abonnement Unibet Coolblue
pi_180868659
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:16 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik wel hoor, komt best vaak voor. Heb zelfs een keer in een vliegtuig gezeten dat niet bestond op FR. Was een wetlease Canadese 737 die voor TUI vloog.
Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.
Weet iemand dat?

ADSB zend die data namelijk sowieso niet uit, dus het moet van een site of database komen.
Wellicht waar ze het flightplan indienen ofzo?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 1 augustus 2018 @ 16:47:02 #227
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180877997
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:43 schreef kree het volgende:

[..]

Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.
Weet iemand dat?

ADSB zend die data namelijk sowieso niet uit, dus het moet van een site of database komen.
Wellicht waar ze het flightplan indienen ofzo?
Flightradar24 combines data from several data sources including ADS-B, MLAT and radar data. The ADS-B, MLAT and radar data is aggregated together with schedule and flight status data from airlines and airports to create a unique flight tracking experience.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_180878272

Emirates heeft vandaag precies 10 jaar de A380 in commerciële service.
Op 1 augustus 2008 vloog de maatschappij hun eerste A380 lijnvlucht van Dubai naar New York JFK.
Aankomst daar was meteen ook de eerste commerciële A380 vlucht naar het continent Amerika.
Vandaag heeft Emirates 104 A380-toestellen in de vloot.



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2018 17:21:52 ]
pi_180883557
En de HiFly A380 maakt momenteel haar eerste chartervlucht.
Het opereert van Kopenhagen naar Larnaca in opdracht van Thomas Cook Airlines Scandinavia.

  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:41:43 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180883596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
En de HiFly A380 maakt momenteel haar eerste chartervlucht.
Het opereert van Kopenhagen naar Larnaca in opdracht van Thomas Cook Airlines Scandinavia.

[ afbeelding ]
Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.
So we just called him Fred
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:22:21 #231
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_180892222
quote:
EMIRATES KRIJGT DEFINITIEF DERDE DAGELIJKSE VLUCHT OP SCHIPHOL

SCHIPHOL - Emirates krijgt definitief een derde dagelijkse vlucht op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij voegt vanaf 1 december 2018 vier extra vluchten per week toe aan het schema, op 1 januari 2019 gevolgd door een vijfde.
pi_180913947
quote:
Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
--
pi_180915960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
A380 moet toch wel opvallen :D
Gelijkenis van 737 /a320 / e190 snap ik nog een beetje.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:41:13 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180916232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
Twee verdiepingen versus één verdieping valt wel op denk.
So we just called him Fred
pi_180917389
De eerste 'echte' huurder voor de Hi Fly A380 wordt Norwegian die het toestel zal gebruiken tussen London Gatwick en New York JFK.
Hier valt het in voor hun weggevallen 787's en vervangt de ingehuurde Wamos Air 747.
Het zal in ieder geval t/m volgende week zondag voor Norwegian op deze route vliegen.

De passagiers die een premium stoel hebben geboekt komen terecht op de oude Singapore Business Class én First Class Suites. De Suites worden at random vergeven aan degenen met een geboekte premium stoel dus daar zullen een aantal passagiers met een hele grote glimlach de oceaan oversteken. :9

Interieur van de Hi Fly A380:


De start is echter slecht; de vlucht DI7015 heeft nu al een vertraging van 3 uur
(21:05 uur i.p.v. geplande 17:05 uur) due to airport regulation in JFK.
M.a.w.; JFK kan rond de tijd dat de vlucht zou aankomen niet zoveel A380's verwerken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:47:59 #236
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180919450
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.

