abonnement Unibet Coolblue
pi_179372978
Ik heb een vraag betreffende een wasmachine verhoging welke ik zelf wil gaan bouwen.

Ik wil in mijn bijkeuken over de lengte van 2 muren een grote kastenwand maken in welke de wasmachine en droger op een verhoging komt om 3 wasmanden daaronder te huisvesten.

Aangezien mijn bijkeuken flink schuin staat (ongeveer 1.5 cm op 60 cm over de lange zijde) :@ Weet ik niet zeker hoe ik een voldoende stevige wasmachine verhoging kan creeeren.

Een simpel stevig frame van 2&3tjes kan een optie zijn, maar een opgemetseld muurtje van kalkzandstenen of ytongblokken waarop een dikke muliplex plaat of zelfs een betonnen plateautje gestort kan worden is ook een optie.

Hebben mensen hier een heldere kijk op?

In de spoiler een paint en fotootje ter verduidelijking
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179374198
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:50 schreef ArieVederci het volgende:
Ik heb een vraag betreffende een wasmachine verhoging welke ik zelf wil gaan bouwen.

Ik wil in mijn bijkeuken over de lengte van 2 muren een grote kastenwand maken in welke de wasmachine en droger op een verhoging komt om 3 wasmanden daaronder te huisvesten.

Paar vragen:

1) Wat is de ondergrond/vloer van je bijkeuken?
2) Hoe zie je de kastenwand i.c.m. droger/wasmachine voor je?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179374708
Hier heeft de klusjesman in de kelder een paar betonblokken gemetseld op (ik schat) een centimer op 60 uit elkaar.
Daar een dik (10 cm) massief houten blad gelegd. Daar staan 2 wasmachines, een droger, 2 ijskasten en een diepvries op. Gaat perfect.

De betonblokken afgesmeerd met stuc en samen met de vloer in de (beton)verf gezet, en ziet er superstrak uit.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2018 11:15:50 ]
pi_179374736
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Paar vragen:

1) Wat is de ondergrond/vloer van je bijkeuken?
2) Hoe zie je de kastenwand i.c.m. droger/wasmachine voor je?
1) Ondervloer is beton
2) Ik wil grote schuifdeuren die ver genoeg weg kunnen vallen om de wasmachine en droger in een keer bereikbaar te maken. En over de lange zijde ook 2 schuifdeuren.

Paint ter verduidelijking:


[ Bericht 12% gewijzigd door ArieVederci op 25-05-2018 11:40:05 ]
pi_179375141
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:14 schreef ArieVederci het volgende:
1) Ondervloer is beton
2) Ik wil grote schuifdeuren die ver genoeg weg kunnen vallen om de wasmachine en droger in een keer bereikbaar te maken. En over de lange zijde ook 2 schuifdeuren.
Dan zou ik beton storten op het bestaande beton, waterpas en afgevlakt. En de deuren van het kastensysteem, mechanisch los van de wasmachine, anders gaat alles staan (los)trillen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179375248
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:38 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan zou ik beton storten op het bestaande beton, waterpas en afgevlakt. En de deuren van het kastensysteem, mechanisch los van de wasmachine, anders gaat alles staan (los)trillen.
Dat klinkt als een plan inderdaad. Maar omdat ik nog een verhoging wil om de wasmanden onder de wasmachine te kunnen plaatsen, is het verstandig om eerste een waterpas plateau te creeeren waarop je bijvoorbeeld een muurtje metselt en daarop weer een plateau storten, of kan je gelijk vanaf de vloer gaan metselen?

Het geheel indien opgetrokken uit stenen en beton wordt betegeld.
pi_179377576
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:14 schreef ArieVederci het volgende:

[..]

1) Ondervloer is beton
2) Ik wil grote schuifdeuren die ver genoeg weg kunnen vallen om de wasmachine en droger in een keer bereikbaar te maken. En over de lange zijde ook 2 schuifdeuren.

Paint ter verduidelijking:
[ afbeelding ]
Misschien kan je ook vouwdeuren overwegen ipv schuifdeuren; op deze manier is het stuk linksboven op je plaatje nooit bereikbaar (tenzij je schuifdeuren allemaal op een eigen rails lopen dus beide kanten op open kunnen). Waarom wil je perse overal deuren voor hebben? Is het idee van een bijkeuken niet ook deels dat je niet overal deuren voor hoeft te hebben?

Nog iets om nu alvast over na te denken; waar gaat het water (vanaf de verhoging) naartoe als bijvoorbeeld de pomp van de wasmachine kapot gaat? Het is misschien handig om, als je toch aan het klussen bent, de verhoging ook aan te sluiten op de afvoer.
pi_179377777
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:11 schreef Chicolade het volgende:
Misschien kan je ook vouwdeuren overwegen ipv schuifdeuren; op deze manier is het stuk linksboven op je plaatje nooit bereikbaar (tenzij je schuifdeuren allemaal op een eigen rails lopen dus beide kanten op open kunnen). Waarom wil je perse overal deuren voor hebben? Is het idee van een bijkeuken niet ook deels dat je niet overal deuren voor hoeft te hebben?

Qua vouwdeuren of zelfs geen deuren bij de wasmachine/droger is misschien nog wel een beter idee inderdaad. Even overleggen met de hoofdgebruiker van deze ruimte. :7

quote:
Nog iets om nu alvast over na te denken; waar gaat het water (vanaf de verhoging) naartoe als bijvoorbeeld de pomp van de wasmachine kapot gaat? Het is misschien handig om, als je toch aan het klussen bent, de verhoging ook aan te sluiten op de afvoer.
Dit is inderdaad een erg handig advies. Zelf eigenlijk niet bij nagedacht maar is heel simpel te realiseren. Hiervoor dank! :)
pi_179378097
Nog iets: als dat ronde gat bovenin de muur de luchtafvoer van de droger is, zet dan een terugslagklep in de afvoerbuis. Ik heb dat 'n keer overgeslagen en we kregen koude voeten in de bijkeuken van de koude lucht die naar binnen waaide en over de vloer zakte. Ik heb de (spiralo) buis doorgezaagd en een terugslagklep van ¤10 of erin gezet en weer dichtgemaakt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179384795
Ik heb het zo opgelost:



Balkjes van 44x44

Volgepropt met steenwol (zodat het geen gigantische klankkast is), 18mm multiplex er op en gaan!

Afgewerkt met een pvc plakvloertje, superstrak.

Niet gekozen voor beton of iets dergelijks omdat ik dit zelf simpeler kon bouwen. Metselen en beton storten klinkt ook wel als een goede optie.

Overigens heb ik de wasmanden in de ruimte staan waar ik meestal m'n kleren uittrek, de badkamer, is misschien ook nog iets om te overwegen?
pi_179440612
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:18 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb het zo opgelost:

[ afbeelding ]

Balkjes van 44x44

Volgepropt met steenwol (zodat het geen gigantische klankkast is), 18mm multiplex er op en gaan!

Afgewerkt met een pvc plakvloertje, superstrak.

Niet gekozen voor beton of iets dergelijks omdat ik dit zelf simpeler kon bouwen. Metselen en beton storten klinkt ook wel als een goede optie.

Overigens heb ik de wasmanden in de ruimte staan waar ik meestal m'n kleren uittrek, de badkamer, is misschien ook nog iets om te overwegen?
Thanks voor de feedback! Als ik je ontwerpje zie, ziet dit er ook wel degelijk uit inderdaad!

Wat betreffende wasmanden in de badkamer, we hebben een grote waszak in de badkamer staan. Het idee is dat mijn vrouw die elke ochtend meeneemt naar beneden en sorteert per kleur en dan de wasmanden in. Dan kan je gaan wassen als de wasmanden vol zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')