ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 25 mei 2018 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Jordan Peterson zegt dat je vrouwen mag dwingen om seks te hebben met incelachtige mannen (enforced monogamy).
Ik zie de naam vaak voorbij komen in R&P. Dus het zal vast te maken hebben met mensen die sociaal niet vaardig zijn.quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2018 10:39 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik zie de naam vaak voorbij komen in R&P. Dus het zal vast te maken hebben met mensen die sociaal niet vaardig zijn.
quote:Op vrijdag 25 mei 2018 10:39 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik zie de naam vaak voorbij komen in R&P. Dus het zal vast te maken hebben met mensen die sociaal niet vaardig zijn.
Mooi voorbeeldje van iets verdraaien wat hij heeft geroepen. Dank je dat je mee wil doen aan de demonstratie.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Jordan is dan ook een conservatieve gelovige die (gedwongen) monogamie het toppunt van beschaving vindt.
Net zoals hij vindt dat vrouwen, als ze al werken, maar geen hakken of make up moeten dragen omdat anders mannen zich niet goed in kunnen houden en grensoverschrijdend gedrag gaan vertonen.
Niets verdraait aan, dit zegt hij echt.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mooi voorbeeldje van iets verdraaien wat hij heeft geroepen. Dank je dat je mee wil doen aan de demonstratie.
Ik heb het interview gezien. Hij zegt dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niets verdraait aan, dit zegt hij echt.
Hij zegt letterlijk, what about no make up on the work floor? Met daarna een uitleg waarom vrouwen make up dragen, waarom dat seksueel uitdagend is. Als uitleg waarom hij het ongepast vind op de werkvloer.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb het interview gezien. Hij zegt dat helemaal niet.
Hij stelt een vraag "waarom dragen vrouwen make-up als ze naar werk gaan... waarom dragen vrouwen hoge hakken".
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it.quote:
Het zijn vragen. Hij gebruikt expres "uitdagend". Als jij 's ochtends voor de spiegel expres jezelf aan het opmaken bent "om uit te dagen". En je wordt vervolgens op je werk uitgedaagd... dan mag je idd bij jezelf te rade gaan over je aandeel hierin. Nergens wordt door ook maar iemand geroepen dat het dus dan maar je eigen schuld is.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk, what about no make up on the work floor? Met daarna een uitleg waarom vrouwen make up dragen, waarom dat seksueel uitdagend is. Als uitleg waarom hij het ongepast vind op de werkvloer.
Er lijkt zich op de werkvloer een cultuur te ontwikkelen waarin mensen niet meer durven sociale interacties met elkaar te ondergaan. Vrouwen hebben dermate veel macht gekregen... er zijn zat mannen die op het werk niet meer alleen met een vrouwelijke collega in de lift willen stappen (ik wacht wel op de volgende).quote:Hij begint trouwens heerlijk met zeggen dat sinds mannen en vrouwen samen op de werkvloer zijn alles mis is gegaan. En of mannen en vrouwen wel samen kunnen op de werkvloer.
Kortom, een debiel.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Jordan is dan ook een conservatieve gelovige die (gedwongen) monogamie het toppunt van beschaving vindt.
Net zoals hij vindt dat vrouwen, als ze al werken, maar geen hakken of make up moeten dragen omdat anders mannen zich niet goed in kunnen houden en grensoverschrijdend gedrag gaan vertonen.
En daarom is het goed kritisch naar hem te kijken. Zijn zelfhulpboekjes voor sociaal gefrustreerde jonge blanke mannen zijn blijkbaar zo populair dat deze mannen hem verheffen als een soort god. Dan is het goed om af en toe zijn uitspraken eens uit te lichten.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Jordan Peterson is een belangrijke denker en inspireert miljoenen met zijn video’s en boeken.
In zijn blogpost waarin ie uithuilt over het artikel geeft ie nergens aan dat ie dat niet gezegd heeft.quote:“He was angry at God because women were rejecting him,” Mr. Peterson says of the Toronto killer. “The cure for that is enforced monogamy. That’s actually why monogamy emerges.”
Hij is geen altright, maar altright is wel een fan van hem.quote:
Maar die quote is meer een wetenschappelijke uitleg van waarom monogamy is ontstaan vanuit een evolutionaire psychologische perspectief. Nergens zegt hij dat vrouwen gedwongen moeten worden om seks te hebben met onaantrekkelijke mannen.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:41 schreef Stranger het volgende:
[..]
En daarom is het goed kritisch naar hem te kijken. Zijn zelfhulpboekjes voor sociaal gefrustreerde jonge blanke mannen zijn blijkbaar zo populair dat deze mannen hem verheffen als een soort god. Dan is het goed om af en toe zijn uitspraken eens uit te lichten.
Uit het NYT artikel haal ik deze quote
[..]
In zijn blogpost waarin ie uithuilt over het artikel geeft ie nergens aan dat ie dat niet gezegd heeft.
Uhm. Hoe zou het dan een 'cure' zijn? En hoe is het een wetenschappelijke uitleg? Hij quote op zijn blog wel twee 'wetenschappelijke' bronnen, maar ik heb geen zin om ze uit te zoeken als de eerste zin van de abstract van de eerste bron luidt:quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar die quote is meer een wetenschappelijke uitleg van waarom monogamy is ontstaan vanuit een evolutionaire psychologische perspectief. Nergens zegt hij dat vrouwen gedwongen moeten worden om seks te hebben met onaantrekkelijke mannen.
The fuck heeft ie het dan over een cure?quote:Sexually active men, who are not in a monogamous relationship, may be at a greater risk for violence than men who are sexually active within monogamous relationships and men who are not sexually active.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |