abonnement Unibet Coolblue
pi_179476563
- Je kan gewoon rijlessen krijgen van je vader of moeder
- een examen kost 35 euro
- Bijna iedereen haalt daar de eerste keer zijn rijbewijs

In Nederland is het een industrie geworden waarbij ze zoveel mogelijk geld van je proberen af te troggelen. Een rijbewijs kost je in Nederland al snel vele duizenden euro's.
pi_179476619
De kosten van het halen van het rijbewijs in België verraden zich anders duidelijk.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:45:57 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179476663
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:43 schreef polderturk het volgende:
- Je kan gewoon rijlessen krijgen van je vader of moeder
- een examen kost 35 euro
- Bijna iedereen haalt daar de eerste keer zijn rijbewijs

In Nederland is het een industrie geworden waarbij ze zoveel mogelijk geld van je proberen af te troggelen. Een rijbewijs kost je in Nederland al snel vele duizenden euro's.
Mja, dan moet je het ook nog voor elkaar krijgen van het Belgische rijbewijs een Nederlandse te laten maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:47:00 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179476697
Vele duizenden ja?

Ik dacht dat het gemiddelde zo rond de ¤1500 lag.

Maargoed, ik heb mijn rijbewijs al 8 jaar. Dus het kan best dat het door de jaren heen veranderd is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179476753
Die koop je in België onder de toonbank.
pi_179476778
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:44 schreef -AMG- het volgende:
De kosten van het halen van het rijbewijs in België verraden zich anders duidelijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179476937
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:44 schreef -AMG- het volgende:
De kosten van het halen van het rijbewijs in België verraden zich anders duidelijk.
Yep. Als je alle lessen van je vader krijgt, dan kan je al voor 35 euro je rijbewijs halen als je de eerste keer slaagt.
pi_179476970
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, dan moet je het ook nog voor elkaar krijgen van het Belgische rijbewijs een Nederlandse te laten maken
Dat is nodig. Een Belgisch rijbewijs is onbeperkt geldig in Nederland.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:04:54 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179477283
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat is nodig. Een Belgisch rijbewijs is onbeperkt geldig in Nederland.
Niet als jij in NL woont
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179477780
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat is nodig. Een Belgisch rijbewijs is onbeperkt geldig in Nederland.
Onzin. EU rijbewijzen zijn tegenwoordig nooit langer als 15 jaar geldig (meeste landen, waaronder waarschijnlijk Belgie, korter). Verder moet je minimaal een halfjaar in Belgie gewoond hebben om je rijbewijs te halen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:33:44 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179478212
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, dan moet je het ook nog voor elkaar krijgen van het Belgische rijbewijs een Nederlandse te laten maken
Dat is echt absoluut geen probleem. Wat dacht jij dan?

quote:
Voorwaarden
U kunt het buitenlandse rijbewijs alleen omwisselen als:

u staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP).
u beschikt over een geldige verblijfstitel.
uw rijbewijs afkomstig is uit de Europese Unie (EU), een land van de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) of één van de volgende landen: Rijbewijs uit landen geschikt voor omwisseling.
het rijbewijs geldig is. Een Europees rijbewijs mag verlopen zijn, maar dan moet u een verklaring meesturen van de afgevende instantie waarin staat dat zij geen bezwaar hebben tegen de afgifte van een Nederlands rijbewijs.
Probleem wat TS gaat krijgen is dat hij een half jaar in België ingeschreven moet staan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:43:42 #12
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_179478465
Dat verklaart wel dat die Belgen zo gaar rijden.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_179478687
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:43 schreef KaBuf het volgende:
Dat verklaart wel dat die Belgen zo gaar rijden.
Dit. Dodelijke auto-ongelukken liggen daar schrikbarend hoog.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 22:15:21 #14
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179479202
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit. Dodelijke auto-ongelukken liggen daar schrikbarend hoog.
Ligt meer aan de staat van de weg, de gevaarlijke wegen en situaties daar.
In Nederland is alles zo veilig gemarkeerd, aangelegd en voorzien van vangrails dat je echt moeite moet doen om jezelf dood te rijden.
pindazakje
pi_179479606
1800 euro ofzo totaal met examen en lessen.
pi_179480125
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:15 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ligt meer aan de staat van de weg, de gevaarlijke wegen en situaties daar.
In Nederland is alles zo veilig gemarkeerd, aangelegd en voorzien van vangrails dat je echt moeite moet doen om jezelf dood te rijden.
Heb je wel eens in Belgie gereden? Die gasten zijn levensgevaarlijk. Bumperkleven bij het leven, hebben geen idee hoe ze een rotonde moeten nemen, wat een richtingaanwijzer is weten ze ook al niet. Vooruitkijken en anticiperen staat niet in hun woordenboek en over ritsen ga ik al niet eens beginnen. :{w
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179480439
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:57 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Heb je wel eens in Belgie gereden? Die gasten zijn levensgevaarlijk. Bumperkleven bij het leven, hebben geen idee hoe ze een rotonde moeten nemen, wat een richtingaanwijzer is weten ze ook al niet. Vooruitkijken en anticiperen staat niet in hun woordenboek en over ritsen ga ik al niet eens beginnen. :{w
Ik heb ook nog een pareltje. Ik reed met 100 per uur over de snelweg, besliste een Belgische mafklapper die op de uitvoegstrook reed die ik naderde dat hij toch niet wilde uitvoegen. Reed hij met 50 weer de snelweg op, ik klapte dus bijna erop :/ Dat moment heeft me echt 5 jaar van mijn leven gekost.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 23:38:03 #18
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179480824
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:49 schreef Handleiding het volgende:
Die koop je in België onder de toonbank.
dat kan je hier ook in nederland als je de juiste personen weet te benaderen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_179480899
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 23:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een pareltje. Ik reed met 100 per uur over de snelweg, besliste een Belgische mafklapper die op de uitvoegstrook reed die ik naderde dat hij toch niet wilde uitvoegen. Reed hij met 50 weer de snelweg op, ik klapte dus bijna erop :/ Dat moment heeft me echt 5 jaar van mijn leven gekost.
Of gewoon constant links blijven rijden ookal rijdt er geen enkel voertuig rechts...

Belgische chauffeurs zijn drama en dat ligt beslist niet alleen aan de staat van hun infrastructuur (al kan ik niet ontkennen dat die ook erbarmelijk slecht is).
pi_179480983
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 23:38 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

dat kan je hier ook in nederland als je de juiste personen weet te benaderen
heb jij contacten?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 30 mei 2018 @ 16:22:42 #21
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179492617
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:57 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Heb je wel eens in Belgie gereden? Die gasten zijn levensgevaarlijk. Bumperkleven bij het leven, hebben geen idee hoe ze een rotonde moeten nemen, wat een richtingaanwijzer is weten ze ook al niet. Vooruitkijken en anticiperen staat niet in hun woordenboek en over ritsen ga ik al niet eens beginnen. :{w
Dat van die richtingaanwijzers klopt wel ja, dat ze plots remmen op een weg en daarna pas richting aangeven. Zou fijn zijn als ze het omdraaien. Bumperkleven nooit gemerkt, misschien rijdt je te langzaam? Verder geven ze echt elke voetganger/fietser die over wil steken of bij rotondes voorrang, dat is wel irritant als je erachter rijdt.
pindazakje
pi_179493616
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dat van die richtingaanwijzers klopt wel ja, dat ze plots remmen op een weg en daarna pas richting aangeven. Zou fijn zijn als ze het omdraaien. Bumperkleven nooit gemerkt, misschien rijdt je te langzaam? Verder geven ze echt elke voetganger/fietser die over wil steken of bij rotondes voorrang, dat is wel irritant als je erachter rijdt.
Dat gebeurt hier ook veel hoor, fietsers voorrang geven bij een rotonde. Bloedirritant. Ik geef dat dus nooit (noodweer uitgezonderd) en ik heb al paar keer bijna een botsing gehad met een fietser die dacht dat ik voorrang zou geven. Ze krijgen toch altijd voorrang?

Die haaientanden staan niet voor niks op dat fietspad.
  woensdag 30 mei 2018 @ 17:14:52 #23
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179493703
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 17:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat gebeurt hier ook veel hoor, fietsers voorrang geven bij een rotonde. Bloedirritant. Ik geef dat dus nooit (noodweer uitgezonderd) en ik heb al paar keer bijna een botsing gehad met een fietser die dacht dat ik voorrang zou geven. Ze krijgen toch altijd voorrang?

Die haaientanden staan niet voor niks op dat fietspad.
Die bijna botsingen heb ik ook regelmatig, ondanks dat ik stug volhoud om door te rijden bij voorrang.
Blijkbaar heb ik toch een onbedwingbare reflex die dan toch op de rem wil drukken ipv dat ik mijn gelijk neem door de fietser gewoon frontaal aan te rijden.
pindazakje
pi_179493946
België erkent bij mijn weten ook veel rijbewijzen van buiten de EU, zo zijn ze het enige EU-land dat het Chinese rijbewijs erkent (en daardoor ook vice versa). Ook ken ik een Armeniër die in zijn eigen land z'n rijbewijs gekocht heeft door een ambtenaar om te kopen (zonder ooit gereden te hebben) en die dat doodleuk naar een Belgisch rijbewijs heeft kunnen omzetten. Maar ook daarvoor zal wel gelden dat je een x aantal jaar in dat andere land hebt gewoond. Turkije zit daar ook bij, wellicht dat dat ook een optie is voor TS. Voor meer informatie: https://mobilit.belgium.b(...)europese_rijbewijzen
pi_179497939
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 17:28 schreef J.B. het volgende:
België erkent bij mijn weten ook veel rijbewijzen van buiten de EU, zo zijn ze het enige EU-land dat het Chinese rijbewijs erkent (en daardoor ook vice versa).
Tsjechie doet dat ook.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')