Het was vanmorgen goed weer dus ik met een paar van mijn betonmaatjes afgesproken om te gaan vissen aan de Tielse stadsgracht, (Men kan mij daar vaak aantreffen aan de parkeerplek achter de plaatselijke Wibra, als er daar iemand zit 90% kans dat ik het ben.)
Afijn, ik de zolder op om mijn gear mee te nemen en stap om 8:30 bij Tony in de auto die inmiddels de rest van de maten had opgehaald. (we waren met vier man in totaal)
We komen daar aan en nemen plaats aan de waterkant om onze battlestations in te nemen.
Het weer was goed te doen en zoals dat kerels met ballen betaamd natuurlijk vanaf het begin van de rit tot aankomst onafgebroken een grote bek over wie de grootste en het meeste vangt. (witvis)
Omdat ik echter degene ben met de ruimste ervaring en kan zeggen dat ik de rest het geleerd heb stond ik een beetje boven de rest in aanzien, men vraagt mij vaak het hemd van het lijf qua tips en advies.
Dus pochend, sjekkie rokend en lallend halen we onze hengels te voorschijn.
Ik trek mijn trouwe hengeltas open...
ZIT DAAR EEN ROLGORDIJN IN VAN 150!!!
Terwijl de rest mij en elkaar verbaast aan kijkt begon het me te dagen...
Vorig jaar rond deze tijd had ik mijn grijze rolgordijn verwijderd dat voor de deuropening hangde van mijn openslaande deuren omdat ik dat oprollen zo onhandig vond iedere keer als ik naar buiten wilde en vervangen had door een paar hanggordijnen..
Omdat dat ding echter pokkeduur was (verduisterend) vond ik het pure kapitaalvernietiging om klakkeloos weg te donderen dus besloot hem te bewaren in een hengelhoes die dezelfde lengte had.
Nooit never meer aan gedacht.
Toen de verbazing weg ebde maakte die plaats voor een bulderend lachsalvo en vroeg ik de autosleutel aan Tony om thuis even mijn gear op te halen, ik moest ze van de grond afrapen omdat hij eveneens als de rest met tranen over zijn wangen en rode kop zijdelings over de grond rolde van het lachen.
Het lachen werd echter vloeken toen ik thuis op zolder bezig was met zoeken en ik telefoon kreeg vaar ik verdomme bleef omdat de rest inmiddels zeiknat regende.
Toen ik aankwam waren de jongens inmiddels doorweekt en hadden er ook nog twee een gigantische rotboete gekregen omdat hun vispapieren nog in de auto lagen en oom agent op controle kwam toen ik pleite was...
Klacht: Om te troosten wilde ik trakteren op een biertje maar toen het moment was om af te tikken besefte ik dat ik mijn portemonee nog in de zijkant van de hengeltas met het gordijn had laten zitten....
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 27-05-2018 15:48:29 ]