abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179508461
Je hebt de Academische Club in Amsterdam, met talloze gratis lezingen en rondleidingen en weet ik al wat niet voor iedereen die een WO-opleiding heeft over van alles en nog wat door hooggeleerde personen gegeven. Maar een HBO-club met dergelijke gratis lezingen bestaat niet, en een MBO-club al helemaal niet.
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:15:00 #27
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_179508484
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn 7-jarige zat gisteren ook te studeren; woordjes oefenen voor de cito-toets.
Ik zal hem vanaf nu student noemen.
Die doet toch geen beroepsopleiding :')
Elitair gedoe dit allemaal hoor. Wat is nou een goede reden om mbo-ers scholieren te noemen ipv studenten.
:')
pi_179508507
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Gelijke monniken, gelijke kappen meneer Wiggin. :)
Precies, maar ik vind dat echt zoals je zei zo'n Ministry of Truth oplossing.

Het onderliggende probleem, de niveau verschillen (1 t/m 4 en zelfs som nog lagere klassen omdat niveau 1 niet voor iedereen haalbaar is) onder het dak van de mbo-opleidingen waardoor de gemiddelde mens iedereen die van het mbo komt over een kam scheert.

Het is volgens mij juist handiger daar wat aan te doen, maar dan stoot je de niveau 1/2 "studenten" zeker weer voor het hoofd.....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:16:39 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179508520
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Die doet toch geen beroepsopleiding :')
Elitair gedoe dit allemaal hoor. Wat is nou een goede reden om mbo-ers scholieren te noemen ipv studenten.
Nee, want als je filosofie of vrijetijdsmanagement studeert is het wel een beroepsopleiding?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179508521
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoogstens de studentenkortingen van de overheid. Er zal geen bedrijf zijn dat mbo'ers ineens ook kortingen gaat geven omdat ze nu dezelfde naam hebben.
Voor veel bedrijven maakt het echt niet uit of je mbo, hbo of wo doet. Die willen zo veel mogelijk klanten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179508525
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:10 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ja, maar ik denk ook dat niemand er mee zit dat mbo'ers nu 5 euro korting krijgen bij de kapper in hun studentenstad. Meedoen aan een introductieweek doen ze toch niet (want ze wonen nog thuis en zijn 16) en lid van een studentenvereniging mogen ze natuurlijk ook evengoed niet worden. Dus in de praktijk maakt het allemaal vrij weinig uit.
Mbo'ers mochten altijd al een eigen vereniging oprichten en ze mochten altijd al cafe's benaderen om te vragen of het hun clubcafe met bijbehorende extra rechten wil worden.

Voor zover ik weet bestaan zulke kroegen er niet en zijn er ook geen studentenverenigingen voor mbo'ers. Ook straks zullen er geen mbo'ers toegelaten worden op studentenverenigingen, hockeyclubs, roeiverenigingen enzovoort. Ze zouden er ook geen leven hebben.

Kappers en andere bedrijven die goede reden hebben om zich puur op een bepaalde doelgroep te richten gaan straks gewoon korting verlenen aan iedereen die aan kan tonen dat hij/zij op een hbo of uni zit.

Er veranderd niets.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179508551
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoogstens de studentenkortingen van de overheid. Er zal geen bedrijf zijn dat mbo'ers ineens ook kortingen gaat geven omdat ze nu dezelfde naam hebben.
Ik vermoed dat je dat gewoon verkeerd inschat.

Bijna alle studentenkortingen die bedrijven geven, zijn niet anders dan een vorm van klantenbinding. Paai de jeugd met kortingen als ze weinig geld hebben zodat je de concurrentie een stap voor bent tegen de tijd dat ze wel wat kunnen besteden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179508568
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Voor veel bedrijven maakt het echt niet uit of je mbo, hbo of wo doet. Die willen zo veel mogelijk klanten.
Correct, en die geven nu al kortingen of toegang aan mbo'ers.
Bedrijven kiezen zelf op welke doelgroep ze zich richten en daar hebben ze goede redenen voor.
Daar veranderd niets aan als we ineens mbo'ers student moeten noemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179508588
Waarom zou een kapper geen korting geven aan mbo’ers? Het zijn zelf voormalige mbo’ers.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179508610
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:20 schreef Morrigan het volgende:
Waarom zou een kapper geen korting geven aan mbo’ers? Het zijn zelf voormalige mbo’ers.
Nogmaals: een kapper die dat al deed zal straks nog steeds een korting geven aan mbo'ers.
En als ze dat niet deden, dan gaan ze dat straks ook niet geven omdat ze ineens student heten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:22:39 #36
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_179508633
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:20 schreef Morrigan het volgende:
Waarom zou een kapper geen korting geven aan mbo’ers? Het zijn zelf voormalige mbo’ers.
Die kortingen zijn vooral handig voor kappers in studentensteden. Daar komt elk jaar weer een kudde van 5.000 man aan die daar gaan wonen en dus een kapper zoeken. Als je zo adverteert bij een introductieweek of wat dan ook kun je daar heel wat extra klandizie mee pakken.

Voor mbo'ers heeft dit natuurlijk wel wat minder zin. Die gaan niet op kamers, dus bijv Utrechtse kappers schieten daar weinig mee op en de kappers uit Vianen/Nieuwegein/Maarssen/Woerden etc hoeven dit ook niet per se te doen...Of wel, maar dan hadden ze het altijd al kunnen doen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_179508654
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Correct, en die geven nu al kortingen of toegang aan mbo'ers.
Bedrijven kiezen zelf op welke doelgroep ze zich richten en daar hebben ze goede redenen voor.
Daar veranderd niets aan als we ineens mbo'ers student moeten noemen.
Het klopt inderdaad dat naamsverandering weinig zal uitmaken. Het ging mij meer om dat het voor veel commerciële bedrijven niks uitmaakt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179508674
quote:
12s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het klopt inderdaad dat naamsverandering weinig zal uitmaken. Het ging mij meer om dat het voor veel commerciële bedrijven niks uitmaakt.
Dan zijn we het eens. Deze naamsverandering is bijna helemaal symboolpolitiek
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179508683
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:20 schreef Morrigan het volgende:
Waarom zou een kapper geen korting geven aan mbo’ers? Het zijn zelf voormalige mbo’ers
Omdat door de "kwalificatie"-plicht bijna iedereen tegenwoordig het mbo volgt.
Je moet minimaal vwo, havo of mbo niveau 2 hebben.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_179508749
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:22 schreef Silenus het volgende:

[..]

Die kortingen zijn vooral handig voor kappers in studentensteden. Daar komt elk jaar weer een kudde van 5.000 man aan die daar gaan wonen en dus een kapper zoeken. Als je zo adverteert bij een introductieweek of wat dan ook kun je daar heel wat extra klandizie mee pakken.

Voor mbo'ers heeft dit natuurlijk wel wat minder zin. Die gaan niet op kamers, dus bijv Utrechtse kappers schieten daar weinig mee op en de kappers uit Vianen/Nieuwegein/Maarssen/Woerden etc hoeven dit ook niet per se te doen...Of wel, maar dan hadden ze het altijd al kunnen doen.
Ja, of zoals iemand hier al eerder aangaf willen ze nu studenten lokken met kortingen omdat de kans groot is dat die later veel te besteden hebben en ze klant blijven.Nu hebben ze minder te besteden en daarom krijgen ze korting en worden ze voor de kostprijs geknipt.

Mensen die op een mbo zitten zijn minder geneigd om later 30 euro per knipbeurt te betalen, dus is het minder slim om die ook korting te verlenen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179508836
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens. Deze naamsverandering is bijna helemaal symboolpolitiek
Het is gewoon symboolpolitiek. Anders hadden ze mbo’ers ook wel dezelfde plichten gegeven als hbo’ers en wo’ers.

Vroeger was je als mbo’er best wel benadeeld als in een andere stad naar school ging. Naast de eerste twee jaar reiskosten, moest je ook gewoon schoolgeld betalen. Dat was wel iets goedkoper dan collegegeld, maar het verschil was misschien 200 euro.

Tegenwoordig hebben mbo’ers veel meer privileges. Vanaf het begin gratis OV, geen college- of schoolgeld en gewoon nog een basisbeurs. Er zal vast een reden hier achter zitten, maar de kloof tussen mbo’ers en studenten is alleen maar groter geworden. Naamsverandering gaat daar niks aan veranderen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179508868
Wat ik me net realiseerde, de kwalificatieplicht vereist dat iemand minimaal mbo niveau haalt.

Maar dan kun je niveau 1 en 2 toch eigenlijk helemaal niet mbo noemen? Er zullen altijd mensen beneden gemiddeld zijn en aangezien mbo middelbaar is....

Is dat lostrekken van niveau 1 en 2 dan niet ook gelijk een oplossing voor het imago probleem van het mbo?

Alleen creëer je dan weer het probleem dan niveau 1 en 2 een imago probleem krijgen...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:56:59 #43
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_179509267
Noem het wat je wilt, maar alleen universitair geschoolden zijn studenten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_179509969
Ik betwijfel of er überhaupt mbo'ers zijn (buiten JOB om) die het iets kan schelen of ze student heten of niet.

Er zijn in ieder geval meer butthurt uni autisten die zich nu minder speciaal voelen :p
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:03:40 #45
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_179511399
Ik (ooit Mbo'er) zou me er een beetje raar bij gevoeld hebben als ik nog op school heb gezeten. Het is een heel andere wereld.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

...Ook straks zullen er geen mbo'ers toegelaten worden op studentenverenigingen, hockeyclubs, roeiverenigingen enzovoort. Ze zouden er ook geen leven hebben.

O.a. dit, dus.
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:30:44 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179512171
quote:
9s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ze doen een studie, dus het zijn studenten
Doen ze studie of krijgen ze les ?
En mag je dan, wanneer je dat wilt, wegblijven uit die (contractueeel overeengekomen) les of is dat (ook) zoals bij hoorcolleges facultatief ?

Wanneer je bij de uni geen punten vergaart door aanwezig te zijn bij "verplichte" werkcolleges, moet/kun je gewoon zorgen dat dit door een goed cijfer bij het tentamen wordt gecompenseerd.

Het gaat mij niet om hoe je iemand die leert, noemt..... wel dat alleen iemand die een universitaire studie doet, een student is. De rest zijn imo scholieren wat verder niets zegt over je positie, capaciteiten en talenten.
Dat winkels/bedrijven/overheden aan de betiteling discriminerende regelingen koppelen, is iets wat je daar moet oplossen. Het enige voorrecht voor een student is dan ook dat die een universitaire studie doet.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vallon op 31-05-2018 14:50:08 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179512405
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mbo'ers mochten altijd al een eigen vereniging oprichten en ze mochten altijd al cafe's benaderen om te vragen of het hun clubcafe met bijbehorende extra rechten wil worden.

Voor zover ik weet bestaan zulke kroegen er niet en zijn er ook geen studentenverenigingen voor mbo'ers. Ook straks zullen er geen mbo'ers toegelaten worden op studentenverenigingen, hockeyclubs, roeiverenigingen enzovoort. Ze zouden er ook geen leven hebben.

Kappers en andere bedrijven die goede reden hebben om zich puur op een bepaalde doelgroep te richten gaan straks gewoon korting verlenen aan iedereen die aan kan tonen dat hij/zij op een hbo of uni zit.

Er veranderd niets.
Dit inderdaad en de introductieweken worden georganiseerd door een commissie bestaand uit leden van studie- en studentenverenigingen met financiële ondersteuning vanuit de universiteiten en hbo-instellingen, vraag me af in hoeverre de roc's daarvoor openstaan.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:44:22 #48
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179512484
:')

Onbegrijpelijk. Ik wil me graag volledig aansluiten bij dit stuk uit de krant:

quote:
Brief van de dag: leerling is geen student
Jongerenorganisatie Beroepsonderwijs wil dat mbo’ers – die tot nu toe ‘leerlingen’ worden genoemd – in de wet ‘studenten’ gaan heten. Het argument: ‘Je hoort heel vaak dat je geen student zou zijn, en dan ga je het vanzelf geloven.’ In het doorgeschoten egalitaire denken van deze jongeren is ‘niveau’ een kwestie van woordkeus, losgezongen van de realiteit – als het woord zelf al niet moet worden verboden. In elk geval vinden ze zelf kennelijk dat ze hetzelfde niveau hebben als hbo’ers en wo’ers. De bijkans onoverbrugbare ‘kloof’ tussen mbo- en hoger onderwijs is volgens hen gebaseerd op ‘vooroordelen’. En dat, luidt hun standpunt, ‘vinden wij stom’.

Zowel het probleem als de oplossing ervan moeten we kennelijk zoeken in de terminologie. Maar afgezien van de vraag of het de mbo’ers niet gewoon om financiële voordeeltjes te doen is, die samenhangen met het ‘studentschap’: of je het nu ‘middelbaar’ of ‘praktijkgericht beroepsonderwijs’ noemt, het is niet hetzelfde als wat we ‘hoger’ of ‘theoretisch onderwijs’ noemen – en ook degenen die het volgen zijn verschillend. We moeten het doen met de woorden die we hebben, en die recht doen aan die verschillen. Een leerling is dus geen student.

Natuurlijk, die werkelijkheid kan hard zijn. Maar de wens is de vader van de gedachte. Want het woord is krachtig – maar niet zo krachtig dat het die jou onwelgevallige werkelijkheid aanpast aan jouw wensen.

Joost Swanborn, Amsterdam
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:53:09 #49
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179512669
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Die doet toch geen beroepsopleiding :')
Elitair gedoe dit allemaal hoor. Wat is nou een goede reden om mbo-ers scholieren te noemen ipv studenten.
Het zijn scholieren. Dat is de huidige situatie. Als je iets wilt veranderen moet het argument niet zijn 'waarom niet?', maar 'waarom wel?'. De wetgever heeft vele dingen beter te doen dan de wet aanpassen voor elke belangenclub die iets roept om relevant te blijven. Bovendien zorgt het alleen maar voor meer studenten; als ik een vacature voor een bijbaan openstel en ik zet daarin 'studenten' wil ik dus geen scholieren of mbo'ers. Nu moet daar weer een extra onderscheid voor gemaakt worden.

Studenten zijn mensen die onderwijs volgen op het wo. Vooruit, hbo. Maar zeker niet mbo.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:02:44 #50
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_179512949
Van hartte FOK!ers met dit goeie niews gr gr een mede student
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')