abonnement Unibet Coolblue
pi_181766544
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:00 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nee, helaas niet nee. Voor het ene kind is het 85 procent ongeveer, het tweede kind 94 geloof ik
Hoeveel procent je krijgt als tegemoetkoming hangt af van je inkomen. Zie Besluit kinderopvangtoeslag/ bijlage. Klik erop en je ziet in één oogopslag welk percentage kinderopvangvergoeding bij welk inkomen hoort.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0017321/2018-01-01#BijlageI

Je krijgt de vergoeding alleen voor een BSO tarief tot ¤ 6,95. Alles daarboven betaal je helemaal zelf.

Bereken je ook de vakantie BSO uren?
Schoolkinderen hebben 12 weken vakantie per jaar. Stel, ze gaan 6 weken per jaar in de vakantie naar de BSO, dan moet je die uren ook erbij rekenen en verdelen over 12 maanden. Eén BSO dag is vaak al 11 uur.
Stel je kind gaat daar 6x heen per jaar is dat 66 uur wat gedeeld moet worden door 12 maanden. Dat betekent dat je dan geen 16 uur BSO uren opgeeft per maand maar 21,5. Die 21,5 rond je af naar 22 omdat halve uren niet opgevoerd kunnen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bloem75 op 08-09-2018 08:11:56 ]
  zaterdag 8 september 2018 @ 09:04:02 #127
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181766907
Let wel op: Er zijn ook veel BSO’s en KDV’s die dit al verwerken in de maandelijkse uren. Ik betaal ook meer uren elke maand dan ik afneem zodat de twaalf weken vakantie per jaar gedekt zijn. Zo blijft het bedrag namelijk maandelijks gelijk en loop je niet te emmeren met uren aanpassen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 12 september 2018 @ 11:01:23 #128
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_181854688
Lieve fokkers,

Ik ben te laat geweest met het insturen van mijn jaaropgaaf van de kinderopvang (olie dom - geen andere woorden voor). Ook op de herinnering geen correcte opvolging gegeven (alle documenten wel uitgeprint en de brief ingevuld, maar niet opgestuurd).

Ik verwacht daarom binnenkort een brief met een terugbetaal verzoek waartegen ik bezwaar wil aantekenen. Met bovengenoemde feiten in het achterhoofd (en verder geen verleden van wangedrag) - kan iemand met ervaring mij vertellen hoe groot de kans is dat alles nog goed komt :)

Cheers
pi_181855599
Kon/kan de Belastingdienst de gegevens niet zelf bij het kdv opvragen? Een kdv is volgens mij namelijk helemaal niet verplicht om een jaaropgaaf te verstrekken, wij hebben er ook geen gekregen over afgelopen jaar en hebben dus ook niets kunnen opsturen naar de Belastingdienst. Daar is overigens ook niet eens om gevraagd in ons geval.

Ik zou verwachten dat zolang jij kan bewijzen dat je kinderopvang hebt afgenomen, dat er niets terugbetaald hoeft te worden, ook niet als je dit achteraf bewijst. Jij hebt immers kosten gemaakt en hebt recht (gehad) op toeslag, dat je vergeten bent het bewijs van deze kosten tijdig in te dienen maakt dat niet anders. Echter, de Belastingdienst kennende, die oordelen wel vaker onbegrijpelijk, dus ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen want ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee.

Zou het niet kunnen helpen als je de Belastingdienst hier zelf op voorhand even over benadert, in plaats van af te wachten tot er een terugbetalingsverzoek binnen komt? Zo'n verzoek kan zo een jaar op zich laten wachten immers en al die tijd blijf jij dan in onzekerheid zitten. Wellicht als je de papieren nu alsnog aanlevert, kan een terugbetalingsverzoek voorkomen worden wat uiteindelijk zal schelen voor alle partijen :)
  woensdag 12 september 2018 @ 12:10:30 #130
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_181856040
Tnx voor je bericht.

Uiteraard heb ik al twee keer aan de lijn gehangen met de b-telefoon vandaag :) Vanuit twee verschillende mensen hetzelfde verhaal gehoord helaas.

Het enige wat ik nu kan doen - omdat ik twee keer "verzuimd" heb opvolging te geven aan hun verzoek - is afwachten tot de beschikking op de mat valt. Ik ga er vanuit dat dit vrij snel gaat gebeuren.

Het domme is dat ik de brief niet goed gelezen heb en de belangrijkste alinea vandaag pas las (namelijk dat ik de vergoeding terug moet betalen).

Ik kan alsnog de hele handel opsturen en hopen dat ze het nog op tijd lezen en men met de hand over het hart strijkt.

Overigens heb ik ook de aanname gedaan dan het KDV de gegevens doorzet maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Grrrrrrr
pi_181856190
Wat een stugge houding bij de Belastingdienst, wachten tot de beschikking op de mat valt en dan dus het hele bezwaarproces in moeten terwijl dat eenvoudig opgelost zou kunnen worden als je de papieren wel nu nog zou kunnen aanleveren...

Ik zou persoonlijk wel proberen de papieren heel eigenwijs alsnog na te sturen, met je verhaal nog even kort op papier erbij. Niet geschoten is altijd mis. En helpt dat niet, dan hopen op een goede afloop van de bezwaar procedure, ik neem aan dat je dan alsnog in de gelegenheid wordt gesteld om bewijs aan te leveren en het dan - weliswaar achteraf - alsnog rechtgetrokken kan worden. Kans is dan echter wel heel groot dat je het bedrag eerst zal moeten terugbetalen en dat je het daarna weer krijgt teruggestort. Wij kregen ooit het bericht dat een toeslag zouden krijgen waar we helemaal geen recht meer op hadden, erachter aan gebeld om e.e.a. stop te zetten maar dat was kennelijk niet mogelijk. Hebben het bedrag dus uitbetaald gekregen, ook al wisten ze dat het een onterechte betaling betrof, en dat uiteindelijk terug moeten betalen. Lekker bureaucratisch :X
pi_181857069
Kinderopvangorganisatie is verplicht om na afloop van een boekjaar een jaaropgaaf te verstrekken, net als bijvoorbeeld een werkgever of uitkeringsinstantie dit is.

Tegen een definitieve beschikking kun je bezwaar aantekenen en alsnog met de bewijzen over de brug komen. Dan zal het misschien nog met een sisser af lopen.

Zorg wel dat je binnen die termijn bezwaar aantekent. Doe je dat te laat, dan kan het bezwaar niet ontvankelijk worden verklaard en hoeft de belastingdienst hem niet meer in behandeling te nemen. Uit coulance doen ze dit meestal wel of gedeeltelijk, maar ze hoeven het niet.

Als op de definitieve beschikking staat dat je terug moet betalen, betaal dan ook terug binnen de tijd die ervoor staat. Ook al weet je dat je misschien toch recht hebt op een x-bedrag. Anders krijg je boetes, rente, naheffingsaanslagen en zulks en voor je het weet zit je dan compleet in de penarie. De beastingdienst moet een bezwaar, mits op tijd ingediend, binnen een x-aantal weken in behandeling nemen. De actuele termijnen staan op de site van de belastingdienst. Het komt voor dat zij langere tijd nodig hebben om een beslissing te nemen over het bezwaar. Dan krijg je een brief waarin ze vragen of de termijn nog met x-periode verlengd mag worden. Daaron is het zo belangrijk om alvast terug te betalen als je terug moet betalen in eerste instantie. Omdat het best een periode kan duren dat er word

or beslist op het bezwaar.

Eventueel kun je, mits je geen betalingsachterstand hebt, een betalingsregeling treffen c.q. betalen in termijnen. Dan gaat het wat minder hard die kant op, mocht je idd recht hebben op het volle bedrag wat je nu waarschijnlijk kin eerste instantie terug moet betalen.

Kdv organisatie is ook verpicht om ieder jaar d gegevens te verstrekken aan de belastingdienst. Dus feitelijk hebben ze het al ..

Maar er gaat inmens veel geld omin het hele toeslagencircus. Dus die dubbele controle is wel nodig in deze denk ik.
pi_181860765
Ik heb zo'n zelfde dingetje aan de hand gehad, alleen dan met een steekproefcontrole. Zelfs één dag te laat is te laat. Dikke pech. Gevolg bij ons was: alles terugbetalen en huidige toeslag werd per direct stopgezet. De toeslag kon wel weer gelijk opnieuw worden aangevraagd. Dan heb je binnen een maand of 1-2 wel weer toeslag. Daarop brengen ze dan wel het bedrag wat je volgens de 'onterecht ontvangen toeslag' moet terugbetalen. Pas als je een beschikkingsnummer hebt kun je bezwaar aantekenen tegen de beslissing. Voor die tijd heeft het geen zin. En doe het op tijd. Ik heb het zelfs aangetekend gedaan om nog meer ellende te voorkomen. Het is uiteindelijk goedgekomen maar het heeft al met al meer dan een half jaar geduurd. En als je dan niet een flinke zak spaargeld klaar hebt staan kom je flink in de penarie. Ik ben best heel boos geweest over de gang van zaken, niet voor mezelf, maar vooral voor gezinnen die niet even een paar K achter de hand hebben en daardoor echt problemen kunnen krijgen. }:|
  woensdag 12 september 2018 @ 18:27:50 #134
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181864157
Tja.
Als er gefraudeerd wordt, moet het aangepakt worden, en als je zelf in zo'n situatie zit, zouden de regels opeens niet meer gelden?

Sorry, maar als je zelf zo laks bent dat je ondanks herinneringen je zaakjes niet op orde hebt, snap ik dat de BD hard ingrijpt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Worteltjestaart op 12-09-2018 18:37:09 ]
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181864696
Jaaropgaaf van kdv... hmm.. dat gaat toch bij een go anders? Heb er nog nooit van gehoord, een jaaropgaaf indienen.

Eventjes wat anders, hoe lang duurt het voordat je geen toeslag meer ontvangt nà het stopzetten? Is dat al gelijk de maand erna dat je niks meer krijgt?

[ Bericht 41% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-09-2018 19:11:38 ]
pi_181865033
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jaaropgaaf van kdv... hmm.. dat gaat toch bij een go anders? Heb er nog nooit van gehoord, een jaaropgaaf indienen.

Eventjes wat anders, hoe lang duurt het voordat je geen toeslag meer ontvangt nà het stopzetten? Is dat al gelijk de maand erna dat je niks meer krijgt?
in het gastouderportaal oid staan de jaaropgaven :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181865169
Wij krijgen aan het einde van het jaar een jaaroverzicht van het gastouderbureau, niet toegestuurd maar wel in de online omgeving waar we ook alle facturen terug kunnen vinden. Jaaroverzicht van PSZ kregen we per post. Of betalen jullie de GO direct?

Wij kwamen erachter dat we het hele jaar nog geen toeslag hadden gekregen? :|W Dus direct alsnog aangevraagd en we krijgen straks een hoop terug, denk dat dit dan het eerste jaar is waarin we niet (onterecht) een paar honderd euro terug moeten betalen :') ie-der jaar weer gezeik en bezwaar moeten maken, maar uiteindelijk kwam het hier elk jaar gelukkig goed ^O^ Toegegeven, wel andere situaties dan de hierboven genoemde :')
pi_181866103
Kan ooit in een digitale omgeving staan zoals een portaal. Maar wordt dus wel verstrekt. Niet per post maar downloaden, wat je tegenwoordig steeds vaker moet doen (denk aan mijnoverheid.nl).

Hoe snel een toeslag stop wordt gezet qua uitbetaling weet ik zo even niet i.v.m. uitbetalingsbatches en verwerkingstijden etc. Dan maar apart zetten een optie?

Lees nu op bd site dat binnen 5 weken een voorschotbeschikking volgt na stop zetten. Dan is het nog afhankelijk of een eventuele betaling mee in de betalingsbatch zit voor de laatste ronde.
pi_181866148
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tja.
Als er gefraudeerd wordt, moet het aangepakt worden, en als je zelf in zo'n situatie zit, zouden de regels opeens niet meer gelden?

Sorry, maar als je zelf zo laks bent dat je ondanks herinneringen je zaakjes niet op orde hebt, snap ik dat de BD hard ingrijpt...
Voor een steekproefcontrole krijg je geen herinnering. Binnen 2 weken reageren. Doe je dat niet, heb je pech. Dus als je toevallig op vakantie bent dan ben je direct de pineut. Dat is wat mij zo boos maakte. Een reactietermijn van 2 weken, ook nog eens alleen bericht per post en niet in de berichtenbox (ik praat over 2 jaar geleden) en geen herinnering. Ik vind dat echt te kort door de bocht. Niet omdat het nu toevallig mij trof, maar gewoon in het algemeen.
pi_181868714
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:08 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Voor een steekproefcontrole krijg je geen herinnering. Binnen 2 weken reageren. Doe je dat niet, heb je pech. Dus als je toevallig op vakantie bent dan ben je direct de pineut. Dat is wat mij zo boos maakte. Een reactietermijn van 2 weken, ook nog eens alleen bericht per post en niet in de berichtenbox (ik praat over 2 jaar geleden) en geen herinnering. Ik vind dat echt te kort door de bocht. Niet omdat het nu toevallig mij trof, maar gewoon in het algemeen.
Dit precies. Wij kregen hem 2 dagen voor onze vakantie binnen meen ik, dus toen kon ik het nog snel insturen. Als het 2 dagen later binnen was gekomen, had ik het na 3 weken pas gezien en was ik dus al te laat geweest. Heel vervelend!
pi_181869711
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:27 schreef krijgerrtje het volgende:
Wij krijgen aan het einde van het jaar een jaaroverzicht van het gastouderbureau, niet toegestuurd maar wel in de online omgeving waar we ook alle facturen terug kunnen vinden. Jaaroverzicht van PSZ kregen we per post. Of betalen jullie de GO direct?