Met de juiste config neem je in één keer de inhoud van 3 737's mee en dan kan het best wel eens interssant zijn een groter toestel in te zetten om zo slots te besparen. Een airline als TUI zet bijvoorbeeld nu ook al 6 widebodies in op Europese vluchten en dan nog zijn er meerdere vluchten per dag nodig om iedereen op plaats van bestemming te krijgen. Een A380 lijkt mij dan een stuk dichter bij dan menig persoon denkt.
So we just called him Fred
pi_180919784
Scheelt zeker slots op groe luchthavens als Schiphol. Maar zijn kleine luchthavens op vakantie eilanden in staat om dat soort volumes af te handelen? Was op Kos vorig jaar en dat was al een heel gedoe met een volle 737, moet er niet aan denken wat een hel dat zou zijn met een A380.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_180921574
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.

Met de juiste config neem je in één keer de inhoud van 3 737's mee en dan kan het best wel eens interssant zijn een groter toestel in te zetten om zo slots te besparen. Een airline als TUI zet bijvoorbeeld nu ook al 6 widebodies in op Europese vluchten en dan nog zijn er meerdere vluchten per dag nodig om iedereen op plaats van bestemming te krijgen. Een A380 lijkt mij dan een stuk dichter bij dan menig persoon denkt.
Wie weet. Hi Fly heeft aangegeven dat ze nog wel meer A380's willen en met mogelijk meer stoelen (dus full economy layout). En dat ze al meerdere maatschappijen hebben die hun A380's willen gebruiken.

Probleem blijft echter dat:
- A380 is anno 2018 een toestel dat niet meer heel erg efficiënt is.
- Je moet dan dus veel goed betalende (premium) passagiers hebben of ramvol met economy passagiers.
- En dat het hele jaar door; je moet dus het hele jaar bestemmingen hebben waar je zoveel passagiers kunt heenbrengen
- Ondanks het feit dat de A380 niet goed verkoopt is het nog steeds het duurste toestel om te leasen/kopen
- De lease/koopprijzen van de A330's en 777's blijven dalen en komen steeds meer beschikbaar.
- Je dus al snel 2 of meer kleinere wide-bodies kunt kopen/leasen i.p.v. 1 A380.
- Die je vervolgens flexibeler kunt inzetten; desnoods kunt leasen aan andere maatschappijen (extra inkomsten)
- De operationele kosten van de A380's hoog zijn; de CEO van Qantas heeft aangegeven dat ze goedkoper twee 787's achter elkaar aan kunnen laten vliegen dan 1 A380.
- En je loopt sneller tegen operationele problemen aan op luchthavens. Je hebt niet per se gates nodig die de A380 kunnen afhandelen; dit kan ook met boarding stairs maar je baan/taxibaan en andere equipment moet wel geschikt zijn.

Maar goed; desondanks hoop ik dat de A380 nog lang te zien zal blijven en meer gebruikers zal krijgen.
Meer 747-8i's krijgen we niet meer en ik juich elke non-A330/A350/787/777 toestel toe dat (weer) ingezet gaat worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:32:45 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180925546
Maar er staat wel tegenover dat meer en meer luchthavens tegen het maximaal aantal slots aan gaan lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:31:29 #240
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180926669
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.

Een twin is altijd goedkoper.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180928681
Na invallen voor Norwegian zal de Hi Fly A380 voor Air Austral gaan vliegen die ook last heeft van de 787 problemen.
Daar zal de A380 worden ingezet op de route tussen Parijs en Réunion gedurende ~2 weken.

En in Twente zijn ze begonnen met het opknippen van PH-BFR "Rio de Janeiro" ;(


Bron
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:02:54 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180931066
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.

Een twin is altijd goedkoper.
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.

In de zomer kan het best wel eens voordeliger zijn om een A380 in te zetten ipv 3 (of 4) 737's. De kosten die extra maakt voor het verbruik van de A380 kan je mogelijk weer terugverdienen door het verkopen van de slots die je niet nodig hebt.
Slotparen kunnen zomaar 100.000 per set waard worden. Voor vluchten van 3/4 uur maak je dan zelfs nog winst als je in plaats van 3 737's een A380 laat vliegen.

