Ken je dat?
Dat je vroeger idolaat was van een tv serie of film en dat je toen zo onder de indruk is dat ie jaren bij je is blijven hangen?
Maar dat je op latere leeftijd terugkijkt en dat het dan met de kennis van nu vet tegenvalt?
Zo was ik vroeger gek van een SF-serie genaamd space 1999 omdat ik dat superspannend en strak vond.
(Voor de millenials die gaan googelen, bedenkt dat er toen niets anders op was en de tv's houten kasten waren met een bol scherm die eerst een paar minuten warm moesten worden voor je beeld had)
Onlangs zag ik het terug, de special effects gaan nog wel.
Maar man man man, wat een houterig acteerwerk zeg!
Die verhaallijnen en dialoog slaat ook echt nergens op, te kinderachtig voor woorden.
En na jaren later doodgegooid te zijn met National Geographic en Discovery is dat onuitlegbare technogebabbel van vroeger nu de grootste bullshit.
Hetzelfde voor de tekenfilms op Zaterdagochtend, (Fun Factory)
Transformers G1 blijft nog goed overeind.
Maar series zoals ''thundersub'' en ''the wheeled warriors'' zijn zo slordig getekend dat je je afvraagt of de animatoren hun stront op zaten te houden.
Met andere series uit die tijd zie je veel te veel plotfouten, onwaarschijnlijkheden en achterhaalde feiten.
Het enige wat je er nog een beetje mee kunt doen is lacherig aan je nakomelingen laten zien.

Klacht: Tegenwoordig zijn we te verwend en weten we te veel om ergens gewoon domweg kritiekloos van te genieten zoals vroeger.
[ Bericht 2% gewijzigd door Werkman op 29-05-2018 17:51:10 ]