abonnement Unibet Coolblue
pi_182851755
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:21 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Klopt ja, bij vorige Bethesda games moest je allemaal mods en .ini hacks toepassen en dan had je vaak nog steeds wat grafische glitches, zoals de HUD die dan niet helemaal uitgelijnd is volgens mij.

Daarnaast heeft de PC versie ook weer een FPS lock van 60FPS, en wat gebeurt er als je het unlockt? Free speedhacks :') :

https://www.reddit.com/r/(...)ou_speed_hacks_just/

Lijkt weer zo'n brakke PC port te zijn, waar veel ontwikkelaars tegenwoordig steeds meer aandacht aan betere PC ports besteden, loopt Bethesda echt mateloos achter.
Die Creation Engine bagger hadden ze al jaren geleden moeten dumpen. Echt onbegrijpelijk hoe ze daar nog steeds aan vasthouden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_182852492
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:46 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Die Creation Engine bagger hadden ze al jaren geleden moeten dumpen. Echt onbegrijpelijk hoe ze daar nog steeds aan vasthouden.
Het wordt wel continue getweaked en geüpgrade en zo, maar op een gegeven moment lopen ze tegen de grenzen aan, terwijl de concurrentie niet stil zit. Zo zonde. Vooral als je ziet wat de engines van andere open wereld games kunnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_182853616
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:36 schreef 2dope het volgende:

[..]

Had ook nooit verwacht dat ik het voor "Bethesda-Fallouts" zou opnemen. Het is helemaal niet dat ik er ontzettend naar uitkijk ofzo. Heb in totaal een half uurtje gameplay ofzo gezien en dat vond ik er best wel vermakelijk uitzien, beetje samen Super Mutants kapotknallen, beetje levelen, basisje bouwen.. Dnno, kan me wel bekoren denk ik.

[..]

Wel de Creation Engine-games ja. Met het spul van id Software en Arkane is het allemaal geen probleem. Maar hoe draaide die verder bij jou? Beetje okaye framerate, ook bij drukke momentjes? Welke GPU heb je?
Ja ik bedoel in dit geval dan ook Bethesda Softworks, games van ID en Arkane draaien idd wel goed op PC. Grote voordeel van die Gamebyro Creation engine is de zeer goede modbaarheid, maar de engine loopt op andere opzichten echt achter.

Heb zelf alleen niet echt gespeeld, meer even snel opgestart om te kijken of de game ultrawide ondersteunde want moest werken in de ochtend. Wel heel even in de vault rond gelopen en had wel gewoon een soepele 60FPS, maar ik heb dan ook een RTX 2080Ti :P. Wel merkte ik direct dat er wéér mouse smoothing/acceleration inzat wat ik in de opties ook niet uit kon zetten. In vorige games kon je dit nog beperken met wat .ini tweaks/mods maar omdat dit een online game is is er een grote kans dat je dat soort dingen niet meer kan tweaken... Volgens mij is de beta morgen hier in NL al rond 7 uur 'savonds te spelen, dus hopelijk dan wat meer tijd.

Oh, de PC versie heeft ook geen text chat btw :')
  Eindredactie Games woensdag 31 oktober 2018 @ 11:56:38 #279
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_182853872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:43 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Ja ik bedoel in dit geval dan ook Bethesda Softworks, games van ID en Arkane draaien idd wel goed op PC. Grote voordeel van die Gamebyro Creation engine is de zeer goede modbaarheid, maar de engine loopt op andere opzichten echt achter.

Heb zelf alleen niet echt gespeeld, meer even snel opgestart om te kijken of de game ultrawide ondersteunde want moest werken in de ochtend. Wel heel even in de vault rond gelopen en had wel gewoon een soepele 60FPS, maar ik heb dan ook een RTX 2080Ti :P. Wel merkte ik direct dat er wéér mouse smoothing/acceleration inzat wat ik in de opties ook niet uit kon zetten. In vorige games kon je dit nog beperken met wat .ini tweaks/mods maar omdat dit een online game is is er een grote kans dat je dat soort dingen niet meer kan tweaken... Volgens mij is de beta morgen hier in NL al rond 7 uur 'savonds te spelen, dus hopelijk dan wat meer tijd.
Alright. Het zijn wel typisch dingen die in een bètaversie vaak nog niet zijn verwerkt, laten we dat dan maar hopen. Als de dingen die je noemt op launch ook nog ontbreken is dat wel sneu. Ik zal 't morgenavond eens een kans geven.
quote:
Oh, de PC versie heeft ook geen text chat btw :')
Vet immersive man! :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_182854048
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:43 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Ja ik bedoel in dit geval dan ook Bethesda Softworks, games van ID en Arkane draaien idd wel goed op PC. Grote voordeel van die Gamebyro Creation engine is de zeer goede modbaarheid, maar de engine loopt op andere opzichten echt achter.

Heb zelf alleen niet echt gespeeld, meer even snel opgestart om te kijken of de game ultrawide ondersteunde want moest werken in de ochtend. Wel heel even in de vault rond gelopen en had wel gewoon een soepele 60FPS, maar ik heb dan ook een RTX 2080Ti :P. Wel merkte ik direct dat er wéér mouse smoothing/acceleration inzat wat ik in de opties ook niet uit kon zetten. In vorige games kon je dit nog beperken met wat .ini tweaks/mods maar omdat dit een online game is is er een grote kans dat je dat soort dingen niet meer kan tweaken... Volgens mij is de beta morgen hier in NL al rond 7 uur 'savonds te spelen, dus hopelijk dan wat meer tijd.

Oh, de PC versie heeft ook geen text chat btw :')
Mja dat zijn dan weer van die Bethesda dingen die echt te kansloos voor woorden zijn. Op de game zelf ga ik niet zeiken tot ik het morgen avond zelf gespeeld heb. Maar op technisch vlak zijn dingen als voice chat en geen tekst chat op PC gewoon echt kansloos. Ook dat verhaal van die FPS hierboven, echt te debiel voor woorden. Ze hebben letterlijk multiplayer functies in een single player engine geprobeerd te bouwen en toen het niet paste met grof geweld naar binnen geschoven. Beetje duct tape eroverheen en klaar.

Dat soort dingen zijn voor single player niet zo erg. Na al die jaren heeft het zelfs een zekere charme. Maar in een multiplayer omgeving kan dit gewoon echt niet.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_182889703
Iets meer kunnen spelen vandaag, ongeveer anderhalf uur.

Weet nog niet wat ik er van moet vinden, natuurlijk is anderhalf uur niet veel, maar ik merkte wel direct hoe veel leger de game aanvoelt. Dan heb ik het niet over de wereld zelf, die zit (van wat ik er van heb gezien) gewoon goed in elkaar, maar het gemis van menselijke NPC's is toch echt wel een grote domper. Enige waar je naar kan luisteren zijn random holotapes en robots, en dat zijn dan ook de main quest givers. Dat houd dus ook meteen in dat je geen conversaties kan houden, je character praat dus ook totaal niet.

Ik heb echt het gevoel alsof ze de wereld gemaakt hebben met een singlepayer game in het achterhoofd, maar nadat deze grotendeels klaar was, ze de keuze gemaakt hebben om de game toch maar multiplayer te maken.

Grafisch vind ik het ook allemaal maar ondermaats, Fallout 4 was al geen pareltje in 2015, maar ik kan nou niet zeggen dat dit echt een grote verbetering is vergeleken met deel 4. Nog steeds low res textures overal, lightning ziet er erg "plat" uit... Wel lijkt het erop dat er overal net wat meer detail inzit dan in FO4, maar vergeleken met concurrenten kan dit anno 2018 eigenlijk niet meer. Moet er wel bij zeggen dat de game verre van lelijk is, en stoor mij er niet heel erg aan, maar andere games doen het zo veel beter.

En niet te vergeten de shit PC port natuurlijk, waar je in de meeste games je scrollwieltje kan gebruiken om door je wapens te bladeren, krijg je hier zo'n crappy gun selector (je weet wel, zo'n cirkel waar je dan je wapens in kan selecteren) overduidelijk gemaakt voor een controller en echt totaal niet intuïtief te gebruiken met een muis.

Daarnaast ook niet te vergeten geen text chat, echt belachelijk dat dat er niet in zit. Nu ben ik persoonlijk geen voice chat fan, dus vind ik, en ik denk ook vele andere met mij, even snel een berichtje typen veel fijner. Enige manier van communiceren zonder voice is dus met die emotes :')

FOV is ook bagger en daarnaast niet aanpasbaar in de settings wat ik kan zien. De 21:9 support heb ik d.m.v. de .ini nog redelijk recht kunnen trekken, maar ook dan zijn er een aantal HUD elementen die uitgerekt zijn (vooral text), maar het is opzich nog wel speelbaar... Ook de FPS cap van 60FPS kan echt niet meer, maar zoals ik eerder al zei, als je het unlockt worden de physics helemaal leip :') Ook V-Sync kan je niet uitzetten, (want die zorgt dus voor die 60FPS lock...) en we weten wat er gebeurt als je dat uitzet.. Daarnaast ook geen mogelijkheid voor raw mouse input, muis voelt dus vrij "zweverig" aan, lijkt daarnaast ook alsof de verticale en horizontale sensitivity verschillen van elkaar, echt super irritant.

Voorheen vond ik dit niet zo heel erg, omdat je een aantal van die issues wel kon fixen met mods, maar nu is de kans veel groter dat dat niet meer kan, en zijn we afhankelijk van Bethesda om dit allemaal te fixen...

Wel ga ik de game gewoon halen, blijf toch een grote Fallout fan en met wat ik gespeeld heb kon ik mij zeker wel vermaken, maar echt super enthousiast ben ik niet... Gelukkig kan je voor de PC al een key kopen vanaf ¤36

Ga verder de BETA niet meer spelen denk ik, wacht wel gewoon op de volledige release.
pi_182890173
Bethesda is allang niet meer de koning onder RPG games. Er zijn al zat games en studios die Bethesda voorbij hebben gestreefd. Bethesda maakt nog steeds toffe werelden hoor, maar de rest moeten ze echt hoognodig gaan vernieuwen en sowieso die jaren oude engine. Dat kan idd niet meer. Het is dat ik enorm fan ben van de Fallout games en die altijd zal spelen, maar tegenwoordig speel ik ook andere RPG games die echt veel beter zijn. Toen ik echt nog Bethesda fan was speelde ik alleen maar Fallout en The Elder Scrolls qua RPG games, maar er zijn zoveel betere tegenwoordig. The Witcher 3, Horizon Zero Dawn etc.
  vrijdag 2 november 2018 @ 01:18:59 #283
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182890236
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 november 2018 00:17 schreef bjorntju het volgende:
Iets meer kunnen spelen vandaag, ongeveer anderhalf uur.

Weet nog niet wat ik er van moet vinden, natuurlijk is anderhalf uur niet veel, maar ik merkte wel direct hoe veel leger de game aanvoelt. Dan heb ik het niet over de wereld zelf, die zit (van wat ik er van heb gezien) gewoon goed in elkaar, maar het gemis van menselijke NPC's is toch echt wel een grote domper. Enige waar je naar kan luisteren zijn random holotapes en robots, en dat zijn dan ook de main quest givers. Dat houd dus ook meteen in dat je geen conversaties kan houden, je character praat dus ook totaal niet.

Ik heb echt het gevoel alsof ze de wereld gemaakt hebben met een singlepayer game in het achterhoofd, maar nadat deze grotendeels klaar was, ze de keuze gemaakt hebben om de game toch maar multiplayer te maken.

Grafisch vind ik het ook allemaal maar ondermaats, Fallout 4 was al geen pareltje in 2015, maar ik kan nou niet zeggen dat dit echt een grote verbetering is vergeleken met deel 4. Nog steeds low res textures overal, lightning ziet er erg "plat" uit... Wel lijkt het erop dat er overal net wat meer detail inzit dan in FO4, maar vergeleken met concurrenten kan dit anno 2018 eigenlijk niet meer. Moet er wel bij zeggen dat de game verre van lelijk is, en stoor mij er niet heel erg aan, maar andere games doen het zo veel beter.

En niet te vergeten de shit PC port natuurlijk, waar je in de meeste games je scrollwieltje kan gebruiken om door je wapens te bladeren, krijg je hier zo'n crappy gun selector (je weet wel, zo'n cirkel waar je dan je wapens in kan selecteren) overduidelijk gemaakt voor een controller en echt totaal niet intuïtief te gebruiken met een muis.

Daarnaast ook niet te vergeten geen text chat, echt belachelijk dat dat er niet in zit. Nu ben ik persoonlijk geen voice chat fan, dus vind ik, en ik denk ook vele andere met mij, even snel een berichtje typen veel fijner. Enige manier van communiceren zonder voice is dus met die emotes :')

FOV is ook bagger en daarnaast niet aanpasbaar in de settings wat ik kan zien. De 21:9 support heb ik d.m.v. de .ini nog redelijk recht kunnen trekken, maar ook dan zijn er een aantal HUD elementen die uitgerekt zijn (vooral text), maar het is opzich nog wel speelbaar... Ook de FPS cap van 60FPS kan echt niet meer, maar zoals ik eerder al zei, als je het unlockt worden de physics helemaal leip :') Ook V-Sync kan je niet uitzetten, (want die zorgt dus voor die 60FPS lock...) en we weten wat er gebeurt als je dat uitzet.. Daarnaast ook geen mogelijkheid voor raw mouse input, muis voelt dus vrij "zweverig" aan, lijkt daarnaast ook alsof de verticale en horizontale sensitivity verschillen van elkaar, echt super irritant.

Voorheen vond ik dit niet zo heel erg, omdat je een aantal van die issues wel kon fixen met mods, maar nu is de kans veel groter dat dat niet meer kan, en zijn we afhankelijk van Bethesda om dit allemaal te fixen...

Wel ga ik de game gewoon halen, blijf toch een grote Fallout fan en met wat ik gespeeld heb kon ik mij zeker wel vermaken, maar echt super enthousiast ben ik niet... Gelukkig kan je voor de PC al een key kopen vanaf ¤36

Ga verder de BETA niet meer spelen denk ik, wacht wel gewoon op de volledige release.
Als je liever een goede SP game ziet van Bethesda zou ik deze game zeker niet steunen. Aangezien je eigen ervaring al matig is.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_182893079
Gisteren zo'n twee uur gespeeld. De technische kant van het verhaal kan ik kort in zijn, de engine is nog steeds kut en buggy. Maar dat is al jaren zo... dus tja.

Gameplay technisch vind ik het een bazen spel _O_ Avontuur uiteraard begonnen bij de vault. Daar met 2 anderen een beetje die robotjes aan diggelen geslagen en vervolgens de omgeving een beetje verkend. Dikke 3 kwartier niemand tegengekomen terwijl ik gebouwen aan het plunderen was.
Uiteindelijk aangekomen in Flatwoods waar een hoop spelers bij elkaar kwamen voor de main quest. Daar werd vervolgens de grote Brahmin genocide van 2018 voltrokken, omdat één van de quests vraagt om Brahmin meat. Na een half uurtje rondlopen lagen er dus overal dode Brahmin _O-

Daarna de omgeving rond Flatwoods een beetje verkend en kwam toen een workshop tegen met kapotte turrets eromheen. Ik denk hé! Laat ik de turrets repareren voor ik hem claim, want verdediging. Maar ik had dus niet begrepen dat ie al was geclaimed en de turrets dus van die persoon waren. Toen ik begon met claimen werd ik dus prompt aan gort geschoten door de turrets :')

Met veel pijn en moeite die workshop geclaimed, maar toen begon de ellende. Ik riep een horde andere spelers over me af en daar was ik totaal niet op voorbereid. Afgeslacht, en al mijn junk van die paar uur spelen kwijt. Niet zozeer de fout van het spel, maar wel frustrerend. Wel lessen van geleerd natuurlijk. PVP is voornamelijk een keuze, dus als je zo'n ding wil claimen moet je ff je junk in een stash box gooien en zorgen dat je bent voorbereid en dergelijke. Maar het is net zo goed te vermijden.

In het algemeen heb ik me goed vermaakt. Het verhaal draait heel erg om de legacy van de mensen die voor je kwamen, maar het allemaal niet gered hebben. Dat maakt de verhalen op holotapes en dergelijke echt een stuk donkerder dan voorgaande games. De luchtige humor uit bijvoorbeeld Fallout 4 is wel vervangen door een hele serieuze ondertoon over de mensen die tijdens en na de oorlog probeerde de maatschappij overeind te houden, maar uiteindelijk faalden. Persoonlijk hou ik echt van die sfeer. En dat er dan nu weer mensen om je heen rennen past prima in de context van een vault die net geopend is. Dus er zijn wel mensen, maar nog geen infrastructuur. Dat is een beetje het idee waar Bethesda voor ging denk ik.

Online deel werkt in principe prima. Voice chat had ik gewoon uitgezet, want dat is kansloos. Maar het is wel leuk dat als je met een paar random mensen bij een kamp rondloopt, je dan een invite krijgt voor een team en een tijdje samen optrekt. Uiteindelijk ga je weer je eigen weg. Ik kwam ook het kamp van een speler tegen. Die was blijkbaar net klaar met spelen en gaf toen een zakje met eten aan mij voor hij weg ging O+ . Met hem verdween trouwens ook meteen zijn hele kamp, dus ik flikkerde een stukje naar benden :')

Maar goed, al met al vind ik het een geslaagd spel. Technisch vereist het nog de nodige fixups, maar het voelt en speelt gewoon als een Fallout game. De map is echt gigantisch, en de kans dat je andere spelers tegenkomt buiten het pad van de main quest en events is vrij klein. Je kan prima je eigen ding doen.
No amount of money ever bought a second of time.
  Eindredactie Games vrijdag 2 november 2018 @ 09:42:42 #285
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_182893087
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 november 2018 00:17 schreef bjorntju het volgende:
Iets meer kunnen spelen vandaag, ongeveer anderhalf uur.

Weet nog niet wat ik er van moet vinden, natuurlijk is anderhalf uur niet veel, maar ik merkte wel direct hoe veel leger de game aanvoelt. Dan heb ik het niet over de wereld zelf, die zit (van wat ik er van heb gezien) gewoon goed in elkaar, maar het gemis van menselijke NPC's is toch echt wel een grote domper. Enige waar je naar kan luisteren zijn random holotapes en robots, en dat zijn dan ook de main quest givers. Dat houd dus ook meteen in dat je geen conversaties kan houden, je character praat dus ook totaal niet.

Ik heb echt het gevoel alsof ze de wereld gemaakt hebben met een singlepayer game in het achterhoofd, maar nadat deze grotendeels klaar was, ze de keuze gemaakt hebben om de game toch maar multiplayer te maken.

Grafisch vind ik het ook allemaal maar ondermaats, Fallout 4 was al geen pareltje in 2015, maar ik kan nou niet zeggen dat dit echt een grote verbetering is vergeleken met deel 4. Nog steeds low res textures overal, lightning ziet er erg "plat" uit... Wel lijkt het erop dat er overal net wat meer detail inzit dan in FO4, maar vergeleken met concurrenten kan dit anno 2018 eigenlijk niet meer. Moet er wel bij zeggen dat de game verre van lelijk is, en stoor mij er niet heel erg aan, maar andere games doen het zo veel beter.

En niet te vergeten de shit PC port natuurlijk, waar je in de meeste games je scrollwieltje kan gebruiken om door je wapens te bladeren, krijg je hier zo'n crappy gun selector (je weet wel, zo'n cirkel waar je dan je wapens in kan selecteren) overduidelijk gemaakt voor een controller en echt totaal niet intuïtief te gebruiken met een muis.

Daarnaast ook niet te vergeten geen text chat, echt belachelijk dat dat er niet in zit. Nu ben ik persoonlijk geen voice chat fan, dus vind ik, en ik denk ook vele andere met mij, even snel een berichtje typen veel fijner. Enige manier van communiceren zonder voice is dus met die emotes :')

FOV is ook bagger en daarnaast niet aanpasbaar in de settings wat ik kan zien. De 21:9 support heb ik d.m.v. de .ini nog redelijk recht kunnen trekken, maar ook dan zijn er een aantal HUD elementen die uitgerekt zijn (vooral text), maar het is opzich nog wel speelbaar... Ook de FPS cap van 60FPS kan echt niet meer, maar zoals ik eerder al zei, als je het unlockt worden de physics helemaal leip :') Ook V-Sync kan je niet uitzetten, (want die zorgt dus voor die 60FPS lock...) en we weten wat er gebeurt als je dat uitzet.. Daarnaast ook geen mogelijkheid voor raw mouse input, muis voelt dus vrij "zweverig" aan, lijkt daarnaast ook alsof de verticale en horizontale sensitivity verschillen van elkaar, echt super irritant.

Voorheen vond ik dit niet zo heel erg, omdat je een aantal van die issues wel kon fixen met mods, maar nu is de kans veel groter dat dat niet meer kan, en zijn we afhankelijk van Bethesda om dit allemaal te fixen...

Wel ga ik de game gewoon halen, blijf toch een grote Fallout fan en met wat ik gespeeld heb kon ik mij zeker wel vermaken, maar echt super enthousiast ben ik niet... Gelukkig kan je voor de PC al een key kopen vanaf ¤36

Ga verder de BETA niet meer spelen denk ik, wacht wel gewoon op de volledige release.
Ik heb gister twee uurtjes gespendeerd met de PS4-versie en ben ook niet laaiend enthousiast. Het is wat dat betreft wel precies wat ik had verwacht, het is exact hetzelfde gevoel wat ik kreeg bij Elder Scrolls Online na Skyrim grijs te hebben gespeeld.

Wat jij zegt over graphics is ook mijn gedachte. Het is niet lelijk, maar het is qua grafische tierelantijntjes allemaal net even wat minder dan Fallout 4, het is grauwer (flets/vaal). Daar staat dan wel weer tegenover dat ik West-Virginia een stuk interessanter vind ingericht. De kleine gehuchtjes/dorpjes, gebouwen, het heeft wat meer 'hart' ofzo dan die deprimerende saaie 'urban' gebieden in Fallout 4. Heb ook weinig last gehad van framedrops, héél af en toe kreeg 'ie het ff moeilijk maar dat is me wel meegevallen. Het is wel 30 fps peasantry, maar niet echt storend.

De PvE hebben ze best goed gedaan. De wereld zit behoorlijk vol met al dan niet gevaarlijke levensvormen, en je kunt ook weer lekker makkelijk V.A.T.S. spammen om doelwitten in de nabije omgeving te traceren. Dat is trouwens ook meteen het enige nut van V.A.T.S. geweest tot nu toe, als je het daadwerkelijk wilt gebruiken als aimbot moet je er volgens mij flink in investeren want de percentages om te raken waren allemaal ontzettend laag bij mij. Verder is er heel veel ongedierte te vinden, veel gemuteerde knaagdieren/insecten, ghouls, en 'Scorchers' (soort nieuwe Raiders). Combat gaat wel lekker, nog geen bullet sponge vijanden gevonden en gewoon een beetje meppen met houten planken, metalen stangen en honkbalknuppels werkt wel fijn. Echte wapens heb ik nog niet, alleen van die pipe-gun bullshit maar zelfs daarvan is de weapon handling redelijk ok.

Verder ben ik vooral aan het questen geweest. Dat voelt best wel "singleplayerig" aan, je kunt gewoon op eigen houtje die quests volgen en ondertussen de omgeving een beetje verkennen, huisjes looten, ongedierte slopen. Het zijn niet echt geweldig spannende quests maar wat ik heb gezien was ook vooral nog een beetje introductief. Je krijgt een C.A.M.P. mee (zie Bouw overal nederzettingen in Fallout 76 met C.A.M.P. ) om een eigen basisje op te zetten. Craften/koken is belangrijker dan in eerdere delen. Ik deed in Fallout 4 bijna niks met workbenches en cooking pots maar hier is het vrij essentieel omdat je ook een honger- en dorstmeter hebt. Je moet dus gehydrateerd blijven en hoewel je veel vreten en drinken kunt vinden kun je in kamp ook makkelijk bijv. vervuild water koken. Zelf wapens maken is ook eenvoudiger en aantrekkelijker omdat je relatief weinig grondstoffen nodig hebt.

PvP unlockt bij level 5, maar het is niet opeens een warzone (iemand die beweerde dat 'ie meteen werd aangevallen toen 'ie uit de Vault kwam liegt dus want dat kan helemaal niet). In beginsel zijn alle spelers 'neutraal' en daadwerkelijke PvP is een soort wederzijdse overeenstemming (je moet elkaar beide schade hebben gedaan voordat je daadwerkelijk 'hostile' bent). Je kunt dus niet echt griefen, als je lui bestookt die niet met jou bezig zijn doe je héél weinig damage. Het is dan dus nog wel steeds mogelijk om iemand te killen, maar als de andere partij niet terug heeft gevochten levert dat ook nog eens penalties op voor de aanvaller. Dat is wel grappig, want diegene wordt dan "marked' op de map weergegeven voor alle spelers op de server. Er staat bovendien een prijs op zijn hoofd: als je de 'griefer' weet om te leggen krijg je een geldbedrag dat uit de portemonnee van de griefer komt. Best creatief als je't mij vraagt.

Al met al, mijn verwachtingen zijn niet overtroffen maar is het me ook niet extreem tegengevallen. Zal 'm waarschijnlijk na release ook wel oppikken voor pc.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games vrijdag 2 november 2018 @ 09:43:23 #286
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_182893111
Damn dikke verslagen :D Leuk om te lezen
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_182893238
ALs ik het zo lees ga ik hem misschien ooit uit de budgetbak vissen.
pi_182893346
Was een fan van deel 4. Helemaal kapot gespeeld dat spel.
Maar een MP Fallout game zie ik echt niet zitten.

Daarnaast ziet het spel er gewoon uit als Fallout 4.
Zou dus ook zomaar een expansion pack kunnen zijn.

Nah, ik wacht wel tot Fallout 5. En hopelijk komen ze dan ook met een volledig nieuwe grafische engine.
pi_182894001
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:51 schreef larry_flynt het volgende:
ALs ik het zo lees ga ik hem misschien ooit uit de budgetbak vissen.
en dan hopen dat er nog andere mensen online rondlopen.
pi_182894509
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

en dan hopen dat er nog andere mensen online rondlopen.
Ja... Hou vooral van singleplayer spelen, dus weet sowieso niet of dit iets voor mij gaat worden.
pi_182894630
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:57 schreef duo-penotti het volgende:


Nah, ik wacht wel tot Fallout 5. En hopelijk komen ze dan ook met een volledig nieuwe grafische engine.
Dan hoop ik dat je geduld hebt, want eerst komt ooit een keer Starfield, daarna, nog veel later, The Elder Scrolls 6, en pas daarna, als de mensheid het Alpha Centauri stelsel gekoloniseerd heeft, Fallout 5.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:06:11 #292
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_182899424
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Dan hoop ik dat je geduld hebt, want eerst komt ooit een keer Starfield, daarna, nog veel later, The Elder Scrolls 6, en pas daarna, als de mensheid het Alpha Centauri stelsel gekoloniseerd heeft, Fallout 5.
Lijkt me de perfecte tijd om Obsidian weer een kans te geven. Hopen dat mensen als Chris Avellone (als die dan klaar is met Dying Light 2) op freelance basis weer mee kan werken.

Zo niet, dan ben ik nu echt op 't punt dat ik ook zeg: Fallout is dood.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Redactie Games vrijdag 2 november 2018 @ 15:14:11 #293
181272 crew  Noppie2000
pi_182899579
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:06 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Lijkt me de perfecte tijd om Obsidian weer een kans te geven. Hopen dat mensen als Chris Avellone (als die dan klaar is met Dying Light 2) op freelance basis weer mee kan werken.

Zo niet, dan ben ik nu echt op 't punt dat ik ook zeg: Fallout is dood.
Er is echt al heel regelmatig, zeer recent nog zelfs, gezegd dat Obsidian geen Fallout meer gaat maken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:17:05 #294
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_182899647
Duidelijk dan. Zonde.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Eindredactie Games vrijdag 2 november 2018 @ 15:19:48 #295
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_182899705
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:17 schreef The_Substitute het volgende:
Duidelijk dan. Zonde.
Nieuwe Fallout uit koker Obsidian 'zeer onwaarschijnlijk'

Yep, erg zonde. Gelukkig hebben we Wasteland 3 nog, schrale troost wellicht, maar toch.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:23:33 #296
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_182899769
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef 2dope het volgende:
Nieuwe Fallout uit koker Obsidian 'zeer onwaarschijnlijk'

Yep, erg zonde. Gelukkig hebben we Wasteland 3 nog, schrale troost wellicht, maar toch.
Jij hebt tenminste nog de 50+ uren aan NV dlc die je nog kunt doen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Eindredactie Games vrijdag 2 november 2018 @ 15:41:38 #297
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_182900130
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:23 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Jij hebt tenminste nog de 50+ uren aan NV dlc die je nog kunt doen.
Gheheh, you're not wrong. Ik kan me er alleen echt niet meer toe zetten. Tijdje geleden New Vegas nog wel weer even aangeslingerd maar ik werd er diep ongelukkig van, 1001 mods ten spijt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:48:32 #298
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_182900286
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:41 schreef 2dope het volgende:
Gheheh, you're not wrong. Ik kan me er alleen echt niet meer toe zetten. Tijdje geleden New Vegas nog wel weer even aangeslingerd maar ik werd er diep ongelukkig van, 1001 mods ten spijt.
Zet je er doorheen...speel die 100+ uren aan content die je al kent, voor de 50+ die je nog niet kent.

Bedank me later maar.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 2 november 2018 @ 18:41:53 #299
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182903391
Deze game is ook uitgekomen trouwens. Zieke mod voor New Vegas met een heel nieuw verhaal en nieuwe locaties. Speel liever dit dan F76 :')


Ziet er wel echt sick uit qua opties
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Forum Admin zaterdag 3 november 2018 @ 17:35:13 #300
58651 crew  murp
murp
pi_182921560
Is die nieuwe fallout nou echt zo kut? Ik ben m van plan om m te kopen omdat het me erg leuk lijkt!!

Maar ik ben de enige? ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')