KLM zal het niet snel doen, die spelen in op de wensen van reizigers dat er meerdere keren per dag vluchten zijn. Maar voor leisure airlines kan het best wel eens aantrekkelijk worden, te meer omdat er ook andere economische voordelen aan hangen:
• Opereren vanaf Schiphol blijft (langer) mogelijk.
• Voor- en natransport op de vakantiebestemming kan efficiënter worden ingeregeld.
• Bezettingsgraad hotels wordt hoger
So we just called him Fred
pi_180935590
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.
Dat is natuurlijk op te lossen, maar of de investeringen opwegen tegen de opbrengsten, vraag ik me af.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:42:32 #244
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180936230
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.
Dat is natuurlijk op te lossen, maar of de investeringen opwegen tegen de opbrengsten, vraag ik me af.
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.
En veel van die vliegvelden hebben al een een baan langer dan 3.000m, een paar extra trappetjes erbij en gaan met die banaan.
So we just called him Fred
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:19:49 #245
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_180936873
Met 800 pax (single class uitvoering) via trappen naar buiten? Dat duurt me bij een 737 al veel te lang en maakt me bloedchagrijnig, met een A380 wordt dan echt lachen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_180937561
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:19 schreef flipsen het volgende:
Met 800 pax (single class uitvoering) via trappen naar buiten? Dat duurt me bij een 737 al veel te lang en maakt me bloedchagrijnig, met een A380 wordt dan echt lachen :D
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.

El Al heeft ook een retro-jet. De nog te leveren 787-9 4X-EDF:


Bron
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:59:22 #247
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_180937600
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.
* flipsen schrapt Dubai van zijn lijstje
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_180946304
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.

In de zomer kan het best wel eens voordeliger zijn om een A380 in te zetten ipv 3 (of 4) 737's. De kosten die extra maakt voor het verbruik van de A380 kan je mogelijk weer terugverdienen door het verkopen van de slots die je niet nodig hebt.
Slotparen kunnen zomaar 100.000 per set waard worden. Voor vluchten van 3/4 uur maak je dan zelfs nog winst als je in plaats van 3 737's een A380 laat vliegen.

KLM zal het niet snel doen, die spelen in op de wensen van reizigers dat er meerdere keren per dag vluchten zijn. Maar voor leisure airlines kan het best wel eens aantrekkelijk worden, te meer omdat er ook andere economische voordelen aan hangen:
• Opereren vanaf Schiphol blijft (langer) mogelijk.
• Voor- en natransport op de vakantiebestemming kan efficiënter worden ingeregeld.
• Bezettingsgraad hotels wordt hoger
Ander nadeel van A380 op dit soort vluchten zijn de line maintenance kosten en het snel oplopende aantal engine cycles. Elke motor kan maar een x-aantal cycles doen voordat de motor geïnspecteerd en onderhouden moet worden. Door met name dit soort korte vluchten, zouden onderhoudskosten exploderen.

Voor een GE90 (777 engine) kun je rekenen op ongeveer 3200 cycles voordat de motor een complete overhaul moet hebben van enkele miljoenen (vergelijkbaar met D-checks van het toestel).

Er vanuitgaand dat de engine 2 vluchten per dag doet, kom je op een TBO (time before overhaul) van 4,4 jaar, terwijl je bij korte vluchten (laten we even stellen 6 per dag) 1,5 jaar hebt.
pi_180949357
Iets over 20:00 uur vanavond zijn in Toulouse 5 ATR 72-600 toestellen vertrokken richting Iran.
Met tussenstop zullen ze in de ochtend aankomen in Teheran.
Iran Air heeft al 8 toestellen en nu dus 13. De maatschappij had een order voor 20 geplaatst.

Maandag gaan de sancties in en kunnen Boeing/Airbus/ATR etc. geen toestellen meer aan Iran leveren.


pi_180952731
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.
En veel van die vliegvelden hebben al een een baan langer dan 3.000m, een paar extra trappetjes erbij en gaan met die banaan.
Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken.
Dat laatste was pijnlijk duidelijk toen norwegian naar New York wilde met hun lease 380.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')