Nee die doen het altijd in de winterquote:Op woensdag 30 mei 2018 09:47 schreef Plompzakker het volgende:
De instructies zijn duidelijk. Niet eten of drinken terwijl de zon op is.
Helaas zijn er altijd weer groepen die de regels moeten verdraaien zodat het ze beter uitkomt.
Dat valt niet mee.quote:
Misschien wastie ongesteld.quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik had gisteravond ouderavond op school en in de pauze stond ik een peuk te roken. Stond er achter het fietsenhok een marokkaantje van een jaar of 14 een hamburger te nassen..
is toch juist verstandig van hemquote:Op woensdag 30 mei 2018 09:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik had gisteravond ouderavond op school en in de pauze stond ik een peuk te roken. Stond er achter het fietsenhok een marokkaantje van een jaar of 14 een hamburger te nassen..
Je zou maar moslim zijn in Finland en de ramadan valt in Juniquote:Op woensdag 30 mei 2018 09:47 schreef Plompzakker het volgende:
De instructies zijn duidelijk. Niet eten of drinken terwijl de zon op is.
Helaas zijn er altijd weer groepen die de regels moeten verdraaien zodat het ze beter uitkomt.
Daar gaat de klacht ook over dat ze dus andere tijden aanhouden dan eigenlijk moet.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:32 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Je zou maar moslim zijn in Finland en de ramadan valt in Juni
Helsinki, 21 Juni 2018
Zon op: 3:54, Zon onder: 22:49
18uur 55 minuten niet eten of drinken
Dan hebben ze het in Somalië maar mooi makkelijk, Mogadishu, 21 Juni 2018
Zon op: 5:53, zon onder: 18:07
12uur 14 minuten niet eten of drinken
Hebben ze het daar in Somalië toch ineens een stuk beter dan dat jij zou denken
ik moest lachen om die laatste zinquote:Op woensdag 30 mei 2018 10:33 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Daar gaat de klacht ook over.
Kijk maar eens naar de getallen voor tromso
Verder hebben ze in Somalië na zonsondergang ook geen eten![]()
Allah is groot, Allah is machtig, Allah heeft een lul van 2 meter 80quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:35 schreef LCMS het volgende:
[..]
ik moest lachen om die laatste zinAllah, vergeef me
Even aangepastquote:Op woensdag 30 mei 2018 10:50 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Allah is groot, Allah is machtig, Allah heeft een VleesLollie van 2 meter 80
Ramadan is tegenwoordig één grote farce. Iedereen weet dit maar doet alsof ze van niets weten. Liever vermijden dan de confrontatie opzoeken is het adagium van velen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Eerder andersom, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:03 schreef steelhead het volgende:
[..]
Misschien wastie ongesteld.![]()
Maar ze gebruiken boven de poolcirkel de tijd in Mekka. Misschien moeten ze dat hier ook doen.
Hij was ziek en moest eten. Dat mag, als je het vasten later maar inhaalt.quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Of het was een niet-moslim-Marokkaan.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:44 schreef Onaniem het volgende:
[..]
Hij was ziek en moest eten. Dat mag, als je het vasten later maar inhaalt.
óf hij heeft gewoon schijt aan de regels. Weet niet wat hier aannemelijker is.
Ik zou me geen zorgen maken. Hij vergeeft wel zwaardere dingenquote:Op woensdag 30 mei 2018 10:35 schreef LCMS het volgende:
[..]
ik moest lachen om die laatste zinAllah, vergeef me
zlotyquote:Vasten in de poolgebieden
Hoe dichter men bij de polen komt, hoe lastiger het opvolgen van de letterlijke interpretatie van de Koranverzen over het onderscheid 's ochtends tussen een witte draad en een zwarte draad wordt. In de praktijk is dit echter geen probleem, omdat een moslim kan uitgaan van de situatie van de dichtstbijzijnde plaats, waar dit onderscheid wel duidelijk te maken is. Het is ook mogelijk zich te richten op de situatie in het moederland, bijvoorbeeld in de Maghreb, of de situatie in Mekka. Een moslim die zich aan het begin van de ramadan in bijvoorbeeld Lapland bevindt, zal dan altijd precies de begintijd van de ramadan kunnen opzoeken. Ook kan de moslim die in zo'n gebied woonachtig of op vakantie is ervoor kiezen om het etmaal (24 uur) in vijven te delen (5 gebeden per dag) en te vasten tussen fajr en maghrib.
Niet iedereen gaat al janken bij 25 graden.quote:Op woensdag 30 mei 2018 14:27 schreef Apotheose het volgende:
met deze hitte en dan niet drinken. Gezond!
Dit zijn de dagen dat je je schaamt om Nederlander te zijn inderdaad.quote:Op woensdag 30 mei 2018 14:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat al janken bij 25 graden.
quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Of het was een niet-moslim-Marokkaan.
Of niet praktiserend moslim. Die groep is flink aan het groeien binnen de gemeenschap. Alhoewel nog het minst bij Marokkanen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Of het was een niet-moslim-Marokkaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |