[..]
Omdat ik er nog steeds mee zit dat anderen druk zijn en ik niet. Omdat anderen vaak verwachten dat ik ook druk moet zijn. Voor de rest gaat het wel goed hier, ik laat ze denken en zeggen wat ze willen. Ik ben rustig en zij zijn druk.
De film van...the man who wasn't there vond ik goed ook. Ook over iemand die stil was.
Maar dat is niet het geval. Ik vang dan simpelweg zoveel prikkels op dat ik die niet allemaal tegelijk kan verwerken, én ook nog zelf een bijdrage kan leveren. Ik schijn daar gewoon wat gevoeliger voor te zijn dan andere mensen. Misschien jij ook wel?
Meer weten? Lees 'ns "Hoog sensitieve personen" van E.N. Aron.
Ik kan zelf uren in de kroeg doorbrengen zonder veel te zeggen, niet bewust, maar af en toe hoor je dan ook wel...zozo, jij hebt veel te zeggen. Is helemaal nix mis mee als je het mij vraagt, maar als je ermee zit helpt het misschien om initiatief te tonen...vraag vrienden voor een avondje films kijken ofzo. Dan ben je sneller aan de praat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |