abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:28:06 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179474129
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:25 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb meerdere advertenties op deze manier staan, maar ik krijg alleen hiervan een schikking.
De rest heb ik wel uit voorzorg verwijderd.
Zijn hele gebouwen vol advocaten in D die hier hun geld mee verdienen mensen als jij een abmahnung te geven, is een industrie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179474138
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat maakt geen verschil en maar goed ook. Anders zou je altijd kunnen zeggen "ja, maar ik heb er nog niet 1 gemaakt hoor".
En was als TS zou zeggen dat hij ze gekocht heeft en wil doorverkopen, zou hij dan hiermee in problemen komen? Ik denk van zelf niet want immers, hij had ze zelf al gekocht en daarmee de recht ook.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:32:58 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179474233
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:34 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Die stickers heb ik nog niet, maar als een klant ze koopt kan ik ze maken.
Op die manier voorkom ik dat ik een hele hoop kant en klare stickers heb zonder dat iemand ze koopt er mee blijf zitten.
Je gaat dus gewoon zelf stickers maken van iets waar copyright op zit?
En dan vind je het gek dat ze actie ondernemen?

Je verkoopt gewoon nep-producten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:33:57 #54
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_179474252
Advies: schikjingsvoorstel accepteren.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:36:05 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179474303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:28 schreef Attitude het volgende:

[..]

En was als TS zou zeggen dat hij ze gekocht heeft en wil doorverkopen, zou hij dan hiermee in problemen komen? Ik denk van zelf niet want immers, hij had ze zelf al gekocht en daarmee de recht ook.
Als hij ze via een officiële verkoper heeft gekocht wel, maar als ik op de markt een zonnebril met Ray-Bon erop koop en deze als een Ray-Ban te koop zet dan ben ik net zo goed fout.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:36:56 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179474319
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je gaat dus gewoon zelf stickers maken van iets waar copyright op zit?
En dan vind je het gek dat ze actie ondernemen?

Je verkoopt gewoon nep-producten.
Dit dus, snel wat willen verdienen en nu janken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:37:12 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179474326
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:33 schreef hmmmz het volgende:
Advies: schikjingsvoorstel accepteren.
Correct, anders wordt het erg duur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179474358
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij ze via een officiële verkoper heeft gekocht wel, maar als ik op de markt een zonnebril met Ray-Bon erop koop en deze als een Ray-Ban te koop zet dan ben ik net zo goed fout.
Dat was mijn gedachte ook.
Het feit dat TS een schikingsvoorstel heeft gekregen , dan moet er in de advertentie iets gestaan hebben waarmee zij uit konden maken dat het nep was.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:41:48 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179474470
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:38 schreef Attitude het volgende:

[..]

Dat was mijn gedachte ook.
Het feit dat TS een schikingsvoorstel heeft gekregen , dan moet er in de advertentie iets gestaan hebben waarmee zij uit konden maken dat het nep was.
Nou, als ik die voorbeelden eerder in het topic zie, met die stickers die voor een veel lagere prijs verkocht worden dan geloof ik zo wel dat het niet zo moeilijk voor ze is deze van echt te onderscheiden.
Maar als TS ook nog eens de officiële foto's gebruikt heeft, nieuwe stickers claimt te verkopen en helemaal geen goedgekeurde reseller is dan is het vrij simpel.

Iemand die 10 officiële stickers heeft gekocht, er niets mee doet en ze dan maar op ebay zet kan gewoon foto's van zijn stickers op zijn zolderkamer maken en gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179474640
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als ik die voorbeelden eerder in het topic zie, met die stickers die voor een veel lagere prijs verkocht worden dan geloof ik zo wel dat het niet zo moeilijk voor ze is deze van echt te onderscheiden.
Maar als TS ook nog eens de officiële foto's gebruikt heeft, nieuwe stickers claimt te verkopen en helemaal geen goedgekeurde reseller is dan is het vrij simpel.

Iemand die 10 officiële stickers heeft gekocht, er niets mee doet en ze dan maar op ebay zet kan gewoon foto's van zijn stickers op zijn zolderkamer maken en gebruiken.
Daar heb je een punt. Eigen foto waren beter geweest. Niet dat ik de praktijken goed keur maar vond wel vreemd dat het bedrijf erachter kon komen dat het hier om neppe producten gaat.

(ps , je inbox zit vol )
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:09:24 #61
141854 John5
Coujonjeur
pi_179475315
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:15 schreef Attitude het volgende:
Interessante vraag, als TS ze nog niet heeft, wel te koop aanbied maar hij heeft ze nog niet... is wel van plan om te doen maar heeft ze niet en heeft ze nog niet verkocht, is hem dan wat te verwijten?
Zat ik ook aan te denken, een beetje in dezelfde categorie als een vuurwapen te koop aanbieden zonder dat je er ook echt 1 hebt. Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat ze niet super aardig tegen je gaan doen, vergelijkbaar met op een vliegveld aangehouden worden omdat je zakjes poedersuiker in je koffer hebt zitten.

Maar goed, laat het voor de rechter komen en je komt er zo achter :D
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:13:23 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179475445
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:47 schreef Attitude het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Eigen foto waren beter geweest. Niet dat ik de praktijken goed keur maar vond wel vreemd dat het bedrijf erachter kon komen dat het hier om neppe producten gaat.

(ps , je inbox zit vol )
Ja, dat komt me eigenlijk prima uit.... er zat namelijk iemand een beetje in PM te zeiken (op het stalkerige af) en toen bleek hij vol te zijn.... toen heb ik daar maar niets aan gedaan.
Daarbij gebruik ik FOK! meestal mobiel en dan is PM ronduit waardeloos, en DM veel beter te doen.
Ik voer dus bewust een ontmoedigingsbeleid zeg maar :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179478144
Na even Googlen kwam ik uit op deze site: https://abmahnung.sos-recht.de/abmahnung-von-borussia-dortmund/

Blijkbaar is het bij Dortmund erger dan met andere clubs.
Uiteraard zal ik het betalen, en een goeie leer voor de volgende keer.
pi_179479795
Je bent al gestopt met verkopen, maar nu willen een paar advocaten even makkelijk geld verdienen. Gewoon negeren die lui, dan stoppen ze vanzelf wel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 29 mei 2018 @ 22:44:49 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179479850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:42 schreef heiden6 het volgende:
Je bent al gestopt met verkopen, maar nu willen een paar advocaten even makkelijk geld verdienen. Gewoon negeren die lui, dan stoppen ze vanzelf wel.
Dom advies; TS bood nep-waren aan en heeft daarmee ook nog eens het copyright geschonden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179479867
Als ik de TS mag geloven heeft hij niet daadwerkelijk stickers verkocht. Ik zie dan ook niet in hoe het auteursrecht geschonden is. Het enkel aanbieden van producten die het auteursrecht zouden schenden lijkt mij onvoldoende.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 23:00:40 #67
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179480184
Vraag me eerlijk gezegd af, of een bedrijf zomaar een boete kan opleggen zonder rechtszaak?
Misschien die boete wel opleggen, maar de vraag is of die boete hier in Nederland legaal geind kan wroden eigenlijk. Zou dus navraag doen, alvorens te betalen.

Ook vraag ik me af, of die brief in het Engels of Duits (wat was het?) voldoende is
  dinsdag 29 mei 2018 @ 23:02:31 #68
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179480217
En de vraag die ik me stel: is eBay verplicht om jouw gegevens door te geven aan die advocaat?

Door de brief te beantwoorden, heb je bevestigd trouwens dat je gegevens kloppen.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 mei 2018 @ 23:03:39 #69
38148 crew  Innisdemon
pi_179480244
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarmee ben je in de overtreding
DIt is nog wel een interessante toevoeging.

In dit geval hebben we het nl niet over een daadwerkelijke schending van auteursrecht, maar liever een intentie om dat te doen.

TS: hoeveel stickers heb je daadwerkelijk gemaakt/verkocht?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 29 mei 2018 @ 23:17:18 #70
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_179480484
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 23:00 schreef Kamelenteen het volgende:
Vraag me eerlijk gezegd af, of een bedrijf zomaar een boete kan opleggen zonder rechtszaak?
Misschien die boete wel opleggen, maar de vraag is of die boete hier in Nederland legaal geind kan wroden eigenlijk. Zou dus navraag doen, alvorens te betalen.

Ook vraag ik me af, of die brief in het Engels of Duits (wat was het?) voldoende is
Het is ook geen boete maar een minnelijke schikking.
Als TS betaalt starten ze geen rechtzaak,


Ts biedt een product aan op ebay en bevestigt daar mee dat hij dit product heeft, dat hij het nog niet gemaakt heeft is niet te bewijzen door TS.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 23:21:38 #71
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179480559
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 23:17 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Het is ook geen boete maar een minnelijke schikking.
Als TS betaalt starten ze geen rechtzaak,
En als ie niet betaald, moeten ze dus een rechtszaak starten. De vraag is of ze dat doen, en of dat in Duitsland moet gebeuren of Nederland.

Helaas heeft TS wel zn adres en identiteit bevestigd :/ dus het voor de rechter brengen zou mogelijk moeten zijn.

Duitsers zijn wat strikter.. Zou even googlen of dat veel gebeurd of niet. Of dat het een hoop gedreig is, hopende dat er betaald wordt.

Zou de link een paar posts benaderen, denk ik. Controleren of ze je wat kunnen doen.
pi_179480846
Als ik een Ajax logo op een broodtrommel of drinkbeker druk en aanbiedt op internet is dat ook illegaal, net als deze stickers. Daar kunnen ze hem ook in Nederland voor aanklagen als hij niet betaalt.

Daarnaast heb je ook nog eens een foto van internet gebruikt, maakt het dubbelop.
.
pi_179481313
Is ook wel een beetje dom he. Om stickers te laten maken van een copyrighted logo om ze dan te verkopen.

Echter vraag ik me het volgende af. Je had de intentie om ze te verkopen, maar er is nog niets geproduceerd of verkocht. Dus lijkt mij dat je niet in overtreding bent gegaan. Ik zou de boete niet betalen. Als je wel al iets verkocht hebt, dan wel betalen. Ze kunnen namelijk makkelijk het aantal verkochte items zien.
pi_179481339
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dom advies; TS bood nep-waren aan en heeft daarmee ook nog eens het copyright geschonden.
Heb je ook een argument of dat niet?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 30 mei 2018 @ 03:26:50 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179482060
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct, anders wordt het erg duur
Ach, ligt eraan of die gasten ermee naar de rechter gaan. Doorgaans zijn ze meer van het onder druk zetten van zoveel mogelijk mensen en ze bestaan van de mensen die daadwerkelijk betalen.

Dat soort partijen zitten helemaal niet op een rechtszaak te wachten, zeker niet met buitenlandse partijen, hoe gelijk ze ook hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')