Wij kwamen erachter dat we het hele jaar nog geen toeslag hadden gekregen? :|W Dus direct alsnog aangevraagd en we krijgen straks een hoop terug, denk dat dit dan het eerste jaar is waarin we niet (onterecht) een paar honderd euro terug moeten betalen :') ie-der jaar weer gezeik en bezwaar moeten maken, maar uiteindelijk kwam het hier elk jaar gelukkig goed ^O^ Toegegeven, wel andere situaties dan de hierboven genoemde :')
Maar is het niet zo dat je maximaal tot drie maanden terug kan aanvragen met terugwerkende kracht? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181870809
Ja Volgens mij wel :') nog steeds een hoop geld dat we daardoor terugkrijgen hoor, maar blijft kut. Vandaar ook: al-tijd problemen met de toeslag :{ ik snap ook niet waarom de toeslag ook stop was gezet per januari? Hadden wij niet gedaan in ieder geval en lijkt me toch ook niet dat je het ieder jaar opnieuw aan moet vragen toch?

Edit: hormonale frustraties verwijderd :')

[ Bericht 43% gewijzigd door krijgerrtje op 12-09-2018 23:38:35 ]
pi_181873658
Nee, dat hoef je niet, dat loopt door. Dus dat is vreemd. Wat staat er op je laatste beschikking (die van voor je opnieuw aanvraag deed )? Staat daar een einddatum op? Je kan namelijk zelf een einddatum invoeren voor een (tijdelijke) wijziging, maar naar mijn idee kan je daarmee de toeslag niet stoppen. Dus misschien kan je daar nog wat mee.

Sunshine een jaaropgaaf is voor zowel de go als het bureau verplicht. Die hoor je te krijgen dus, juist als bewijs richting Toeslagen.

En ja, vervelend dat je soms zo kort tijd hebt voor het inzenden van bewijzen (daar is Toeslagen volgens mij inmiddels ook op gewezen) maar het tot twee keer toe negeren is gewoon dom. We klagen allemaal over de fraude met de kot, dan moet je ook accepteren dat die fraude vraagt om maatregelen. En ja, de kinderopvang levert zelf ook aan maar er zijn ook voorbeelden genoeg waarbij het juist de sector zelf was die de fraude regelde.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 13 september 2018 @ 08:41:44 #144
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181874319
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 07:22 schreef mefke79 het volgende:
Emaar het tot twee keer toe negeren is gewoon dom. We klagen allemaal over de fraude met de kot, dan moet je ook accepteren dat die fraude vraagt om maatregelen.
Dat was inderdaad mijn punt ook :)
Ik moet overigens tot nu toe elk jaar bewijs van afgenomen uren opsturen, die vraag krijg ik i.h.a. vrij kort nadat de BD via de aanslag inkomstenbelasting ons inkomen heeft bepaald voor dat jaar. En tot nu toe (oudste is 9, dus een jaar of 8) is dat altijd voldoende gebleken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181876016
Ik kom in de praktijk soms toch gevallen tegen dat toeslagen op magische wijze zijn stop gezet en dus op tijd opnieuw moeten worden aangevraagd. Ik moet bekennen dat dit 9 op de 10 keer toch echt zelf gedaan is, een enkele keer ligt de oorzaak bij de bd.

Als je in een uitstelregeling zit is dat meestal niet zo'n issue. Anders loop je idd het risico e.e.a. mis te lopen als je hier niet op tijd achter komt.
pi_181876371
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jaaropgaaf van kdv... hmm.. dat gaat toch bij een go anders? Heb er nog nooit van gehoord, een jaaropgaaf indienen.

Eventjes wat anders, hoe lang duurt het voordat je geen toeslag meer ontvangt nà het stopzetten? Is dat al gelijk de maand erna dat je niks meer krijgt?
Ik was in de veronderstelling dat een jaaropgaaf vanuit gastouderopvang verplicht was, maar niet bij een KDV. Wij hebben er in ieder geval geen gehad van onze oude KDV en daar gelukkig geen problemen mee gehad :)

Voor wat betreft het stopzetten, wij hebben onze dochters overgeplaatst naar een andere creche vanaf 1 oktober. De oude creche is stopgezet per 11 september dus ik had de kinderopvangtoeslag vanaf diezelfde datum stop laten zetten en het opnieuw aangevraagd per 1 oktober. Dat stopzetten heb ik een maand van tevoren geregeld, desondanks hebben wij voor heel september toeslag ontvangen (en dus teveel). Toen ik daar achteraan belde, gaven ze aan dat ze het niet op tijd hadden kunnen verwerken, dus kennelijk duurt het langer dan een maand. Wij hebben het teveel ontvangen tegoed apart gezet. Ik had de hoop dat het verrekend kon worden met de te ontvangen toeslag in oktober, maar dat was niet mogelijk dus we krijgen een apart terugbetalingsverzoek. Ook weer zo lekker omslachtig.

Wil je de toeslag stopzetten, dan zou ik dat dus zo vroeg mogelijk doen. En anders het geld dat je teveel ontvangt apart zetten zodat je het in 1 keer kan terugbetalen op het moment dat je hierover bericht krijgt.
  donderdag 13 september 2018 @ 11:35:01 #147
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_181876461
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb zo'n zelfde dingetje aan de hand gehad, alleen dan met een steekproefcontrole. Zelfs één dag te laat is te laat. Dikke pech. Gevolg bij ons was: alles terugbetalen en huidige toeslag werd per direct stopgezet. De toeslag kon wel weer gelijk opnieuw worden aangevraagd. Dan heb je binnen een maand of 1-2 wel weer toeslag. Daarop brengen ze dan wel het bedrag wat je volgens de 'onterecht ontvangen toeslag' moet terugbetalen. Pas als je een beschikkingsnummer hebt kun je bezwaar aantekenen tegen de beslissing. Voor die tijd heeft het geen zin. En doe het op tijd. Ik heb het zelfs aangetekend gedaan om nog meer ellende te voorkomen. Het is uiteindelijk goedgekomen maar het heeft al met al meer dan een half jaar geduurd. En als je dan niet een flinke zak spaargeld klaar hebt staan kom je flink in de penarie. Ik ben best heel boos geweest over de gang van zaken, niet voor mezelf, maar vooral voor gezinnen die niet even een paar K achter de hand hebben en daardoor echt problemen kunnen krijgen. }:|
Oei! Vervelend.

Wat is nu uiteindelijk goed gekomen? Ik lees twee dingen in je post :) Zou je hier nog een toelichting op kunnen geven?
  donderdag 13 september 2018 @ 11:39:08 #148
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_181876527
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tja.
Als er gefraudeerd wordt, moet het aangepakt worden, en als je zelf in zo'n situatie zit, zouden de regels opeens niet meer gelden?

Sorry, maar als je zelf zo laks bent dat je ondanks herinneringen je zaakjes niet op orde hebt, snap ik dat de BD hard ingrijpt...
Je hebt helemaal gelijk ;) het is ook gewoon olie dom. Ik heb alles voor de deadline ingevuld en uitgeprint. Alleen zo dom geweest om het niet op te sturen omdat ik niet goed had gelezen dat het geld terugbetaald moest worden.

Dus ik ben nu op zoek naar succesverhalen van mensen die in bezwaar zijn gegaan ;) Of op de blaren zitten.
pi_181876558
Kleine zijstraat: wij kregen de definitieve berekening van de toeslagen van vorig jaar. We kregen ¤33,- zorgtoeslag over vorig jaar (had ik totaal niet op gerekend), maar dat was omdat we een deel van het jaar in het buitenland hebben gewoond |:(
Ik heb gebeld om te vragen hoe ze daar bij komen, waar we dan zouden hebben gewoond en of we het er leuk hadden, maar ze begrepen er niets van. Nu heb ik bezwaar aan moeten tekenen want ze kunnen het zo niet veranderen }:| :{w :|W
pi_181876615
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kleine zijstraat: wij kregen de definitieve berekening van de toeslagen van vorig jaar. We kregen ¤33,- zorgtoeslag over vorig jaar (had ik totaal niet op gerekend), maar dat was omdat we een deel van het jaar in het buitenland hebben gewoond |:(
Ik heb gebeld om te vragen hoe ze daar bij komen, waar we dan zouden hebben gewoond en of we het er leuk hadden, maar ze begrepen er niets van. Nu heb ik bezwaar aan moeten tekenen want ze kunnen het zo niet veranderen }:| :{w :|W
Sorry, daar moest ik toch even om lachen ;) Maar wat vervelend dat ze het niet telefonisch konden aanpassen. Dat je zelfs zoveel moeite moet doen om te voorkomen dat ze geld uitbetalen waar je geen recht op hebt, je zou toch verwachten dat ze wat zuiniger op hun centen zijn bij de Belastingdienst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')