Helaas is het gebruikelijk dat je het voelt. Je moet je voorstellen dat de huid en vetpercentage op je enkel marginaal is waardoor het sneller tegen oppervlakte zit. De operatie is goed verlopen en de enkel staat recht. Het ging mij eigenlijk meer om het herstel.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 16:52 schreef Postbus100 het volgende:
Geen ervaring of kennis, maar is dat wel goed gegaan? Ik zou toch zeggen dat je zoiets niet meer mag voelen?
Misschien de optie van een second opinion in je achterhoofd houden. Dan kijkt en ander ziekenhuis onafhankelijk naar je klacht.
Zo'n plaat is er vooral voor de fixatie, omdat het bot op meerdere plekken gebroken was en via normale botgroei nooit netjes recht kon groeien. Dat doet het nu wel. En over een jaar mag het eruit. Heb nu vooral moeite met de beweeglijkheid en pijn dat ik voel wanneer ik wil gaan lopen (wat nu totaal niet lukt). Inmiddels al een afspraak met een fysiotherapeut staan (en volgens hem is het vrij normaal dat het zo stijf aanvoelt, met oefeningen en massages zou dat in verloop van tijd een stuk beter moeten zijn).quote:Op dinsdag 29 mei 2018 17:02 schreef Meridiaan het volgende:
Dat gevoel dat je voet is vastgezet kan prima komen door de schroeven en plaat. Ik zou zsm een afspraak maken bij je arts, want dit lijkt mij geen normale ontwikkeling. En als je daar niet verder komt kan je naar een andere orthopeed of traumachirurg vragen.
Sommige fysiopraktijken hebben 'open uren' waarop je vrijblijvend langs kan komen voor een consult, somige sportclubs hebben dit ook. Dat is vaak gratis en kan je misschien op weg helpen.
Ik snap niet dat het ziekenhuis fysiotherapie niet nodig vindt/vond. Mijn ervaring is dat je standaard fysiotherapie hoort te krijgen na een dergelijke operatie.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 17:51 schreef Diederik1 het volgende:
[..]
Zo'n plaat is er vooral voor de fixatie, omdat het bot op meerdere plekken gebroken was en via normale botgroei nooit netjes recht kon groeien. Dat doet het nu wel. En over een jaar mag het eruit. Heb nu vooral moeite met de beweeglijkheid en pijn dat ik voel wanneer ik wil gaan lopen (wat nu totaal niet lukt). Inmiddels al een afspraak met een fysiotherapeut staan (en volgens hem is het vrij normaal dat het zo stijf aanvoelt, met oefeningen en massages zou dat in verloop van tijd een stuk beter moeten zijn).
20 behandelingen zelf betalen zijn er wel heel veel. Vooral als je geen aanvullend hebt. Hoe is het trouwens met jou gegaan? Hoelang heb je over de revalidatie moeten doen?quote:Op woensdag 30 mei 2018 00:39 schreef Ole het volgende:
zeker fysio! je loopt ook kans om een verkeerde houding en verkeerd lopen. Daarbij wordt je kuitspier korter.
vraag verwijzing van ziekenhuis want je kunt jaar lang fysio krijgen vanuit basisverzekering ( weet fysio wel) . eerste 20 keer moet je wel zelf betalen of uit je aanvullende verzekering. Succes!
ik ging in het begin 2x per week
een keer een uur en een keer half uur
Was absoluut nodig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |