Een mmo met 24 man? Dit is geen mmoquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:44 schreef 2dope het volgende:
Waarschijnlijk niet, net zoals in geen enkele MMO ooit. Maar goeie heads-up wel ik ben benieuwd naar de performance maar kan 't helaas over een week pas testen vanwege die achterlijke timed-exclusiveness voor Xbox.
ook leuk dat je de beta kan spelen zonder pre order... Oh wachtquote:
Spijtig, spijtigquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:41 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ook leuk dat je de beta kan spelen zonder pre order... Oh wacht
Het lijkt me namelijk best kut dat online gebeuren.quote:
Dan snap ik dat je niet gaat preorderenquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:43 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het lijkt me namelijk best kut dat online gebeuren.
En mijn mening veranderd ook niet als ik de beta niet kan spelenquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dan snap ik dat je niet gaat preorderen
Snap ik. Misschien kun je op release alsnog een redelijk beeld vormen van wat 't is geworden. Maar ik ben ook geen fan van deze manier van aanvliegen, heb Black Ops 4 ook moeten kopen om de Blackout-bèta te kunnen proberen (daarna gewoon pre-order weer geannuleerd maar ideaal is anders).quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:45 schreef Friday12 het volgende:
[..]
En mijn mening veranderd ook niet als ik de beta niet kan spelen
TES6quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:08 schreef Q. het volgende:
Hopelijk zorgt het falen van Fallout 76 er voor dat Bethesda zich niet meer in dit soort rare experimenten gaat gooien maar gewoon weer gaat doen waar ze goed in zijn. En waar hun klanten wel op zitten te wachten.
quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:08 schreef Q. het volgende:
Hopelijk zorgt het falen van Fallout 76 er voor dat Bethesda zich niet meer in dit soort rare experimenten gaat gooien maar gewoon weer gaat doen waar ze goed in zijn. En waar hun klanten wel op zitten te wachten.
Ik denk dat Fallout 76 prima sales krijgt. Dus ze zullen er weinig van leren vrees ik.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:08 schreef Q. het volgende:
Hopelijk zorgt het falen van Fallout 76 er voor dat Bethesda zich niet meer in dit soort rare experimenten gaat gooien maar gewoon weer gaat doen waar ze goed in zijn. En waar hun klanten wel op zitten te wachten.
Lelijk. Speel zelf ook op ultrawide en had daar bij Fallout 4 ook al gezeik mee. Het blijft vreemd dat de kleinste pauperindiestudios geen enkel probleem hebben met 21:9 support off the bat maar bij de grote jongens is het opeens een issue.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 00:24 schreef bjorntju het volgende:
Net beta even kort opgestart, game ondersteund geen 21:9 resolutie, als ik fullscreen speel wordt heel het beeld uitgerekt over mijn scherm wat er totaal niet uitziet, en als ik in borderless fullscreen speel dropt mijn FPS naar 15 ofzo. Het is 2018, ik kan mij geen andere games herinneren die dit jaar zijn uitgekomen welke 21:9 niet ondersteunen, volgens Bethesda komt 21:9 support pas "post launch', lekker dan...
https://imgur.com/a/h0HEAO1
Ik had al zo'n vermoeden dat de game 21:9 niet zal ondersteunen want andere Bethesda games doen dat namelijk ook niet, maar daar kon je het tenminste nog fixen met mods, maar omdat FO76 volledig online is zal dat wel geen optie zijn.
Maar weer afgesloten... Hopelijk kunnen ze nog voor de officiele launch 21:9 support inbakken want ik kijk toch best wel uit naar de game, maar het voelt wel een beetje aan als een luie PC port...
Hoor ook veel berichten dat de Bethesda Launcher automatisch de beta van mensen spontaan van de pc verwijderd https://www.reddit.com/r/(...)eted_itself_from_pc/
Maar er valt dus niets te 'leren', je zegt het eigenlijk zelf al. Dit is gewoon een logische stap. Kunnen we allemaal heel boos eisen dat ze singleplayergames gaan maken maar dat is nogal een zinloze exercitie. En zelfs als F76 aanvankelijk tegenvalt betaalt dat zich op den duur wel terug, gebeurde ook met Tamriel Unlimited. Allemaal matige reviews maar toch commercieel een dik succes, drie jaar na dato nog steeds.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik denk dat Fallout 76 prima sales krijgt. Dus ze zullen er weinig van leren vrees ik.
Eerst nog Starfield. TES6 komt niet voor 2024.quote:
Godver wat een volwassen reactie.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar er valt dus niets te 'leren', je zegt het eigenlijk zelf al. Dit is gewoon een logische stap. Kunnen we allemaal heel boos eisen dat ze singleplayergames gaan maken maar dat is nogal een zinloze exercitie. En zelfs als F76 aanvankelijk tegenvalt betaalt dat zich op den duur wel terug, gebeurde ook met Tamriel Unlimited. Allemaal matige reviews maar toch commercieel een dik succes, drie jaar na dato nog steeds.
Klopt ja, bij vorige Bethesda games moest je allemaal mods en .ini hacks toepassen en dan had je vaak nog steeds wat grafische glitches, zoals de HUD die dan niet helemaal uitgelijnd is volgens mij.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:33 schreef 2dope het volgende:
[..]
Lelijk. Speel zelf ook op ultrawide en had daar bij Fallout 4 ook al gezeik mee. Het blijft vreemd dat de kleinste pauperindiestudios geen enkel probleem hebben met 21:9 support off the bat maar bij de grote jongens is het opeens een issue.
Had ook nooit verwacht dat ik het voor "Bethesda-Fallouts" zou opnemen. Het is helemaal niet dat ik er ontzettend naar uitkijk ofzo. Heb in totaal een half uurtje gameplay ofzo gezien en dat vond ik er best wel vermakelijk uitzien, beetje samen Super Mutants kapotknallen, beetje levelen, basisje bouwen.. Dnno, kan me wel bekoren denk ik.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 09:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Godver wat een volwassen reactie.
Wel de Creation Engine-games ja. Met het spul van id Software en Arkane is het allemaal geen probleem. Maar hoe draaide die verder bij jou? Beetje okaye framerate, ook bij drukke momentjes? Welke GPU heb je?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 09:21 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Klopt ja, bij vorige Bethesda games moest je allemaal mods en .ini hacks toepassen en dan had je vaak nog steeds wat grafische glitches, zoals de HUD die dan niet helemaal uitgelijnd is volgens mij.
Daarnaast heeft de PC versie ook weer een FPS lock van 60FPS, en wat gebeurt er als je het unlockt? Free speedhacks :
https://www.reddit.com/r/(...)ou_speed_hacks_just/
Lijkt weer zo'n brakke PC port te zijn, waar veel ontwikkelaars tegenwoordig steeds meer aandacht aan betere PC ports besteden, loopt Bethesda echt mateloos achter.
Die Creation Engine bagger hadden ze al jaren geleden moeten dumpen. Echt onbegrijpelijk hoe ze daar nog steeds aan vasthouden.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 09:21 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Klopt ja, bij vorige Bethesda games moest je allemaal mods en .ini hacks toepassen en dan had je vaak nog steeds wat grafische glitches, zoals de HUD die dan niet helemaal uitgelijnd is volgens mij.
Daarnaast heeft de PC versie ook weer een FPS lock van 60FPS, en wat gebeurt er als je het unlockt? Free speedhacks :
https://www.reddit.com/r/(...)ou_speed_hacks_just/
Lijkt weer zo'n brakke PC port te zijn, waar veel ontwikkelaars tegenwoordig steeds meer aandacht aan betere PC ports besteden, loopt Bethesda echt mateloos achter.
Het wordt wel continue getweaked en geüpgrade en zo, maar op een gegeven moment lopen ze tegen de grenzen aan, terwijl de concurrentie niet stil zit. Zo zonde. Vooral als je ziet wat de engines van andere open wereld games kunnen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 09:46 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die Creation Engine bagger hadden ze al jaren geleden moeten dumpen. Echt onbegrijpelijk hoe ze daar nog steeds aan vasthouden.
Ja ik bedoel in dit geval dan ook Bethesda Softworks, games van ID en Arkane draaien idd wel goed op PC. Grote voordeel van die Gamebyro Creation engine is de zeer goede modbaarheid, maar de engine loopt op andere opzichten echt achter.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 09:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
Had ook nooit verwacht dat ik het voor "Bethesda-Fallouts" zou opnemen. Het is helemaal niet dat ik er ontzettend naar uitkijk ofzo. Heb in totaal een half uurtje gameplay ofzo gezien en dat vond ik er best wel vermakelijk uitzien, beetje samen Super Mutants kapotknallen, beetje levelen, basisje bouwen.. Dnno, kan me wel bekoren denk ik.
[..]
Wel de Creation Engine-games ja. Met het spul van id Software en Arkane is het allemaal geen probleem. Maar hoe draaide die verder bij jou? Beetje okaye framerate, ook bij drukke momentjes? Welke GPU heb je?
Alright. Het zijn wel typisch dingen die in een bètaversie vaak nog niet zijn verwerkt, laten we dat dan maar hopen. Als de dingen die je noemt op launch ook nog ontbreken is dat wel sneu. Ik zal 't morgenavond eens een kans geven.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 11:43 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Ja ik bedoel in dit geval dan ook Bethesda Softworks, games van ID en Arkane draaien idd wel goed op PC. Grote voordeel van die Gamebyro Creation engine is de zeer goede modbaarheid, maar de engine loopt op andere opzichten echt achter.
Heb zelf alleen niet echt gespeeld, meer even snel opgestart om te kijken of de game ultrawide ondersteunde want moest werken in de ochtend. Wel heel even in de vault rond gelopen en had wel gewoon een soepele 60FPS, maar ik heb dan ook een RTX 2080Ti . Wel merkte ik direct dat er wéér mouse smoothing/acceleration inzat wat ik in de opties ook niet uit kon zetten. In vorige games kon je dit nog beperken met wat .ini tweaks/mods maar omdat dit een online game is is er een grote kans dat je dat soort dingen niet meer kan tweaken... Volgens mij is de beta morgen hier in NL al rond 7 uur 'savonds te spelen, dus hopelijk dan wat meer tijd.
Vet immersive man!quote:Oh, de PC versie heeft ook geen text chat btw
Mja dat zijn dan weer van die Bethesda dingen die echt te kansloos voor woorden zijn. Op de game zelf ga ik niet zeiken tot ik het morgen avond zelf gespeeld heb. Maar op technisch vlak zijn dingen als voice chat en geen tekst chat op PC gewoon echt kansloos. Ook dat verhaal van die FPS hierboven, echt te debiel voor woorden. Ze hebben letterlijk multiplayer functies in een single player engine geprobeerd te bouwen en toen het niet paste met grof geweld naar binnen geschoven. Beetje duct tape eroverheen en klaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 11:43 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Ja ik bedoel in dit geval dan ook Bethesda Softworks, games van ID en Arkane draaien idd wel goed op PC. Grote voordeel van die Gamebyro Creation engine is de zeer goede modbaarheid, maar de engine loopt op andere opzichten echt achter.
Heb zelf alleen niet echt gespeeld, meer even snel opgestart om te kijken of de game ultrawide ondersteunde want moest werken in de ochtend. Wel heel even in de vault rond gelopen en had wel gewoon een soepele 60FPS, maar ik heb dan ook een RTX 2080Ti . Wel merkte ik direct dat er wéér mouse smoothing/acceleration inzat wat ik in de opties ook niet uit kon zetten. In vorige games kon je dit nog beperken met wat .ini tweaks/mods maar omdat dit een online game is is er een grote kans dat je dat soort dingen niet meer kan tweaken... Volgens mij is de beta morgen hier in NL al rond 7 uur 'savonds te spelen, dus hopelijk dan wat meer tijd.
Oh, de PC versie heeft ook geen text chat btw
Als je liever een goede SP game ziet van Bethesda zou ik deze game zeker niet steunen. Aangezien je eigen ervaring al matig is.quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:17 schreef bjorntju het volgende:
Iets meer kunnen spelen vandaag, ongeveer anderhalf uur.
Weet nog niet wat ik er van moet vinden, natuurlijk is anderhalf uur niet veel, maar ik merkte wel direct hoe veel leger de game aanvoelt. Dan heb ik het niet over de wereld zelf, die zit (van wat ik er van heb gezien) gewoon goed in elkaar, maar het gemis van menselijke NPC's is toch echt wel een grote domper. Enige waar je naar kan luisteren zijn random holotapes en robots, en dat zijn dan ook de main quest givers. Dat houd dus ook meteen in dat je geen conversaties kan houden, je character praat dus ook totaal niet.
Ik heb echt het gevoel alsof ze de wereld gemaakt hebben met een singlepayer game in het achterhoofd, maar nadat deze grotendeels klaar was, ze de keuze gemaakt hebben om de game toch maar multiplayer te maken.
Grafisch vind ik het ook allemaal maar ondermaats, Fallout 4 was al geen pareltje in 2015, maar ik kan nou niet zeggen dat dit echt een grote verbetering is vergeleken met deel 4. Nog steeds low res textures overal, lightning ziet er erg "plat" uit... Wel lijkt het erop dat er overal net wat meer detail inzit dan in FO4, maar vergeleken met concurrenten kan dit anno 2018 eigenlijk niet meer. Moet er wel bij zeggen dat de game verre van lelijk is, en stoor mij er niet heel erg aan, maar andere games doen het zo veel beter.
En niet te vergeten de shit PC port natuurlijk, waar je in de meeste games je scrollwieltje kan gebruiken om door je wapens te bladeren, krijg je hier zo'n crappy gun selector (je weet wel, zo'n cirkel waar je dan je wapens in kan selecteren) overduidelijk gemaakt voor een controller en echt totaal niet intuïtief te gebruiken met een muis.
Daarnaast ook niet te vergeten geen text chat, echt belachelijk dat dat er niet in zit. Nu ben ik persoonlijk geen voice chat fan, dus vind ik, en ik denk ook vele andere met mij, even snel een berichtje typen veel fijner. Enige manier van communiceren zonder voice is dus met die emotes
FOV is ook bagger en daarnaast niet aanpasbaar in de settings wat ik kan zien. De 21:9 support heb ik d.m.v. de .ini nog redelijk recht kunnen trekken, maar ook dan zijn er een aantal HUD elementen die uitgerekt zijn (vooral text), maar het is opzich nog wel speelbaar... Ook de FPS cap van 60FPS kan echt niet meer, maar zoals ik eerder al zei, als je het unlockt worden de physics helemaal leip Ook V-Sync kan je niet uitzetten, (want die zorgt dus voor die 60FPS lock...) en we weten wat er gebeurt als je dat uitzet.. Daarnaast ook geen mogelijkheid voor raw mouse input, muis voelt dus vrij "zweverig" aan, lijkt daarnaast ook alsof de verticale en horizontale sensitivity verschillen van elkaar, echt super irritant.
Voorheen vond ik dit niet zo heel erg, omdat je een aantal van die issues wel kon fixen met mods, maar nu is de kans veel groter dat dat niet meer kan, en zijn we afhankelijk van Bethesda om dit allemaal te fixen...
Wel ga ik de game gewoon halen, blijf toch een grote Fallout fan en met wat ik gespeeld heb kon ik mij zeker wel vermaken, maar echt super enthousiast ben ik niet... Gelukkig kan je voor de PC al een key kopen vanaf ¤36
Ga verder de BETA niet meer spelen denk ik, wacht wel gewoon op de volledige release.
Ik heb gister twee uurtjes gespendeerd met de PS4-versie en ben ook niet laaiend enthousiast. Het is wat dat betreft wel precies wat ik had verwacht, het is exact hetzelfde gevoel wat ik kreeg bij Elder Scrolls Online na Skyrim grijs te hebben gespeeld.quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:17 schreef bjorntju het volgende:
Iets meer kunnen spelen vandaag, ongeveer anderhalf uur.
Weet nog niet wat ik er van moet vinden, natuurlijk is anderhalf uur niet veel, maar ik merkte wel direct hoe veel leger de game aanvoelt. Dan heb ik het niet over de wereld zelf, die zit (van wat ik er van heb gezien) gewoon goed in elkaar, maar het gemis van menselijke NPC's is toch echt wel een grote domper. Enige waar je naar kan luisteren zijn random holotapes en robots, en dat zijn dan ook de main quest givers. Dat houd dus ook meteen in dat je geen conversaties kan houden, je character praat dus ook totaal niet.
Ik heb echt het gevoel alsof ze de wereld gemaakt hebben met een singlepayer game in het achterhoofd, maar nadat deze grotendeels klaar was, ze de keuze gemaakt hebben om de game toch maar multiplayer te maken.
Grafisch vind ik het ook allemaal maar ondermaats, Fallout 4 was al geen pareltje in 2015, maar ik kan nou niet zeggen dat dit echt een grote verbetering is vergeleken met deel 4. Nog steeds low res textures overal, lightning ziet er erg "plat" uit... Wel lijkt het erop dat er overal net wat meer detail inzit dan in FO4, maar vergeleken met concurrenten kan dit anno 2018 eigenlijk niet meer. Moet er wel bij zeggen dat de game verre van lelijk is, en stoor mij er niet heel erg aan, maar andere games doen het zo veel beter.
En niet te vergeten de shit PC port natuurlijk, waar je in de meeste games je scrollwieltje kan gebruiken om door je wapens te bladeren, krijg je hier zo'n crappy gun selector (je weet wel, zo'n cirkel waar je dan je wapens in kan selecteren) overduidelijk gemaakt voor een controller en echt totaal niet intuïtief te gebruiken met een muis.
Daarnaast ook niet te vergeten geen text chat, echt belachelijk dat dat er niet in zit. Nu ben ik persoonlijk geen voice chat fan, dus vind ik, en ik denk ook vele andere met mij, even snel een berichtje typen veel fijner. Enige manier van communiceren zonder voice is dus met die emotes
FOV is ook bagger en daarnaast niet aanpasbaar in de settings wat ik kan zien. De 21:9 support heb ik d.m.v. de .ini nog redelijk recht kunnen trekken, maar ook dan zijn er een aantal HUD elementen die uitgerekt zijn (vooral text), maar het is opzich nog wel speelbaar... Ook de FPS cap van 60FPS kan echt niet meer, maar zoals ik eerder al zei, als je het unlockt worden de physics helemaal leip Ook V-Sync kan je niet uitzetten, (want die zorgt dus voor die 60FPS lock...) en we weten wat er gebeurt als je dat uitzet.. Daarnaast ook geen mogelijkheid voor raw mouse input, muis voelt dus vrij "zweverig" aan, lijkt daarnaast ook alsof de verticale en horizontale sensitivity verschillen van elkaar, echt super irritant.
Voorheen vond ik dit niet zo heel erg, omdat je een aantal van die issues wel kon fixen met mods, maar nu is de kans veel groter dat dat niet meer kan, en zijn we afhankelijk van Bethesda om dit allemaal te fixen...
Wel ga ik de game gewoon halen, blijf toch een grote Fallout fan en met wat ik gespeeld heb kon ik mij zeker wel vermaken, maar echt super enthousiast ben ik niet... Gelukkig kan je voor de PC al een key kopen vanaf ¤36
Ga verder de BETA niet meer spelen denk ik, wacht wel gewoon op de volledige release.
en dan hopen dat er nog andere mensen online rondlopen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:51 schreef larry_flynt het volgende:
ALs ik het zo lees ga ik hem misschien ooit uit de budgetbak vissen.
Ja... Hou vooral van singleplayer spelen, dus weet sowieso niet of dit iets voor mij gaat worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en dan hopen dat er nog andere mensen online rondlopen.
Dan hoop ik dat je geduld hebt, want eerst komt ooit een keer Starfield, daarna, nog veel later, The Elder Scrolls 6, en pas daarna, als de mensheid het Alpha Centauri stelsel gekoloniseerd heeft, Fallout 5.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:57 schreef duo-penotti het volgende:
Nah, ik wacht wel tot Fallout 5. En hopelijk komen ze dan ook met een volledig nieuwe grafische engine.
Lijkt me de perfecte tijd om Obsidian weer een kans te geven. Hopen dat mensen als Chris Avellone (als die dan klaar is met Dying Light 2) op freelance basis weer mee kan werken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Dan hoop ik dat je geduld hebt, want eerst komt ooit een keer Starfield, daarna, nog veel later, The Elder Scrolls 6, en pas daarna, als de mensheid het Alpha Centauri stelsel gekoloniseerd heeft, Fallout 5.
Er is echt al heel regelmatig, zeer recent nog zelfs, gezegd dat Obsidian geen Fallout meer gaat maken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:06 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Lijkt me de perfecte tijd om Obsidian weer een kans te geven. Hopen dat mensen als Chris Avellone (als die dan klaar is met Dying Light 2) op freelance basis weer mee kan werken.
Zo niet, dan ben ik nu echt op 't punt dat ik ook zeg: Fallout is dood.
Nieuwe Fallout uit koker Obsidian 'zeer onwaarschijnlijk'quote:
Jij hebt tenminste nog de 50+ uren aan NV dlc die je nog kunt doen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef 2dope het volgende:
Nieuwe Fallout uit koker Obsidian 'zeer onwaarschijnlijk'
Yep, erg zonde. Gelukkig hebben we Wasteland 3 nog, schrale troost wellicht, maar toch.
Gheheh, you're not wrong. Ik kan me er alleen echt niet meer toe zetten. Tijdje geleden New Vegas nog wel weer even aangeslingerd maar ik werd er diep ongelukkig van, 1001 mods ten spijt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:23 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Jij hebt tenminste nog de 50+ uren aan NV dlc die je nog kunt doen.
Zet je er doorheen...speel die 100+ uren aan content die je al kent, voor de 50+ die je nog niet kent.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:41 schreef 2dope het volgende:
Gheheh, you're not wrong. Ik kan me er alleen echt niet meer toe zetten. Tijdje geleden New Vegas nog wel weer even aangeslingerd maar ik werd er diep ongelukkig van, 1001 mods ten spijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |