abonnement Unibet Coolblue
pi_496379
Het begint me nu toch echt op te vallen, al een paar dagen laten de streams steeds hetzelfde zien. Weliswaar soms 1 overzicht en de andere een close up, maar telkens van dezelfde ruimte.

Wat is hier aan de hand?

1. Veronica probeert bepaalde zaken op de streams niet te laten zien zodat de uitzending spannender is
*Ja ik weet het niet, ik zeg ook maar wat

2. Veronica probeert bepaalde zaken helemaal voor het publiek te verbergen.
*Dit zal wel niet, maar als dat wel zo is hoop ik dat we er door een foutje toch een keer achter komen.

3. Er zijn minder mensen beschikbaar voor 24 uurs regie?
*Komt dit dan weer door ziekte of is budget een oorzaak?

Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken, kan iemand mij in een bepaalde richting proberen te duwen? of misschien zijn er nog meer mogelijkheden?

Of misschien zie ik wel spoken want ik moet zeggen dat ik stream 3&4 zeker niet zo vaak meer heb geprobeerd.

't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_496525
Misschien dat je in een" commentaren op de streams" topic meer kans maakt om medestreamers te treffen Simba?
pi_496618
De decoder verkoop zal wel tegen vallen.

Het zet aan tot de aanschaf van een decoder, zodat je 4 in plaats van 2 streams kan zien.

Het blijft een commercieel programma.

  Moderator maandag 27 november 2000 @ 11:22:10 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_496916
Volgens mij ligt het aan de hoeveelheid technici die op dat moment aanwezig zijn. Wat daarbij de overwegingen zijn (kostenbesparing en/of aanzet tot decoder-aanschaf) zou ik niet weten. Het lijkt mij dat de 'deal' met Casema en MR Zap al is gesloten, en dat VOO dus niet extra verdient als er meer decoders worden verhuurd.

Maar misschien is er ook wel sprake van een provisie-basis. Dit zou interessant zijn, want als Casema/MRZap zo'n vinger in de pap hebben, zouden ze bijvoobeeld -als de decoderbusiness tegenvalt- kunnen gaan eisen dat er meer alchohol het huis in moet om de live-uitzendingen spectaculairder te maken.

Maar dat terzijde. Waarom is het m.i. een kwestie van personeel? Het lastigste van de 24/7-uitzending, is het combineren van het beeld en geluid. Zodra één of meerdere bewoners een ruimte inlopen die op dat moment in beeld wordt gebracht, moet zijn/haar microfoon ingeschakeld worden. En als een bewoner wegloopt, moet de mic weer uit.
Omdat je toch enigszins alert moet zijn om dit in de gaten te houden, gaat dit dan ook vaak mis, zoals de regelmatige stream- of decorder-kijkers allemaal weten. (voor de reguliere uitzendingen kan beeld en geluid natuurlijk weer bij elkaar gemixt worden, want alles wordt immers opgenomen)

Als je één ruimte laat zien, (bijv: 1x overzicht en 1x close up), hebt je voor het schakelen genoeg aan één technicus.

Alle vier de camera's met een 'verschillend geluid' gebeurt vrijwel nooit. Heel af en toe eens een zaterdagavond, als ze vuurwerk verwachten.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_496977
Gert,

Het kan nooit de moeilijkheid zijn van de geluischakeling. Er is altijd een aparte technicus voor het geluid, en die paar microfoontjes kunnen het probleem niet geven. Een simpel orkestje of een dramaserie is moeilijker te schuiven.

  maandag 27 november 2000 @ 11:49:50 #6
5724 MarcoTC
Professional Mindfucker
pi_496991
quote:
Op 27 november 2000 11:22 schreef Gert het volgende:
Waarom is het m.i. een kwestie van personeel? Het lastigste van de 24/7-uitzending, is het combineren van het beeld en geluid. Zodra één of meerdere bewoners een ruimte inlopen die op dat moment in beeld wordt gebracht, moet zijn/haar microfoon ingeschakeld worden. En als een bewoner wegloopt, moet de mic weer uit.
Goed punt maar ik vraag me dan toch af welke oplossing ze daar in Belgie voor hebben/hadden.
Toen het daar nog wat makkelijker was om die streams te volgen (tegenwoordig veranderen ze de URL steeds om te forceren dat je via hun site kijkt) had ik ze vaak alle 12(!) open staan. Waar je ook keek, het geluid ging mee.

Omdat het daar ook wel eens misging lijkt het me niet dat ze een technische oplossing hadden en dat het dus ook 'handwerk' was. Als je echter die 12 streams voor je heb, zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn? Dat geluid kan makkelijk door 1 iemand gedaan worden. Kwestie van concentreren maar je krijgt er tenslotte voor betaald nietwaar?
Volgens mij moeten ze daar in Almere gewoon wat minder de krant lezen en wat beter hun werk doen. Misschien is de lol er voor hun een beetje af?
Ik denk dat wat het hele streamverhaal betreft, dat ze wel een voorbeeld kunnen nemen aan de belgen. Stuk beter te volgen met 1 of 2 geschakelde streams en de rest vaste cameras die netjes de bewoners volgen ook als de geschakelde streams ze niet in beeld hebben.
Als voortrekker van BB komt Nederland er in vergelijking met andere landen zowieso bekaaid af met z'n streams. Zal wel met WOL te maken hebben die de kosten voor de bandbreedte voor z'n rekening neemt.

There are 10 kinds of people in this world. Those who know binary and those who don't.
  maandag 27 november 2000 @ 14:52:42 #7
7442 waussie
Laat jezelf niet schieten!
pi_497430
Volgens mij hoeft het helemaal geen handwerk te zijn hoor... Als ze in iedere kamer een aparte reciever ophangen voor de zendertjes, dan wordt het redelijk gemakkelijk om ook per kamer het geluid van de zendertjes op te vangen en dan hoeven ze helemaal niet handmatig te switchen.... ik vraag me toch al af of het wel handwerk is??
Order is only visible for those who accept chaos
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')